Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Rrrrepel Carnivoorrrrrr

Ik ben was ben een kaasmens. De Repel hartje kaas. Hoe stinkender des te beter. Als je een camenbert opensnijdt en de inhoud druipt van de kaasplank, begin begon begin ik te watertanden. Deze zomer in Frankrijk had ik een speciaal geitenkaasje ontdekt. En elke keer als ik de koelkast in ons huisje opendeed, zei de Brandmeester: “Volgens mij heeft Popeye gepoept.” Ik moest hem dan steevast corrigeren: “Nee schat, dat is mijn kaasje.”

Ik hield nooit zo van rood vlees. Ik hield namelijk nooit zo van bloed op mijn bord. Zo hebben mijn vader en ik een levenslange traditie. Als wij samen in een restaurant zitten en biefstuk is wat we gaan bestellen, bestelt hij hem “zo rauw als de kok het durft”, en ik “zo gaar als de kok het durft”.

Maar nu ik zoveel sport, probeer ik sowieso mijn eetpatroon een beetje daar op aan te passen. Meer eiwitten en zo. Maar daarnaast ben ik niet van plan om alles wat ik eet in dat licht te zetten, dus ik ga ook nog steeds af op waar ik trek in heb. En hier komt de crux: sinds ik ben gaan fitnissen krijg ik een bovenmatige trek in vlees. In rauw vlees. In rosbief en filet americain. En toen ik vorige week ineens een broodje osseworst zag liggen kwam de Tijger in mij los. Osseworrrrrrst….lekkerrrrrrrrr. Maar nu komt het: ik had nog nooit in mijn leven osseworst gegeten! Het was een oerinstinct dat na drie kwartier hangen in de gewichten boven kwam drijven. De Repel was net een weerwolf vlak voordat de volle maan opkomt. En man-oh-man wat smaakte dat broodje lekker.

Mijn vriend de camenbert mist mij. De Limburgse kaas mist mij. Maar ik, de carrrrrnivoorrrrr heeft trek in vlees en er ligt tegenwoordig osseworst in de koelkast. Wroarrrrrrrrr, wrrrrrrr….

Note to self: maar dan voortaan wel naar de scharrelslager net als vroeger!

april 14, 2010 - Posted by | Repel, sport |

36 reacties »

  1. @ Nee Repel, nog geen ……. Misschien vandaag?

    Ik houd van jonge kaas én osseworst, rosbief ….
    Mmm, ik begin al trek te krijgen.

    Reactie door Fenny | april 15, 2010

  2. Oh ja osseworst is lekker! Maar dat zegt mijn lief weer van geitenkaas. En idd: in Frankrijk stinken zijn kaasjes de koelkast uit!

    Reactie door Madelief | april 15, 2010

  3. Ik heb wel eens een onderzoek gelzezen waarin ze twee groepen kinderen hadden. De ene groep kreeg een verantwoord dieet met alle goede voedingsstoffen goed verdeeld, de andere groep mocht eten wat ze wilden. Na een maand bleek dat alle kinderen uit de groep die alles mocht eten, keurig alle voedingstoffen binnekreeg die ze nodig hadden. Er was maar 1 uitzondering. De groep die mocht eten wat ze wilden, kregen te veel suiker binnen! De verklaring was dat suiker (geraffineerde suiker) niet van oorsprong in ons voedingspatroon hoort en dat je daar dus geen rem op hebt. Ik heb ook gelezen van die zeelieden, die ineens zo’n vreselijke trek in meikaas hadden. Het bleek dat daar een bepaald mineraal in zat wat ze hadden ontbeerd op zee. Waarmee ik maar wil zeggen:WRRRAAUUWW!!!! Ga je gang en binnen no time loop jij de 10 km. in 50 min.!!

    Reactie door baasbraal | april 15, 2010

  4. Kaas is heerlijk! Wij eten niet veel vlees maar wel vleeswaren. En ja, ossenworst is ook heerlijk en goeie filet ook…
    ( off-topic ik zal m’n nr wel ff in ’n direct message twitteren. Pling heb ik gevonden…)

    Reactie door Nicolette | april 15, 2010

  5. Ook al is het nog vroeg op de dag, ik krijk trek van je blog! Ik denk dat wij maar biefstuk eten vanavond🙂
    Wel grappig hoe je lichaam zelf schijnt te weten wat het nodig heeft. Tijdens mijn zwangerschap had ik ontzettende trek in tomaten. Later las ik dat er in tomaat veel magnesium zit, en dat dat werkt tegen de krampen in je kuiten, die ik inderdaad voor mijn tomaatverslaving regelmatig had!
    Dussss eet jij maar lekker Rauw vlees je zal het wel nodig hebben.
    (maar kijk wel uit dat je het vers haalt, en niet te lang uit de koelkast hebt)

    Reactie door Zonnetje | april 15, 2010

  6. Ja zeg. Gaat de Repel mij een beetje lekker maken met bloederige biefstukken, rosbief en filet americain. Dank je vriendelijk!

    Wij zijn echte vleeseters. Eigenlijk iedere dag wel, en manlief spant de kroon: die begint de dag met salami. Ik heb medelijden met z’n collega’s.

    En die stinkkaasjes: brrr. Hoe erger ze stinken, hoe verder weg ik ervan blijf. Doet me denken aan zwager die als cadeautje een paar stukken stinkkaas uit Italië meenam. En voor de extra rijping had-ie ze in het handschoenenvakje laten liggen stinken in de zon. De lucht die daarna uit onze koelkast kwam vergeet ik nooit weer! Brrrr.

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | april 15, 2010

  7. Brrrrr.

    Maar hopelijk ga je er heel hard van lopen!

    Reactie door Roelien | april 15, 2010

  8. Ik ben ook een kaaskop! Heerlijk, alle soorten lust ik. Maar ben geen vleeseter; doe mij maar vis. Maar helaas ben ik de enige hier thuis.

    Reactie door Door | april 15, 2010

  9. Lekker hoor, rood vlees!
    Extra pluspunt: het is een stuk magerder dan die vieze, vette, stinkende kaasjes… (daar ben ik dus echt geen liefhebber van, ik ga al bijna kokhalzen als ik er aan denk IEKS!)

    Reactie door Wieke | april 15, 2010

  10. Zo lustte ik nooit brood, at met moeite 1 sneetje op een dag (en ’s ochtends yoghurt ofzo). Maar na de bevalling van onze oudste liep het water me in de mond als ik langs de broodafdeling liep. En dan zelfgebakken brood, oh heerlijk! Stom hè, ik vind het gewoon lekker😉.

    Reactie door Carla | april 15, 2010

  11. Inderdaad ja, pas na de bevalling, niet tijdens de zwangerschap.

    Reactie door Carla | april 15, 2010

  12. ieks, stinkkazen. Doe mij dat biefstukje dan maar. HOllandse kazen, ja, dat dan weer wel.

    Reactie door Linda | april 15, 2010

  13. Wat een heerlijk verhaal voor deze vegetariër! hihi
    Ik kan me wel vinden in die heerlijke stinkkazen hoor, jammie!
    Ik fitness niet maar ben wel op streng wandelregime samen met vriendin, hoop maar dat ik daar geen rare trek van krijg!

    Reactie door Femke | april 15, 2010

  14. nee geen ossenworst voor mij.. en vlees met heel veel maten zodat die het kunnen opeten.. ik ben ook meer van de kaas… wat ik nog wel lekker vind is kip en vis..
    ach…ik eet wel vlees, ik vind het ook niet vies.. maar bijna nooit op brood….of beschuit of broodje of ciabatta of…

    grts

    Reactie door frieke | april 15, 2010

  15. Volgens mij ben ik omnivoor. Ik laat alleen doperwten staan. Die blief ik niet.

    Reactie door Ri | april 15, 2010

  16. Kaas, daar doe ik aan mee.
    Maar niet aan vlees, ook niet aan vis. Sinds 2002 eet ik uit principe geen vlees meer. Vis niet meer sinds begin dit jaar.
    Alhoewel, ik moet zeggen dat ik stiekem soms eens vals speel… Héél af en toe :$

    Geniet van je ossenworstje!

    Reactie door Limoentje | april 15, 2010

  17. Haha, weerwolf vlak voor volle maan…de Daltons mogen wel oppassen!

    Maar wat grappig dat je lijf zo aangeeft wat het nodig heeft. Ik ben ook niet zo’n vleesfanaat, maar filet americain is wel erg lekker…

    Reactie door Mammalien | april 15, 2010

  18. Hallo Repel
    Lust geen worst tenminste die niet.
    Lust wel kaas.
    Raar dat je lichaam er naar vraagt he.
    Waarom niet als je het lekker vindt.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | april 15, 2010

  19. Ik lust alles als het maar hartig is. Als chips zoet zou smaken, zou ik probleemloos door het leven kunnen.

    Reactie door Natasja | april 15, 2010

  20. Wat grappig! Stinkkaasjes sla ik over(die smerige dingen die we wel eens meenemen uit Belgie/Frankrijk: brrrrr) maar rood vlees: mjammie!

    Reactie door Corine | april 15, 2010

  21. Hahahaha, heerlijk oergevoel en eten! Mooi dat je zo naar je lijf luistert en het verstaat.

    Reactie door JC | april 15, 2010

  22. Hmmmmm, roooood vleeees !!! Jammie jammie jammie,

    smerige kaasjes (of gewone hollandse kaas…) ook zooooooo lekker (maar ik lijk er toch echt een enorm puberhoofd van te krijgen… Balen!)

    groet Wiek

    Reactie door Wiek | april 15, 2010

  23. Wat grappig: ik weet dat niet iedereen van stinkkaasjes houdt, maar ik ben verbaasd over het feit dan zoveel vrouwen toch van rood vlees houden. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

    En ik ben net als Natasja: eigenlijk bijna alleen maar van de hartige…

    Reactie door De Repel | april 15, 2010

  24. Tot afgrijzen van onze kinderen zijn mijn man en ik ook gek op stinkkazen. We proberen ze wel zoveel mogelijk in een luchtdichte doos te bewaren zodat de geur binnen de perken blijft.
    Zelf ben ik niet zo’n vleesliefhebber. Ik eet het wel hoor maar niet rood en rauw.

    Reactie door lien | april 15, 2010

  25. Ik bén gewoon kaas. Echt. Ik ben er zó gek op!! En ook, hoe stinkender hoe beter.
    Mmmmm.

    Reactie door Nicolekebolleke | april 15, 2010

  26. Ik ben een grote vleesliefhebber, maar mij maak je dus echt niet blij met filet americain of biefstuk.

    Reactie door Toaske | april 15, 2010

  27. Oh biefstuk, een rode bloederige sappige biefstuk. Heb manlief al gezegt dat zodra ukkepuk er uit is, hij die biefstuk moet maken mèt frietjes om lekker het sap mee op te soppen. Of vers zelf gebakken brood, van dat harde. Hmmmmmmmmm

    Reactie door barbara | april 15, 2010

  28. Ik heb osseworst altijd al heerlijk gevonden; ben vooral fan van de gesneden variant bij de Hema! Maareh… dat kan bij mij echt niet van het fitnessen komen…..

    Reactie door Yvonn | april 15, 2010

  29. Ik houd van allebei, en een biefstuk mag voor mij ook zo rauw mogelijk zijn met een mooie bruine buitenkant.
    En hoe harder de kaas stinkt hoe lekkerder hij is.

    Reactie door Leidse Glibber | april 15, 2010

  30. ohww nee sorry geen bloederige massa’s voor mij….ten minste niet om op te eten…op de zaak naja dan vinnik het wel oke🙂
    maar ja als je lijf erom vraagt🙂 en je lust het; gewoon lekker doen hoor🙂 (luisteren naar je lichaam word zo vaak “vergeten’)

    Reactie door sillie | april 16, 2010

  31. Wat een apart verschijnsel, trek in vlees! Zou je lichaam dat dan ook echt nodig hebben?

    Reactie door Nicole | april 16, 2010

  32. Typisch is dat. Hier heb ik nog nooit van gehoord.

    Persoonlijk vind ik kaas lekkerder dan osseworst. Hier komt er soms ook zo’n geur uit de koelkast, whahaha. Ook toen ik nog fanatiek aan de ijzers hing. Ben nu meer van het wandelen en roeien.

    Fijn weekend,
    Elisabeth

    Reactie door elisabeth | april 16, 2010

  33. wederom ben ik blij dat ik niet zo’n hardloopster ben als jij
    want stel je voor dat ik dan ook van die rare eetgewoontes ga krijgen haha

    liefs

    Reactie door Eu Mesmo | april 16, 2010

  34. Mmmmm….Osseworst op een vers hard broodje met gesnipperde ui en peper. Mjam!

    XOX

    Reactie door Meanannie | april 16, 2010

  35. Mmmm, een beetje geroosterd pavé brood van het Vlaamsch Broodhuys, daar een zachtsmeltend kaasje op, hmmmmm.
    En osseworst altijd op brood richting werk. Maar verder bijna vegetarisch, dus praktisch nooit vlees behalve in een restaurant.

    Reactie door Herman | april 19, 2010

  36. Grappig dat je lijf het zo aangeeft dat het die eiwitten wil hebben. Mijn dieet is behoorlijk eiwitrijk en toen ik ermee begon viel ik op de dagen dat ik ging fitnessen dus geen gram af en mijn spieren, die voorheen nooit echt reageerden op krachttraining, begonnen te groeien. Heb iets aangepast aan mijn dieet en ben minder gaan fitnessen (en meer zwemmen, wat toch meer conditiewerk dan kracht is) en dat scheelt stukken. En hoewel ik echt van vlees houd, begin ik zo langzamerhand wel behoorlijk zat te worden van kip. Mag maar 2x per week rood vlees (en eet dan lekker een gegrilled tartaartje) en verder enkel vis en gevogelte. En aangezien vis niet echt gratis is, eet ik dat ook niet dagelijks. Maar goed… Je moet er wat voor over hebben he😛. Geniet van je ossenworstje in ieder geval!

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

