Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Onder het kopje bijzondere menschen…

Ik heb een aantal externe werkrelaties. Is dat de juiste term? Of hoe noem je dat: je “netwerk” (oh, ik haat die term), je “contacten”, je “ik ken nog wel iemand”, je “ik weet wel wie me kan helpen”, je “we weten elkaar te vinden”. Dat soort lieden in ieder geval. Sommige van die contacten zijn intenser dan de andere, sommigen ken je privé, sommigen ken je beleefd professioneel.

Eén van mijn contacten is een bijzonder mensch. Ik zal zijn privé-leven niet op het internet kwakken, maar hij heeft het nodige voor zijn kiezen gehad (eufemisme) en nog steeds is hij een van de meest positieve en gedreven menschen die ik ken. Professioneel heeft hij het nodige voor zijn kiezen gehad, en nog steeds is hij een van de meest positieve en gedreven menschen die ik ken.

Hij is de enige externe werkrelatie, mijn enige contact, mijn enige “hij kan me vast wel helpen”, of hoe noem je zo iemand, die ik begroet met drie zoenen. Wij noemen elkaar Dinges en Huppeldepup. Ik ben vergeten waarom. Hij is de enige werkrelatie die een kijkje heeft in mijn privé-leven. (Ik lijk wel open, maar als je me echt kent weet je dat ik selectief open ben. En Dinges weet dat.)

Vandaag liep ik langs mijn postvak en trof daarin een grote enveloppe. Van Dinges. En hij was niet gericht aan mij, maar hij was gericht aan: “Repel, voor joe husband”

Als je het niet goed kan zien: er zat een doosje bij met een broche waarop staat: Great Job.

Ik wist dat Dinges bijzonder was, maar hoe bijzonder wist ik pas vandaag.

Lieve Manlief, ik zweer je, dit heeft denk ik veel meer waarde dan een lintje van Bea. En morgen, als je thuiskomt uit dienst zal ik hem met een hoge mate van ceremonie bij je opspelden.

maart 26, 2010 - Posted by | Manlief, Repel | ,

27 reacties »

  1. Wauw, heel bijzonder hoor!

    Reactie door Linda | maart 26, 2010

  2. Die Dinges toch! Dat zijn de krenten in de pap onder je collega’s. Wat een ontzettend lief gebaar van Dingesje…

    Reactie door Nicolette | maart 26, 2010

  3. wauw! wat goed en wat een goed idee!

    Reactie door Corine | maart 26, 2010

  4. Erg bijzonder!
    Mooi gebaar en mooie herinnering!

    Reactie door Henderijn | maart 26, 2010

  5. Wow! Die kan je erbij hebben.

    Reactie door Ri | maart 26, 2010

  6. Wat een schat.

    Reactie door Mammalien | maart 26, 2010

  7. oh lief zeg, zo’n gebaar…..

    Reactie door sillie | maart 27, 2010

  8. wat lief …

    Reactie door ilse | maart 27, 2010

  9. wat een ontzettend lieve daad van deze netwerk Dinges…houd hem in ere zo..en ik denk dat je Lief er blij mee zal zijn.. zeker om het gebaar

    grts

    Reactie door frieke | maart 27, 2010

  10. Ach wat lief, wat bijzonder….geweldig gewoon!

    Reactie door Ellen | maart 27, 2010

  11. dat zijn de waarderingen die het er toe doen

    Reactie door Eu Mesmo | maart 27, 2010

  12. Wat een bijzonder cadeau, maar een nog bijzonderder gebaar.
    Koester!

    Reactie door Limoentje | maart 27, 2010

  13. Speld zit inmiddels op de uitrukjas. Gelauwerd en geëerd!

    Reactie door De Repel | maart 27, 2010

  14. Dit zijn inderdaad de mooiste en waardevolste blijken van waardering.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 27, 2010

  15. Ik ben sprakeloos, dat er nog zulke bijzondere menschen zijn.

    Reactie door Carla | maart 27, 2010

  16. Wat goed zeg! Tof heerschap die man!

    Reactie door Toaske | maart 27, 2010

  17. Geweldig, die Dinges!
    Een bijzonder Mensch en dat is het!
    En husband is happy??

    Reactie door lien | maart 27, 2010

  18. Mooi gebaar zeg, zo helemaal uit zichzelf! Kan Bea een voorbeeld aan nemen.

    Reactie door baasbraal | maart 27, 2010

  19. Wat lief van die meneer.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | maart 27, 2010

  20. dat is echt keilief….

    Reactie door Riz | maart 27, 2010

  21. Fijn, zulke contacten!
    Net als vandaag toen ik thuiskwam: er was een “inbreker” geweest: mijn buurvrouw die een bosje tulpen op tafel had gezet met: “Fijn dat jullie er zijn als we jullie nodig hebben” …..
    Die hulp, waar ze op doelde, vinden we ‘normaal’om te doen. Niets bijzonders, maar lief dat het zo gewaardeerd wordt!

    Reactie door Fenny | maart 27, 2010

  22. Die man is zelf ook een held!

    Reactie door Door | maart 28, 2010

  23. Gaaf! Dinges lijkt me nderdaad een bijzonder mensch. Tja, die zoeken elkaar vaak op hè….

    Reactie door Yvonn | maart 28, 2010

  24. :-)…ze bestaan nog….en het maakt niet uit hoe ze heten🙂
    Geniet ervan en dikke knuffel

    Reactie door Imna | maart 28, 2010

  25. Wauw, zo lief en attent!

    Reactie door prutsen | april 5, 2010

  26. […] kwam geen lintje van Bea, er kwam wel een decoratie van een werkrelatie van mij, wat een bijzonder gebaar was dat, want hij heeft De Brandmeester nog niet eens ontmoet. En […]

    Pingback door Haïti revisited: Een boom van een held heel bijzonder geëerd « Repel's Blog | april 16, 2010

  27. Wow, wat een geweldig gebaar van Dinges! Zo’n contact kun je alleen maar koesteren.

    Reactie door Renske | april 28, 2010


Geef een reactie

