Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Damn you, Repel!

Ik ben getergd. Getergd door een naamgenoot. Dit is er aan de hand:

De Repel holt niet en de Repel doet ook niet aan hardlopen. De Repel is nu officieel een “loper”. Ik verpletter de laatste tijd persoonlijk record op persoonlijk record. Oorspronkelijk was mijn doel de 10 kilometer binnen het uur te lopen, maar omdat ik dat zo snel al haalde, werd het nieuwe doel het binnen de 55 minuten te lopen. Maar ook dat doel werd veel te snel ingehaald door de realiteit. Vandaag liep ik tijdens het loopcircuit 51’38”. Het door mij haast onhaalbaar geachte doel van 50 minuten lijkt nu toch echt een reëel doel te worden. En ik combineer het direct met een nieuw tweede doel: ooit een keer een halve marathon. Ik gok op 2011.

Hoe trots ik ook ben op mijn tijden die zich maar blijven verbeteren, zo getergd ben ik door een naamgenoot. Ze heet ook Repel en ik kom haar altijd in de uitslagen tegen. En altijd vòòr mij. Ik heb geen idee wie ze is, maar ze is altijd sneller. Toen ik mijn eerste loopje in 57 nog wat minuten liep, liep zij 54 minuten. Toen ik een 54’er liep, liep zij een 52’er. Toen ik vorige week een verpletterende 52’er liep, liep zij een 49’er. En vandaag liep ze ergens in de 50 minuten nog wat.

Damn you, Repel!

Ik heb dus een derde doel: ooit sneller zijn dan nep-Repel. Mental note to self:
1. 10 kilometer in of binnen 50 minuten;
2. Een keer in mijn leven een halve marathon lopen;
3. Ooit in mijn leven sneller finishen dan nep-Repel

maart 28, 2010 - Posted by | Repel | ,

31 reacties »

  1. Vind het heeeeeeeeeeuuuuuuuuuuul knap van mijn Repeltje.

    Reactie door Manlief | maart 28, 2010

  2. Is dat een nieuw grapje? Marathon op zoveel mogelijk manieren schrijven?

    Maar, succes met je doelen. You go girl!

    Reactie door Ri | maart 28, 2010

  3. @Manlief: ***smelt***
    @Ri: haha, ik was wel heel erg aan het verhaspelen he!

    Reactie door De Repel | maart 28, 2010

  4. Alsof je je eigen schaduw in moet halen.
    Maar je zit haar op de hielen en het gaat je vast en zeker lukken.
    Zet ‘m op!

    Reactie door lien | maart 28, 2010

  5. Oooh dat gaat je lukken hoor! Voor je het weet haal je haar met 2 vingers in je neus in!

    Reactie door Madelief | maart 28, 2010

  6. mooi doel Repel.. tja er zijn meer hondjes die Fikkie heten hè..maar jij bent de echte loper hier, de echte Repel op dit weblog en gesmolten door de woorden van je Lief…
    fijne zondag verder
    grts

    Reactie door frieke | maart 28, 2010

  7. Met die doelen voor ogen, gaat dat vast helemaal lukken.

    Reactie door barbara | maart 28, 2010

  8. Gaat je vast lukken Repel! Vind het sowieso al heel knap van je.

    Reactie door Ineke | maart 28, 2010

  9. Dat is pas letterlijk over je eigen schaduw heenstapppen! Maar jij bereikt dat in no time, dat weet ik zeker! Met zulke Daltons, met zo’n manlief, met zo’n vastberadenheid,
    dat komt helemaal in orde! Ik hoor het wel als het zo ver is met 1 en 2 en 3.

    Reactie door baasbraal | maart 28, 2010

  10. Eén ding is zeker: ik ben geen concurrente!
    Goed van jou, die resultaten!

    Reactie door Fenny | maart 28, 2010

  11. @Repel: ach, laten we het op een onnavolgbare typsnelheid houden.

    Reactie door Ri | maart 28, 2010

  12. Oh, ik kan me voorstellen dat zoiets je enorm triggert. Nep-Repel weet binnenkort niet wat haar overkomt.

    Reactie door Toaske | maart 28, 2010

  13. Wow, I’m impressed. Ik ga er spontaan Engels van praten! Lief liep vanochtend de 10 km in 53 minuten en was daar heel blij mee. Zijn doel is hetzelfde als dat van jou. Jammer dat je niet in de buurt woont, want jullie zouden een leuk loopgroepje vormen samen! You go girl!

    Reactie door Door | maart 28, 2010

  14. Niemand weet, niemand weet dat ik stiekem ook Repel heet. Haha, maar niet heus. Ik doe het je niet na!!! Ben al blij met een kwartiertje op de loopband van fysio op 6.0. En niks geen interval, hellingshoek of wedstrijdelement. Van hardlopen ga ik altijd heel hard lachen. Waarschijnlijk omdat ik het helemaal dus niet kan.

    Reactie door Purperpolletje | maart 28, 2010

  15. hahhaahahh ik kan mij dat helemaal indenken.
    Je hebt wel een mooi doel op die manier.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 28, 2010

  16. streberig heet dat, gleuf ik?🙂 succes iig! mijn collega, die in het verleden wel eens hardgelopen had, heeft, na een maand voorbereiding, een halve marathon gelopen, dus dat haal jij ook gewoon met 2 vingers in je neus.

    Reactie door Corine | maart 28, 2010

  17. wédden dat je d’r te pakken krijgt?? en dan heul hard lachen he? hahahahaha

    Reactie door Linda | maart 28, 2010

  18. Ik heb nu al respect voor je Repel. Ik ben pas begonnen met 4 km te lopen en ik had het zwaar, over de tijd durf ik het nog niet eens te hebben :$. Dus respect, veel respect voor de Repel. Maar jij gaat haar inhalen, daar geloof ik heilig in!

    Reactie door Simonatoetje | maart 28, 2010

  19. @Purperpolletje, waahahahaha. Zoiets wilde ik dus ook schrijven.

    Maar nee, ook ik ben geen hardloper.

    Reactie door Cisca | maart 29, 2010

  20. Jouw en de looptijd van Door zijn wel inspirerend hoor. Moet binnenkort de loopschoenen weer eens uit de mottenballen trekken. Maar nu is het me nog te koud. En de briljantste smoes: het ontbreekt me aan goede loopkleding.

    Reactie door Ri | maart 29, 2010

  21. IK heb zo’n voorgevoel dat dat allemaal wel gaat lukken. Ik vind het in ieder geval superknap van je dat je het kan , en doet, en volhoudt !! APPLAUS !!!!!

    Reactie door ilse | maart 29, 2010

  22. Wel ja Repeltje, dat rent maar steeds harder, ik word al moe als ik er aan denk. Ik heb een dochter die ook loopt, na haar operatie is ze net weer begonnen dus zo hard gaat het nog niet als bij jou. Al is die meid meestal net zo fanatiek.

    Ik ga zo meteen weer rustig mijn baantjes zwemmen, dat pas meer bij mij dan hardlopen. Wandelen is wel leuk maar met zo’n snelheid als die van jou. . . . nee niets voor Haba.
    Die marathon ga je halen en niet alleen een halve nee meid een hele dat weet ik zeker.

    Fijne week gewenst

    Reactie door Haba | maart 29, 2010

  23. Dat gaat je vast wel lukken na dat lieve compliment van manlief.
    Fijne week nog.
    lIefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | maart 29, 2010

  24. Heb nu wel spierpijn…

    Reactie door De Repel | maart 29, 2010

  25. Nog een paar weken en ik ga ook echt serieus ‘lopen’ of ‘hollen’. Ik zal je op de hoogte houden van mijn tijden..🙂

    Reactie door Nicoleke | maart 29, 2010

  26. ooh wat een vals kreng is dat! altijd nét wat sneller!
    maar…. ooit komt de dag dat zij op het scorebord kijkt en ziet dat jij sneller was en dan denkt zij: damn you repel!

    oh trouwens, had ik al gezegd dat ik trots op je persoonlijk record ben?
    nee?
    ik ben trots op je persoonlijk record!!

    Reactie door Eu Mesmo | maart 29, 2010

  27. Hoe dúrft Repel harder te lopen dan Repel?!

    Reactie door Natasja | maart 29, 2010

  28. Het zou bijna een 101-doelen ding kunnen zijn!! Wahahaha…. maar je loopt inderdaad als de wind!

    Reactie door Wondelgijn | maart 29, 2010

  29. Met dit soort resultaten ben je zéker een hardloop-ster!
    En met je doelen gaat het vast en zeker lukken. Je hebt zo te lezen een echt ‘drive’😉

    Hoe lang loop je eigenlijk al? En hoe vaak per week enzo? Ben er wel benieuwd naar. (en stiekem niet in de minste plaats omdat ik zelf ook begonnen ben, en het (verrassend genoeg) nog leuk vind ook!

    Reactie door Limoentje | maart 29, 2010

  30. Jij hebt geen cup a soup nodig met zo’n nep Repel in je vaarwater.
    Die houd je vanzelf al scherp en alert.
    Knap hoor, en die halve marathon zal best gaan lukken

    Reactie door trea65 | maart 31, 2010

  31. O, je hebt gewoon je eigen haas! Weet je ook hoe ze eruit ziet? Dan kan je haar tijdens het lopen in de gaten houden en jezelf naar haar toe trekken. Het gaat je vast lukken! En ik zie dat je het doel van de halve marathon in 2011 al naar dit jaar hebt gehaald… Stoer! Ook dat gaat vast lukken, na de ruim 17 km die je vandaag liep. De aanhouder wint!

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

