Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Revolutionaire methode: In 10 stappen de levensduur van uw oplaadbare batterij drastisch verlengen!

Hierbij bied ik u, geheel vrijblijvend, onze nieuwe methode aan om de levensduur en de prestaties van uw oplaadbare batterij drastisch te verbeteren. Een simpel 10 stappenplan! Ik weet zeker, na het zien van deze presentatie zult u meer willen weten! Normaal gesproken vergt uw eigen oplaadbare batterij een oplaadperiode van 8 uur slaap per etmaal en circa 1 à 2 vakanties per jaar. U zult echter gemerkt hebben, dat uw batterij niet altijd optimaal werkt ondanks dat u zich strikt aan deze regels houdt! Vermoeidheid en de wens tot vaker opladen en luiheid van de batterij treden onherroepelijk in!

De Repel&Co© heeft echter een programma ontwikkeld waarbinnen u binnen een werkdag in 10 stappen de levensduur en prestaties van uw batterij weer kunt optimaliseren zonder de harde reset van 2 weken vakantie! De methode is simpel!

Stap 1: U neemt slechts 1 dag verlof

Stap 2: U stuurt uw jongste brokkenpiloot een volledige dag naar de kinderopvang.

Stap 3: U stuurt eventuele andere brokkenpiloten op schoolreis en U wenst hen veel plezier en U stopt hen veel snoep toe. Ik herhaal: veel snoep. Heul, veul snoep. Oh ja, en ook nog een verdwaalde boterham-met-gezond om de begeleidende ouders op een dwaalspoor te bengen.

Stap 4: Voor eigen gemoedsrust (UITERST NOODZAKELIJK VOOR HET SUCCESVOL DOORLOPEN VAN STAPPEN 5 TOT EN MET 10!) maakt u een paar mooie plaatjes/zorgt u dat u mooie plaatjes toegezonden krijgt van andere ouders zodat U met een Gerust Hart de rest van de dag Uw Goddelijke Eigen Gang kan gaan.

Stap 5: U trekt Uw shocking pink tenue’tje aan en U gaat tegen alle verwachtingen en hoge temperaturen in ruim 17 (!) kilometer hardlopen. U zweet U te pletter en U negeert alle bouwvakkers onderweg. U dient wel alle andere medelopers te groeten.

Stap 6: Na de noodzakelijke douche trekt U een HEUL kort rokje aan en U vertrekt richting terras naar keuze. Aldaar blijft U verplicht ANDERHALF uur in de zon zitten met een voor Uw doen iets te duur lunchgerecht en een glas rosé. U hoeft U met niets anders bezig te houden dan eten, rosé, Uzelf en Uw iPhone.

Stap 7: U gaat boodschappen halen, maar U combineert het verplichte met het aangename: U brengt 4 van Uw superleuke, maar inmiddels te grote rokjes naar Uw Naai-Turk om ze een tikkie te laten innemen. U komt thuis met een bonnetje voor de verstelde rokjes die zaterdag al klaar zijn, de boodschapen èn nieuwe schoenen die in de aanbieding waren.

Stap 8: U zoemt even in op het hakje omdat U zo blij bent.

Stap 9: U haalt McDonalds voor het hele grut dat U zojuist tussen neus en lippen door hebt opgehaald), U gaat buiten eten en U gooit het hele grut naar bed en U gaat heerlijk achter Uw IMac zitten.

Stap 10: Tweemaandelijks, hooguit driemaandelijks herhalen voor een optimale prestatie van uw batterij!.

april 28, 2010 - Posted by | Repel, sport | , ,

41 reacties »

  1. Geniaal. Mijn dagje leek er een beetje op; behalve dan de rose en de zalm. Dat was melk en broodje kaas. Haha! Waren je kids niet kotsmisselijk van de combinatie teveel snoep en bus?

    Reactie door Door | april 28, 2010

  2. Grinnik….ondanks de snoep ging de Mac-D0 (Zoals Franse-Oma het noemt) er nog prima in!

    Ze waren wel erg snel onder zeil, dat dan weer wel…

    Reactie door De Repel | april 28, 2010

  3. My god, waar haal je die benen vandaan?

    Oh.

    Hardlopen..

    Ik vond die zalm en rosé best leuk en dat op schoolreisje sturen ook, maar de rest….

    Grote vette dikke complimenten komen nu jouw kant op. Nee die kun je niet vangen, Daarvoor zijn ze te dik, te groot en te vet…..

    Liefs Roelien

    Reactie door Roelien | april 28, 2010

  4. Oooh wat een heerlijk dagje🙂 En 17 km hardlopen….diep respect hoor !!

    Reactie door Janne | april 28, 2010

  5. geweldig.. wat een leuke dag zo… ik geniet helemaal met je mee…..
    TIP:
    vast houden dit gevoel

    grts

    Reactie door frieke | april 28, 2010

  6. He-le-maal TOP!!! Van stap 1 tot 10: you go girl!!!!

    Reactie door Nicolekebolleke | april 28, 2010

  7. :-):-):-) slaap lekker!!

    Reactie door Imna | april 28, 2010

  8. Ah, dus zo doe je dat!

    Reactie door Linda | april 28, 2010

  9. O wat een heerlijke dag lijkt me dat!!!

    (Ik geniet niet voor niets dat die van mij al wat groter zijn, want….
    ja ja ze gaan nu gewoon weg! Met vrienden gaan ze even naar buiten.
    Tuurlijk ga, laat mams maar waaien.)

    17 km????
    Ik maak een kniebuiging!
    Volgende week begin ik van voor af aan.
    O ik weet meteen een leuke post.

    Fijne avond nog.

    Reactie door dharson | april 28, 2010

  10. Hahaha, geweldig recept.

    Ik had vanmiddag ook zo maar een dag zonder meiden. Dacht dat er bij jongste een vriendinnetje kwam spelen en de moeder van dat vriendinnetje dacht hetzelfde. Uiteindelijk jongste dus maar weggebracht en oudste was ook al niet thuis. Heb heerlijk buiten in het zonnetje zitten lezen.

    Reactie door Toaske | april 28, 2010

  11. Aha! Moet dat zo? Klinkt geweldig…

    En mooie nieuwe look van je blog. Je schoenen ook trouwens.

    Reactie door Mammalien | april 28, 2010

  12. Opladen! Goed plan!!
    Bijna vakantie….

    Hoe doen jullie dat nou? Daltons zeker 2 weken vakantie….?

    groet Wiek

    Reactie door Wiek | april 28, 2010

  13. Klinkt als een perfecte dag! Elke maand een dag met een streep erdoor in de agenda?

    Reactie door Renske | april 28, 2010

  14. Nou mijn oplaaddagjes zien er toch wel iets anders uit, maar het effect is hetzelfde, en dan is het goed! Ik hoop dat je het gevoellekker lang vast kunt houden, zennnnnn

    Reactie door Zonnetje | april 28, 2010

  15. Oh nee hè?! Kwam die heerlijke lunch met zalm alwéér voorbij!…😉
    En die schoenen zijn geniaal, ik heb er zaterdag nog mee in m’n handen gestaan maar vond de hak net te hoog.
    En dat was wel een heerlijk oplaad-dagje!

    Reactie door Madelief | april 29, 2010

  16. Heerlijk zo’n dag! Zalm en PALING!! Wat is er met Popye gebeurd? Lekker opgeladen blijven!

    Reactie door baasbraal | april 29, 2010

  17. Mag ik 5 overslaan en bij 6 de rosé vervangen door Spa Rood? Werkt het dan ook nog? Als het nou echt móet, wil ik bij 5 wel een uurtje sportschool inlassen…

    Reactie door Wieke | april 29, 2010

  18. oh het klinkt echt heerlijk…oke behalve 17 km!!!! hardlopen, wauw wat een eind, complimenten hoor!!!! maar wellicht moet ik ook de batterij eens een dagje opladen.( ik vind het alleen zo moeilijk want ik heb al die navelstrengen nog niet goed doorgesneden😉 ) misschien een half dagje ….2 uurtjes? om eens te proberen.
    ( ps voordat je denkt dat ik een overbezorgde moeder ben, oke misschien een beetje dan…. ik heb een echt heel vervelende ex, die ook nu nog vaak echt heel vervelend doet en ehm wil die last niet aan een ander doorschuiven,hij ehm stalked ons namelijk nog steeds als hij niks te doen heeft en dat is nogal vaak zo, omdat hij steeds onstlagen word)( en daar word ik trouwens wel heel heel moe en ook verdrietig van… van zo een vervelende ex… en dat immer op je hoede zijn)

    Reactie door sillie | april 29, 2010

  19. Dus op mijn verlanglijstje voor moederkesdag moeten nog komen:
    I-phone
    Imac
    Dat lopen zit ik nog maar op 7.5 km dus van zulke benen kan ik “voorlopig” alleen maar dromen, dus dat shoking pink tenuetje en dat kort rokje kan ik de wereld beter besparen,

    ps Hoelang loop je daarop op ruim 17 km?

    Groet van iemand die vaak leest maar voor de eerste maal reageert, Marie-Anne

    Reactie door Marie-Anne | april 29, 2010

  20. Mafkees! MAar groot gelijk heb je; die batterij moet af en toe weer even vol!

    Reactie door Corine | april 29, 2010

  21. Dat klinkt goed. Hardlopen pak ik weer op na de bevalling, net als dragen van hele korte rokjes. Pumps daarentegen draag ik nog steeds, zolang mijn voeten het toelaten. Beetje `feel like a woman` moet er wel blijven hè?
    Klinkt alsof je hebt genoten. En terecht.

    Reactie door Joeltje | april 29, 2010

  22. He ja, lekker. Ik heb helaas te weinig van dit soort dagen, maar dit logje helpt ook al mij batterij op te laden.

    Reactie door Cisca | april 29, 2010

  23. Wat een heerlijk dagje! Groot gelijk dat je zo goed voor jezelf zorgt en jezelf lekker verwend!

    Reactie door Limoentje | april 29, 2010

  24. Als ouders hier geen lering uit trekken dan weet ik het ook niet meer.

    Dit lijkt mij een prima manier om je batterijen op te laden.

    Alhoewel ik denk dat er heel veel mensen zich niet zullen hullen in een roze runpakje. Dat zien vele niet als opladen, maar eerder als afmatten. Dat is het ook, maar daarna, ohh dan ben je zo opgeladen en fit😉

    Heb zelf geen kinderen, dus ik kan wat vaker mijn batterij opladen.

    Fijn weekend,
    groetjes,
    Elisabeth

    Reactie door elisabeth | april 29, 2010

  25. Wat is Popeye tegengekomen dat niet opzij ging? De muur, de vloer, een fietsstuur, niet de vuist van deze og gene mag ik hopen.

    Goh ik las iets over batterijen opladen maar ik vrees dan mijn batterijen na zo’n eind hollen naar het chemisch afval kunnen. Knap hoor !
    Die zalm lijkt me wel wat maar de paling mag je houden ,die lust ik niet meer, sinds ik als kind een boot van de waterpolitie binnen zag varen met een net waarin ze een lichaam hadden gevonden waar de paling uit kwam glibberen. Het was natuurlijk helemaal niet de bedoeling dat kleine Haba dat kon zien. Maar ik hing soms op de vreemdste plekken rond.

    Reactie door haba | april 29, 2010

  26. Van blog naar blog dwalend kom ik ook hier even voorbij.
    Mooie dagomschrijving!
    Ergens verder lees ik ook iets over een week met 28 nachten.
    Afwisseling genoeg ……

    Fijne vrije dagen toegewenst!

    Reactie door Rob Alberts | april 29, 2010

  27. @Marie-Anne: Ik loop de 10 in 51’38” (pr) en over de 17 kilometer deed ik 1 uur 38 minuten, ik was expres langzaam van start gegaan. Jij op naar de 10!

    Reactie door De Repel | april 30, 2010

  28. heerlijk dagje lijkt me dat…
    maar in mijn situatie zal dat stappenplan toch lichtjes aangepast moeten worden… (en niet alleen omdat ik nooit, echt nooit! heule korte rokjes draag!)

    die visschotel doet me wel watertanden zeg, ik krijg er honger van… oeps, het is ook al middag (maar ben eigenlijk net op en moet nog ontbijten, hihi!)

    Reactie door tricky | april 30, 2010

  29. Haha, heerlijk!

    Reactie door prutsen | april 30, 2010

  30. @Haba en @Baasbraal: Hij was van de schommel afgekukeld op de stenen…

    Wat een verhaal, ik snap dat je geen paling meer eet!

    Reactie door De Repel | april 30, 2010

  31. Hallo Repel
    Bedankt voor je lieve woorden.
    Wat een leuke schoenen.
    Je hebt je zelf goed verwend.
    Staat leuk je rokje.
    Snue voor je jongste dat bult op zijn hoofd.
    Fijne dag vandaag op de kermis en een fijn weekend nog.
    LIefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | april 30, 2010

  32. Wat doe ik fout?
    * Ik heb geen creche achter de hand.
    * Onze kinderen gaan niet tegelijk op schoolreisje.
    * Ik heb niet genoeg conditie om 17 km hard te lopen. Ook niet genoeg voor 1 km.
    * Ik lust geen rosé (hoewel dat waarschijnlijk niet belangrijk is voor het eindresultaat).
    * Na zo’n lunch zijn mijn korte rokjes (die ik niet heb) niet meer te groot.

    Maar ‘I get the idea’. En ik zie de mogelijkheden voor mezelf al voor me😉.

    Reactie door Carla | april 30, 2010

  33. wow, dat is nu repeltijd for herself in optima forma… goede zelfzorg en dan na de lunch die er heerlijk uitziet rokjes die te groot zijn.. omg, dat zal mij niet snel gebeuren maar je kan het hebben, zo ook de schoenen. Nooit zal ik blote benen onder een rokje dragen, ben zo blij met die hele mooie panty’s en leggings dat ik wel rokjes in mijn kast heb, maar ja ik heb dan ook jouw benen niet.

    vaker dat soort van dagen inplannen in het kader van me-time

    Reactie door Lin(nepins) | mei 1, 2010

  34. Klinkt als een mieterse methode!
    (Haha, moest per ongeluk heel hard lachen om de boodschapen, vooral omdat je het ervoor over de naai-Turk had.)

    Reactie door Novy | mei 1, 2010

  35. Geweldig!! En goed getimed met het weer dus…😉 Ik zie dat jullie ook de meest revolutionaire mouse hebben van de laatste tijd??🙂 Hihihihi

    Reactie door Wondelgijn | mei 1, 2010

  36. @Wondelgijn: Yep, de Magic Mouse! Hij is geweldig! Heb jij hem ook? Wil nooit meer zonder…

    Reactie door De Repel | mei 1, 2010

  37. Dit ziet eruit als het ideale leventje, maar ja is niet iedere dag zo helaas.
    Alhoewel dat gaat ook vervelen, en waar moet je dan al die schoenen laten hahhaahh.

    Reactie door Leidse Glibber | mei 1, 2010

  38. WOW, jij snaptum! Kekke schoentjes, leuke blog😀

    Reactie door Josephine | mei 2, 2010

  39. Wat kan ik nog veel van je leren!
    Dank je wel voor de zeer bruikbare tips. Vooral die van die lunch spreekt me aan. En de laatste, mag je die ook veranderen in 1 x per maand? Of 1 x per week?

    Reactie door Purperpolletje | mei 2, 2010

  40. oooh wat had je jongste gedaan???
    weet je trouwens dat tandpasta erop smeren er voor zorgt dat je (bijna) geen bult krijgt??

    ik heb om het weekend geen kids, en kan dan doen en laten wat ik wil, heeeeeeeeerlijk

    Reactie door 3 musketiers | mei 2, 2010

  41. Hahahaha, geniaal.
    Alleen zit ik met een probleempje want ik heb geen Daltons om de deur uit te werken. En wat doe je met de Brandweerman? Ook heul veul snoepgoed meegeven😉
    Ik ga eens denken hoe ik dat probleem, sorry die uitdaging, ga oplossen!

    Reactie door Herman | mei 9, 2010


Geef een reactie

