Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Met frisse tegenzin en met een boel centen…

Onze tuin verzakt. Correctie: Repeldorp verzakt. Onze tuin heeft sinkholes waar Guatamala trots op zou wezen, I kid you not. In onze sinkholes kunnen complete Daltons verdwijnen. Wij wilden vorig jaar onze tuin al opknappen, maar dat is er niet van gekomen. Onze tuin ligt er dit jaar nog erger bij dan vorig jaar.

Alles aan ons huis behoefte opknappen toen we het kochten. (Lees: mintgroene kozijnen, een rode steenstrip muur en roze plavuizen met daaronder twee lagen kurkvloer.) Aan niet alles zijn we destijds toegekomen want ik was 6 maanden preggers van de Middenvelder toen we verhuisden. De keuken, badkamer en WC beneden kregen de code “prio 2”: die zouden we gaan opknappen nadat we erin waren getrokken en Middenvelder gezond en wel was geboren. De keuken en de badkamer zijn inmiddels gedaan en al zijn ze nog steeds niet (!) netjes afgewerkt zijn we wel HEUL erg blij met het resultaat. Onze WC heb ik van arremoeie een poos geleden maar halfslachtig provisorisch opgeknapt met de bedoeling dat we het vorig jaar voor echie zouden opknappen, maar dat is er niet van gekomen. Nu er echter een barst in de pot zit zijn wij bang dat er elk moment iemand door de pot kan zakken en heeft de WC “prio bloedspoed” gekregen.

Onze muren zijn vuil. Mijn schoonvader, de schilder, had 9 jaar geleden zo mooi de muren gestuct. Maar 9 jaar later, 3 kinderen en netto/bruto 6 katten later, ettelijke omgevallen glzaen limonade, wicky, chocomel, wijn, fristy, cola, bier en spetters kattenvoer later, zijn de muren niet meer zo mooi.

***

Dat gezegd hebbende ondernamen wij bitter weinig actie. Tot deze week. Ik kreeg de spreekwoordelijke “peper in mijn reet”  en de Brandmester volgde. Het ontwerp voor de nieuwe wc ligt klaar (chique de friemel, wordt de wc) en het ontwerp voor de nieuwe tuin zonder booby traps ligt klaar (chillen en relaxen met ultiem gebruik van zon, wordt de tuin).

Casa Repel is vanaf nu tot september under construction.

Nu alleen nog even een geschikte Pool zoeken voor het latexen van onze woonkamer; de gewrichten van schoonpaps zijn namelijk hoognodig aan pensioen toe. Weet iemand nog een Pool voor ons?

juni 5, 2010 - Posted by | Levende Have, Party of Five | ,

26 reacties »

  1. sorry, geen Pool in de aanbieding. Succes met de verbouwing en ik vind voor- en nafoto’s altijd zo leuk.😉

    Reactie door Toaske | juni 5, 2010

  2. Succes met het klussen van jullie huis.
    Weet niemand die jullie kan helpen.
    Mijn boer die werkt wel in de bouw.
    Hij jis timmerman en metselaar tegelijk is dat wat?
    Zla vragen voor jullie als je interesse hebt,
    Fijne avond nog en alvast een fijne zondag.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | juni 5, 2010

  3. Boer moet broer zijn,
    Sorry
    haahahah

    Reactie door cathleen | juni 5, 2010

  4. Ja zo’n Pool zal wel geen reclame maken om werk te vinden!
    Hopelijk vind je wel iemand die bekwaam is om jullie uit deze miserie te helpen (met de nadruk op bekwaam)😉

    Reactie door zeezicht | juni 5, 2010

  5. Ik zag een leuke aktie op Marktplaats… win een kluscheque van 450 euro. Klik op de aannemer van je keuze (Polen in overvloed aldaar) en leg je klus uit. Doen!

    Reactie door zuster_klivia | juni 5, 2010

  6. Spannend! Altijd leuk, klussen. Jammer dat het geld kost…. maar je hebt zometeen wel weer iets moois!

    Ik heb misschien wel een nummer voor je, zal het even mailen.

    Reactie door Mammalien | juni 6, 2010

  7. Zo’n pool is inderdaad wel heel handig, maar helaas heb ik er geen in de aanbieding. Wij zijn ook druk bezig deze zomer, en eigenlijk ben ik altijd heel erg blij als het weer klaar is😉

    Reactie door Janne | juni 6, 2010

  8. Als je een goede Pool hebt of ander ras die geen bezwaar heeft tegen wat reizen rondom de klus dan wil ik zijn NAW-gegevens wel van je kopen! Ik heb nog een buitenkant die geschilderd moet, een loodslab die vervangen moet, en ik zou wel tuindeuren willen in de woonkamer en een inloopdouche en een ander wastafelmeubel enne…….
    Werk zat voor de Pool, mits hij niet te duur is, anders ben ik zo rap door mijn budget!

    Krijgen we wel voor en na foto’s??
    Succes!

    Reactie door JC | juni 6, 2010

  9. Wat heerlijk dat straks je tuin en wc er weer super uit zien! Dan kun je weer jaren vooruit!

    Reactie door Madelief | juni 6, 2010

  10. uh ja die weet ik maar ga ik niet aanbevelen , we zitten nl zelf in rechtzaak met onze Pool
    dus opletten aub !!

    Reactie door floor | juni 6, 2010

  11. Haha….lachen! Ik las steeds “pool” (engels dus he) want hier hebben ze van die “pools” waar je dan uit verschillende mannen kunt kiezen. Pas toen ik bij Floor las dat ze met hun Pool in een rechtzaak zitten, snapte ik het. “Pool” = een kerel uit Polen. Haha….ik word nog wijs hier joh!

    Reactie door Ellen | juni 6, 2010

  12. Ook ik kan je niet helpen aan een pool Repel maar wens jullie heel veel succes met de constructiewerkzaamheden🙂 leuk – zeker als het resultaat daar is :-))
    Dikke knuffel en geniet nog even van het weer (zon of geen zon….de buien zijn onderweg, ook hier )

    Reactie door Imna | juni 6, 2010

  13. Ohhh en lekke wc-pot is geen pretje. Bij ons is 1x het water naar boven gekomen in de wc, gewoon via de naden. Geen idee hoe dat mogelijk was maar ondertussen gebeurde het. Wat was ik triest toen. Alles stond blank. Mien zwagert heeft de pot daarna geinspecteerd maar geen scheurtje oid te vinden. Het heeft daarna ook nooit meer plaats gevonden. Gelukkig!
    Succes met de tuin! Ik weet wat voor’n klus het gaat worden; HELS!

    Reactie door Claudia | juni 6, 2010

  14. Wij moeten die tuin eigenlijk elke 3 jaar doen: dit jaar is jaar nummer 4 en dan is het zo verzakt dat het echt niet normaal is. Ik geloof dat we er 4 jaar geleden samen met de buren 10 cub in hebben moeten gooien!

    Reactie door De Repel | juni 6, 2010

  15. Poeh, en als jij dan ‘klaar’ bent met je Pool, mag ik hem dan lenen voor het nieuwe huis??

    Reactie door Wondelgijn | juni 6, 2010

  16. Joh, neem gewoon een gezellige vutter in plaats van een Pool. Kun je ook nog een woord mee wisselen tenminste. Gaaf dat je het huis gaat pimpen, ik hou daarvan. Telkens wordt het wat mooier. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Succes!!

    Reactie door Door | juni 6, 2010

  17. Als ik een pool zou weten, zou ik hem eerst zelfinhuren. Want we kennen het probleem. HEt probleem van verzakkende tuinen ken ik ook. Bij mijn ouders schoot ik een keer met m’n voet onder de rioolbuis anderhalve meter onder de tegels die er twee tellen ervoor echt nog lagen… WC moet hier ook nog gebeuren en ik had eigenlijk een logje in gedachten over onze vensterbanken die zeven jaar geleden bij ons ‘prio 2 a 3’ hadden….
    Succes met de constructions!

    Reactie door Yvonn | juni 6, 2010

  18. Ik ken helaas geen Pool voor jullie. Wel heb ik een klus-vader. Maarja, die wordt ook al wat strammer😉 Haha.

    Repel, je weet wel dat wij (ik spreek nooit slechts voor mezelf ;)) voor en na foto’s willen zien he?

    Reactie door Limoentje | juni 6, 2010

  19. Maar één Pool?
    Of een blik Polen opentrekken?
    Hier werken er aardig wat! Vooral in kassen en op het land.
    En hier tegenover, bij de bouw van de huizen, mensen van dichterbij, en ook in hun eigen taal: Friezen.
    En die werken heel hard!
    Morgenochtend om 7 uur zijn er vast al weer een paar aan de slag!

    Reactie door Fenny | juni 6, 2010

  20. Haha, ik las ook een hele tijd (zwembad)Pool!! Ik dacht nog: “Wat heb ik nu weer voor term uit Nedeland gemist?” , maar ik moet gewoon nederlands lezen! Als je in het westen van Nederland woot, moet je inderdaad iedere paar jaar je tuin ophogen en opnieuw beplanten en zo. Maar het resultaat is dan ook wel navanant!! groeen uit Seoul….

    Reactie door baasbraal | juni 6, 2010

  21. Spannende plannen gaat een hoop werk worden.
    Als ik een goedkope kluspool tegen het lijf loop stuur ik hem door.
    Pff had wel weer heel wat bij je bij te lezen hoor hahhah.

    Reactie door Leidse Glibber | juni 6, 2010

  22. Oooooooowkee….een stemmetje zegt me dat jullie voor en na foto’s willen zien. Nou okay dan.
    De sloop werkzaamheden starten nu, en de opwerkwerkzaamheden starten zodra de overheid mijn belastingpieken heeft gestort, als jullie ook pieken te goed hebben weten jullie precies wanneer wij gaan beginnen met weer mooi maken: hou tegen die tijd mijn log in de gaten!

    Reactie door De Repel | juni 6, 2010

  23. Afbreken is altijd rotwerk, maar opbouwen super, en het resultaat helemaal natuurlijk! Ik hoop dat je pieken snel komen, dan kan het leuke werk beginnen.
    Mijn pieken zijn overigens al binnen, maar wij hebben ook al in februari opgaaf gedaan geloof ik (om die pieken maar vlot binnen te hebben) Daarom staat onze “nieuwe” caravan inmiddels voor de deur jeuj!

    Reactie door Zonnetje | juni 7, 2010

  24. De broer van mijn buurman is ´n kluspool. Alleen niet zo’n goeie want zelfs de buurman wil hem niet meer🙂. Wel spannend, allemaal die plannen. Ben erg benieuwd naar de voor en na foto’s!

    Reactie door Joeltje | juni 7, 2010

  25. Ik ken het ineens peper ‘in de reet krijgen’ een heerlijk voorruitzicht en sterkte de komende tijd (die tijd dat je in de rotzooi zit en alleen maar s’avonds laat doodvermoeid in bed ploft;-) Houdt het doel voor ogen en de moed erin!!!!!

    Reactie door Lieke | juni 13, 2010

  26. Moet het een Noord of Zuid Pool zijn???

    Sorry kweet niets maar er is een soortement van Marktplaats waar je je klus kunt aanbieden maar vraag me niet meer hoe ie heet. Vast te googleen.

    We willen natuurlijk straks wel voor-na foto’s zien. En voor nu, sterkte in de strijd tegen de rotzooi die je van verbouwen krijgt.

    Reactie door Barbamama | juni 20, 2010


Geef een reactie

