Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Gespeend van elke vorm van tact

Vanmiddag had ik met de Middenvelder een momentje in de auto.

Hij:”….”
Out of the Blue
Waarom zeg jij niet tegen X dat je het niet leuk vindt hoe X doet tegen Y en dat je het stom vind?
Ik pauzeer. Mijn hemel, kleine potjes. En zo’n klein potje is het al helemaal niet meer dus ik had beter moeten weten. Oh ik, stomme ik. Wat nu te doen? Ik besluit voor de waarheid te gaan.
Ik: Nou, X vindt het wel leuk, maar ik niet. Maar het is persoonlijk; het is smaak. Ik heb geen “gelijk” dat het stom is en X heeft geen “gelijk” dat het leuk is. X en Y vinden het wel leuk. Het gaat om het woordje “vinden”. Maar als X hoort dat het iemand stoort, gaat X het misschien niet meer durven, en dat is niet leuk voor Y. Want Y heeft niks te maken met mijn mening, maar alleen maar met de mening van X. Snap je? Als Y het wel leuk vind heb ik er helemaal niks mee te maken: dan mag ik het wel vinden…maar ik “mag” het niet zeggen. Nou ja, wel tegen jou, maar niet tegen X.
De Middenvelder pauzeert.
Hij: Ik snap het.

Later die avond speelt en eet Buurjongen-joined-at-the-hip bij ons. We zitten achter de MacBook Pro (had ik al gezegd dat ik een MacBook Pro heb?) en we kijken naar de foto’s van de kampioenswedstrijd van de Middenvelder. Alle jongens staan individueel op de foto met de beker. Ik voel me verplicht ze te verbeteren dat vriendje J niet stoer op de foto staat, maar een beetje onzeker. (“Wat is onzeker?”, “Nou, dat is wat we soms allemaal wel zijn: dat we denken dat als we op de foto moeten, we er vast stom opstaan, of dat we vast niet goed genoeg zijn, of dat iets belangrijks misschien wel niet zal lukken en vinden ze ons dan nog wel leuk?, of dat we vast morgen de weg niet kunnen vinden als we voor het eerst alleen ergens naartoe gaan, weet je? Dat gevoel!” Ze knikken allebei instemmend; ze kennen het.) Ik meen me te verbeelden dat ze vriendje J iets minder stom vinden dan gisteren. Vriendje J lijkt meer op hen dan ze dachten. Vervolgens  komen er twee foto’s van twee jongens voorbij waarbij het verschil tussen trots en opscheppen van het scherm afdruipt. Het grappige was dat ze net allebei een momentje van opscheppen hadden laten zien die avond, dus die kon ik mooi aanstippen. Opscheppen is niet okay, het is niet nodig en daarbij houden mensen niet van opscheppers: je schept er weerstand mee terwijl je eigenlijk een schouderklopje wilde. Opscheppen is dus niet okay, maar trots zijn op jezelf is alijd okay. Sterker nog: trots zijn op jezelf is heel belangrijk!

Oh ik opvoedkundige ik! En dan kom ik nu bij de point (spreek point uit op zijn Frans “pwoeân” want ik ben aan het opscheppen)…

Zaterdagavond had mijn kantoor een feestje georganiseerd. Het zou een groots feestje worden. De Repel hees zich dus in Heur Jurkje Van Heur Turkje. En ik moet zeggen dat zelfs ik een beetje van mezelf onder de indruk was. Ik zeg: mijn BMI rules! Het woord bescheidenheid is mij namelijk vreemd. Ik zag er gewoon rete-strak uit. Ik had mezelf beloofd dat ik mocht snacken en nippen, maar niet mocht vreten en zuipen, want de dag erop had ik een loopje en ik had grootse plannen: ik ging voor een PR. Maar dat voornemen mislukte helaas jammerlijk. Na de hamburgers en de dansjes met de Brandmeester en de kaassouffles en de dansjes met de Brandmeester en de ettelijke, ettelijke wijntjes en de dansjes met de Brandmeester heb ik om 23:40 uur nog een stuk mokkataart gegeten. Die punt leek wel een dubbele punt. Sterker nog: spreek je nog over een punt als je richting kwart taart gaat?

Dus. Vandaag stond ik daar aan die start. Nog naburpend van frites, cocktails, stukken kaas op een stokkie met Nederlandsche vlag, mokkataart en een kater-hoofd. Ik stelde mijn verwachtingen voor mijn tijd subiet bij. Zeker gezien windkracht 6 en een stortbui waardoor ik met kippenvel in mijn nieuwe rete-strakke-pink-ribbon-loop-broekje stond. Nog voor het startschot viel, was ik al beyond doorweekt. Maar dan….ga ik lopen….en het loopt. Het loopt als een tierelier, ondanks de wind, het slaaptekort en de alcohol. Vandaag kan ik hem gewoon hebben! Het moet de mokkataart geweest zijn. Rond 8 kilometer besef ik dat ik toch mijn PR kan verbeteren en ik zet de sprint in. Ik heb nog nooit zo versneld aan het eind van een 10. Dan zie ik zie de Brandmeester staan met de Daltons richting finish maar ze herkennen me niet, ik loop hier namelijk 2 minuten te vroeg. De Brandmeester schrikt zich te pletter en kan me alleen nog fotograferen van de achterkant…maar dat is wel meteen de mooiste foto: de klok staat erop! De andere “full frontal” foto’s betaal ik via de website. Ik ben zo ultiem verrot en blij dat ik huil. 50’59”. Binnen de 51…maar hoe!

Ik ben niet bescheiden, ik ben namelijk niet zomaar tots. Ik schep op. Puh. So there! Gezien de tijd die ik heb om te trainen, gezien het “geringe” aantal kilometers dat ik maak per week is dit een afgrijselijk goede tijd…Ik ben nu ook enorm pissig, want de uitslag is nog niet gepubliceerd. Ik denk namlijk zeker weten binnen de eerste 25% van alle finishers te zitten. I am good at this running shit!

Te veel met het fenomeen te maken.
Mijn moeder serieus en ik te vaak vals alarm en nog steeds onder conrole.
Een run4ladies verdient een pink ribbon!
Speciaal voor de gelegenheid gekocht.

Tegenwoordig heb ik benen…benen voor galajurken en benen voor rennen…

Pokkeweer vastgeld door een profi…

Finish!

En weet je…opscheppen mag….als je weet waar je prio’s liggen…

mei 30, 2010 - Posted by | Repel, Uncategorized | ,

27 reacties »

  1. Prachtig logje zeg. Wat opvoedkundige stukjes en heerlijk terechte opschepperij! Je ziet er strak uit meid. En dat rennen, zoals altijd: respect!

    Reactie door Toaske | mei 31, 2010

  2. Wauw, die benen. Zulke benen, daar doe ik het voor.

    Vanochtend les 7 met Evy. Maar eerst de koters even naar school brengen.

    Reactie door Natasja | mei 31, 2010

  3. Wat word je middenvelder groot, dat je hem zulke dingen kunt uitleggen, en dat hij het dan ook nog snapt, leuk!
    Ach ja opscheppen mag best, zeker als het terrecht is! Je ziet er goed uit in de jurk van de turk, maar ik zie geen Henna kleurtje?
    En dat rennen, ik vind het superknap!

    Reactie door Zonnetje | mei 31, 2010

  4. Wat een mooi blogje Repel!
    En nu weet je ook meteen wat de beste voorbereiding is voor een wedstrijd: veel wijn, veel dansen en een halve mokkataart!😉
    En echt, jou staat alles: een galajurk met die mega hakken eronder én een sportoutfit met renschoenen!

    Reactie door Madelief | mei 31, 2010

  5. YEAH !!!!! GOED GEDAAN !!!! MOKKATAART werkt dus gewoon top.
    Pff en ik moet even zeggen dat ik schijtstikjaloers ben , ik wil ook die benen en dan wil ik ook rennen en vooral de zin in rennen graag, kan je die opsturen?
    Opscheppen mag best hoor mams met zulke benen en resultaten !

    Reactie door floor | mei 31, 2010

  6. Goehoed!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reactie door Toet | mei 31, 2010

  7. De Middenvelder pauzeert.
    Hij: Ik snap het.

    Echt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ik snap er zelf namelijk geen reet van ha ha!
    Die laatste foto is weer geweldig. Als er iets is waar je heel erg trots op mag zijn, dan zijn het die 3 Daltons wel.

    Reactie door Carla | mei 31, 2010

  8. Vind het ook zo leuk dat je tegenwoordig jezelf gewoon helemaal laat zien op de foto’s op je blog!

    Ben nu wel weer benieuwd wie X en Y zijn, haha en wat ze nou zo stom doen (-;

    Reactie door Mammalien | mei 31, 2010

  9. Goed gedaan! Dat opvoeden en het lopen!
    En soms mag je best opscheppen…………

    Reactie door Ineke | mei 31, 2010

  10. Repel,
    Je bent de stoerste, 9 jaar getrouwde vrouw die ik ken!!!
    Ik denk eigenlijk dat de Brandmeester dat ook vindt. En de Daltons vinden natuurlijk dat zij de stoerste moeder hebben.

    Reactie door ollieherman | mei 31, 2010

  11. Waauw Repel, WAT een mooi logje, WAT een mooi resultaat,WAT een mooie jurk (en alles wat er onder zit en uitsteekt ) WAT een mooie schoenen, WAT een mooie Daltons!! Dat soort gesprekken zijn de mooiste momenten van het opvoeden, daar worden menselijke mensen geboren tijdens zulke gesprekken. Opscheppen mag als je het niet doet met het doel anderen naar beneden te halen, als je er integer bij blijft……. en ik verklaar dit logje voor integer!

    Reactie door baasbraal | mei 31, 2010

  12. De middenvelder mag hem gevolgd hebben, ik niet. Ik wijt het maar aan mijn blonde haren. En damn, geef mij die benen. Of eigenlijk de discipline om te sporten, want daar gaat het mis.

    Reactie door Laura | mei 31, 2010

  13. Dat broekje staat je goed! Hardlopen geeft mooie benen.

    Reactie door Nicole | mei 31, 2010

  14. Als je zó opschept, dan mag het! EN jaloers zijn is ook geen goede eigenschap, maar ik ben het tot op het bot! Maar dat betekent niet dat ik je BMI, superstrakke benen en 50.56 niet gun. gefeliciteerd!

    Reactie door corine | mei 31, 2010

  15. HEEL goed Repel!
    Ondanks feestje, mokkataart incluis.

    Jij slankje jij!

    Reactie door Nicoleke | mei 31, 2010

  16. súperrrrrrrrrwoman!!!!

    Reactie door Linda | mei 31, 2010

  17. Geweldig!! Maar dat had ik al gezegd, geschreeuwd, natuurlijk!!! Ik ben echt supertrots op je!! Binnen de 51 minuten…. *zucht* Wat een droom…. Je hebt gelijk!! Trots zijn mág!! (excusez moi: MOET!)

    Reactie door Wondelgijn | mei 31, 2010

  18. Wauw, goed man! Lekker kletsen met de mannen, lekker verantwoord bezig zijn (ahum, oké, op die mokkakwart na dan) en dan ook nog even lekker rennen. You go girl!!

    (En nee, hier niks hoor. Elke nacht blijf ik hopen op een doorzetter, maar helaas… haha)

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | mei 31, 2010

  19. Superopvoedkundig geweest dat is duidelijk.
    En lekker toch even helemaal uit je dak gaan tijdens dat feestje.
    Ik vind het al knap dat je toch nog bent gaan lopen de volgende dag, en die PR komt echt wel weer eerdaags.

    Off topic update: ja zeker geschrokken, ze ziet nu helemaal bont en blauw in haar gezicht, dik opgezet en er zit een ontsteking onder.
    Ze heeft vanmorgen wer de hel ochtend in LUMC gezeten, wondpolie en oogarts.
    De hond was een loge van die mensen en zij wisten van niets, naar nu blijkt schijnt hij al vaker uitgevallen te zijn en waren de eigenaren al eerder bij de dierenarts geweest om te vragen hoe of wat.
    Vanmiddag hebben ze hem laten inslapen omdat hij toch echt vals blijkt te zijn.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 31, 2010

  20. GOede prestatie Repel ondanks je halve taart en allerlei lekkers dat je op had.
    Manlief en je kinderen mogen trots op je zijn.
    Natuurlijk mag je opscheppen dat heb je dik verdiend hoor.!!!!!!!
    Je jurkje stond je mooi.
    Ik zie je henna kleurtje niet.
    Je korte broekje staat je ook goed alles staat je goed.
    Ben jaloers op je slanke lichaam.
    hahahaha
    GRoetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | mei 31, 2010

  21. Opscheppen mag! Ingewikkeld uit te leggen, maar opscheppen mag. En trots-zijn moet!
    Ha! En later kan ik zeggen. Die hardlopende Repel? Ja! Die heb ik nog eens in het echt gezien!😉

    Reactie door Yvonn | mei 31, 2010

  22. Knap gedaan Repel, en dat met die moccapunt erbij . . . .
    Trouwens keurig uitgelegd het verschil tussen trots zijn en opscheppen .

    Reactie door Haba | juni 1, 2010

  23. heerlijk hoor… Genieten van je opvoedkwaliteiten , van je feestje, van de mokkataart en dan zo’n superloopje !

    OT: voornamelijk mijn ego beschadigd… het zelfvertrouwen een deuk, en owja, een blauwe plek op m’n knie (gelukkig is m’n jurk langer dan dat…)

    Reactie door Wiek | juni 1, 2010

  24. Ooo wat moet jij trots op jezelf zijn! Sneller gerend dan je had verwacht, gesprek met zoon, feestje!
    Heerlijk om te lezen.

    Reactie door DharSon | juni 1, 2010

  25. Opscheppen mag…..lijk me wel….stoere :-))

    Reactie door Imna | juni 1, 2010

  26. Vandaag was ik aan het fitnessen in de sportschool en daar wisten ze me haarfijn uit te leggen dat schranzen de avond voor een prestatie een heel goed idee is: je lijf slaat de energie op. Het had iets beter gekund dan mokkataart en toen volgde er iets over langzame koolhydraten, maar het concept vreten de avond tevoren was voor hen volkomen logisch!

    Reactie door De Repel | juni 1, 2010

  27. Die 1 hè, Die Éen, die heb jij helemaal verdient. Wat een tijd zeg en dat na zo’n avond.

    Reactie door Barbamama | juni 2, 2010


Geef een reactie

