Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

7 dagen, 28 nachten

Vroeger (ik ben vergeten eigenlijk wie het altijd zei), was er een gevleugelde uitroep voor als er een pak koekjes op de grond viel en alle koekjes gebroken waren, of als een zak chips in de verdrukking op de bodem van de volle boodschappentas had gelegen en alle chippies tot gruis verworden waren. Ik kan me eigenlijk niet voor de geest halen wie dat nou altijd zei, maar de uitroep was: “Dan hebben we in ieder geval drie keer zoveel koekjes/een heleboel chippies!”

En dat gaat prima op voor koekjes en chippies, maar niet voor nachten. Een gebroken nacht betekent niet dat je 2 nachten hebt gehad. Helaas. Want als dat zo zou zijn, zouden de Brandmeester en ik heul veul nachten hebben gehad deze week. Humoneous veel nachten, zouden we gehad hebben.

Won’t bore you with the details, maar in vogelvlucht:

  • Er waren nachten dat mijn “Weapons of Mass Destruction-Proof”-oorproppen niet eens voldoende waren om me af te sluiten voor de geluiden van mijn omgeving en ik dat vele uren heb gewoeld en plafondplaten heb geteld;
  • Er was een nacht dat de Brandmeester de kleine Popeye heeft moeten douchen en zijn bed heeft moeten verschonen wegens een nachtelijke kotspartij. Ik ben daar wegens oververmoeidheid doorheengeslapen;
  • Er was een nacht dat ik alleen was en de Middenvelder om middernacht begon te huilen dat hij niet kon slapen en pas na twee lange uren van troosten, proberen, troosten, opnieuw proberen later in slaap viel (inmiddels in mijn bed) en ik dus ook pas om 02:00 uur aan mijn nacht begon. De Wijze voegde zich met nachtmerries en buikpijn om 03:00 uur bij ons en Popeye, langzaam herstellende, volgde om 05:00 uur;
  • Diezelfde nacht had de Brandmeester een grote brand en vond hij zijn bedje op de kazerne pas om half 3;
  • Alle overige nachten hadden wij minimaal 2 “uitrukken” per nacht. De Daltons liggen nog steeds een beetje in de ziekenboeg.

Helaas komen wij daarmee niet op 28 nachten deze laatste week. Wij komen hiermee slechts uit op een serieus slaaptekort. Wij zijn de echtelijke sponde niet uit te knuppelen ’s ochtends. Niet omdat we het nou zo knus maken in de ochtend, maar omdat we allebei comateus zijn. Ons benne moe. De Daltons zijn aan het kwakkelen en wij zijn moe.

Ik heb er al uitgebreid over ge-Twitter’d, ge-Hyve’d en ge-Facebook’ed, maar ik moet mijn ei ook hier even kwijt: na een week met “28 nachten” heb ik op deze vrijdagavond toch maar even de Singelloop van Leiden 2010 gelopen. Op sommige stukken letterlijk gelopen (wat wil je met pus/minus 4000 deelnemers), maar dan nog in een mooie tijd. En wat geeft het publiek je vleugels zeg. Het stond vol langs de volledige route en ik kwam talloze bekenden tegen. En iedereen klapt en moedigt aan. De zon scheen en er waren overal bandjes. Het was geen serieuse 10k loop voor de tijd: het was een Singelloop voor de lol….en ik heb lol gehad!

Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven dat ik omkukel van de slaap terwijl ik energie heb gekregen…

april 23, 2010 - Posted by | Party of Five, Repel, sport | , ,

23 reacties »

  1. goeoeoeoeoeoed! Gefeliciteerd met je medaille! en dat van die nachten moet je maar vooral proberen vol te houden met de welbekende mantra: utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed. echt.
    trusten voor straks!

    Reactie door corine | april 23, 2010

  2. hoi repel!
    damn…wat knap….terwijl je zoooooo moe bent tóch gaan hollen!
    (en dan zo’n tijd!!!!!!!!)
    ik lag gister al om 21.00 uur te bedde…..ik had ook heel wat nachtjes gemaakt. hihih
    (zou er niet bij moeten zitten…….!!)

    Hoop op een energievol, uitgerust zonnig weekend voor jou en je fam!
    kuszzzzzzz

    Reactie door marieke | april 23, 2010

  3. …. (sprakeloos)

    Echt goed, zeg! (blik van bewondering)
    En dat indelen van je nachten in ‘subnachten’, daar zit wel wat in, misschien moet ik het ook maar zo gaan bekijken. (blik van AH-Erlebnis)

    Rust lekker uit, dit weekend, slaap zacht (grijns)

    Reactie door Purperpolletje | april 23, 2010

  4. He gats, vervelend zeg die gebroken nachten. Hopelijk zijn ze snel weer verdwenen.
    Stoer die medaille!

    Reactie door Toaske | april 23, 2010

  5. He, gaaf, die loop!

    En nu weer even bijslapen he. (Hihi, alsof dat ooit lukt met een werkende man en een paar kinderen thuis!)

    Reactie door Mammalien | april 24, 2010

  6. Petje af!

    Reactie door Natasja | april 24, 2010

  7. Meid wat goed!! hoop dat het trotse gevoel je ook energie en vleugels geeft :-)…..en de zon natuurlijk dit weekend! Dikke knuffel

    Reactie door Anoniem | april 24, 2010

  8. Zooo! Respect!!!

    Reactie door sanneke | april 24, 2010

  9. Heb je nu vannacht wel goed kunnen slapen? Moe aan zo’n run beginnen en die uitlopen is een dubbele prestatie. Klasse meissie, ik doe het je niet na, dat lopen dan, die 28 nachten daar ben ik wel kampioen in. Maar voor mij scheelt het dat ik geen Daltons in huis heb.
    Ik wens je een fijn weekend toe

    Reactie door haba | april 24, 2010

  10. Wat ben jij toch een superstoer wief!!

    x

    Reactie door Femke | april 24, 2010

  11. Van jullie krijg ik ook vleugels trouwens! Morgen staat er een “heus” loopje op de agenda van 10 kilometer. Hoop dat het nt zulk stralend weer wordt als vandaag!

    Maar vandaag sport ik nul en ga ik vanmiddag in de zon witte wijn drinken. De boog kan niet altijd gespannen zijn, grinnik.

    Reactie door De Repel | april 24, 2010

  12. Dag Repel,

    het was even zoeken naar de reacties, maar ik wilde even zeggen “hé, nieuwe lay-out!” Even wennen maar mooi! (alleen, kleine aantekening, de uitspraken rechts staan wel heel dicht onder elkaar).
    Morgen dus weer lopen… Ik heb vandaag een boel gefietst en gedaan en met pizza en wijn op het balkon gezeten😀

    groet Wiek

    Reactie door wi | april 24, 2010

  13. Allemachtig, wat een nachten! Ongelofelijk! En helemaal ongelofelijk dat je daarna ook nog ‘even’ die 10 km loopt. Je bent gewoon écht een topwijf! (Besta je ook écht?😉 ) Knap joh!

    Was die witte wijn een beetje binnen te houden?

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | april 24, 2010

  14. Ja ik neem aan dat ook Brandmeester te maken heeft gehad met de brand in Warmond, was best heftig.
    Leuk he de Singelloop, jasmmer dat ik je niet gezien heb.
    Maar je schreef het zelf al het is een grote meute van 4000 lopers en dan is het moeilijk zoeken.
    Ik zal straks de foto’s nog even goed nakijken, wie weet een lucky shot van je er tussen.

    Reactie door Leidse Glibber | april 24, 2010

  15. Ja , die gebroken nachten…….. Het gaat over, maar ik hoop dat je dan niet al uitgeput bent. En als je zo blijft tellen, zijn het nog een héééleboel nachten voor hetvoorbij is. Wat goed man, dat je dan toch die 10 km. hebt gelopen. Wat mij betreft mag deze medaille bij die van de Brandmeester!

    Reactie door baasbraal | april 24, 2010

  16. O jee wat een ellende die gebroken nachten , gefeliciteerd met je medaille ik vind het al een hele prestatie dat je uberhaupt rent ook zonder gebroken nachten maar met is natuurlijk helemaal INCREDIBLE !!!

    Reactie door ilse | april 25, 2010

  17. wat een rotnachten hebben jullie gehad
    en helaas werkt het niet zoals bij koekjes he😦

    Reactie door 3 musketiers | april 25, 2010

  18. Ik vind het reteknap van je dat je er nog 10km uitperst na die gebroken nachten. Enige troost is dat het overgaat en je het je later nauwelijks nog kan herinneren… Maar voor nu is het ellendig.

    Reactie door Nicolette | april 25, 2010

  19. Wat was het vanmorgen heet bij het rennen! De zon scheen en het werd al rap 20 graden. Ondanks de beperkte mogelijkheden tot inhalen en de warmte kreek ik toch nog een 52’47” voor elkaar…

    Maar waar is de zon nu ineens gebleven?

    Reactie door De Repel | april 25, 2010

  20. Knap hoor, Repel, dat je na zo’n week nog even de singels afloopt. Maar ik geloof wel dat juist zoiets een enorme kick geeft, die de vermoeidheid in één klap wegjaagt.
    Jammer genoeg had ik geen tijd om even te gaan kijken.
    Enne, wat een mooi nieuw thema heb je gekozen. Helder, licht, echt zomers!!

    Reactie door ollieherman | april 26, 2010

  21. Wat knap dat je ondanks zoveel nachten in 1 week, toch hard hebt gelopen/hebt hardgelopen. Dat je daar energie van krijgt, kan ik me dan wel voorstellen, maar toch vind ik het knap.

    Reactie door Carla | april 26, 2010

  22. Wat een kanjer ben je ook!! Na zoveel onderbroken nachten (gebroken) aan de start verschijnen en even 10 km hardlopen. Ik zou het je niet nadoen. Uiteraard dat je dit mooie nieuws via de sociale netwerken wereldkundig maakt.

    TOP!

    Reactie door Limoentje | april 26, 2010

  23. Oef, die nachten! Ik ben na 1 gebroken nacht al nergens meer toe in staat. Dus diep respect! Gefeliciteerd met je medaille! Fijn zulk enthousiast publiek. Dat geeft inderdaad vleugels. En dan de endorfinen van het sporten erbij en dan is die vermoeidheid opeens weer stukken minder. Lekker hoor! Hoop dat jullie inmiddels wel weer bijgeslapen zijn, want dat is toch wel zo lekker.

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

