Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De kinderen van Walk on Water en de Daltons…

…zijn op zich al fotogeniek, maar als je ze samen ziet, spetteren ze van je lens!

Slechter dan slecht, gezonde voeding-technisch gezien, deze middag: snoep, chips, en als klap op de vuurpijl: frituur en doperwtjes voor het avondeten. De groteren zaten aan de “echte” tafel….de kleineren (geen kleintjes, nee nee, alleen maar een ietsje kleiner dan de anderen!) aan een eigen tafeltje. De kleineren aten hun bord woordenloos leeg ondanks het feit dat Cars aan mocht blijven en de zuigende werking van deze film op kindjes. Geloof me, als het gekookte aardappelen waren geweest met, zeg, broccoli of zo, hadden in ieder geval Malief en ik al onze ouderlijke vaardigheden in moeten zetten…zelfs met de tv uit…

En dan haar Jongste en mijn Jongste samen. Iedereen is al van tafel behalve die twee. Hij is slechts 3 maanden jonger dan mijn Jongste (maar wel grOOOOter!) en ze kijken Cars. Ik ga niet eens verder typen: A Picture Is Worth More Than A Thousand Words.

Haar oudste en mijn Middelste schelen exact 6 dagen. Mea Culpa mijn Vriendin…het spijt me dat zij in mijn huis verslaafd is geraakt aan het fenomeen “DS”. Ik moet zeggen dat het wel heel knap van haar was dat ze het binnen een uur volledig onder de knie had (en zie dan hier een Smiley met een kronkelmondje!)

Ik ken haar “pas” een jaar of 25…er gaan jaren voorbij dat we elkaar niet zien. Maar elke keer als ik afscheid van haar neem denk ik: “Yep het was heerlijk vandaag, en daarom vind ik je al zo lang zo leuk en zo belangrijk.”

maart 7, 2010 - Posted by | De Daltons, Repel | ,

25 reacties »

  1. And that´s what it is all about….
    Prachtige plaatjes… en friet met doperwtjes is lekker, zolang er geen frikandellen, kroketten of andere dode dieren bij liggen!

    Groet Roelien

    Reactie door Roelien | maart 7, 2010

  2. Ik ga d’r bijna van blozen…. foto’s geven een goed beeld van de (mid)dag. Ik vond het ook supergezellig; gewoon ff niks, beetje kletsen, kindertjes bekijken en bewonderen, en die DS? Ach: het duurt nog een aantal maanden voor ze jarig is; als ze het tegen die tijd niet vergeten is, hebben we een goed verjaardagscadeau!

    Reactie door Corine | maart 7, 2010

  3. Die twee Cars addicts: superfoto!! En wat betreft DS-en, ik geloof echt dat die verslaving toch vooral iets voor jongens is als ik zo om me heen kijk. Jullie hebben een leuke middag gehad in ieder geval!

    Reactie door Mammalien | maart 7, 2010

  4. Wat een leuk vestje.

    Reactie door Novy | maart 7, 2010

  5. Dat zijn toch de mooiste vriendschappen.
    En het was duidelijk te zien dat Cars enorm boeit hahahha.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 7, 2010

  6. Wat een heerlijke dag gehad dus. En vriendschap gaat niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit!

    Reactie door Toaske | maart 7, 2010

  7. Heerlijk, zulke vriendinnen zijn zooo belangrijk!

    Reactie door Cisca | maart 8, 2010

  8. Fijn hoor zulke vriendinnen !

    Reactie door ilse | maart 8, 2010

  9. Wat een gezelligheid! Koesteren die vriendschap.

    Reactie door Door | maart 8, 2010

  10. Leuk dat jullie een leuke middag hebben gehad.
    Leuke tafels en stoelen.
    Alle kinderen zijn gek van ds tegenwoordig.
    Fijne week Repel.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | maart 8, 2010

  11. het lijkt wel de week van lange afstand vrienden die elkaar zien… geweldig dat het zo leuk was.en dat jullie kunnen terugkijken op een geslaagde dag van beide kanten neem ik aan..

    leuke foto’s repel…
    en die pleegkleinzoon van mij kan er zo bij met zijn 3 jaar:)..hoezo cars gek….
    grts

    Reactie door frieke | maart 8, 2010

  12. Haha, jongste & jongste, het zouden broers kunnen zijn. Niet vanwege het blonde haar, of de koppies, maar diezelfde blik in de ogen!

    Reactie door Carla | maart 8, 2010

  13. ik ben zoooo benieuwd of die lepel yoghurt (of vla) werkelijk in zijn mond terecht is gekomen of op zijn trui haha

    Reactie door Eu Mesmo | maart 8, 2010

  14. @Carla: ja, he, jongste en jongste (want mijn jongste was de andere jongste) hebben echt wat van elkaar weg. toen ze allebei nog baby waren, was het helemaal duidelijk.
    @eu Mesmo: wonder boven wonder is het nog goed gegaan ook! terwijl mijn jongste echt een enorme knoeipot is

    Reactie door Corine | maart 8, 2010

  15. En volgens mij ‘hoort’ het zo gewoon te zijn :-)….genieten!

    Reactie door Imna | maart 8, 2010

  16. Tja, echte vriendschap kan het hebben als je elkaar lang niet ziet. Leuk dat het met de kids ook zo klikt. Cars is hier ook een kinderzuiger, ze horen niks meer als ze kijken.

    Reactie door barbara | maart 8, 2010

  17. Precies, zo is het.
    Prachtig, kinderen en vriendschappen, geniet er maar van.

    Ik krijg bijna heimwee naar de tijd dat mijn eigen kinderen klein waren..

    Reactie door lien | maart 8, 2010

  18. Off topic, nee hoor je vergiste je niet en die grote wereldbol die op een van de foto’s staat stond er vroeger op het dak.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 8, 2010

  19. @Glibber: zie je nou wel!
    @Roelien: het spijt me meid: er tonden ook heel veel dode dieren op tafel vrees ik…

    Reactie door De Repel | maart 8, 2010

  20. Off topic 2.
    Leuk, ik ga je aanmoedigen.
    Ben op en rondom het parcours te vinden ivm de begeleiding van de prominente lopers, maar als ik ongeveer je tijfd weet tegen die tijd dan weet ik je wel te vinden hahhaha.

    Reactie door Leidse Glibber | maart 8, 2010

  21. Nou Glibber: met koud weer loop ik retehard en finish ik rond 54 minuten….maar als het al warm is in mei (wat zomaar kan en de start is gewoon keihard om half 3!) zou het zomaar richting een uur kunnen gaan! Ik ben niet zo’n warm-weer-loper!

    Reactie door De Repel | maart 8, 2010

  22. Heerlijk toch zulke vriendinnen, ik heb nog contact met meiden van de lagere school en als we elkaar zo eens per jaar zien is het gewoon ouderwets , weer giegelen en kletsen alsof we elkaar dagelijks ontmoeten.

    Reactie door Haba | maart 9, 2010

  23. Wat een heerlijk stel zo samen en wat een heerlijke middag hebben jullie gehad..!
    Zulke vriendschappen zijn goud waard, koester ze…

    Reactie door Nanna | maart 9, 2010

  24. Ziet er vooral erg lekker uit Repel!
    Kinderen zijn altijd blij met friet en hapjes erbij!
    Gezellig hoor, zo’n vriendin met wie je veel deelt.
    Lekker volhouden en vooral van blijven genieten!

    Reactie door Marleen | maart 10, 2010

  25. En zo te zien pakken de kids de draad van de moeders gewoon verder op! Hahahaha

    Reactie door Wondelgijn | maart 10, 2010


Geef een reactie

