Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Ik ga op vakantie en ik neem mee:

Niemand behalve deze persoon, die overigens op dit moment met de seconde zieker aan het worden is. Ik prop hem morgen wel vol met paracetamol: come hell or high water, he will be “fit to fly” no matter what!

Ik ga op vakantie en ik neem mee:

– Twee kilo vacuüm verpakte boeren belegen kaas;
– Tien vacuüm verpakte haringen.

Voor opa en oma. Zij verblijven al maanden op La Palma en Oudste gaat daar zijn voorjaarsvakantie vieren. Omdat hij niet alleen durfde te vliegen ben ik zijn begeleidster. Als hij alleen had gedurfd, had hij van ons gemogen. En zeker nu Manlief net terug is, sta ik morgen toch met een enigszins dubbel gevoel op het vliegveld. Weer ruim een week (a.c.h.t. dagen) niet bij elkaar. ***zucht*** Nou ja, deze keer kunnen we wèl dagelijks bellen. En Oudste heeft drie mensen die hem beter gaan vertroetelen, waaronder twee die hij al maanden heeft moeten missen.

Ik ga op vakantie en ik pak in:

– Het bijzondere, en bijzonder mooie, (Esprit) zomerjurkje dat ik van Vriendin heb gekregen. Haar zus had hem gekocht, maar had nooit de kans gekregen het ook maar één keer te dragen. Ik zal het jurkje met waarde dragen;
– Mijn loopschoenen en loopoutfit. Mijn zomerloopoutfit, mind you! Ik heb deze hele week weer geen tijd gehad om een rondje te hollen, maar deze vakantie ga ik elke ochtend;
– Een boek. Ik kan me de laatste keer dat ik een boek heb gelezen niet heugen. Voor de insiders: dankzij Cisca’s laatste actie heb ik een boek!

Ik ga op vakantie en ik ga:

– Uitrusten;
– Geen tijd hebben nog bij jullie logjes te komen snuffelen, want ik moet nog heel veel inpakken en ik sta er alleen voor: Manlief is de stad weer aan het redden vandaag;
– Een week lang niet internetten, simpelweg omdat er in het huisje geen bereik is;
– Een week lang letterlijk en figuurlijk offline;
– Dus enorm in retraite, een week lang. En dat gaat me na een periode van ongekende stress en spanningen dus enorm veel goed doen.

¡Hasta la vista!

februari 18, 2010 - Posted by | Repel | ,

40 reacties »

  1. heel veel plezier!
    heel veel plezier!
    heel veel plezier!
    (en ben maar een heel klien beetje jaloers!)

    Reactie door Corine | februari 18, 2010

  2. Héél veel plezier!!
    En hopelijk knapt oudste snel op. Maar dat lukt daar vast wel.

    Reactie door lien | februari 18, 2010

  3. Geniet ervan!
    Vliegen jullie al vroeg morgen?

    Reactie door Wieke | februari 18, 2010

  4. Heeeeeeeel veel plezier.
    Geniet er van en kom heerlijk tot rust!
    Je hebt t verdient.
    Oh.. beterschap voor Oudste!

    Reactie door Nicoleke | februari 18, 2010

  5. Heel, heel, heel veel plezier. Hopelijk is oudste snel weer fit. En sterkte met de internetafkickverschijnselen!

    Reactie door Toaske | februari 18, 2010

  6. Bloos…

    Héél fijne vakantie. Geniet ervan. Verplicht offline. Ga je dat trekken?

    En je weet het: Absence makes the heart grow fonder.

    Reactie door Ri | februari 18, 2010

  7. Lieverd, heeeeeeel veel (uitrust-, bijkom-, zon-, zee-, strand- en liefdevol genieten-) plezier!! Kom lekker uitgerust en bruin verbrand terug!!🙂

    Reactie door Wondelgijn | februari 18, 2010

  8. Thuis zonder internet zou ik het moeilijk hebben…daar zonder internet is=is echt weg, echt eruit, echt rust…daar zonder internet is just what the docter ordered!

    Reactie door De Repel | februari 18, 2010

  9. ENJOY, RELAX, JUST LET IT BE AND BE HAPPY

    Reactie door Roelien | februari 18, 2010

  10. Ik wens jullie heel veel plezier, ontspanning, zon, zwemmen, lezen, hardlopen en beterschap voor oudste. Geniet van jullie weekje samen weg, van het er even helemaal uit zijn. Goeie reis en tot over een iets meer dan een week!

    Reactie door Renske | februari 18, 2010

  11. La Palma is prachtig Repel. Jullie moeten echt naar de vulkaan. Hoewel erg toeristisch ook wel een beleving, zeker voor oudste denk ik.
    Ik gun je heel veel ontspanning, ik zal aan je denken! En ik hoop dat je al dat eten langs de douane krijgt..

    Reactie door Joeltje | februari 18, 2010

  12. Heel veel plezier samen. En zeker voor Oudste!

    Reactie door Henderijn | februari 18, 2010

  13. @Joeltje: het wordt een feest der herkenning: ruim een jaar geleden hebben we Oudste’s 7e verjaardag in de krater van een vulkaan op Lanzarote gevierd! Ik verheug me op La Palma, dat schijnt een iets gevarieerder landschap te hebben dan Lanzarote. Lanzarote is echt alleen maar vulkanisch, La Palma heeft meer…zeggen ze.

    Reactie door De Repel | februari 18, 2010

  14. Enjoy!

    Reactie door Natasja | februari 18, 2010

  15. Heel veel plezier! Lezen en rennen, lekker weer, knap gezelschap voor onderweg (nee, niet de haringen) en vast veel gezelligheid daar. Klinkt goed!

    Neem een blocknote en potlood mee voor het geval je blogschrijfspier van streek raakt!

    Reactie door Mammalien | februari 18, 2010

  16. Ik ook jaloers. Reizen is the real thing. Internet is daarbij vergeleken surrogaat.
    Veel plezier!!!!

    Reactie door prikkeldraad | februari 18, 2010

  17. Geniet er lekker van!

    Reactie door Madelief | februari 18, 2010

  18. Ik wens jou (en oudste) een hele fijne vakantie!

    Enneh…wat betreft internet: we zijn er ook nog als je terug komt😉

    XOX

    Reactie door Meanannie | februari 19, 2010

  19. Een hele fijne vakantie!!
    Lekker even exclusief tijd voor oudste en voor jezelf, geniet ervan..

    Reactie door Nanna | februari 19, 2010

  20. Maak er een hele mooie vakantie van, en geniet allebij lekker.
    Hoop dat je mooi weer hebt en ook lekker even kan rennen.
    Ik heb vanavond mijn eerste Leiden Marathonvergadering weer gehad en ga jou natuurlijk zien op 16 mei hahhha.
    Maar daarvoor al op een terras in Leiden, hopelijk met man en daltons.
    Maar voor nu, vlieg en geniet ze.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 19, 2010

  21. Nou, genieten jullie! Zonder Internet overleven is een goede ervaring…alleen IK zal je missen. Enne REN MAMMA REN!!!! Dat is ook echt heel goed voor je, maar dat hoef ik je niet te vertellen. en LEZEN, bij uitstek iets voor vakantie. Toen mijn kinderen klein waren had ik er ook nooit tijd voor. Dat ben ik nu pas weer aan het inhalen.

    Reactie door baasbraal | februari 19, 2010

  22. Oudste heeft gisteren enorm gespuugd: het leek wel vanuit zijn enkels te komen en nu lijkt hij opgeknapt!

    Ik kon niet electronisch inchecken: ze kennen de reservering niet. Oh help. Maar volgens de helpdesk is het alleen maar een systeemfout en kan ik gewoon bij de balie inchecken. Nou, dat wordt wat!

    Reactie door De Repel | februari 19, 2010

  23. STRESS!!!!

    Laat los, alles komt goed. Je gaat op vakantie en alles in zen.

    Reactie door Ri | februari 19, 2010

  24. Heel veel plezier, dat zal zeker lukken. Oudste alleen laten vliegen? Dat is toch zeker geen optie? Die kans laat je toch zeker niet vliegen!

    Reactie door Carla | februari 19, 2010

  25. Fijn ereis gewenst Repel en hoop dat oudste wat beter is en ook zal genieten van jullie vakantie.
    Ben een beetje jaloers op jullie.
    ahhaahah
    Enjoy it.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | februari 19, 2010

  26. toch gemeen van je dat ik niet mee mocht😦
    als ik mezelf nou verpak als haring, misschien heb je het dan helemaal niet in de gaten dat ik mee ga…

    arme oudste.. is hij echt ziek of een beetje té zenuwachtig?

    het verschil met haïti en la palma is dat la palma geen gevarenzone is, geen gevaar voor jullie huwelijk, geen gevaar voor jullie levens

    en meid, wat bijzonder dat jij dat jurkje mag dragen… zoiets is echt speciaal

    lieve repel, geniet lekker van je vakantie
    van je tijd samen met je oudste
    van de zon
    en denk vooral niet teveel aan ons, in het koude natte kikkerlandje waar de zon helaas nog steeds niet door komt…

    Reactie door Eu Mesmo | februari 19, 2010

  27. Geniet ervan! Ik ben ook bijna weg en ga ook onthaasten onder een palm. Liefs.

    Reactie door Door | februari 19, 2010

  28. Geniet ervan!
    Bedankt voor je idee: wij (Grote Pruts) en ik zijn sinds vanmiddag terug van enkele dagen één ouder/één kind tijd aan zee. Het was heerlijk!

    Reactie door prutsen | februari 19, 2010

  29. Kaas eruit, ik er in??? Geen optie ben ik bang😦

    Geniet voor als je nog niet weg bent en denk aan ons daar in het warme, zonnige La Palma. Neem je wel wat mooi weer mee terug hierheen??

    G E N I E T

    Reactie door barbara | februari 19, 2010

  30. Genieten!!!!!! En: Ik wilde iets naar jou opsturen maar ik mis je adres op het pakje😦

    Reactie door Ellen | februari 19, 2010

  31. Je bent al weg natuurlijk. Wens ik je gewoon alsnog een goede week, die positieve energie komt vast jouw kant nog wel op!🙂

    Reactie door Toet | februari 19, 2010

  32. Geniet ervan meis, we zien je wel weer verschijnen na de vakantie.

    Reactie door Haba | februari 20, 2010

  33. Alles went Repel….ook geen internet :-)….Meid ga genieten en ik hoop dat de paracetamollen helpen natuurlijk….wens jullie en super vakantie!! Dikke knuffel en nogmaals: GENIET!

    Reactie door Imna | februari 20, 2010

  34. Heerlijk zo’n retraite. Ik hoop dat je helemaal tot rust komt.

    Reactie door Nicole | februari 22, 2010

  35. Die week zul jij vast wel goed doorkomen!
    Wij hier in de kou en regen…….
    Ik hoop dat jullie er een fijne tijd hebben!

    Reactie door Fenny | februari 22, 2010

  36. Als je thuis komt, heb ik mijn gekregen blogaward ingevuld.

    Reactie door baasbraal | februari 23, 2010

  37. Hee Repel

    Een hele fijne vakantie alsnog gewenst, ik kon al een week bijna niet meer op je blog , weet niet waarom maar hij opende je blog niet meer , bizar.
    Have Fun !!!

    Reactie door ilse | februari 24, 2010

  38. ha die Repel en oudste,

    als je dit leest ben je alweer bijna thuis dus hopelijk hebben jullie flink genoten van dit weekje, lekker bijgekomen, lekker gerend, mogelijk je boek uit, genoten van de zon die wij arme stakkers hier nog steeds maar sporadisch zien. je had en hebt het verdiend.

    verheug mij al op je blogs😀

    groets

    Reactie door Linnepins | februari 26, 2010

  39. Repel en oudste zijn gestrand op La Palma, wind is orkaankracht dus geen vliegtuigen. Snik arme ik.

    Reactie door Manlief | februari 27, 2010

  40. Hoop dat je een fijne reis hebt gehad en een leuke vakantie.
    Komt vast wel goed manlief van Repel.
    Fijne avond en zondag alvast.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | februari 27, 2010


Geef een reactie

