Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Woorden Waterval Weekend

Sorry hoor, maar als ik verplicht mijn waffel moet houden op Woordenloze Woensdag, moet dat toch gecompenseerd worden elders in de week. Bij deze dus. Ik had namelijk een Woorden Waterval Weekend.

Zaterdagochtend, OOH-EIGHT-HUNDRED-HOURS, Manlief is allang weg voor een 24-uurs dienst. Uiterst charmant in ochtendjas (en de mascara van de vrijdag ervoor nog tot op de kaken) doet de Repel de deur open voor Coach. Twee amikale zinnen later vertrekt Oudste met Coach en zijn zoon. De Repel trekt zich terug voor een luie pyjama-ochtend met de jongste twee. Mijn grootste probleem: scheidsrechter spelen tussen slechts 2 kleine jongetjes.

Om half 10 belt Coach:
Hij: Met Coach
Ik denk verschrikt: Hij staat daar met Oudste met een gebroken been!

Hij: Ik sta hier naast een aanvoerder. Hij heeft 5 keer gescoord. Of hij bij Nick mag spelen.
Ik (voor het eerst in mijn leven adrem): Een kind van mij dat 5 keer heeft gescoord mag bij Nick gaan spelen.
Hij: Dan komt de moeder van Nick hem even thuisbrengen om om te kleden. Repel, hij heeft weergaloos gespeeld! Ik vind het echt jammer voor je man dat hij er niet bij kon zijn, hij zou zo trots zijn geweest!

Nick komt woensdag eten, na de training, vriendjes maken is leuk!

Ik maak me op zondagochtend op voor mijn prestatieloop. De vierde van zeven. Oudste roept ineens dat Coach ook meedoet. Ik ga naar de site met uitslagen en verhip, daar staat hij. Hij loopt geen slechte tijd, maar hij loopt de 5 en ik de 10. Na-naaa-na-naaa-na! Als ik die zondagochtend met stralend weer door Manlief wordt gebracht zie ik tijdens mijn warming-up de Coach finishen. In een echt heel goede tijd, maar hij oogt alsof hij zich vergaloppeerd heeft. Ik schiet hem aan en we babbelen over lopen en trainen en voetbal. En tijdens het koetjes en kalfjes gesprek kom ik erachter hoe goed Oudste heeft gespeeld.

Eenmaal aan de start zie ik de moeder van Thomas, een ander teamgenootje van Oudste. We staan er bij elk loopje weer samen. Ik ga bij haar staan en we kletsen. Dit keer is ze geblesseerd en ze gaat niet voor de tijd, ze gaat voor uitlopen. En zij was wel bij de wedstrijd en Oudste heeft inderdaad weergaloos gespeeld. Wat baal ik voor hem dat wij er niet waren. Maar goed, het maakt wel dat hij zijn verhaal keer op keer kan vertellen.

Zij ging voor uitlopen, ik ging voor het benaderen van mijn PR. En weet je wat: dat lukte. Ik heb mijn PR met 10 seconden verbeterd! Mjn laatste PR was officieus tijdens een trainig (maar ja, GPS liegt niet) maar nu is het officieel en staat het op internet: De Repel loopt de 10 kilometer in 52 minuten en 18 seconden! Jongens, geloof me: dat is ècht snel.

De laatste meters aangemoedigd, en daarna verwelkomd worden door mijn 4 Daltons maakte mijn victorie compleet. De uitslag op de website laat later weten dat de moeder van Thomas hem ook heeft uitgelopen, en voor een geblesseerde in een verduveld goede tijd.

Die zondagmiddag kwam Manlief’s neef langs met zijn gezin. Zijn vrouw en ik klikten vanaf moment nul. Jaren na dat moment nul kregen we nagenoeg tegelijkertijd een miskraam van kindjes die binnen 2 weken na elkaar geboren zouden worden…een paar maanden later waren we zwanger van kindjes met exact dezelfde uitgerekende datum. Haar oudste en mijn Middelste zijn uitgerekende datum-genootjes.

We gingen met z’n allen naar het bos. De wereld ziet er mooi uit in het voorjaar. Een beetje zonlicht doet wonderen na deze lange winter.

Afsluitend pannenkoeken eten bij ons. Even een feitje: De Repel is pannenkoekenbakkerkampioen. Daar heeft ze vroeger prijsjes mee gewonnen (vrij naar de geliefde uitdrukking van Manlief). Zonder stress, alleen maar met 2 rode konen, bakt ze 2 pakken weg met 2 pannen tegelijk op het vuur…

Op deze foto zitten de kinderen al aan hun tweede ronde en ben ik nog niet klaar met bakken. Dit is een Kabouter Plop-stapel waar je U tegen zegt!

En dan ineens zegt Manlief dat ik naar de wc moet gaan. Hij zegt het met een grijns.

Ik: Als je het zo zegt, durf ik de wc niet meer in!
Iedereen in de kamer: Woehahahaha!

Wij hebben een krijtbord aan de binnenkant van de wc-deur en dit was de reden dat ik van Manlief naar de wc moest!

maart 22, 2010 - Posted by | Party of Five | , ,

27 reacties »

  1. leuk, leuk, leuk!!!

    Reactie door Corine | maart 22, 2010

  2. Zo, na zo’n sportief weekend heeft deze sportieve familie wel een stapel vette pannenkoeken verdiend hoor Poeh, ik neem mijn petje voor jullie af!
    En wat een leuk idee, zo’n krijtbord in de wc. En die tekst erop is het vastleggen waard!

    En jaaa, LENTE hoera!!

    Reactie door lien | maart 22, 2010

  3. Briljant, dat krijtbord!!!
    En, heerlijk logje meis.

    Reactie door Nicolekebolleke | maart 22, 2010

  4. Ik krijg spontaan trek in pannenkoeken!
    En wat goed joh, weer een PR!

    Reactie door Madelief | maart 22, 2010

  5. Wat een heerlijk weekend vol grote en kleine herinneringen. En ik wil ook wel ‘ns wat op jouw deur schrijven hoor.😉

    Reactie door Toaske | maart 22, 2010

  6. @Toaske: bij deze gaan we en date maken!

    Ik bak wel!

    Mailen?

    Reactie door De Repel | maart 22, 2010

  7. Oh, das leuk!

    Reactie door Novy | maart 22, 2010

  8. wat lief , en wat een goede tijd Repel GEFELICITEERD !!!!!!
    YEAH
    EN hoera voor onze voetbalkampioen !!!!!

    Reactie door ilse | maart 23, 2010

  9. Hoera en hoezee!

    Reactie door mammalien | maart 23, 2010

  10. Wat een sportieve kampioenen daar! Geweldige tijd, knapknapknap…

    En die pannenkoeken, dat mocht ik zondagavond ook doen. Eén pak voor drie kinderen. OP. OP dus, helemaal op met z´n drieën. Ze vonden het heerlijk zeg maar. Ik heb ooit uit Frankrijk twee crepières meegenomen (van die ultradunne koekenpannen speciaal voor pannenkoeken), die zijn zo perfect!

    Je krijtbord is leuk. Wij hebben dit op de verdieping waar de twee meiden slapen, op de hele muur van de overloop gedaan. Rode krijtbord verf (in panelen alsof het schilderijen zijn) en als er logeetjes zijn kliederen die ook altijd de hele muur vol over hoe leuk het was en hoeveel chips ze hebben gegeten en hoe laat ze gingen slapen. Grote kunstwerken erbij. Leuke herinneringen die blijven staan tot een volgende logeerpartij of druilerige zaterdagmiddag.

    Op de wcdeur vind ik ook origineel!

    Reactie door Roelien | maart 23, 2010

  11. Oudste zo goed gespeeld en zo’n lieve boodschap op je wc deur, daar zou ik alleen maar stil van kunnen worden. Ik vind het knap wat jij er nog allemaal uit-watervalt.

    Reactie door Carla | maart 23, 2010

  12. Ahhhhhhhhh dat is lief, zo’n berichtje op je wc-deur.

    Reactie door barbara | maart 23, 2010

  13. Wat leuk dat bericht op de wc deur.
    Gefeliciteerd met je prestatie dat is een 10wel waard hoor.
    Goed van je oudtse om 5 keer te scoren.
    Jammer dat jullie er niet bij waren.
    Komen vast wel meer dagen dat hij nog een keer zal scoren.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | maart 23, 2010

  14. Wat heb jij een heerlijk weekend achter de rug.

    Reactie door Ri | maart 23, 2010

  15. Goed hoor, dat hardlopen.
    Ik red het niet, zal het nooit redden, wil het nooit redden, want o, wat ben ik toch anti-sport-liefhebber!

    handig, dat bord in de wc. Zo wordt je deur nooit bekrast.
    ik was eens in een nieuw gebouw, en ja hoor, daar waren al weer klad-vandalen geweest om de deur van de wc te bekladden. Zónde!

    Reactie door Fenny | maart 23, 2010

  16. lijkt me een leuk en vooral sportief weekend te zijn geweest… en dan zijn die pannekoeken inderdaad dubbel en dik (letterlijk!)- verdiend!

    en leuk dat er iemand iets op je bord schreef in de wc, ik heb er ook een strook bordverf hangen, en het staat helemaal vol gekribbeld,en sommige zaken wil ik echt nooit uitwissen (zoals mijn lotgenootje mieke, die vorig jaar met pasen overleden is, maar op mijn muur schreef ‘because I love U’… heb er al wel een foto van getrokken…

    Reactie door tricky | maart 23, 2010

  17. Wat past logje perfect bij het weer van vandaag. Zonnig, vrolijk en blij. Heerlijk om te lezen!

    Reactie door Limoentje | maart 23, 2010

  18. Die pannenkoeken.. Brings back old memories. Mijn moeder deed dat ook altijd zo. Voor ons alleen én voor de hele buurt als het zo uitkwam. Lekker!!

    Jouw weekend is dus ook niet te versmaden! Ruilen we een keer gewoon een dagje🙂 Loop ik jouw PR én heb zo’n stoere zoon, mag jij mijn rondlummeldagje. Deal!

    Reactie door Henderijn | maart 23, 2010

  19. (alleen = allen, scheelt een hoop in betekenis ;-))

    Reactie door Henderijn | maart 23, 2010

  20. ahhhhhh wat een lieve boodschap….

    Reactie door Riz | maart 23, 2010

  21. 5 keer gescoord???
    52.18????
    zo’n wc deur boodschap???

    wowwwwwwwwwww

    Reactie door Eu Mesmo | maart 23, 2010

  22. Geweldig …..van A tot eind🙂. Geniet ervan ….en van je woordeloze woensdag….maar vooral ook lekker blijven compenseren hoor🙂

    Reactie door Imna | maart 23, 2010

  23. Repel ik bewonder je, alweer sneller, ik ben niet zo’n sporter maar pannenkoeken, tja die heb ik vroeger ook met stapels gebakken (soms wel 4 pannen op elke pit eentje) als de kinderen een feestje hadden .
    Het is tijden geleden dat ik dat deed de laatste jaren nooit meer aan pannenkoeken gedacht zelfs 😉

    Reactie door Haba | maart 23, 2010

  24. Oh jeetje… ik schaam me weer zo dat ik niets aan sport doe…. Respect!! Krijg er door jou wel bijna zin in. Bijna. Wij hebben ook een krijtbord maar niet op de wc en ik denk er nu over om dat te gaan verhangen maar realiseer me dat op de wc bijna geen plek meer is door alle boeken en foto’s. Maar daar kunnen we wel wat aan doen…
    Op jullie krijtbord zou ik dan toch maar een feyenoordlogo tekenen. Van woorden gebruik ik er altijd te veel…

    Reactie door Yvonn | maart 23, 2010

  25. Maar Da-ha-den!, @Yvonn, lol….leuk…

    Dank iedereen: ik bem al bijna een serieuze Miep-miep! Mijn doel: 50 min vlak….

    Reactie door De Repel | maart 23, 2010

  26. Eigenlijk moet ik zo’n beetje de halve familie feliciteren, 5 keer scoren geweldig en jij je PR op de 10 K helemaal geweldig.
    Ga je trouwens ook de Singelloop nog lopen 23 april.
    Is natuurlijk een pretloopje maar wel erg gezellig.
    En zo ja, dan zet ik je ter hoogte van de Tregter op de foto’
    Moet je wel een beetje beschrijving geven van te voren hahahahahh.
    Wordt daar altijd helemaal gek moet talloze bekenden op de foto zetten, ben zelf meer moe van het loeren naar bekenden dan jullie van het lopen hahahahah.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 23, 2010

  27. Ah, ook mijn ding, pannekoeken bakken! En cake en appeltaart!😉

    Heerlijk dat lopen! Dat wás helaas mijn ding😦. Goed van je!!

    Reactie door Mirjam | maart 24, 2010


Geef een reactie

