Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

And I am a material girl

Geen uitdrukking slaat minder op mij dan “kijken, kijken, niet kopen”. Ik ben meer het type shop ‘till you drop. En winkelen is goed voor mijn humeur. Ik was gisteren erger van mijn stuk gebracht door ene Pineapple dan ik van mezelf had gehoopt, dus een shopping spree was precies wat ik nodig had.

Hoe vinden jullie deze? Palen van 11,5 centimeter staan eronder! Ze komen half maart binnen.

En omdat ik vrijdag de intake voor de bedrijfsfitness heb, en alleen maar hardloopschoenen voor buiten heb, heb ik fitnessschoenen gekocht. En nog een braaf (niet strak, er zijn collega’s bij) sportsetje voor binnen.

En ik heb nog iets heel erg belangrijks gekocht. Ik vind namelijk dat elke gezonde jongen van twee een Thomas De Trein behoort te hebben. Dus vandaag heb ik voor Adoptiekindje een Thomas gekocht. In plaats van me te laten verleiden tot zure opmerkingen over juffrouw Ananas, of mijn gekwetstheid te verstoppen achter cynische grapjes, is dit de enige juiste wijze om me voor eens en voor altijd te distantiëren van haar opmerkingen en haar mening over mij ten aanzien van Manlief’s inzet in Haïti. Wij hebben een muggeplasje in de oceaan bijgedragen aan de vroege thuiskomst van hem. En Manlief heeft daarnaast de nabestaanden van de overleden Nederlanders uit de afschuwelijke onzekerheid kunnen helpen zodat ze kunnen beginnen met rouwen. Daar hebben we het voor gedaan. Daarvoor ging hij naar Haïti en daarvoor hield ik het onthoofde gezin met drie kleine kinderen draaiende gedurende zijn afwezigheid, hoe ongerust ik ook was.

Een Thomas de Trein voor James. Daarvoor ging Manlief naar Haïti.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat de mannen en vrouwen van USAR.NL meer een lintje verdienen dan iemand die hard kan schaatsen. En ook meer dan iemand die interieurdesigner is. (Of zou hij dat nu moeten inleveren?) Het was wel indrukwekkend, bij de koningin. Willem Alexander was er ook en gelukkig voor mij was Máxima er niet. De entree en het protocol was uiteraard allemaal reuze formeel, maar vervolgens hebben Bea en Wimlex uitgebreid de tijd genomen om met iedereen te praten. En dat allemaal onder het genot van een drankje en een bittergarnituurtje. (Manlief merkte op: veel wijn op die dienbladen en slechts af en toe een biertje.) De waardering van het koninklijk huis was mooi, maar eigenlijk vind ik dat een lintje op zijn plaats zou zijn geweest. Maar ach, voor mij is hij toch wel mijn ridder en van mij krijgt hij symbolisch een lintje.

En zeg nou zelf: een lintje van De Repel krijgen is toch veel indrukwekkender dan een lintje van Bea!

maart 11, 2010 - Posted by | Manlief, Repel | , ,

41 reacties »

  1. leuk kadootje voo rhet adoptiekindje… zo’n thomas-trein…
    en wat je uitstapje naar hare majesteit de koningin betreft, waw, helemaal gegund hoor!
    en verdiend nog meer!
    en dat lintje van de repel… daarvoor doet ie het, zeker weten!!!!

    Reactie door tricky | maart 11, 2010

  2. Geld moet rollen! Je pakt het serieus aan met die fitness. Ben je een volhouder of stop je er na een paar weken mee?
    Laat Ananas de hik nou maar krijgen, besteed je energie aan iets anders, ze is het niet waard, niet meer aan denken. Dat kost wat training (weet ik uit ervaring) maar het is het zeker waard.
    Leuk treintje! En wat horen MEISJES van 2 zeker te hebben? Zal ik zien of ons Poppie dat in de kast heeft…

    Reactie door Wieke | maart 11, 2010

  3. Lekker trainen meid! En wat een heerlijk stukje over Ridder Tommie! Lekker relativeren die hap. Ik wil op de hoogte gehouden worden over kilometers roeien in hoeveel minuten en de vooruitgang.

    Reactie door baasbraal | maart 11, 2010

  4. Ik vind het ook een beetje raar dat iemand die een gouden medaille om z’n nek heeft hangen, een lintje krijgt. Nog gekker vind ik het dat iemand die al een lintje had en dan weer een gouden medaille wint een ander cadeau krijgt (red.: Ireen Wust een gratis vliegles). En misschien nog wel gekker dat usar-mannen&vrouwen moeite moeten doen voor een biertje. Maar ik gok dat een lintje van Repel alles goed maakt!

    Reactie door Yvonn | maart 11, 2010

  5. Ik weet niet wat er is geschreven maar het heeft je geraakt.
    En dat vind ik erg, want ik heb je blogjes gelezen over Haïti en heb diep respect wat die usar-mensen hebben gedaan en voor het thuisfront die maar moeten zien hoe ze de zaken draaiend houden.

    Heel goed dat je jezelf verwend hebt.
    Trek je niks aan van die zuurpruimen die meestal zelf op hun stoel achter de computer blijven zitten om commentaar te leveren op anderen en zelf geen hand uitsteken, jullie zijn klasse!

    Reactie door marijke | maart 11, 2010

  6. Gisteren kwam ik pas voor het eerst op je site, via Zeeuwse Mama. Na alle reacties gezien te hebben op je blogje, heb ik meteen alles over Haiti gelezen wat ik kon vinden. Ongelofelijk hoe sommige Ananassen (heerlijk scheldwoord toch;-)) dan kunnen reageren…

    En inderdaad,… deze mannen verdienen veel meer een lintje dan Sven of Mark. Misschien is Hare Majesteit dan bang dat ze teveel lintjes moet uitdelen?;-)

    Toffe schoenen!! Dat jij kan lopen op zulke palen:D

    Reactie door Jessica | maart 11, 2010

  7. @Wieke: knalpaarse haarspeldjes zou ik zeggen. En een Dora-pop. Of denk ik nu te veel in rolpatronen? Hihi🙂 Maar ik denk dat alle twee jarigen het speelgoed willen hebben van hun broer/zus die boven hen zit…bij jullie ook?

    Manlief weet nog niet dat hij van mij een lintje heeft gekregen. Hij ligt te ronken op de bank🙂

    Reactie door De Repel | maart 11, 2010

  8. Zeer, zeer herkenbaar!!!
    Verwen jezelf maar lekker. Doe je goed!

    Reactie door Nicoleke | maart 11, 2010

  9. Ik vind ze prachtig: als ergens bloemen op staan vind ik het mooi. Ik denk alleen niet dat ik er op kan lopen.

    Reactie door Nicole | maart 11, 2010

  10. Ohhh mama mooi die schoenen, die WIL ik hebben. Aldus dochterlief. Ik vraag me altijd af, hoe kun je er op lopen zonder ook maar een spier te verrekken of een enkel te breken.

    Ananassen moet je opeten, die moeten je humeur niet verpesten. Heb dan wel niet gelezen wat er staat maar ik denk dat jij heel wat kunt hebben en het niet voor niks is gedeleet. Ze heeft dan wel weer voor een goed shopexcuus gezorgt, da’s dan weer het positieve aan het hele verhaal.

    En tuurlijk verdiend manlief een lintje, eentje met hoofdletter L en die van jou zal ie vast met meer eer dragen dan die van Bea.

    Reactie door barbara | maart 11, 2010

  11. Aaarghhhh die schoenen! Niks voor mij, ik sterf liever gewoon op bed:)

    Mooie trein en…mooi heb je het allemaal weer geschreven, daar valt niks meer aan toe te voegen. Tijdens het opruimen hier (het was nodig!) vond ik trouwens het kaartje waarvan ik dacht dat ik het in jouw choco-pakje gestopt had. Niet dus. het komt eraan hoor!:)

    Reactie door Ellen | maart 11, 2010

  12. OMG. Die schoenen! Ik vind ze heel gaaf, maar er op lopen? Ik was al stomverbaasd dat ik hierop vooruit kwam zonder mn nek te breken: http://twitpic.com/13zbfy. En ik baal er nog steeds van dat ik ze niet mag. Tis dat ik geen geld heb om onbeperkt schoenen te kopen en nog steeds geen ‘goeie’ schoenen heb, maar zodra daar verandering in komt (dat geld dus), ga ik toch zoiets kopen. Al is het maar om mooi mee te zitten. Aangezien ik toch bijna de hele dag zit. Schijnt trouwens ook goed voor je figuur te zijn, lopen op zulke hoge hakken. *denkt even terug aan de reacties op een van je vorige logjes ;-)*

    Leuk cadeautje voor het adoptiekindje. Begint hij inmiddels een beetje zijn draai te vinden in het gezin? Kan me voorstellen dat het op deze manier nog veel heftiger is als er een adoptiekindje ‘thuis’ komt, dan wanneer het allemaal normaal verloopt. Zonder natuurrampen enzo.

    Ben het helemaal met je eens wat betreft de lintjes. Ik gun het de sporters van harte hoor, ze hebben er hard voor gewerkt. Ze hebben, in vergelijking met de gemiddelde Nederlander, iets uitzonderlijks gedaan. Maar dat heeft jouw man in Haiti ook gedaan. De tekst hier bij vraag 2 lijkt me toch duidelijk: http://www.lintjes.nl/faq/index.html. Maar goed *adem in, adem uit*. Wie weet komt het nog! En een lintje van zijn eigenste Repel is misschien nog wel veel waardevoller voor hem. En in ieder geval stukken persoonlijker! Want zo’n lintjesuitreiking is heel veel, maar persoonlijk zal je in de omschrijving denk ik niet tegen komen. (Mijn moeder kreeg een lintje paar jaar terug. Terecht naar mijn mening, maar lang niet zo’n uitzonderlijke actie als jouw manlief. En die paar zinnen die de burgemeester er aan besteedde waren ook niet dat je zegt ‘goh, wat een geweldige woorden’. Het was meer opsomming van wat ze had gedaan zeg maar.)

    Reactie door Renske | maart 11, 2010

  13. …en toen drukte mijn dochter de laptop uit! Terwijl ik midden in een héél verhaal zat hier. In elk geval is het duidelijk dat ik wat gemist heb. Jammer want ik houdt wel van smeuig. Maar aan de andere kant, er wordt her en der regelmatig op een wijze gelogd én gereageerd dat er maar beter niet te veel aan energie aan verspid kan worden!
    En die hakken, die hakken…sja, míj zul je er niet op zien lopen maar je ziet er vast fénomenaal mee uit! genit van je aankopen. Er is al zoveel naars op de wereld, geniet maar van de fijne, de leuke dingen. En ja, dat mag best iets héul materieels zijn. Voor een keer’;-)

    Reactie door Caroline | maart 11, 2010

  14. Mijn god Repel die schoenen…heavy……ik zou er echt niet op kunnen lopen
    enne die ananas: tssss laat het gaan
    ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan ik kan het ook vaak niet.

    Reactie door ilse | maart 11, 2010

  15. Repel maak je niet druk over rare reacties. Zure ananassen moet je gewoon weggooien, niets aan te doen en je er zeker niet druk over maken.

    Ik had al gezegd dat al die mannen en vrouwen een lintje verdienen, nou als jij Repelman een extra lintje geeft, dan is dat veel meer waard dan dat de koningin hem dat uitreikt.

    Die hakken, meis ik krijg al hoogtevrees als ik er naar kijk . . .

    Reactie door Haba | maart 11, 2010

  16. Tsssss, die schoenen….leveren ze daar een rollator bij?😉

    Reactie door Madelief | maart 11, 2010

  17. Repel, je bent een vrouw naar mijn hart. Ik ben ook van de retailtherapie! Super gave schoenen, jij bent helemaal van de Laboutin of hoe heten die dingen ook weer he? Heel sexy zijn ze. Past mooi bij je afgetrainde lijf. En verder heb ik het al gezegd: jouw lief verdient inderdaad een lintje!

    Reactie door Door | maart 11, 2010

  18. Whaa die schoenen…….gááf…..en hóóg. Ik hou van een hak, maar ik denk dat ik hier niet op kan lopen, haha.
    Ik werd natuurlijk heel nieuwsgierig naar die ananas, maar zag dat je haar berichtje heb geblockt. Maar kan me gezien de reacties wel iets voorstellen bij wat ze geschreven heeft. Leg het naast je neer (makkelijk gezegd….) het is het niet waard.
    Je mag trots zijn op je man, en jezelf! Jullie hebben beide een lintje verdiend. Jammer dat jij niet mee mocht naar Bea…..
    lieve groetjes

    Reactie door Ineke | maart 11, 2010

  19. Ach je staat op die hoge hakken letterlijk BOVEN dat soort kleinzielige opmerkingen.
    Geniet van alle leuke mensen en dingen in je leven.
    En een verstandige meid trakteert zichzelf van tijd tot tijd.

    Reactie door lien | maart 11, 2010

  20. Gave stappertjes zeg! Ik zwik al op mn enkels als ik er naar kijk!
    Ik had de ophef in je vorig logje gemist, je hebt nou eenmaal altijd mensen die zeiken en vooral geen idee hebben waar ze het over hebben!

    Reactie door Nicolette | maart 11, 2010

  21. 11,5 cm??? Elfeneenhalve cm?? ELFENEENHALVE CENTIMER?????
    … jeetje….

    jeetje….

    Reactie door Wondelgijn | maart 11, 2010

  22. Denk dat manlief ook liever een lintje van jou heeft dan van Bea, niet?

    Reactie door Mammalien | maart 11, 2010

  23. Yup…..11,5 cm….ik heb nu:

    1 paar Louboutins van 12 cm
    2 paar pumps van 11,5 cm
    2 paar pumps van 10 cm

    Ren mama ren = spieren voor hakken….zeg maar🙂

    Reactie door De Repel | maart 11, 2010

  24. Je hebt o.a. jezelf weer lekker verwend.
    En jou symbolisch lintje is echt veel meer waard, alhoewel het natuurlijk wel leuk geweest zou zijn.
    Ennuhhh brandweermannen en vrouwen en dan meeer wijn dan bier, inderdaad niet de slimste combinatie denk ik.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 11, 2010

  25. Sjemig wat een hakken!!! Wat me eraan doet herinneren dat ik binnenkort maar ‘ns een logje moet wagen aan iets verschrikkelijks: ik kreeg zooltjes van de podotherapeut. Vanwegen pijn in den rechtervoet! En ik wil met mijn bruiloft mijn stoere bruine laarzen aan met hakken van 8 cm. Dus …

    Reactie door Toaske | maart 11, 2010

  26. Ik vind je schoenen echt prachtig, maar zou er zelf niet op kunnen lopen.
    Wat draag je daar nu eigenlijk boven?
    Lief dat je een kadootje kocht voor het jongentje uit Haïti.
    Dat zegt wel wat over jou he.
    En Repelman, die verdient een lintje – misschien komt dat nog op 30 april?

    Reactie door Marleen | maart 11, 2010

  27. Je Man verdient wel twee lintjes!
    Je schoenen zijn waanzinnig. Nu snap ik die strakke bilpartij van je nog beter😉
    En Ridder Tommie!! Die staat op mijn Hyves. Elke kdv-vrijdag is dit het liedje waarmee we de kinderen weer in het gareel krijgen. Ridder Tommie.. tudududu..🙂 Meebleren en onderwijl in het gareel aan tafel.

    Reactie door Henderijn | maart 11, 2010

  28. Dat filmpje kijk ik regelmatig, ik vind ‘m zo gaaf! (wat een verwend nest, ik ben blij dat ik haar niet gered heb ha ha).

    Je hebt gelijk, jij vindt dat hij een lintje verdiend heeft, dus dan geef je hem in elk geval zelf. Daar kan geen Bea-lintje tegen op!

    Reactie door Carla | maart 11, 2010

  29. Ananas is zooooo 2009, vreselijk gewoon!
    En die hakken, kun je daar echt op lopen? En wiebel en dein je dan heel verleidelijk door de Haarlemmerstraat?
    Dan kom ik vast en zeker even kijken.
    En lintjes, ach ja, dan moet je 25 jaar vrijwilliger bij de kerk zijn geweest of zo. Of tig jaar ambtenaar of zo….
    Je eigen lintje is veel beter, maak er maar een eetbaar of drinkbaar lintje van, geniet Manlief nog meer.

    Reactie door ollieherman | maart 11, 2010

  30. Een groot verschil in de schoenen!
    Heb je manlief de oren van zijn hoofd gevraagd over hun speciale bezoek?

    Reactie door Fenny | maart 12, 2010

  31. Wow, die schoenen!!! Doe je die ook aan naar je werk, of alleen in prive tijd?
    Ik draag best veel hakken (naar het werk), maar ze zijn meestal wel effen zwart.

    Reactie door Cisca | maart 12, 2010

  32. Mooi je schoenen ik kan er niet op lopen.
    Jou mannetje verdien zeker een lintje.
    Beter van jou dan van Bea,
    Mooi jullie cadeau voor het opppas kindje.
    Fijn weekend Repel.
    lIefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | maart 12, 2010

  33. Kijk en nu baal ik gigantisch dat ik vreselijke enkels en knieën heb.. en laat ik het over die flubberspiertjes dan maar niet spreken… wat een gave schoenen! die zou je toch bijna alleen al kopen om ze neer te zetten.. om er een keer over te aaien en te kwijlen… damn…
    11,5…. hebbie niet een foto als je die schoenen van 12cm aan heb? misschien met filmpje… keihard bewijs want dat moet ik natuurlijk wel zien.. hoe je dat doet enzo..

    Voor Repelman klap ik hard in mijn handen en sta ik zelfs op.. als ik een pet had nam ik die ook nog voor hem af…. en van mij zou ie 10 lintjes mogen hebben…..
    pineapple kan in dr pineapplesap stikken..dus…

    Reactie door Riz | maart 12, 2010

  34. Echte Repelschoenen. Dat zag ik direct!

    Reactie door prikkeldraad | maart 12, 2010

  35. Thomas de trein was een hit, mailt de moeder van James me net: hij ging mee naar het park🙂

    Reactie door De Repel | maart 12, 2010

  36. Wat een prachtige schoenen! Helemaal mijn stijl. Ik loop zelf altijd op hoge hakken en heb er veel van pumps tot laarzen. ( kan geen schoenenwinkel in want als ik mooie hakken zie koop ik ze ) Veel plezier ermee, ze zullen vast prschtig staan!!!

    Reactie door Paula | maart 13, 2010

  37. wowwwwwwwwwwwwwwwwww…………
    die schoenen!!!!!!!!!!
    wat enorm tegek cool, superrrrrrrrrrrrr!!!
    (als er iets minder hoge hakken onder gezeten hadden, had ik ze ook absoluut willen hebben…..mijn hemel…..sprookjesachtig!!!

    maaruh………..heb wat gemist geloof ik……maar valt ene mevr ananas jou lastig ofzo met ‘rommel’????
    noujaaaaaaaaaaaaaaa………waar ze het lef vandaan haalt!

    dikke weekendknuf van mij!

    Reactie door marieke | maart 13, 2010

  38. Ik zing in een band, al 11 jaar. Honderden optredens heb ik gedaan, voor 5000 man maar ook voor 50 man. Soms geweldig leuke feesten, soms iets harder werken… Kritiek krijg je dan ook. Dat mag ook, als mensen op- of aanmerkingen hebben, kunnen ze daar altijd mee komen. Ik vind dat soms moeilijk, maar heb in al die jaren ook wel geleerd bepaalde dingen naast me neer te leggen. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken immers? Af en toe ook frusterend, want sinds er programma’s als Idols, X-factor enzovoort voor zijn, denkt iedereen dat optreden (zingen) makkelijk is en heeft ook ineens iedereen er verstand van. Maar goed, daar valt mee te leven.
    Op het podium sta ik naast mijn zusje, de andere zangeres van de band. We zingen al ons hele leven samen, toen we klein waren stonden we altijd ‘songfestivalletje’ te doen en meer van die gekkigheid. Elf jaar geleden zijn we in de band van onze vader gekomen. Altijd samen dus! We voelen elkaar haarfijn aan, onze rollen zijn duidelijk. Ik zing het liefst tweede stem, Tamara is een betere zangeres dan ik ben. Ik ben wat beweeglijker op het podium en ben beter in presenteren. We hebben onze eigen rol- en dat is al ons hele leven zo.
    Na een optreden kwam er ineens dat berichtje. Anoniem (natuurlijk zou ik bijna zeggen…) en ik was er volledig door van de kaart. Het berichtje (in het gastenboek van de website van de band) had zo ongeveer de volgende inhoud: ‘Gisteren jullie optreden gezien in Blokzijl. Ik moet even kwijt dat ik me enorm heb geërgerd aan de zangeres met het rode haar. Het podium is geen discotheek, wat enorm overdreven stond ze daar te dansen zeg. Een beetje minder mag wel. Het is wel erg duidelijk dat ze alle aandacht wil opeisen, zelfs als de blonde dame aan het zingen is, staat ze nog zo overdreven te doen zodat alle mensen naar haar kijken. En voor de blonde dame: laat je niet zo in de schaduw zetten door die mevrouw met dat rode haar. Je bent veel beter dan zij, al probeert zij dat te verbloemen door zo overdreven te gaan dansen. Gun het haar niet. ‘
    Zoiets ongeveer.
    Ik ben drie dagen misselijk geweest. Ook al zei iedereen: ‘joh, trek je er niks van aan. Die is gewoon jaloers. Je weet zelf toch beter? Het zegt meer over de schrijfster dan over jou!’. Ja, tuurlijk wist ik wel beter. Maar ik was gewoon in shock dat er mensen waren die zo over mij konden denken. Alsof ik daar op dat podium stond te dansen omdat ik wilde dat alle mensen naar mij zouden kijken. Dat ik alle aandacht wilde opeisen, dat ik mijn zus die aandacht niet gunde.
    Geen moment in mijn hele leven heb ik zo op dat podium gestaan, nog nooit nooit nooit zelfs op die manier daaraan gedacht en nu was er iemand die dat beweerde over mij. Ik was echt helemaal van m’n stuk. Tien keer weer dat berichtje gelezen, gejankt, boos geworden enzovoort. Ik wist dat ik het me niet moest aantrekken, maar dat deed ik toch dus… het hakte er zo ontzettend in…
    Was ik naïef? Misschien. Ik had nog nooit zo naar mezelf gekeken. Tuurlijk weet ik dat als ik op dat podium sta er mensen naar mij kijken. En die mensen hebben ook een mening. En dat zal echt niet altijd positief zijn. Oké, het zij zo. Ik zit in een band. Ik wil dat mensen een enthousiast stel muzikanten op dat podium zien staan, en ik doe dat vol verve. That’s me. Maar dat iemand zulke dingen over mij beweerde? Pff…..
    Een paar dagen later was ik wel iets gekalmeerd, maar ik vroeg me af waarom ik er zo overstuur van was. Ik ben er achter gekomen dat het toch met name is omdat je zelf niet zo denkt. Niet eens zou kunnen denken. Een ander in z’n waarde laat. En ik ben echt niet heilig: ik ben ook wel eens jaloers en ik denk ook wel eens iets onaardigs over iemand. Maar ik zou nooit zo zouteloos iets over iemand beweren die ik niet kende.
    En ik was vooral ontdaan omdat iemand mij dus eigenschappen toedichtte, waar ik zelf een schurfthekel aan heb. Ze beschreef me als iemand waar ik een hekel aan zou kunnen hebben… en toen ging het dus over mij…
    Oké- nu een paar jaar later kan ik oprecht zeggen:’Ik trek me er niks meer van aan. Ze was waarschijnlijk jaloers en wilde zelf op dat podium staan. Ik weet wel beter. En het zei inderdaad heel wat over de schrijfster zelf’. Nu, na vijf jaar pas. Volgende keer koop ik ook nieuwe schoenen…🙂

    Reactie door Esther ten Caat | maart 15, 2010

  39. […] tweede maandagse mededeling is dat mijn naai-Turk een lintje verdient. Maar ja, ik roep wel vaker dat iemand een lintje verdient, dat moet Bea maar met een korreltje zout nemen. Maar mij naai-Tuk […]

    Pingback door Maandag is Mededelingendag « Repel's Blog | maart 29, 2010

  40. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up plus the rest of the website is
    also very good.

    Reactie door Grey Dresses | juni 1, 2013

  41. An impressive share! I’ve just forwarded this onto a coworker who was conducting a little homework on this. And he in fact bought me lunch due to the fact that I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this subject here on your blog.

    Reactie door Hip Hop Beats For Sale | juni 27, 2013


Geef een reactie

