Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Wijsheden

Er is een wijsheid die zegt “het is niet de eindbestemming, maar de reis die er toe doet”, of iets van die strekking. Ik weet niet wie het heeft gezegd, maar ik weet nu zeker dat die persoon het compleet bij het verkeerde eind had.

Mijn eindbestemming was een mooi toilet. Nadat ik me 7 lange jaren groen en geel heb geërgerd aan de lelijke tegels was het moment nu daar: ik ging het toilet opknappen. Ik besloot het goed aan te pakken en ging naar een dure winkel en heb me laten adviseren in plaats van zelf op de bonnefooi staan te turen naar de honderden soorten verf in de bouwmarkt. Tegelverf bestond niet in de kleur die ik wilde, maar met de juiste grondverf zou alles goed komen, zo adviseerde de kenner. Zestig euro armer kwam ik met de benodigdheden thuis en in drie lange avonden tijd had ik alles schoongemaakt, ontvet, nog een keer ontvet, gegrond en geverfd. De kleur was niet helemaal de kleur die ik voor ogen had, maar lelijk was hij niet.

Maar gisteravond (lang zal ze leven in de gloria) bleek grondverf dus toch niet zo´n goed idee. Het ging al kapot als ik met mijn ogen knipperde. Ik stootte met mijn nagel een beschadiging en die beschadiging liet zich als een reep van een centimeter of twintig lang lostrekken. Na een paar tranen, een paar minuten vloeken en mezelf heel zielig te hebben gevonden werd ik driftig en ben ik de verf er weer af gaan strippen. Het was mislukt! Een drama! Dit komt nooit goed! Manlief met zijn oude vertrouwde engelengeduld zei dat alles goed zou komen en was zo lief om naar de bouwmarkt te rijden om een goeie pot tegelverf te halen. Tegelverf bleken ze in de bouwmarkt overigens wel te hebben in de kleur die ik wilde.De pot staat klaar als aanmoediging.

Ik ben nu halverwege het strippen en Manlief is weer naar de bouwmarkt om spul te halen om het er makkelijker af te halen, want op sommige plaatsen zit het er dan wel weer goed gehecht op.

Geloof me, het gaat om de eindbestemming, niet om de reis.

januari 21, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

8 reacties »

  1. ik zou heel graag zeggen: goh weet je ik kom je helpen
    maar ik doe het niet 🙂
    succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat

    Reactie door ilse | januari 21, 2009

  2. Irritant! vooral zo’n medewerker van die verfzaak zou je toch wat aandoen! Ga je ‘m nog bellen om te vragen of-t-ie komt helpen? is toch wel het minste wat hij kan doen! succes.

    Reactie door Corine | januari 21, 2009

  3. Repeltje toch! En je had je nog wel in de goeie kleuren geergerd…..(zie blog)
    Ik zie het beeld voor me: de kreten vanuit het toilet in tekenstripballonnetjes met van die rare tekentjes erbij.
    Stel die jongens van de verfwinkel maar lekker aansprakelijk; in ieder geval je aankoopprijs terug. En verder: je hebt gelijk, het eindresultaat geldt. En jou kennende komt dat uiteindelijk natuurlijk helemaal goed. Zeker met de steun van jouw manlief.
    Liefs

    Reactie door o.o. | januari 22, 2009

  4. Goh, had jij niet een kennis die in een bedrijf werkt alwaar ze verf en dergelijke dingen maakten?

    Reactie door Serinia | januari 22, 2009

  5. Een kennis niet, wel een vriendin! 😉
    Ik heb ook een schoonvader die schilder is.

    Op zich heb ik eerder succesvol met tegelverf gewerkt (zelfs in een badkamer), ik had me nooit moeten laten afschepen met andere verf!

    Reactie door Repel | januari 22, 2009

  6. Ik wist niet eens dat er tegelverf bestond! Weer iets nuttigs geleerd. Wij bikken tot nu toe steeds de tegels er helemaal af (bij 2 toiletten al gedaan, de derde staat op de nominatie als het trapgat klaar is). Ha, dat wordt een eitje, dat derde toilet.
    Welk merk tegelverf adviseert u ons, ervaren-tegelverf-mevrouw?

    Reactie door Wieke | januari 22, 2009

  7. Hihi…ik heb ‘m nu van Flexa en hij is gemengd bij Praxis (ik heb ooit drie huizen geleden de tegels uit mijn badkamertje onder de Gamma-tegelverf gesmeerd en dat heeft jaaaaaaren gehouden! Zelfs zonder ventilatierooster :-)).

    Maar wacht nog even he: de Flexa zit er nog niet op bij ons! het zou zomaar kunnen zijn dat wij over een week ook tegels staan te bikken! (I hope not!)

    Reactie door repel | januari 22, 2009

  8. […] info Door repel Categories: Beslommeringen en Repel Tags: huis Na een volslagen mislukte poging is het nu dan wel gelukt het toilet te schilderen precies zoals ik het […]

    Pingback door De wc bij de buren is niet groener « Repel’s Blog | januari 29, 2009


Plaats een reactie