Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Het slaat toch nergens op, dat twitteren?

Dat getwitter. Dat slaat toch in principe nergens op? “ik stap nu in de trein”, “mensen, ik ga nu poepen, #twexit”, “ik heb me nu toch een kotsende peuter”, “ik liep 5 kilometer binnen een half uur”

Boeien! Wie wacht nu op deze informatie? Het woordje “wie” in deze zin mag je lezen met de nadruk die Bing uit Friends altijd legde op een afwijkend woord uit een zin. Zo maakten ze ooit de grap dat Bing gezongen zou kunnen hebben: ” The hills are alive with the sound OF (nadruk!) music!” Hilarische aflevering was dat trouwens. #alleseizoenenvanfriendsopdvdstaathoogopmijnverlanglijstjehintvoorBrandmeester
Hekje van twitter werkt niet in wordpress, wat is dat raar. Enfin, rode draad Repel, rode draad: Twitter!

Twitter dus. De Repel twittert zich ziek en ze ziet er de lol compleet van in. Twitteren is luchtig en vluchtig. Twitteren is iets moois meemaken dat te weinig is voor een logje maar je wil het wel delen dus kwak je het op Twitter….en als niet wordt gezien: boeien, dan is het zo weer vervlogen. Twitteren is msn’en met een heleboel tegelijk maar je hoeft niet per se te antwoorden. Twitteren is babbelen met mensen naar keuze. Twitteren kan je uitzetten en aanzetten naar believen. Kortom: De Repel twittert zich rot.

Het punt is alleen dat de Repel indirect voor haar Daltons logt. Ze blogt sinds mei 2006 voor haarzelf, maar ze slaat alles op voor haar Daltons, voor later: dit is hoe hun moeder was toen zij nog klein waren en dit is hoe zij hun jeugd heeft ervaren. Maar Twitter is luchtig en vluchtig en alles vervliegt. Dus, lieve twitteraars, het spijt me, deze log is voor jullie een herhaling: ik kwak hier eventjes een aantal foto’s neer die ik in de loop der tijd heb getwitterd omdat de emoties mij ertoe riepen. De losse momenten zijn an sich niet per se noemenswaardig in de geschiedenis van de Repel en de Daltons, maar de som is altijd meer dan de delen waardoor het totaal bewarenswaardig is geworden.

Brandweerhumor: dit hebben die spuitgasten opgehangen op de kazerne als trofee. Klerelijers. (Liefkozend uitgesproken hè.)

Deze benen liepen de 10 kilometer voor het eerst binnen 51 minuten, geregistreerd door deze chip. Ik twitterde deze foto een half uur voor de start toen ik nog niet wist dat ik zo verduveld snel zou gaan lopen.

Image Hosted by ImageShack.us

Op een verschrikkelijk mooie zonnige dag is Popeye helemaal klaar voor het mooie weer….ik zweer jullie: hier heb ik helemaal niks mee te maken gehad! Meneer heeft een mening over mode en zon, denk ik.

Image Hosted by ImageShack.us

Noeste Nijverheid! Met de hand mensen, met de hand. Ik twitterde dat ik slips op banden te naaien had en iemand retweette dat ik het wel netjes moest doen en dus voelde ik me genoodzaakt het resultaat te laten zien. Wel stoer he, die banden zo samen.

Image Hosted by ImageShack.us

Elke dag worden ze een beetje groter. Ik bracht de Daltons naar school en de zon scheen zo mooi en de zwanen waren zo mooi: ik wilde dit moment even delen. Dus ik twitterde…

Image Hosted by ImageShack.us

Als de Brandmeester van huis is, kookt de Repel. Saus from scratch: bouillon, gezeefde tomaten, groente, kipreepjes en een boel kruiden. De Daltons zijn er dol op! Ik twitterde deze foto omdat ik trots was op mijn heerlijke pan vol Saus à la Repel: Nic van de twit wilde zelfs blijven eten! (Prutje op de achtergrond is extra gebakken rode ui met kastanjechampignons voor mij.  Die vraag kreeg ik ook al via twitter, ik ga jullie hier even voorwezen.)

Image Hosted by ImageShack.us

Maar de boog kan kook-technisch gezien niet altijd gespannen zijn. Deze foto twitterde ik ooit met de tekst “koken” erbij.

Image Hosted by ImageShack.us

Ja, killer heels zijn mijn handelsmerk, maar Floor wilde maar niet geloven dat ik crocs heb met veters. Volgens menig follower een reden om te unfollowen.

Image Hosted by ImageShack.us

Gelukkig kon ik het goedmaken door te twitteren dat ik onderstaande schoenen heb besteld via het internet #redenomnietteunfollowen. Oh, vergeet ik het weer: # werkt niet in wordpress, da’s een twitter ding.

Image Hosted by ImageShack.us

Ik heppum en ik heb een shokking pink hoesje eromheen….en ik heb een schattig nachthempje aan. Ik twitterde deze met de tekst “mijn schoot”.

Image Hosted by ImageShack.us

En deze twitterde ik met de tekst “een feestje”. Beetje veel werk in je eentje, 3 Daltons in bad, maar een feestje boven alles.

Image Hosted by ImageShack.us

En zo twitter ik wat af. Ik ga hard richting 4000 tweets, ik lijk wel gek. Maar menschen, wat een lol heb ik. Ik zal deze log tweet style afsluiten, want ik moet nog twitteren:

#twoei en #twusten en #twexit!

juni 7, 2010 - Posted by | Party of Five, Repel |

36 reacties »

  1. No comments. Reacties reeds getwitterd.
    Maar zeker, Twitter is hardstikke leuk, juist omdat het nergens over gaat. Of soms ook wel eigenlijk.
    Het geeft een leuk kijkje in het normale leven van anderen.

    Reactie door Wieke | juni 7, 2010

  2. Lekker blijven twitteren hoor, vind het erg gezellig met je! Enne… Ik vind het ook erg leuk om je foto’s nog een keer te zien, dus excuses zijn nergens voor nodig! Twoedels!

    Reactie door Renske | juni 7, 2010

  3. En toch, toch vind ik het leuk. Maar begrijpen doe ik het niet.

    Reactie door Nelissie | juni 7, 2010

  4. Twitteren is ´t helemaal indeed!

    Reactie door Joeltje | juni 7, 2010

  5. Ja zèg! Nogal wiedus moeten die slippen netjes! #ikvoelmehelemaalnietverantwoordelijk

    Leuk hè twitteren?

    Reactie door Meanannie | juni 7, 2010

  6. Goh twitter jij? Ga je snel eens follow-en. Of zou je dezelfde zijn als…?
    Maar buiten dat: die vetercrocs zijn echt vre.se.lijk! Over my dead body dat ik zoiets ooit aantrek… Die killerheals maken het weer goed dus ik ‘unfollow’ je nog niet. (kwestie van tijd met die veterdingen). 😉

    Reactie door Nicolette | juni 7, 2010

  7. En net als bij twitter kun je ook hier je spelfouten niet corrigeren….

    Reactie door Meanannie | juni 7, 2010

  8. @Meanannie hier kan ik het wel corrigeren, maar niet nu! Dat kan ik pas een dag later als ik niet meer zo in de tekst zit als nu: nu ben ik “office word” blind, als je begrijpt wat ik bedoel. Ken je dat, dat je de tekst te goed kent om woord voor woord te kunnen lezen? #raarfenomeen

    Reactie door De Repel | juni 7, 2010

  9. Gruwel die crocs met veters , wat is er aan de hand met je ? Er moet die dag iets vreselijks gebeurt zijn toen je die afgrijselijke dingen hebt gekocht , ik begrijp nu al die sexy hakken want je moet compenseren na die veters.
    De brandweerman heeft die dingen nog niet weggegooid, de brandweerman ziet jou ook echt met die veter iek crocs? houden die man ,das echte liefde!!!!!!

    Reactie door floor | juni 7, 2010

  10. Ik ken het 😉 In de goeie ouwe tijd (NOT) toen ik nog bij de baas werkte keken we de PR-teksten met meerdere mensen na. Als je een stuk geschreven hebt blijf je keer op keer over dezelfde fouten heen lezen.

    (Maar die foute “d” in “verantwoordelijk” ga je morgen wel ff voor me veranderen hè? #hoezoneuroot)

    Reactie door Meanannie | juni 7, 2010

  11. (Ik ga nu zelfs in mijn log reageren alsof het twitter is, maar dat terzijde…)

    Op uitdrukkelijk verzoek ga ik het morgen pas wijzigen, grinnik!……geintje….

    Reactie door De Repel | juni 7, 2010

  12. Je was vanavond ook weer lekker op dreef op Twitter hè? 😉
    Maar die crocs…die heb ik dus gemist….mensen kinderen, dat je daar op durft te lopen! Ik heb ook crocs hoor, maar dan de pantoffel variant… Van de jouwe moet ik echt bijkomen (en in therapie!) 😉

    Reactie door Madelief | juni 7, 2010

  13. Twitteren is inderdaad stom. Haha, maar zoooooo leuk. Had ik eerlijk gezegd nooit gedacht, dat het zo leuk zou zijn.

    Reactie door Door | juni 7, 2010

  14. Twitteren is absoluut leuk! Ik moet alleen nog een telefoon hebben waarop ik dat kan doen. staat op mijn verlanglijstje. Net als de serie van friends op dvd! Ik geef regelmatig hints aan manlief, maar hij wil het nog steeds niet snappen, haha.
    En die crocs! Vre.se.lijk! Ik vind ze sowieso al erg, maar deze spannen de kroon! En ja gelukkig heb je die fantastische pumps als tegenwicht pfffff.
    lekker blijven twitteren en loggen……. probeer ik ook.

    Reactie door Ineke | juni 7, 2010

  15. Ik merk dat ik veel mis, maar ik ga toch niet om. Zeker niet als jij af en toe je twitter-foto’s hier blijft plaatsen. Welterusten.

    Reactie door Toaske | juni 7, 2010

  16. Heb ook twitter maar nog geen telefoon waarmee ik dan kan doen, en dan heeft het niet zoveel zin volgens mij #nogeenjaartjewachtendus

    Reactie door Zonnetje | juni 7, 2010

  17. Twitteren is leuk. Net als je schoenen! En toen dacht ik Bing van Friends? Bing? Ooh, Chándler!

    Reactie door Novy | juni 7, 2010

  18. Ik ehm twitter niet (alhoewel ik wel een ooit een poging deed ) maar t is mij ehm te vluchtig en ik heb er geen tijd voor..of het is gewoon niet mijn ding :-)… of… of ik ben te oud voor twitteren?? 😦 boehoeee

    Reactie door sillie | juni 8, 2010

  19. Ik doe het bewust niet. Want dan zou ik helemaal nooit meer ergens aan toe komen. Niet aan mijn werk, niet aan mijn huishouden. En dan zouden Anne en Merel van die gekreukelde vieze kindertjes worden die met hun ziel onder hun arm over straat zwerven in de hoop dat hun mama ooooit nog eens ophoudt met twitteren om ze te eten te geven.
    Nou ja, dat dus.
    Dus ik doe het maar niet.

    Reactie door Natasja | juni 8, 2010

  20. Ik spreek mensen ook liever “live” . Zal de leeftijd wel zijn. Ieder zijn ding. Waar ik wel een hekel aan heb, is als mensen in mijn gezelschap twitteren….Als ze alleen zijn vind ik het prima…lekker doen….maar in gezelschap vind ik het niet het toppunt van gezelligheid. Besteed dan aandacht aan degenen bij wie je dan bent. Zal ook wel de leeftijd zijn….

    Reactie door Mieke | juni 8, 2010

  21. Zegt de ene twittertut tegen de andere twittertut…..
    🙂 had je vetercrox gemist bytheway 🙂 en geen commentaar uiteraard haha.
    Heb een mooie dag en tot tweets

    Reactie door Imna | juni 8, 2010

  22. Ik herken het wel. Ik twitter niet meer, maar ik www nog wel. Twitter vond ik ook leuk, maar alles ging dubbelop. Nu houd je alleen nog over: te klein voor een log en te groot voor een twitter. Wat moet je daar dan mee?

    Reactie door Carla | juni 8, 2010

  23. Ik twitter zelfs soms liever dan ik log.
    Want dan denk ik, wie wil het nu nog lezen, iedereen weet het al van twitter?!

    Maar, tis leuk ja.
    :))

    Reactie door Nicoleke | juni 8, 2010

  24. Ik snap Twitter niet zo goed, en voelde me dus aangesproken door de titel van deze post. Want zegt iemand die twittert over iedere zucht eigenlijk niet: ‘Ik heb geen leven, want ik heb tijd om alles te twitteren?’

    Reactie door Nicole | juni 8, 2010

  25. Dus ik mis wat .
    Ik twitter niet.
    Ik kom met mijn log amper tijd tekort.
    Wel leuk die verhalen van je en je foto’s.
    Mooie pumps en croccs heb je.
    Zal zeggen blijven twitteren.
    Ziet er goed uit die reept van kipreepjes met die saus.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | juni 8, 2010

  26. IK twitter wel, maar op heel eigen wijze, als ik iets te zeggen heb doe ik dat hardop, da’s ook twitteren maar dan in de lucht zeg maar, en soms verklaren ze je voor gek, maar ja dat doen sommige ook weer met ‘echte’ twitteraars, en in de lucht lullen is net zo vluchtig en als niemand het hoort soit! maar soms levert het verrassende momenten op.
    Voordeel: ik heb een heeeeeeeeel goedkoop mobiel abo’tje.

    Reactie door JC | juni 8, 2010

  27. tsskk twitteren.. wie doet dat nou? ik niet hoor… omdat ie het nu 9 van de 10 keer niet doet

    Reactie door Riz | juni 8, 2010

  28. en toen twitterde ik gisteravond dat degene die volgende week de halve marathon sneller loopt dan ik volgende week commentaar mag hebben op mijn crocs!

    Reactie door De Repel | juni 8, 2010

  29. Ik twitter ook, maar heb geen idee waarom. Ik durf van de veronderstelling uit gaan dat niemand ook maar volgt wat ik daar neerpen. Waarom ik dat dan doe? Grotendeels met publicitaire doelen voor het oog, dan heeft het tenminste toch nog iets nuttigs gedaan.
    Maar is dat niet hetzelfde probleem met als met communitysites. Hoeveel mensen zitten er niet op Facebook spelletjes te spelen en zien amper nog reacties en teksten van anderen.
    We leven nu eenmaal in een vluchtige maatschappij hé

    Reactie door michaelblogt | juni 8, 2010

  30. Ik heb je toegevoegd 😉

    Reactie door Priscilla | juni 9, 2010

  31. Ik twitter niet, ga ’t ook niet doen. Het is al druk met Hyves, Facebook & bloggen. En, ohja, werken en studie.

    Reactie door Limoentje | juni 9, 2010

  32. Ik heb getwitterd maar werd helemaal neurotisch van al dat geklets de hele dag door..ik had geen tijd meer om te werken, isookniehandig

    Reactie door Roelien | juni 10, 2010

  33. Hier nog een moeder van 3 zoons 😉 Alleen dat hardlopen staat (nog) even op een laag pitje. Maar ik twitter ook een hoop hoor. Leuk juist! En… leuk blog heb je!

    Reactie door Susanne | juni 10, 2010

  34. Het is ook wel weer een sport, proberen een blog in zo weinig woorden te passen dat je het kunt twitteren, maar ook zo dat de boodschap nog wel leuk overkomt. Hmm, eens kijken of ik dit kan twitteren.

    Reactie door Carla | juni 11, 2010

  35. Oh! Dit is handig! Ik mis overdag de nodige twitters. Ik heb twitter op m’n werk wel altijd open staan, maar twitter zelf niet en lees heel veel twitters niet; na een plaspauze lees ik snel even bij maar dan open ik weer geen foto’s . Eigenlijk maar goed want ik had waarschijnlijk dusdanig om de #crocsmetveters moeten lachen dat ik had moeten uitleggen….
    Ik vind twitter echt heerlijk, heb even nauwelijks tijd om te loggen maar twitteren kan altijd ff tussen door.
    Ik las ook ergens Hyves en Facebook… doen mensen dat nog joh??

    Reactie door Yvonn | juni 13, 2010

  36. Staan hele leuke foto’s bij.

    Reactie door Suzanne | november 12, 2014


Plaats een reactie