Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Prins(essen)heerlijk

De verwijtende woorden van Middelste staan nog in mijn ziel gebrandmerkt. Hij moest zijn roze jurkje inleveren toen we weggingen uit het verkleedkasteel. Hij keek me aan en zei: “En nu zie ik mijn roze jurkje nooit meer terug!” Ik heb hem dus uit wanhoop stantapede een Prinsessenjurk beloofd. Ik zou hem op dat moment de complete garderobe van Amalia hebben beloofd. Alles om die liefdeloze blik van hem maar niet meer te hoeven zien; met een Prinsessenjurk als koop-je-liefde-middel kwam ik er nog heel goed vanaf.

Maar toen puntje bij paaltje kwam begon Manlief te protesteren. Allemaal goed en aardig, dat roze gedoe, maar we moesten het niet promoten. Nu ja, ik zal voor ons huwelijks geluk de hele discussie maar niet herhalen, maar we hadden allebei allerlei argumenten. En ik had natuurlijk eigenlijk gelijk, maar Manlief had er een mening over en ook al was ik het er niet mee eens, in deze moest de nee-zegger zijn zin krijgen, vond ik. Het zat hem gewoon niet lekker. Dus onder formeel protest ging ik overstag.

Totdat dit weekend mijn schoonmoeder bij het verjaardagsfeest van Jongste aankwam met een speciaal kadootje voor Middelste. “Zoonlief gaat niet blij met mij zijn”, vertrouwde ze me giechelend bij de voordeur toe. Middelste kreeg van haar namelijk een grote prinsessen-fleecedeken. Oh, maar ho hé, wacht eens even: als zij mag, mag ik het zeker, dacht ik toen! Vandaag in mijn lunchpauze ben ik dus direct naar de Bart Smit gegaan. Iedereen heeft de kinderbijbel natuurlijk ook gehad, en daarom wist ik dat ze um in de aanbieding hadden, die verkleedkist met 4 prinsessenjurken.

En oh mijn hemeltje lief, wat was hij blij.

Zelfs Manlief moest glimlachen om hem. Nou mevrouw de prinses, zeiden we, hopende Middelste een plezier te doen met die ertitel. Maar dat was niet goed! Hij was niet een mevrouw. Hij was gewoon Middelste en hij was een jongen. Hij had alleen maar een prinsessenjurk aan.

Blijkbaar was Manlief inmiddels zo overstag dat hij Middelste met een gerust hart ook de oorbellen en de ring gaf die bij de verkleedkist hoorden. Ik had die nog achtergehouden. Niet vanwege Middelste, maar vanwege Manlief. Muizenstapjes, dacht ik.

Het kostte gekrijs en een gevecht en heel veel tranen enige overtuigingskracht om hem bij het bedritueel te overtuigen de jurk uit te trekken en in te wisselen voor zijn slaap-t-shirt….maar nu ligt hij dan toch gelukzalig te slapen met zijn verkleedkist bij zijn hoofdkussen…

september 29, 2009 - Posted by | Party of Five |

31 reacties »

  1. Kindergeluk kan zo simpel zijn, misschien moet ik morgen mijn roze-prinsessenjurk ook maar eens aandoen en ziet de wereld er dan vrolijker uit.

    Reactie door JC | september 29, 2009

  2. Wàt een moooooie foto’s! En wat een mooi mannetje met een gelukzalige glimlach.

    Reactie door baasbraal | september 29, 2009

  3. Het geluksgevoel van het kind staat wel voorop vind ik, maar toch snap ik ook je man zijn protest wel hoor 😀 Maar je hebt je zoon mooi op de foto’s gezet!

    Reactie door Redstar | september 29, 2009

  4. wat een superrrrrrroma!
    (en super mama én papa!)
    wat kunnen we – als volwassene- toch moeilijk doen over zoiets…..terwijl kinderen het doodnormaal vinden!
    (heerlijk nog zo lekker puur )

    geniet er maar lekker van…..
    over een paar jaartjes wil ie écht zijn jurk niet meer aan!

    De foto’;s zijn superrrrrrrrrrrrr! (nieuwe lens????)

    groetjess

    Reactie door marieke | september 29, 2009

  5. Ik vind hem mooi!

    Reactie door Cisca | september 30, 2009

  6. Sorry hoor, maar sluit me toch bij Manlief aan…

    Reactie door Wieke | september 30, 2009

  7. Hij straalt helemaal!!!

    Reactie door Nicoleke | september 30, 2009

  8. Eigenlijk ben ik het eens met je manlief, en vind ik dat roze en jurken niet bij jongens horen. Maar hij is wel een prachtige prinses zo ;-).

    Onze oudste was altijd gek op verkleden, maar hij hield het bij piraten en zwarte piet. Ik was ook heel verbaasd toen onze jongste helemaal niet van verkleden bleek te houden (dat heeft hij van mij). Maar laatst hadden we het over piraten en toen wilde hij graag een piraat zijn. Gelukkig had ik nog een piratenjas over.

    Reactie door Carla | september 30, 2009

  9. Helemaal oké hoor, als dat kind daar nou blij mee is ? Waarom niet? Wie heeft dat ooit bedacht dat dat niet kan? Meisjes die met auto’s spelen en zich in een ridderpak hijsen daar word heel normaal over gedacht maar andersom…
    Middelste is gewoon een echte vent die zijn vrouwelijke kant durft te laten zien en nog beter die niet nadenkt over wat anderen er van zullen denken, heeft ie schijt aan, hij staat voor zichzelf !!!

    Reactie door ilse | september 30, 2009

  10. Geweldig toch?? Ik ben het helemaal met jou eens hoor (je man is jaloers dat hij zelf geen prinsessenjurk had, vroeger), wat is dat nou voor gedoe, jongens vs meisjes? Ze mogen toch gewoon zelf lekker doen wat ze leuk vinden? Er komt zometeen al genoeg druk vanuit schoolvriendjes om prinsessen, meisjes, roze en alles wat daarbij hoort stom te vinden (en waarom??). Een echte stoere vent doet toch gewoon wat hij zelf op het moment leuk vindt? Hier ook een zoon met nagellak gehad hoor, en een roze beer. En toch een hele “echte” jongen!

    En ook een hieperdepiep voor je schoonmoeder met haar inzicht in de kinderziel en lekker partij kiest voor de kleine tegen haar eigen zoon…

    Oja, en wees zuinig op de foto’s, die doen het leuk op zijn bruiloft over een jaar of wat.

    Reactie door mammalien | september 30, 2009

  11. Aaaah wat een leuke/lieve foto’s! Roze staat hem wel heel goed hoor! Ik wil ook zo’n mooie jurk.. 😀

    Reactie door Simonatoetje | september 30, 2009

  12. Grappig, die verschillen in mening. Waar het mij om gaat is dat Middelste er nog steeds helemaal verrukt mee is. Zijn vriendje J kwam spelen en die vond het ook helemaal niet raar.

    Reactie door repel | september 30, 2009

  13. Ik denk dat je kinderen in al hun spel moet stimuleren (tenminste, als er geen gewonden of erger bij gaan vallen). Dus wat is hier mis mee? Leuke foto’s. Nieuwe lens ook?

    Reactie door Toaske | september 30, 2009

  14. Zeg. Ik wil het ook weten of je een nieuwe lens hebt.

    En ik vind ‘m stràlend uit zien, hoe blij kun je zijn met een roze jurk? Geweldig toch.

    Reactie door Joeltje | september 30, 2009

  15. Ik kies partij voor middelste…heerlijk doen waar je gelukkig van wordt en je niet laten leiden door wat anderen daar van vinden.

    Go middelste!

    Reactie door Meanannie | september 30, 2009

  16. ik heb je stuk met een grijns zitten lezen en wát een gelukzalig bekkie heeft dat kereltje. en he-le-maal goed dat-ie zich niks aantrekt van wat ‘kan’ en ‘niet kan’ hij houdt van prinsessekleren. dús.

    Reactie door Corine | september 30, 2009

  17. Geweldige foto’s echt lachen en vertederend.
    Off topic 50 euries bij my com hahhhahahh

    Reactie door Leidse Glibber | september 30, 2009

  18. Hij straalt er helemaal van!
    ’t Is ook maar iets dat iemand ooit bedacht heeft meisjes wel een broek aan mogen en als piraat verkleed mogen, maar dat een jongen niet in roze, glitter of jurken hoort. Mijn middelste loopt het liefst in zijn roze Mega Mindy pakje rond, terwijl hij op zijn roze gitaartje speelt. En anders draagt hij zijn Pippi-vlechten. Spiderman vindt ie ook cool. Hij ziet gewoon niet dat er speciale jongens- en meisjesdingen zijn, hij denkt niet in hokjes. En dat kan ik alleen maar toejuichen!

    Reactie door sanneke | oktober 1, 2009

  19. Heerlijk toch. die van mij kreeg een roze buggy met pop voor Sinterklaas…

    Reactie door Door | oktober 1, 2009

  20. Prins Middelste ziet er geweldig uit!! Brecht (van geboorte afaan een prinsesje…) vind zulke jurken, kroontjes en andere juwelen ook helemaal het einde. Ze is boos dat zer niet in naar school mag; ik ben gezwicht voor kroontjes en oorbellen wel naar school en heb me verontschuldigd tegen de juf dat zij er de hele dag tegenaan kijkt. Joep mag van mij ook gewoon een roze verkleedjurk; maar ik vrees dat ik dat kroontje en oorbellen naar school voor hem ook een stapje te ver vind. Maar ja; als ‘ie zo kijkt….

    Reactie door Yvonn | oktober 1, 2009

  21. Heerlijk dat jullie je niets aantrekken van de idiote regels dat jongens nu eenmaal piraat/zeerover of iets dergelijks zijn en dat alleen meisjes prinses kunnen zijn! Ik geniet en ben helemaal blij!!!

    Reactie door Wondelgijn | oktober 2, 2009

  22. Hier heeft Jongste ook een roze jurken fase gehad. Prima toch. Jullie doen het volgens mij hasske goed.

    Reactie door Toetje | oktober 2, 2009

  23. :-))))))))))))

    Reactie door repel | oktober 2, 2009

  24. LOL, ik lig hier onder tafel, wat een geweldig verhaal.
    Go middelste Go, roze is mooi en oorbellen zijn het ook.

    Reactie door Joos | oktober 2, 2009

  25. wat schattig!!
    maar weet je, het staat hem eigenlijk nog best goed ook

    Reactie door illybilly | oktober 3, 2009

  26. ik vind het ook best kunnen. waarom toch die discriminatie tussen meisjes en jongens? dat begrijp ik helemaal niet. bedenk dat:
    als meisjes
    >jongenskleren dragen
    >met jongensspeelgoed spelen
    >een jongenskapsel dragen
    kraait er geen haan naar,
    MAAR
    als jongens
    >meisjeskleren dragen (bvb jurken en rokken)
    >met typisch meisjesspeelgoed spelen (bvb poppen)
    >typisch meisjeskapsels hebben, (bvb vlechten)
    HOLA, dàn is de wereld teklein.
    maar de mensen vergeten wel dat een kleine 200 jaar geleden IEDEREEN een jurk droeg, en zelfs zonder broek of slip. en toen was dat héél normaal. dus, waarom nu nietmeer?
    oh ja, dat kleedje staat hem héél goed. je ziet hem gewoon stràààlen. doet me trouwens aan mijn kindertijd denken, eerste en tweede schooljaar van de lagere school. op het einde van het schooljaar tijdens de repetitie en het opvoeren van het toneelstukje droeg ik ook een kleedje, zij het dan een wit.

    Reactie door f. | december 17, 2009

  27. respect dat hij dat gewoon toe geeft is niet niet altijd makkelijk hoor
    staat echt heel goed

    Reactie door wv111 | mei 16, 2012

  28. steven en jongens mag en jurkje aan dat hij en meisje wil zijn hoor

    Reactie door steven | april 19, 2013

  29. dat mag hoor en jongens in rokje

    Reactie door steven | mei 9, 2013

  30. lippenstift en nagellak mag er toch ook bij?

    Reactie door Anoniem | oktober 28, 2013

  31. Heerlijk toch

    Als een kind op zo moment maar gelukkig is en op z’n gemak voelt, waarom niet.

    Reactie door jos | mei 14, 2015


Geef een reactie

