Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Foto van de ziel

Als ik een foto van mezelf zie, vind ik mezelf nooit op mezelf lijken. “Ben ik dat?”, is wat ik meestal verbijsterd denk. En helaas ben ik vaak negatief verbijsterd in plaats van positief verbijsterd. Ik vind mezelf in mijn gedachten blijkbaar veel knapper dan ik in werkelijkheid ben. Of is het dat ik veel lelijker ben dan ik hoop? Enfin. Als ik foto’s van Manlief zie, denk ik anders. Dan denk ik alleen maar “hij staat er goed op”, of “hij staat er niet goed op”. Maar het is altijd Manlief die lijkt op Manlief, al dan niet flatteus.

Vorige week ben ik met Jongste naar de kapper geweest en daar gebeurde iets heel geks: de kapper knipte er zomaar een half jaar bij. Ik liep met een dreumis de kapper in, en kwam met een jongetje met het hoofd van een peuter de kapper uit. Poef! Weg baby-hoofdje! En toen ik dat wilde vastleggen op de gevoelige plaat gebeurde er iets raars: op de foto is dat half jaar weer weg. Op de foto is hij gewoon weer mijn draakje van 2. Ik heb een foto genomen van zijn ziel.

Gisteren was het onderdeel ijsdansen aan de beurt in Vancouver. Ik heb het zelf helaas niet gezien, maar Middelste heeft het gekeken met oma opel. Middelste was zwaar onder indruk van een paar dat geschminkt was als clown. Automatisch associeerde ik dat met grote lachende mond en een fopneus, maar er werd me uitgelegd dat het meer “Pierrot’s”  waren. Met een traan en [quote] wenkbrouwen als driehoekjes [unquote]. Middelste vertelde me dat hij dat ook wilde.

Dus vanmorgen kwam ik te laat op werk omdat ik eerst Middelste moest schminken. Toen ik het resultaat zag schrok ik een beetje….het lijkt wel alsof ik zijn ziel zichtbaar heb gemaakt. En op de gevoelige plaat bleef dat zo: ik heb een foto van zijn ziel gemaakt.

februari 16, 2010 - Posted by | De Daltons | ,

30 reacties »

  1. Ach, wat een mooie foto’s en als je, als meelezer, jouw kinderen een beetje leert kennen: dan heb je inderdaad foto’s van hun ziel gemaakt. Wat een rare zin is dit. Maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel.

    Reactie door Toaske | februari 16, 2010

  2. Mooie foto’s van je jongens en zó verschillend.
    De blik van Middelste, die ogen, vind ik heel intens.. Denk dan, wat zou er in dat koppie omgaan..?

    Reactie door Nanna | februari 16, 2010

  3. Wow. Ik zie die foto van jongste en denk ‘wat een schatje’. Ik zie die foto van middelste en de tranen springen me in de ogen. Ook een schatje. Maar ook al zo serieus. Mooie foto’s Repel!

    Reactie door Renske | februari 16, 2010

  4. Wat mooi.

    Reactie door Novy | februari 16, 2010

  5. Zo Repel, jouw Middelste schiet net met een rotgang mijn hart binnen. Wat een eindeloze diepte in zijn ogen, melancholisch bijna. Wees maar zuinig op hem.

    Reactie door Henderijn | februari 16, 2010

  6. Ik heb hetzelfde bij foto’s van mezelf.
    Jouw jochies zijn prachtig! In de onderste foto zie ik de papa terug.

    Reactie door Door | februari 16, 2010

  7. Ik zie ook ineens in middelste de blik van zijn vader terug! Hij heeft overigens de ziel van een pierrot ook goed op zijn gezicht! Wat een mooie foto’s! Ja, en wat een verschil hè, als ze eens even door de kapper onderhanden zijn genomen….. Wie is dat met oudste op de foto in de zijbalk?

    Reactie door baasbraal | februari 17, 2010

  8. Oeh…ik bleef even te lang staren naar foto van middelste en kreeg ineens zo’n dichtgeknepen keel (je weet wel zo’n
    ik-moet-huilen-maar-ik-wil-niet-want-ik-weet-niet-waarom-keel).

    Zucht…ik moet toch vaker foto’s van mijn kinderen nemen als ze niet kijken (of tenminste als ze niet zo overijverig aan het poseren gaan), misschien dat ik dan ook een foto krijg van hun ziel.

    Mooi.

    XOX

    PS. Is dat die Wesley (van popstars) met oudste? Niet dat ik er verstand van heb…😉

    Reactie door Meanannie | februari 17, 2010

  9. Ohh wat een geweldige foto`s ! Ik ben er heel stil van.

    Reactie door Ellen | februari 17, 2010

  10. Wat een bijzondere foto van je middelste…die blik in z’n ogen vind ik terug bij z’n vader met dat meisje op z’n arm…

    Reactie door Madelief | februari 17, 2010

  11. Heel herkenbaar, met dreumes naar binnen met peuter naar buiten bij de kapper. Dat was bij onze Tygo ook zo toen hij bijna 2 was, ineens al zijn mooie krullen eraf en een kort jongenskoppie. Ik heb toen wel een traantje gelaten, ineens was mijn kleine jonkie weg.
    Maar het blijven natuurlijk wel dezelfde donderstraaltjes, daar kom je gauw genoeg weer achter.
    Ik heb het Pierrot-paar ook langs zien komen, want ik het het ijsdansen met een half oog gevolgd. Eigenlijk staat de tv bijna de hele dag aan, maar alleen ’s avonds bij het schaatsen kijk ik echt. Verder sijpelt er zo nu en dan iets mijn brein binnen, zoals dus inderdaad dat Pierrot-paar. Ze waren zeker opvallend met die schmink.
    Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar een foto van jouw ziel… Wat zouden we daar zien? Zou dat wel in overeenstemming zijn met je verwachtingen?

    Reactie door Wieke | februari 17, 2010

  12. Mijn kennis van het Frans is slecht. Maar ik krijg sinds de foto van middelste de woorden bonjour tristesse niet meer uit mijn hoofd.

    Reactie door Ri | februari 17, 2010

  13. Heel mooi. Gewoon, omdat de jongens op beide foto’s zo intens kijken. Zonder dat ze het door hebben.

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | februari 17, 2010

  14. Misschien staat bij foto’s van jou ook je ziel op de foto. En herken je die niet.

    Reactie door Carla | februari 17, 2010

  15. Wat een leuke foto’s.
    ZIe bij je middelste ook de ogen van je manlief met dat meisje op de arm.
    Leuk dat je het aan de linker kant hebt gezet.
    Leuk die andere foto van je oudste met wesley.
    Fijne week nog repel.
    ps was niet de bedoeling om je te laten snikken weer:D
    Groetjes Cathleen.(F)

    Reactie door cathleen | februari 17, 2010

  16. Zooo mooi!!

    Reactie door Roelien | februari 17, 2010

  17. Wat n ontroerend stukje zeg.
    Ik vind mezelf ook vaker minder mooi dan mooi op n foto. N oog half dicht, onderkin.. Haha.

    Reactie door Nicolekebolleke | februari 17, 2010

  18. Heb ik ook. Net als je eigen stem horen via een apparaat, geeft bij de meesten ook een gênant gevoel.
    Ik snap dat je de ziel van iemand min of meer kan kan vastleggen. Waarom is het woord “zielig” nou van ziel afkomstig? Zielig zou toch een andere betekenis moeten hebben?

    Reactie door prikkeldraad | februari 17, 2010

  19. oh jah k vindtum ook prachtig…. hmm en lief ook, smelt….
    ik lijk zelf btw niet eens op mn spiegelbeeld inde spiegel vinnik😉 drom heb ik ook een dayliemugshow op mn blog, k lijk er toch niet op😉

    Reactie door sillie | februari 17, 2010

  20. En ze zaten al in een van de zes kamertjes in mijn hart…..

    Reactie door o.o. | februari 17, 2010

  21. Mooi. Zie ook dat je de foto’s in de linkermarge hebt aangepast. Bij “oudste” moest ik even héél diep nadenken. Vond hem ineens wel heel oud. En toen keek ik nog eens en toen snapte ik het weer. (Nouja, helemaal jofel in mijn hoofd ben ik dan ook niet de laatste paar dagen, dus het ligt niet aan de foto maar vond het wel grappig/dom genoeg om even te melden…)

    Reactie door Mammalien | februari 17, 2010

  22. Oh wat een mooie foto, dat clowntje!
    Je hebt gelijk; er zit een hoop ‘ziel’ in die blik.

    Reactie door zeezicht | februari 17, 2010

  23. Mooie foto’s weer Repel!
    Wel bijzonder dat je door de foto heen in hun zieltjes kan kijken.
    Net als op de foto van hun papa ernaast…

    Reactie door Nicolette | februari 17, 2010

  24. Het klopt ja: Manlief’s ziel zie je ook op de foto.

    @Carla Misschien zie ik te weinig ziel in mijn eigen foto en zie ik van binnen alleen maar ziel

    Reactie door De Repel | februari 17, 2010

  25. Wat een lieve foto’s!

    Reactie door lien | februari 17, 2010

  26. ik snap en zie precies wat je bedoelt
    mooi!

    Reactie door Eu Mesmo | februari 17, 2010

  27. Wat een mooie foto’s en wat een mooie gedachte, dat je hun ziel hebt vastgelegd (in positieve zin).

    Reactie door IMS | februari 17, 2010

  28. Prachtig!

    Reactie door prutsen | februari 17, 2010

  29. Inderdaad je maakt foto’s van de ziel, geweldig sprekend die foto’s.
    En ook ik vind foto’s van mezelf totaal niet liken en mijn stem klinkt ook heel anders als ik mijzelf terughoor.
    Ach zal er bij horen denk ik dan maar.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 18, 2010

  30. Niet om op te scheppen lieve Repel, maar ik zie dat wel vaker in de ogen van jouw kids. Maar op deze foto is het weer heel duidelijk……..je hebt een pracht stel kinderen, oude zielen in een nieuw jasje, en heel wijs! (ja, en ook bijdehand!😉 )

    En nu ga je met de haringen op reis, veel plezier in je zomeroutfit!!

    Reactie door -JC- | februari 19, 2010


Geef een reactie

