Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Het iWeekend van een Mac-o-fiel door de iLens van haar iPhone

Omdat ze zaterdag de koploper versloegen en nu zelf koploper zijn en het kampioenschap ze nauwelijks nog kan ontgaan en hij twee keer scoorde (waarvan eenmaal uit vrije trap als een heuse Pi-air!) en drie keer de voorzet gaf voor een doelpunt en hij door zijn coach “Middenvelder pur sang” werd genoemd (leest hij mijn log of zo?) en De iRepel de longen uit haar lijf heeft aangemoedigd en dus weer die sockermum was die iedereen kent als die moeder die alsmaar “Pi-air”  scandeert en omdat de Brandmeester zo vreselijk trots is op zijn eerstgeborene kreeg hij van mij dit. (Jongens: zonder adem te halen in een keer lezen, hè!) De Middenvelder oefent zich een rotje, want zo eenvoudig is het niet eens!

Omdat ik zaterdag 15 kilometer liep, deed ik zondag “maar” 5 kilometer. Maar daarmee kwam ik met mijn Nike+ wel boven de 600 kilometer! Zie je die enorme piek van de 15 kilometer? Man, wat was ik trots op mijn benen.

Hoe Mac-o-fiel ik ook ben, en hoe blij ik ook ben met de Nike+iPod en mijn iMac en mijn witte iPhone (Macbook pro staat op het verlanglijstje), voor hardlopen gaat er niks boven de Garmin Forerunner 405CX. Met hartslagmeter en ingebouwde GPS. Garmin weet tot op de meter waar ik loop en hoe hard. Oh, ik gadgetfreak ik.

En omdat de 15 kilometer zo ontzettend lekker en makkelijk liep, heb ik er alle vertrouwen in dat ik na de zomer de halve marathon ga redden. En zondag was het weer zo goed en scheen het zonnetje zo lekker , dat ik in mijn nieuwe shocking pink zomerloopoutfit kon lopen. Toen ik het aan had getrokken riep De Wijze uit: “Mama, wat ben je mooi!” Dat zijn de complimenten die tellen in het leven, dat kan ik je verzekeren.

Maar het is niet alleen maar hardlopen wat de klok slaat. We waren een heel weekend samen en dus gingen we ook samen dingen doen. Geen Repelbos voor de verandering, maar in plaats daarvan een ochtendje waterratten.

Popeye oefent voor cool dude. En hij is pretty good at it! We zitten buiten met opa en oma die terug zijn uit het buitenland en we bestellen pizza en drinken witte wijn. Het leven is bijzonder rijk op een dergelijk moment.

De Middenvelder heeft zijn moeder volledig in zijn broekzak met dit soort acties. En nee, ze komen niet uit een tuin van iemand, ze zijn bij de sloot geplukt. De Repel moest het wel even checken. Uiteraard zijn ze vandaag volledig verlept, maar gisteren stonden ze er mooi bij en was ik enorm blij met mijn mooie boeket. Weet je, Brandmeester, ik vind het heel fijn om bloemen te krijgen. Wist je dat?

Ik heb deze serie geërfd van mijn tante die in januari 2006 is overleden. Ik koop ze trouw elk jaar bij en zoek elke rommelmarkt af naar de missende delen, maar ze stonden al die tijd op zolder in de studeerkamer. Zonde eigenlijk. Dus dit weekend heb ik ze naar beneden gehaald voor mijn leergierige Middenvelder. Elke vrij momentje (als hij niet op zijn waveboard aan het oefenen is) pakt hij een boek. Jammer alleen dat hij dan weer heel lang blijft kijken naar de foto’s van de onthoofde lichamen.

Een foto van ons avondje uit heb ik niet. Ik had het te druk met het dansen met de Brandmeester. Een foto van de pizza heb ik ook niet. Ik had het te druk met eten. Is mijn leven dan echt zo idyllisch? Meestal wel. Soms niet. Vanmorgen moesten de lakens worden gewassen van het bed van Popeye dat hij vannacht helemaal ondergespuugd had. En omdat hij vannacht niet toeliet dat De Brandmeester de kots uit zijn haren douchte, en hij vandaag ziekjes is, heb ik zijn haren maar zo goed en zo kwaad als het ging met een washandje gewassen.

En om met iets heel zinnigs af te sluiten: mijn iBeltoon wil ik jullie niet onthouden. Ik ben zelfs zo Mac-o-fiel dat ik mijn witte iPhone al kocht een half jaar voordat mijn abonnement bij mijn vorige provider afliep. (Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest!) Echt, de beste uitvinding sinds het vuur.

april 19, 2010 - Posted by | Party of Five | , ,

36 reacties »

  1. Hahaha die beltoon, mijn dochter vind hem helemaal geweldig !!

    Reactie door Janne | april 19, 2010

  2. Wauw, die is coohool. En ik heb nog z’n Nokia. Ken je ze nog, formaatje baksteen, ik kan er alleen mee bellen en sms-en. Verder niets. Helemaal niets.

    Reactie door Linda | april 19, 2010

  3. Dus die apple-boom past eigenlijk helemaal bij je. En toen ik die beltoon op mijn werk even aanzette, viel alles stil. Zelfs telefoongesprekken stokten…. Heeft dus een groot effect op de omgeving.
    En ik ga je ook nog aanmoedigen bij de marathon, alleen ben ik bang dat ik dan iedereen met shocking pink moet aanmoedigen of ga je nog met andere opvallende dingen lopen.

    Reactie door Herman | april 19, 2010

  4. Zo te zien heb je een fijn weekend gehad! Wat goed van je dat je zoveel hebt gelopen! Ik ben al blij als de 5 km ga halen……..en ik ben een mooi-weer loper, maar met mijn hooikoorts kan ik ook niet altijd. Niet dat ik zo fanatiek ben hoor. Maar ik ben wel een beetje jaloers op jou discipline hierin. Daar mag ik wel iets van hebben.
    Leuk dat wave-board voor je middenvelder. Laat de Brandmeester er maar niet op los. Die man van mij heeft het ook geprobeerd, en ja hij kon het ook hoor! Maar het vallen was iets minder leuk……. Hoewel we er later best om gelachen hebben.
    Grappig, jij met al je iApparatuur… ik ben daar niet voldoende in thuis. Ben blij dat ik met de laptop en mijn telefoon overweg kan.
    Fijne dag vandaag en beterschap met Popeye.

    Reactie door Ineke | april 19, 2010

  5. @Herman: startnummer 1754🙂

    Reactie door De Repel | april 19, 2010

  6. Lijkt me dat je een heerlijk weekend hebt gehad🙂

    Je ringtoon deed de katten hier in alarmmodus springen (lees halve meter de lucht in)😆

    Mijn ringtoon is niet zo geweldig maar ik heb dan weer wel het deuntje van Totally Spice als ik een SMS-je krijg. Mijn jongste vindt dan ook dat ik een Compowder heb ipv een telefoon😉

    XOX

    Reactie door Meanannie | april 19, 2010

  7. Klinkt als een prima weekendje!

    Reactie door Corine | april 19, 2010

  8. Hardstikke cool joh. En wat een log weer….om te lachen, glimlachen, grijnzen, genieten! Echt Repel! Man wat ben je toch een leuke vrouw. K zou je meteen als buurvrouw nemen.

    Reactie door Ellen | april 19, 2010

  9. Die boom: een prachtig geschenk!
    O, dat lopen /rennen van jou ….. Ik kan me niet aan jou meten!
    Is de zieke al weer wat beter?

    Reactie door Fenny | april 19, 2010

  10. Wat een heerlijk logje: ik heb het in een adem uitgelezen! Nee, dat is niet waar, dat kan alleen als ik jouw conditie had gehad. Maar ik heb wel genoten en jij volgens mij ook, wat een heerlijk weekend!

    Reactie door Roelien | april 19, 2010

  11. pfffff…even op adem komen…
    ik kom zo terug!

    Reactie door assyma | april 19, 2010

  12. ook ik ben van de loodzware nokiageneratie, dus ik ga je maar niet vragen me uit te leggen wat al die i’s en mac’s zijn.

    maar dat roze slanke lijntje…hmmm…

    Reactie door assyma | april 19, 2010

  13. Ha ha die i-phone is geweldig. Ik heb m nu een week of zes, maar man o man wat is ie mooi (ik moet ook nog een half jaar wachten tot mijn andere abonnement af loopt !!!
    Enne al die aanzien boeken heb ik ook, helemaal compleet t/m 1962 leuk hè ik vond het als kind ook geweldig om al die “enge” foto’s te zien
    heb je die ringtone zelf gemaakt? Of ergens gekocht?

    Reactie door Ellen | april 19, 2010

  14. Nou goed! Ik weet niet waar ik beginnen moet met reageren op zoveel geslaagde dingen dit weekend!

    Reactie door mammalien | april 19, 2010

  15. Na dat laatste stukje ringtone denk ik meteen dat nummer van Jona Lewie erachteraan: http://www.youtube.com/watch?v=9ompkCOEOuA

    Reactie door lien | april 19, 2010

  16. Na dat laatste stukje ringtone ben ik in complete shock. Mijn hemel; ik zou bang worden om telefoon te krijgen als ik zo’n ringtone had!! Maar het lijkt me heerlijk als je zo kan genieten van gatgets. Ik ben ook nog van de Nokia-generatie en ik had een haan als ringtone. Dat vonden een heleboel mensen ahocking genoeg. Morgen krijgen jullie een logje van mij over T-Mobile en dat mogen jullie allemaal copieren en ergens opzetten zodat het VEEL gelezen wordt. Ik ben BOOS en dat ben ik niet snel. Ik wil het bovenaan Google hebben als mensen Googelen op T-Mobile, dat dan dit stukje eerst verschijnt.
    Fijn dat je zo met volle teugen van je leven kan genieten op het moment dat het GEBEURT.

    Reactie door baasbraal | april 19, 2010

  17. Hahahaha! Volkomen hysterisch die beltoon, inderdaad (zo las ik hier bij de reacties) ik zou toch hopen nóóit gebeld te worden hehehe😉
    Maar hysterische beltoon of niet, wat ben ik dol op zulke positieve mensen; mopperblogs all over the place; dit is prachtig (net als die 15 k trouwens; als ik straks uitgebaard ben…Nu rammelt het bekken dus cross ik het zwembad maar door!)

    Reactie door Caroline | april 19, 2010

  18. Klinkt als een I-deaal weekend!
    Die beltoon is te gek! En hoe is het met de zieke popeye nu?

    Reactie door Zonnetje | april 19, 2010

  19. Wooow wat een coole ringtone… hoe kom je daar nou aan!??! ik heb die standaardsounds maar ben hem zo zat…. ik heb dus ook iphone maar volgens mij gebruik ik hem maar voor de helft ofzo… (dat heb ik altijd met apparaten.. kom ik voor het inruilen erachter dat ik er veel meer mee kan dan dat ik altijd gedacht had..)

    en die appelboom vind ik het mooiste kadoo dat ik ooit gehoord heb… zo lief…

    Reactie door Riz | april 19, 2010

  20. Op werk durfde ik de ringtone vandaag niet af te spelen… en nu wil ie niet verschijnen😦

    Groet Wiek (-die-superblij-is-met-het-nieuwe-objectief-want-mag-niet-lens-zeggen-van-Lief-gezien-de-prijs-van-het-objectief-dus)

    Reactie door Wiek | april 19, 2010

  21. @Wiek: ik heb de link naar het filmpje in een reactie bij jou geplaatst
    @Riz: die ringtone zat in een App van ringtones die ik heb aangeschafd, zit er standaard niet op
    @Zonnetje: i-deaal! wat gaaf verzonnen….***baalt dat ze het zelf niet verzon***

    @de rest: alles gelezen en opgeslagen…met name iets over t-mobile en goooooooooooogle

    Reactie door Repel | april 19, 2010

  22. Djie, wil je me dood hebben? Ikhijg helemaal na die eerste zin. En toen moest de rest nog komen…

    Anyway. Een heerlijk logje. Ik voel de zon erbij komen.En die ringtone ga ik morgen wel even luisteren. Want nu slaapt dochterlief eindelijk in het bed naast me. En dat wilik graag zo houden!

    Reactie door Klein Kikkertje | april 19, 2010

  23. Nou, niks meer aan toe te voegen volgens mij. Klinkt als een heerlijk weekend.
    En dat hardlopen: respect!

    Reactie door Limoentje | april 19, 2010

  24. Als jou foon afgaat staat volgens mij heel repeldorp stil ahahhaha.
    Ennuhhh loop je vrijdagavond ook in de shocking pink outfit dan herken ik je wel tussen de duizenden lopers.

    Reactie door Leidse Glibber | april 19, 2010

  25. Ik ga vanavond lopen, maar zeker niet in zo’n hip pakje!🙂

    Reactie door Nicoleke | april 20, 2010

  26. Hahaha wat een leuke bel toon!!!

    Gut Het Aanzien…, mijn ouders ‘spaarde’ die ook. Uiteindelijk hadden ze het stiekem naar ons huis gebracht en ik heb toen maar uiteindelijk alleen degene van ons geboortejaar gehouden.
    Nu ik erover nadenk ik ga maar eens zoeken naar de geboortejaren van de kids.

    Dat waveboarden wordt hier ook veelvuldig gedaan door dochter. Niet door zoon, die is net als zijn moeder iemand die niet z’n evenwicht kan houden.🙂

    Reactie door DharSon | april 20, 2010

  27. Oooo helemaal vergeten, die 15 kilomer….. wat goed zeg!
    Applaus!

    Reactie door DharSon | april 20, 2010

  28. Ik moet lachen om al die mensen die gek zijn van hun telefoon, ik heb werkelijk helemaal niets met mijn mobieltje! Ben niet van deze tijd wat dat betreft vrees ik!

    Lief liep dit weekend ook de 15 km en was er heel erg blij mee. Riep hetzelfde als jij: dan kan de halve ook niet zo’n hobbel meer zijn!

    Reactie door Door | april 20, 2010

  29. Dag lieverd..ik heb dit gelezen, en gehoord..en wat fijn dat je zo’n goed weekend heb gehad.. je verdient het. Die boom van jullie is een fantastisch gekregen geschenk. En ik kom wel meer reageren als ik me niet zo wankel voel…
    grts

    Reactie door frieke | april 20, 2010

  30. Moet me denk ik maar eens laten voorlichten door je over de IPhone🙂.
    Geniet van een mooie dinsdagavond!

    Reactie door Imna | april 20, 2010

  31. Wauw, petje af voor het hardlopen! Ik ben al trots dat ik nu in ieder geval af en toe weer een beetje beweeg doordat ik dan op mijn vouwfiets van en naar stations en werk pendel. Voor mij dus niet zo’n mooie gadget met hartslagmeter en ingebouwde GPS, want die moet je wel verdíenen😀. En heeft de brandmeester het goede voorbeeld van zoonlief inmiddels nagevolgd?

    Reactie door IMS | april 20, 2010

  32. @IMS: nee! hij geeft geen sloege!

    Reactie door De Repel | april 20, 2010

  33. Wat een heerlijk logje!!!
    Ik zou gek worden van die beltoon trouwens.😉

    Reactie door Toaske | april 20, 2010

  34. Die bloemen, wat lief! Kind 2 deed dat vroeger ook, korte steeltjes, uit het park, hele bossen!
    (over je figuur zeg ik uit sacherijnigheid niets!!😉 )

    En die beltoon, wat zullen ze blij met je zijn als je je telefoon vergeet uit te zetten bij vergaderingen!!

    Reactie door JC | april 23, 2010

  35. Die eerste zin (alinea bijna) las ik dus serieus in 1 adem. Gelukkig kan ik snel lezen😛. Dat dat waveboarden niet zo simpel is, geloof ik meteen. Zie de kinderen hier er ook driftig mee bezig, maar man man, wat een beenspieren zullen ze krijgen!

    Heerlijk he, als je lijf zo met je mee werkt. Dat geeft echt een onwijze boost om vooral door te gaan. En dan ook nog met gadgets… Want niets zo lekker als een goeie prestatie neerzetten en die dan daarna ook nog terug kunnen zien op het scherm. En de woorden van De Wijze zullen je ook wel vleugels hebben gegeven… Gave outfit hoor!

    Popeye is cool! Maar ook heel cute, met die blik ‘zie je mijn spierballen!’.

    En dan die bloemen… Ik verbaas me hier over de moeders die met kinderen de bloemen gaan plukken die (in overvloed) in de berm staan. Onder het mom ‘het zijn er zoveel en als wij er een paar plukken merkt niemand dat’. Waarbij ik dan denk ‘nee, maar als iedereen zo redeneert, staat er straks niets meer’. Maar zo uit zichzelf… Dan vind ik het vooral heel schattig. Dan mag het wel. Lekker met twee maten meten kan best af en toe😛. En heeft De Brandmeester de hint opgepikt?

    Grappig dat je al die boeken in huis hebt. En dat Middenvelder het zo interessant vindt. Goed voor zijn algemene kennis… Komt een moment dat hij iedereen helemaal inmaakt met quizjes omdat hij die boeken bestudeerd heeft…

    Die foto van je avondje uit vergeef ik je. Klinkt wel als een heerlijk avondje. Met wat mindere afloop de volgende ochtend, maar als je popeye zo ziet, zou je niet zeggen dat hij aan het spoken is geweest…

    En die beltoon… Hahahah. Bij elk blogje dat ik lees over iPhones en wat die allemaal kunnen, ga ik meer balen van mijn toch ook heus niet slechte telefoon, zeg maar de iPhone van Samsung. Die ik in oktober kocht omdat ik zo graag een mobiel met echt internet wilde. Maar die dus best wel een beetje tegenvalt. Zeker in vergelijking met de ‘echte’. Doet Apple slim… Producten zo goed (en vooral leuk) maken dat ze overal worden genoemd en gehypet worden.

    Reactie door Renske | april 28, 2010

  36. Super leuke weblog! Kom hier ineens terecht en zie dat jij ook een hardloper bent en hoe?! Wat goed zeg! Nike+ heb ik al maar, ga ook is kijken naar die Garmin Forerunner 405CX kijken. Thanks voor de tip!

    Reactie door Laura | april 29, 2010


Geef een reactie

