Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Be careful what you wish for

Steen en been heb ik geklaagd. De Wijze had nog steeds niet de waterpokken gehad.  En hij gaat rap richting vijf jaar en ik wilde er graag vanaf zijn. We hebben hem menig keer tegen een ziek kindje aangespeeld, maar hij wilde het maar niet oppikken. Dus toen het kindje van Neef en Vriendin waterpokken had, riep ik heel hard “langskomen en heul veul knuffelen!”

Zo gezegd zo gedaan en nu, twee weken verder, eureka!, De Wijze had gisteren ineens 2 waterpokjes. En vanmorgen had hij er ineens een heleboel erbij gekregen. Maar toen ik even later de luier van Popeye ging verschonen (man, man, man wat kan er Een Grote Lucht komen uit zo’n klein kindje) zag ik onder zijn luier ook een heleboel waterpokjes zitten. Twee voor de prijs van één, zeg maar nee dan krijg je er twee.

Ik pakte de telefoon en toetste het bekende nummer in:
Zij: Met de Tovertuin.
Ik: Hoi, met Repel, de moeder van Popeye. Popeye staat ingeroosterd voor morgen maar hij heeft waterpokken. Mag hij dan komen?
Zij: Nee, pas als de blaasjes ingedroogd zijn.
Ik: Ja, daar was ik al bang voor.

Ik pak mijn mobiel en druk op de sneltoets:
De Brandmeester: Met de Brandmeester.
Ik: Hé met mij, je moet morgen iets regelen met je werk want Popeye heeft nu ook waterpokken en hij mag niet naar de crèche en ik kán morgen geen vrij nemen.
De Brandmeester: Pfoeh, ik weet niet of dat gaat lukken zo kort dag, maar ik ga het nu proberen te regelen.

Ettelijke telefoontjes later is het gelukt en tussen de Brandmeester en Oma Opel is de opvang voor Popeye geregeld. En inmiddels klaagt De Wijze steen en been over de jeukende blaasjes. Oh ja, denk ik, ze hebben er last van, da’s waar ook en ze mogen niet naar de crèche. Toen ik hoopte op de waterpokken was ik de nadelen ervan een beetje vergeten. Maar het komt weer helemaal terug! Be careful what you wish for. Maar goed, als het aantal waterpokjes zich in dit tempo blijft ontwikkelen, heb ik nu al een onderwerp voor Gepokte Woordenloze Woensdag, dat scheelt weer.

Zo zielig, bij Popeye zitten de meeste pokjes te broeien onder zijn luier…

april 6, 2010 - Posted by | De Daltons |

32 reacties »

  1. Ach arme mannetjes. Hopelijk knappen ze gauw op. En ik wou nog zeggen dan heb je het maar gehad, maar die vlieger gaat ook niet altijd op😉 Sterkte met het jeukvrij krijgen en houden.

    Reactie door Janne | april 6, 2010

  2. Er is goed spul tegen de jeuk van VSM, kan even niet op de naam komen. Succes met de mannetjes!

    Reactie door Wieke | april 6, 2010

  3. Fijn, zo’n enorme foto van zo’n kriebelding. Brrrr. Ziet er niet fijn uit. Ze zeggen dat een badje met havermout helpt tegen de jeuk. Al geprobeerd?

    Kan je trouwens jouw pokkenjongens niet even hierlangs sturen? Hier ook nog geen pokken gehad, en ik had eigenlijk gehoopt dat ’t meisje ze wel zou hebben voordat kiendje2 zou komen…

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | april 6, 2010

  4. ehm heet het ook niet water…pokken omdat ze a met vocht/water gevuld zijn? EN omdat ze zelf juist ook erg van vochtige plekjes houden??en zo,n luier is vast een heerlijk vochtig plekje😉
    hihihi,nnouja sterkte ermaar weer mee…..mentolpoeder helpt ook wel, heb je 2 witte geisha jongesn in huis :-)leuk voor de ww😉

    Reactie door sillie | april 6, 2010

  5. lieverd het gaat echt over… alleen vervelend dat je er weinig tegen kan doen…misschien een idee om de luier uit te laten? het is nog te koud om hem zo te laten lopen.. maar aan de lucht verdrogen ze het best hè…
    sterkte ermee.. jullie en de slachtoffers

    Reactie door clair1991 | april 6, 2010

  6. Ja , het is beter om het nu te hebben, maar toch niet leuk! Je weet dat je een kind met waterpokken niet in bad mag doen hè? Dan verspreidt het vocht uit de blaasjes zich en wordt het erger. Alleen droog afpoetsen dus en mentholpoeder.Mooie foto, ik krijg er spontaan jeuk van!

    Reactie door baasbraal | april 6, 2010

  7. Ach gut….maar ja, dan hebben ze het maar gehad – is natuurlijk ook geen ‘pleister op de wonden’ maar ja, je snapt wel wat ik bedoel.
    hoop dat die verschrikkelijk ‘keukende’ blaasjes heel snel uitdrogen. Beterschap!! en dikke knuffel.

    Reactie door Imna | april 6, 2010

  8. Oeh ja, ik weet het nog. Oudste zat volledig onder de waterpokken. Zo erg dat ze ook ’s nachts zonder luier wilde gaan slapen. Want die plasrandjes schuurden zo. Naja, ze was wel ineens zindelijk!

    Reactie door Natasja | april 6, 2010

  9. Haha, ik moet lachen om jou. ‘Was even de nadelen vergeten’! Fijn dat de Brandmeester het sein veilig gaf! Beterschap voor je knapen.

    Reactie door Door | april 6, 2010

  10. Och jee de waterpokken.
    Hier had ik de jongste ook bij de oudste op schoot gedaan.
    Ze hadden het allebei, handig is het wel, maar is anders.
    Mentholpoeder hielp heel even bij hun, volgens mij had ik sokken ofzo om hun handen gedaan hahahaha. Ach ja, je moet wat als moeder.

    Reactie door DharSon | april 6, 2010

  11. Zielig he, ik had mijn ventje ook bewust laten kroelen met een kindje dat eronder zat. Hij kreeg ze dus ook netjes 2 weken later maar man man wat wat hij er ziek van!! Met 3 dagen flinke koorts. Daar had deze mama even niet op gerekend. Voelde me behoorlijk schuldig.

    @ KK is dat voor jou niet gevaarlijk tegen het einde van je zwangerschap? Of ben je nog niet tegen het einde?

    Reactie door Femke | april 6, 2010

  12. Dank voor de tips, en ik heb ook de herinneringen van Middenvelder weer op mijn netvlies! Ik heb uit de eczeemperiode ook nog wel wat middeltjes op de plank staan. We slepen ons er wel doorheen, aan hun humeur zal het niet liggen! Dat valt me alleszins mee.

    Reactie door Repel | april 6, 2010

  13. Ik moet zo lachen om de namen van je man en je kinderen. De fictieve namen.😀

    Reactie door Nicoleke | april 6, 2010

  14. Hahahaha! Dus als je oppas moet regelen voor de opvang, dan bel je je man? Da’s een goeie!
    Maar goed, wees maar blij dat ze kids nu de waterpokken hebben, zusdus en ik kregen het toen we 12 waren en dat was knap balen!

    Reactie door Madelief | april 6, 2010

  15. @Madelief: dat lijkt me inderdaad balen op je 12e! En de Brandmeester moest regelen dat hij later op werk kan komen, ik heb geregeld dat oma eerder komt🙂

    Reactie door De Repel | april 6, 2010

  16. Wat sneu voor de mennekes! Maar wát een organisatietalent in huize Repel (hoewel de daar volgens mij al wel van op de hoogte waren ;)) En met z’n tweeën waterpokken hebben is minder erg dan allen, toch? Iets met gedeelde en halve smart😉

    Reactie door Limoentje | april 6, 2010

  17. pfffff een (niet-meer-zo-hele-)nieuwe(maar-wel-hele-fijne) lens en dan zo’n smakelijke foto nemen😉
    Sterkte met de zielige mannetjes (hoewel, zolang hun humeur goed blijft heb je heel wat gewonnen). En Middenvelder als enige niet ziek, ook hem flink knuffelen hoor!

    Over de lens gesproken, ik had in het verleden gelezen over jouw enthousiasme😀
    Wij hebben een canon 500D met kitlens (18-55) en zijn wezen kijken voor een sigma 18-200 lens. Oef, wat een heerlijk zoombereik en toch zo scherp! Nu nog even afwegen waar te kopen (online, of bij een echte fotozaak wat dan weer veel duurder is, maar waar de camera nou eenaal ook vandaan komt).

    Groet Wiek

    PS. patchwork dat kan ik dus weer niet, ik heb geen geduld om met de hand te stikken en het wordt vooral niet gelijkmatig.

    Reactie door Wiek | april 6, 2010

  18. Ach, beter nu dan over 15 jaar, en nu heb je ze ook meteen allemaal gehad. Maar het blijft vervelend. Die foto had ik niet hoeven zien, brrr.

    Reactie door Carla | april 6, 2010

  19. Waterpokjes zijn heel vervelend, die kan je maar beter gehad hebben. Ben je daar ook weer vanaf.
    Oudste was bijna 3 en jingste was 4 maanden toen ie het kreeg: heel zielig zo’n gespikkeld beertje met jeuk… Marineren in de mentholpoeder en wat dies meer zij…

    Reactie door Nicolette | april 6, 2010

  20. natuurlijk is het supervervelend dat je 2 zieke kinderen hebt maar beter dit dan nu de 1 en over een week of 2 de ander
    straks heb je alles achter de rug, voor altijd!!
    en ja die rotblaasjes zoeken de warme plekjes op
    ik weet nog dat oudste ze in zijn mond had, zoooo zielig, hij kon er niet van eten en drinken

    Reactie door Eu Mesmo | april 6, 2010

  21. pff das niet leuk voor die kids maar goed beter nu dan later …

    Reactie door ilse | april 6, 2010

  22. Fijn, he, die creches met dat waterpokkenbeleid. Alsof ze niet vóór de eerste pok gevonden is al besmettelijk zijn en alsof de meeste kinderen niet gewoon de waterpokken van andere kindjes op de creche krijgen… En dan moet je maar geluk hebben met flexibele werkgevers en/of oma’s!

    Wel vervelend dat ze er last van hebben. Hier twee keer wel mooie foto’s maar geen of nauwelijks last.

    Reactie door Mammalien | april 6, 2010

  23. Hier heerst het ook, maar ik wist niet hoe snel ik weg moest komen met ons kleine blonde jongetje. Want dàt kunnen we nu net niet gebruiken nu. Schijnt toch sowieso ook niet goed zijn als je zwanger bent? En de man heeft het nog niet gehad en als volwassene kun je er weer allemaal complicaties van krijgen. Dus is hier de afspraak dat hij dan ´n weekje naar z´n ouders moest. Maar dat kan ik nu niet aan…dus….Nu even niet!

    Reactie door Joeltje | april 6, 2010

  24. En nog heeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor je lieve kaartje!!!!!!!!!!!!

    Reactie door Joeltje | april 6, 2010

  25. Jij hebt zeker een ‘nieuwe’ lens?

    Ik vind dat zo’n flauwekul dat ze dan niet naar de oppas of school mogen of wat dan ook. Ze waren van te voren toch ook al besmettelijk. Of zoiets.

    Beterschap voor de mannen!

    Reactie door Toaske | april 6, 2010

  26. Tja, wat moet ik hier nu op zeggen???? Eigen schuld dikke bult misschien??? Nee da’s zielig maar beter zo dan dat ze achter elkaar ziek worden, moet je dubbel zo lang oppas regelen, nu is alles in 1 keer klaar

    Calendula emulsie, speciaal voor waterpokken, helpt als een tierelier tegen de jeuk. Vond het toen alleen niet zo lekker ruiken maar da’s al heel wat jaartjes geleden dat ze het hier hadden, wellicht dat er wat aan de geur is gedaan.

    Beterschap voor de patientjes en sterkte voor jullie

    Reactie door barbara | april 6, 2010

  27. Om daar nou blij mee te zijn, mwa.
    Het is wel zo, dan zijn ze er ook maar van af!

    Ik wens ze een spoedig herstel toe!

    Reactie door Renesmurf | april 6, 2010

  28. o, onder de luier is erg! Wessel had het op vakantie; die lieten we idd geregeld in zijn blote kont lopen, want anders had-ie er zo’n last van. Die had overigesn wel een k-humeur en was er goed ziek van. hopenlijk zijn de mannen er snel vanaf.
    Wieke bedoelde trouwens calendula van Vsm. Zinkzalf of sudo ofzo wil wel helpen om de boel in te laten drogen. en om te voorkomen dat de boel gaat ontsteken,; zeker onder de luier moet je daar wel op letten.

    Reactie door Corine | april 6, 2010

  29. Wat ben je toch een mazzelaar hem, twee zieken voor de prijs van een hahahah.
    Off topic, de film gaat het geheim heten.

    Reactie door Leidse Glibber | april 6, 2010

  30. Arme mannekes, die jeuk is zo beroerd, ik heb zelf nog liever pijn dan jeuk.
    Ik heb trouwens de waterpokken gehad toen ik op de lagere school zat ik geloof dat ik een jaar of negen / tien was. Gelukkig niet erg veel blaasjes maar wel erg veel jeuk, toen ook al mentholpoeder tegen de kriebels voor zovel ik het me herinner tenminste, het kan ook andere poeder zijn geweest.

    Reactie door Haba | april 7, 2010

  31. Waterpokken kun je toch maar beter gehad hebben. Een vriendin kreeg ze op haar 30e; ze is er echt vre-se-lijk ziek van geweest. Brecht kreeg ze toen ze drieenhalf was; een prima leeftijd eigenlijk en ze had ze nauwelijk. Twee weken later kregen Joep en Madelief (toen 10 maanden) ze ook. En niet zo’n beetje!! Er was geen blaasvrij-plekje meer over. Het was het begin van een warme zomer en inderdaad in die luiertjes vermenigvuldigden de blaasjes zich om de haverklap. Zo vreselijk zielig. Iedereen zei dat als kinderen ze voor het 1e jaar krijgen, ze ze nog eens krijgen maar ik denk dat aks ze in die mate komen, ze er echt wel van af zijn. En daar reken ik nu maar op, want ik heb er nou echt geen zin meer in…

    Reactie door Yvonn | april 7, 2010

  32. Oef… Ja, dat valt dan ff tegen dat ze het allebei tegelijk krijgen. Maar dan ben je er nu wel vanaf. Hoop dat het uiteindelijk met de jeuk enzo is meegevallen!

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

