Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Raindrops on roses and whiskers on kittens…Happy-de-peppie!

(Ik neem aan dat iedereen The Sound of Music ook honderdduizend keer heeft gezien en dat ik de titel dus niet hoef uit te leggen?)

In ieder geval, er waart een happy-de-peppie virus rond in logland. De happy award verschijnt op steeds meer plaatsen. Ik vind ‘m zo leuk, je leest zoveel leuke dingen die mensen blij maken! Van sommige dingen die je leest, word je gewoon zelf plaatsvervangend blij. De andere award die rondwaart is ook leuk: je moet vijfendertig weet-dingetjes over jezelf prijsgeven. Altijd leuk om te lezen van mensen! Wij al dan niet lurkende loggers zijn namelijk verschrikkelijk nieuwsgierig. Ik word alleen altijd een beetje recalcitrant en burgerlijk ongehoorzaam van de regeltjes die bij de awards horen. Dus hou ik me er niet aan. Ik weet niet of ik tot 10 ga komen en ik weet niet of ik tot 35 ga komen. En ik ga ‘m ook niet doorgeven aan het aantal mensen dat moet. De awards staan in de rechterkolom en de regeltjes kan je er ook vinden als je doorklikt: wie wil, pikke de award op! Het is iedereen van harte gegund!

Ik word blij van…

…erachter komen dat hartsvriendin H van dezelfde in Nederland onbekende Franse zanger houdt als ik. We keken elkaar verbijsterd aan: ken jij hem ook? Voor we het wisten zaten we achter de computer. In Nederland treedt hij uiteraard niet op, maar in België wel. En voor we het wisten hadden we kaartjes geboekt en een nacht gereserveerd in een nabijgelegen middeleeuws château. Als een heuze Thelma and Louise gaan we een road trip maken! Man, wat word ik daar blij van!

…nog geen week later met hartsvriendin C uit eten gaan. We hebben elk meer dan een kilo suchi op. Urenlang aan tafel kleppen. Je realiseren hoeveel geluk je hebt met vriendinnen van dit kaliber, dat maakt me ook gelukkig. H ken ik al 18 jaar, C ken ik 12 jaar. C en ik hebben elkaar ontmoet omdat we allebei een beetje hulp nodig hadden om uit onze problemen te komen. Nu zijn we 12 jaar verder en we zijn allebei gelukkig. We zijn over onze demonen van die tijd heen. Ook dat maakt me gelukkig. En zonder dat we verbonden zijn door onze demonen, zijn we nog steeds heel close. Ook dat maakt me intens gelukkig. Een x-voudig genesteld happy-de-peppie feitje dus.

…hardlopen, daar word ik intens blij van. Mijn verborgen talent. Deze week heb ik een loopje van 21,2 kilometer gelopen: ruim een halve marathon! Drie dagen later was ik voldoende hersteld om er een 16 kilometer loopje uit te gooien. Dat was gisteren, en ik voel me vandaag al hersteld. De lange loopjes gaan ook steeds sneller en makkelijker. Daar word ik helemaal heppie-de-peppie van. Ik ga me inschrijven voor een halve marathon in juni. Het is een officieel goedgekeurd parcours en je loopt met chip. Daarnaar uitkijken maakt me ook gelukkig.

…mijn vier Daltons. De Brandmeester, de liefde van mijn leven die me voor moederdag dat oh zo heerlijke veel te dure luchtje gaf (klikker-de-klik). Mijn Middenvelder die zo’n lieve broche heeft gekleid voor moederdag. Mijn Wijze, die zo’n über-lief schilderijtje heeft gemaakt. Mijn Popeye, aan wie het concept moederdag nog een beetje voorbij ging. Had ik al gezegd dat ik zo ontzettend blij word van moederdag?

…de bloesem in de appelboom die de Brandmeester heeft gekregen. De meest bijzondere onderscheiding die hij heeft gekregen voor zijn inzet in Haïti. Voor James. Nu hoeven alleen de bijtjes nog maar even goed hun best te doen!

…de boomgaard waar onze boom staat. De landwinkel die op de boomgaard zit waar onze boom staat. De producten die je kan kopen in de landwinkel op de boomgaard waar onze boom staat. Allemaal maakten ze me gisterochtend verschrikkelijk blij.

1. Waar is je telefoon…
Altijd binnen een straal van een halve meter bij me vandaan. Vaak mijn lijn met de Brandmeester. En waar zou ik zijn zonder de sms’sjes van H en C?
2. Je haar…
Erg belangrijk voor me. Erg lang. Erg uitgevallen en nu gelukkig erg terugkomend. Erg verbaasd dat ik de nieuwe grijze haren mooi vind.
5. Favoriete eten…
Sushi!
11. Angst…
Spinnen en water. De dood. Mijn gezin verliezen.
12. Waar woon je over 6 jaar…
Nog steeds in Repelhuis in Repeldorp. Wij zijn gelukkig in dit huis.
14. Iets dat je niet bent…
Geduldig.
15. Muffins…
Nee, ik ben meer van de hartige.
20. Mijn t.v…
Staat hier de godganse dag aan.
21. Heb je huisdieren…
4 poezels.
25. Mis je iemand…
Nee. En dat doet pijn om toe te geven.
26. Voertuig…
Mijn fiets.
28. Favoriete winkel…
H&M online, Apple Store, de landwinkel op de boomgaard waar de appelboom van de Brandmeester staat.
29. Favoriete kleur…
Donkerpaars.
30. Wanneer voor de laatste keer gehuild..
Een paar dagen geleden toen ik ruzie met de Brandmeester had.
31. Wanneer heb je voor de laatste keer gelachen…
Vandaag.
32. Mijn beste vriend
De Brandmeester.
33. Een plek waar je weer naar toe zou gaan…
De plek op Rhodos waar de Brandmeester en ik onze eerste vakantie samen hadden.
34. Facebook…
Ja
35. Favoriete plek om te eten..
Thuis

Dat waren er dus meer dan 10 en minder dan 35. So there. Het is me weer gelukt om vals te spelen! En dan ga ik nu broeden hoe ik de komende woordenloze woensdag weer kan valsspelen…

mei 9, 2010 - Posted by | Party of Five, Repel |

25 reacties »

  1. Ik heb even naar Obispo geluisterd en op de een of andere manier doet ie me heel sterk aan een NL artiest denken, maar ik kan niet zo gauw op diens naam komen. Overigens is het niet helemaal my kind of music, maar er is genoeg voor eenieder, zeg ik maar altijd.
    Ja en die bloesem, die is echt mooi. Ik denk dat jullie nog heel lang van die boom kunnen genieten.

    OT Als je een foto plaatst kun je helemaal onderaan kiezen voor “Featured image”. Als je alleen daarvoor kiest en niet voor plaatsing, dan krijg je de foto groot en niet in je artikel zelf. Het nadeel vind ik dat de foto ook bovenaan je artikel komt, terwijl dat feitelijk dubbel is. Ik zal er eens een mailtje aan wagen.

    Reactie door Herman | mei 9, 2010

  2. Dat zijn 2 mooie lange lijstjes Repel! En 35 is ook wel een beetje veel hè?
    En je begrijpt dat ik op dat mooie schilderijtje stikjaloers ben hè?

    Reactie door Madelief | mei 9, 2010

  3. Mooie lijstjes met mooie punten! En ben benieuwd hoe je woensdag weer gaat valsspelen!

    Reactie door Renske | mei 9, 2010

  4. I know Madelief! De tweede gedachte die ik had toen ik het kado kreeg was aan jou!

    Reactie door De Repel | mei 9, 2010

  5. Oh wat een mooi schilderijtje: ma – de – liefste! Prachtig.

    Fijn dat er zoveel dingen zijn die jou blij maken en een halve marathon in het vooruitzicht. Ik ben zwaar onder de indruk.

    Ben ook onder de indruk van jou nummer 25. Knuffel.

    Reactie door Toaske | mei 9, 2010

  6. Mooi, die bloesem. En de titel zegt me niks. The sound of music heb ik al 40 jaar lang weten te ontlopen!

    Reactie door Mammalien | mei 9, 2010

  7. Rest is ook leuk om te lezen hoor, dat hoef ik toch niet te zeggen? (Maar voel me dan na zo’n snelle reactie wel soort van geroepen om dat er toch even bij te zetten, want anders komt het weer zo gek over voor eenieder die me niet kent…)

    Reactie door Mammalien | mei 9, 2010

  8. Slim van jou om die 2 lijstjes in 1 blogje te voegen!! Ik kreeg de 2e pas nadat ik de 1e had geblogd…. anders had ik het ook gedaan!
    En een lieve cadeautjes van die Daltons van je!! Koesteren!!

    Reactie door Wondelgijn | mei 9, 2010

  9. En ja hoor ik zat dus echt zo van .. nou huh dat zijn er toch 35… damn.. gewoon met open ogen ingestonken..

    Trouwens wat goed bedacht.. ma-de-liefste… ❤

    Reactie door Riz | mei 9, 2010

  10. Het is je weer gelukt! Daar word ik blij van als het jou lukt. Ik kan het helemaal begrijpen, maar ik heb een omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt. Ik was altijd zo anders en zo NIET volgens de regels, dat ik het nu leuk vind om bij de mensheid te horen en regels te hanteren!

    Reactie door baasbraal | mei 9, 2010

  11. Je zit zo te lezen helemaal lekker in je vel op het moment, heerlijk toch.
    Ennhh Rhodos viel mij op.
    Heb daar zoveel goede herinneringen aan, ongeveer 10 keer geweest en daarna ingeruild voor o.a. Samos.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 9, 2010

  12. Wat een mooie lijstjes! En weer: Herkenning! The Sound Of Music: Heeeeerlijk! En 3 keer raden wat mijn favoriete veeeeeel te dure) geurtje is!!!

    Reactie door Ellen | mei 10, 2010

  13. Hee mooie lijstjes en nee die mis ik niet , anderen wel die er niet meer zijn helaas….

    Reactie door ilse | mei 10, 2010

  14. Mooie die schilderij repel.
    Je 35 lijstje antwoorden is ook mooi,
    Wat een moie boom hebben jullie daar.
    Mooi he de bloesem jammer dat het niet al te lang blijft.
    Succes met de marathon in juni.
    ZAl je vast ook wel gaan lukken.
    Fijn voor je dat je zo blij bent met alles.
    Fijne week nog lieve repel.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | mei 10, 2010

  15. Mooie lijstjes!
    Leuk om te lezen en sommige zijn herkenbaar.
    Zooooo schattig dat Ma-de-liefste.. zo leuk!

    Reactie door DharSon | mei 10, 2010

  16. Mooie lijstjes!
    Leuk om te lezen en sommige zijn herkenbaar.
    Zooooo schattig dat Ma-de-liefste.. zo leuk en lief.

    Reactie door DharSon | mei 10, 2010

  17. Haha, jij regeltjesontduikster! Lol. Ik moest even goed tellen😉

    Anyway; ik vind het een mooi lijstje. Word al helemaal blij als ik ‘m lees. En dat rennen: mijn hemel Repel. Poe heej. Jij kunt rennen. Allemachtig. Doe het je niet na (en oké, zeker nu niet-haha).

    Liefs!

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | mei 10, 2010

  18. Leve de rebellie!😉

    Reactie door Cisca | mei 10, 2010

  19. hebben jullie een fanclub? Ik heb even lekker gesnottert bij die muziek, wat prachtig zeg, ben aan de rest van je log niet echt meer toegekomen, ja dat je graag vals speelt, nou daar doet die Fransoos niet aan die speelt loepzuiver!🙂

    On my way back to Youtube…..thanks for sharing!

    Reactie door JC | mei 10, 2010

  20. Ik kan ook een volgende keer heel verrassend uit de hoek komen en me volkomen aan de regels houden😉

    Reactie door De Repel | mei 10, 2010

  21. Off topic, nee heb helaas helemal niets van de Giro gezien , zat de hele dag in vergaderingen en meetings.
    Maar,…………………..nu twee dagen naar Enschede en Almelo en dan lekker vrij tot na de marathon, die voor mij qua werk al vrijdag begint.
    Ik heb er echt weer zin in, al is het de 20ste keer dat ik meewerk.
    Jij alvast succes he.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 11, 2010

  22. 🙂 laat ik nou toch ook blij worden van jou blije log🙂 en sterkte nog even met die 2 dagen werken en natuurlijk alvast genieten van de voorpret van een lang weekend en van het lange weekend zelf uiteraard!!

    Reactie door Imna | mei 11, 2010

  23. ook al zo heerlijk verwend met moederdag! lekker toch! En die lijstjes, ik hou d’r wel van. En die appelboom blijf ik een reuzegoed cadeau vinden. Lekker als jullie straks helden-appeltjes kunnen eten. En weet je? ik zag eens ergens dat ze bij kleine appeltjes een stickertje(bv hartje) plakten, en dat dat licht van kleur bleef, en de rest mooi rood kleurde. Nóg bijzonderder!! Idee?

    Reactie door Linda | mei 11, 2010

  24. Wat een heerlijk blij logje!

    Reactie door Door | mei 11, 2010

  25. ik weet niet meer wat ik wilde zeggen.. dus je bent de laatste wier logje ik beantwoord.. nouja beantwoord.. ik merk dat je gelukkig voelt… vast houden dat gevoel…en als het dan hel misschien onverhoopt ietsjepietsje minder gaat ehb je wat om op terug te vallen..

    kuskuskus.

    Reactie door frieke | mei 11, 2010


Geef een reactie

