Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Mijn eerste keer

Nou, Repel is onder haar steen vandaan gekropen hoor! Ik snap niet in welk tijdperk ik heb geleefd al die tijd, maar het is blijkbaar nooit anno nu geweest. Maar gisteren heb ik het dan voor de eerste keer gdaan en ik realiseer me dat ik in die 39 jaar heel veel heb gemist. Ik had het zoveel vaker hebben kunnen doen.

Sushi eten.

Maar het idee van zeewierrolletjes met rauwe vis trok me nooit zo aan en het imago al helemaal niet. Maar man, wat heb ik me vergist. Wat is dat godschuwelijk lekker zeg.

Sushi eten.

Rauwe vis in kleffe rijst in een rolletje zeewier is het lekkerste dat er is. En wasabi is ook het lekkerste dat er is. En Japanse sojasaus ook en Japanse groene thee ook. Ik overweeg  het zelfs een keer zelf te leren maken; rauwe vis in kleffe rijst in een rolletje zeewier. Man wat is dat lekker. Nu, bijna een etmaal later zit ik nog steed stjok- en tjokvol, zoveel omega 3 en 6 vetzuren heb ik op. Ik heb een nieuw mijn favoriete eten.

Sushi eten.

Nadat ik met mijn twee collega’s sushi heb gegeten zijn we bol van de vis naar een kroeg gerold en hebben we ons behaalde succes (een zeer geslaagd project) met heel veel drank gevierd.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

april 3, 2010 - Posted by | Repel |

35 reacties »

  1. Ik heb het nog nooit gehad, en het staat voorlopig ook niet op de planning.
    Geen idee waarom, maar het komt niet in me op, en het spreekt me ook niet zo aan.

    Reactie door Renesmurf | april 3, 2010

  2. lekker he? ik heb nu een paar keer Japans gegeten en ik vind het ook za-lig! tis alleen zo F*cking prijzig 😦

    Reactie door Corine | april 3, 2010

  3. Oh ja, kan ik me voorstellen Repel! M’n man zegt nl ook dat het ontzettend lekker moet zijn!

    Reactie door Madelief | april 3, 2010

  4. Moet ik het dan toch ook eens gaan eten???

    Reactie door Ineke | april 3, 2010

  5. Nou Renesmurf, die instelling had ik ook tot gisteren, dat was nou precies de reden dat ik het nog nooit had gegeten!

    @Corine: we zaten ij een hele goede relatief goedkope in Den Haag, het is een keten ,als je wilt stur ik je het webadres door: voor 28,50 heb ik mezelf tot gort gegeten aan sushi…

    Wij eten zometeen schnitzel….ik had liever sushi gehad 😉

    Reactie door De Repel | april 3, 2010

  6. Welcome to the sushi fanclub! Ik zit er ook al in… 🙂

    Reactie door Nicolekebolleke | april 3, 2010

  7. Welcome to the club!

    Reactie door Roelien | april 3, 2010

  8. Gek he, ik wil altijd alles proberen, maar ik heb dit dus ook nog nooit gehad! Misschien moet ik toch eens overstag, als ik jou zo lees. Fijne Pasen!!

    Reactie door Door | april 3, 2010

  9. Oh, heerlijk is het! Het water loopt me in m’n mond.
    Ik eet het bijna nooit, eerlijk gezegd. Heb het een paar keer gehad, waarvan één keer door Japanners gemaakt. Zó, hoe lekker dát was!!

    Reactie door Limoentje | april 3, 2010

  10. Lekker he? Inderdaad erg jammer dat het zo prijzig is, maar zo af en toe…mmmmmmm

    Reactie door Esther | april 3, 2010

  11. Het is super super lekker !!!

    Reactie door ilse | april 3, 2010

  12. Ik ben er niet echt van onder de indruk van dat Sushi. Maar waar ik wel van onder de indruk ben is uit eten met goed gezelschap. Zelfs als dat eten dan Sushi is! 😉
    Fijne paasdagen.

    Reactie door Toaske | april 3, 2010

  13. Ja, het is super lekker, maar alle ingerediënten moeten ook echt HEEEEL vers zijn! Ik heb in Japan Sushi gegeten toen ik daar was, maar in Nederland heb ik daarna nog maar 1x
    Sushi gegeten die dat benaderde. Ik overweeg ook om het te leren maken.

    Reactie door baasbraal | april 3, 2010

  14. Hihi, nou, weet je dat ook weer! Ik vind het ook heerlijk. Helaas zit er niet veel sushi hier heel dichtbij in de buurt, want van de Albert H moet je het ook niet hebben…

    Reactie door Mammalien | april 3, 2010

  15. Leuk dat je het zo lekker vondt.
    Ik heb het nog nooit op.
    Kan me indenken dat je het ook wilt leren.
    Bedankt voor het meeleven.
    Fjne paasdagen lieve Repel.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | april 3, 2010

  16. Ik vind het ook heerlijk!
    Helaas ben ik de enige van ons vieren, dus eet ik het niet zo vaak.

    Mijn zus vind het gelukkig ook heerlijk dus dan spreken we af en gaan naar een Sushibar om onze buiken te vullen! Mmmmm ik krijg er meteen weer trek in!

    Reactie door DharSon | april 3, 2010

  17. Hoi hoi, ik heb het een keertje zelf gemaakt, dat was wel leuk om te doen (Sushi clinic), misschien iets voor je? Ik vond de smaak wel aardig, maar niet mijn allerfavorietste eten

    Reactie door Ellen | april 3, 2010

  18. Er is geen tussenweg haha; of je haat het, of het wordt je favoriet (hier nog zo eentje hoor) en heel toevallig stond het gisteren ook bij ons op het menu…en natuurlijk altijd met stokjes 🙂
    Knuffel van hier.

    Reactie door Imna | april 3, 2010

  19. Ja ik weet het.
    Ik was er ook nooit zo enthousiast voor, vanwege het idee dat het allemaal rauw is, maar ja we eten toch ook haring.
    Mijn broer is directeur van een groot Japans hotel en ik heb mij daar vorig jaar eens lekker laten verwennen met een uitgebreide Japanse maaltijd, sindsdien ben ik om.
    Je hebt trouwens in Leiden een afhaal Japanner he kan je aanwijzen wat je wilt hebben, is echt heerlijk.

    Reactie door Leidse Glibber | april 3, 2010

  20. JA! Hmmmmm 😀

    Reactie door Mirjam | april 4, 2010

  21. tja rauwe vis.. ik vind het wel lekker, een keer.. net zoals haring…gewoon niet te veel

    grts

    Reactie door clair1991 | april 4, 2010

  22. ohwww jah heerlijk he?? die verukkelijke combi van smaken, k ben ook fan, helaas hier inde buurt geen echte sushirestaurant of iets dergelijks….maar als we een keer inde grote stad zijn en ik heb de kans…. jummmmmmie!!!

    Reactie door sillie | april 4, 2010

  23. Nou mijn trekt het niet zo, idd vanwege dat rauwe maar zo te lezen heb jij een topavond gehad en een nieuwe uitdaging er bij (sushi maken)

    Reactie door barbara | april 4, 2010

  24. @Glibber: een afhaaljapanner, dat is goed! Is dat degene op de stationstraat/steenschuur?

    Reactie door De Repel | april 4, 2010

  25. nou ik bedank

    Reactie door louisa | april 4, 2010

  26. Yum, yum. Me like sushi. Nu Door nog eens zo gek te krijgen…

    Reactie door Ri | april 4, 2010

  27. Ik krijg het niet voor elkaar…. sushi… ik krijg het gewoon niet voor elkaar… Erg hè? Misschien moet je het leren eten..? *zucht*
    (maar de gedachte aan rauwe vis blijft me achtervolgen… brrrr)

    Reactie door Wondelgijn | april 4, 2010

  28. Ik moet bekennen dat ik nog altijd over denk zoals jij er over dacht. Misschien toch eens gaan testen dan? Dat laatste glas krijg ik wle al jaaaaren met gemak weg…

    Reactie door Yvonn | april 4, 2010

  29. Mmmm, ik heb ineens enorm veel zin in sushi gekregen.

    Reactie door prutsen | april 5, 2010

  30. Ziet er heerlijk uit!

    Reactie door Claudia | april 5, 2010

  31. Fijn dat je het lekker heb gevonden. Het is best gezond hoor.

    groetjes,
    Elisabeth

    Reactie door elisabeth | april 5, 2010

  32. ieuwwwwwwwwwwwwww maar ja, ik hou niet van vis hihi

    Reactie door Eu Mesmo | april 5, 2010

  33. `Ik ben d’r helemaal wauw’s van!! EN als je ziet hoe ze het maken, da’s kunst op zich!

    Reactie door -JC- | april 5, 2010

  34. Ik heb het ooit in Japan gegeten maar hier nog nooit. Doen ze hier op het platteland niet aan, dat soort fratsen. Eerlijk gezegd mis ik het ook niet. I ben wel een grote fan van groene thee!

    Reactie door Wieke | april 5, 2010

  35. Ik at het afgelopen vrijdag voor het eerst. Niet zo heel veel, heel bescheiden een paar stukjes (?) als voorgerecht. En ik vond het ook heul erg lekker (net als de rest van het eten, ben echt gruwelijk mn dieet vergeten daar :P). En heb me een tijdje terug al eens voorgenomen om, als ik uit gedieet ben, eens zo’n doe het zelf kit bij de supermarkt te kopen en het zelf te maken. Geen idee of dat het haalt bij wat ik vrijdag at, maar niet geschoten is altijd mis he. En anders ga ik nog maar eens daar eten waar ik vrijdag at…

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

