Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Zeg maar nee, dan krijg je er twee!!

Ik had nog nooit een Award gekregen voor mijn blog. Tot eergisteren: toen kreeg ik er ineens 2! Echt stoer. En don’t get me wrong, ik wil heus niet ondankbaar zijn, maar het zijn niet zomaar Awards, het zijn Jemoeterwelwatvoordoen-Awards. Dus nu moet ik ineens het dubbele werk doen! Nou, daar gaat ‘tie dan:

Repel Proudly Presents: De Dubbele Beautiful Blogger Award!

Ik heb de ene gekregen van Mammalien en de ander heb ik gekregen van Wondelgijn. Ik ben nu alleen even vergeten welke ik van wie heb gekregen, maar ik vind ze allebei even mooi en ik ben met allebei even blij. Meiden: jullie allebei bedankt!

Dan kan ik nu gaan doen waar ik goed in ben: over mezelf praten en mijn privéleven op het internet kwakken. Na al die jaren loggen is het nog best lastig ook om iets te verzinnen dat ik nog niet eerder heb gedeeld met het *kuch* intieme *kuch* clubje meelezers hier op mijn stekkie. Maar goed, without further ado:

1-I. Op 15 maart 2006 verklaarde ik mijn eerste log officieel voor geopend. Dat was bij web-log. Toen heette ik op het web nog geen Repelsteel. Inmiddels ben ik bezig aan mijn vierde log-adres, het wordt wellicht alweer tijd om te verhuizen. In het dagelijks leven ben ik honkvast, in logland ben ik een zwerver.

2-I. Ik heb ontiegelijke watervrees. In het zwembad kost het me heel veel moed en moeite om zonder in paniek te raken in het diepe te zwemmen. Dat doe ik alleen als het ècht moet. Toen Oudste net zijn diploma A had gehaald, bijvoorbeeld, en hij eindelijk bij het vrijzwemmen in het diepe mocht. In buitenwater durf ik pertinent niet. Als ik te water raak en ik kan de bodem niet zien en nog erger -oh horror- niet kan voelen, raak ik onherroepelijk in blinde paniek. Zo erg dat ik me niet eens kan laten redden: ik gil en ik sla en ik ben letterlijk voorbij hysterisch.

3-I. Vroeger had ik schoenmaat 40, drie bevallingen later is dat maat 41. Ik kan wetenschappelijk uitleggen hoe dat kan, voor wie het wil weten: mail me maar!

4. Ik eet elke week wel drie grote bakken van die kleine Roma tomaatjes weg, als het niet meer is. Dat is echt een eetafwijking van me. Zou het slecht voor me zijn? Dat zal toch niet?

5-I. Ik kan niet alleen zijn. Zonder levensmaatje red ik het niet. Noem mij maar een zwaan. Maar ik weet ook dat ik het niet kan redden met een substituut: het moet the real thing zijn. In een relatie die niet werkt ben ik net zo doodongelukkig als dat ik ben als ik alleen ben. En waarschijnlijk net zo eenzaam. Leven zonder een echt en oprecht levensmaatje is voor mij de ultieme misère. Met Manlief daarentegen heb ik de jackpot.

6-I. Op de lagere school was Sanne Wallis de Vries mijn beste vriendin. We leerden elkaar kennen op de kleuterschool. Ik zou Oudste zijn nek omdraaien als hij het type kattenkwaad zou uithalen als dat wij hebben uitgehaald. Of is dat dan weer hypocriet?

7-I. Als Oudste een meisje zou zijn geweest, zou ze Nicky hebben geheten, Middelste zou Myrthe hebben geheten en Jongste zou Cecilia hebben geheten.

1-II. Ooit als klein meisje, ik kan niet ouder zijn geweest dan een jaar of 7, fietste ik op mijn oranje fietsje en ik deed alsof ik een brommer was en ik crosste (“hèng, hèng, hèèèèèèèèng-hèèèèèèng”) de hoek van de straat om. En zo, brommerde ik frontaal tegen de SRV wagen. Ik heb het nooit aan mijn moeder durven vertellen. Tot een paar jaar geleden. Ik begon mijn verhaal smeuiig met: “Ik heb het je nooit verteld, maar….”
“Nou”, zei mijn moeder, “dat wist ik allang: de SRV-man stond die middag nog aan de deur.” Nog steeds met een gezicht wit van de schrik.

2-II. Ik heb twee keer een bot gebroken: mijn elleboog toen ik 11 of 12 was en mijn grote teen toen ik 33 of 34 was. Mijn arm staat nu nog scheef en ik kan mijn arm ook niet volledig strekken.

3-II. Ik ben Oudste een keer kwijtgeraakt in het winkelcentrum van Repeldorp. Hij was toen 2. Dat gevoel wil ik nooit, nooit, NOOIT meer meemaken. Ik durf te beweren dat dat het ergste gevoel is dat ik in mijn hele leven heb ervaren.

4-II. Ik heb ooit voor de schoolkrant Ruud Gullit geïnterviewd. Volgens mij speelde hij toen voor PSV. En hij was volgens mij toen nog bij zijn eerste ex-vrouw. Ze hadden een rottweiler, weet ik nog.

5-II. Mijn huwelijksaanzoek:
picture it, 17 augustus 2000, een restaurantje in Repelbuurdorp
ik: wanneer vraag je me nou eens ten huwelijk?
hij: daar wil ik een speciaal moment voor uitzoeken.
hij heeft Parijs in gedachten, o.i.d.
ik: nou, ik vind dit anders een behoorlijk speciaal moment!
hij pakt een bierviltje, prikt er een gat in, schuift hem om mijn vinger en vraagt: wil je met me trouwen?
Guess what? Ik zei ja! In Parijs kwamen we pas in 2004. Tsss…zolang kon ik toch niet wachten? We trouwden in mei 2001. We trouwden 3 dagen voordat ik erachter kwam dat ik zwanger bleek van Oudste. Na de verdrietige miskraam van een paar maanden eerder (‘nou ja, dan pas je in ieder geval toch in je jurk’) wilde de natuur blijkbaar persé een zwangere bruid op die dag in mei. Oudste heeft op onze trouwdag via de navelstreng lekker meegepeuzeld van de champagne.

6-II: Oudste hoeft alleen nog maar nummers 67, 100, 102, 125, 178, 204, 235. Dat jullie het even weten. Doe vooral opsturen dus. Dan kan ik weer boodschappen halen bij de Digros.

7-II. Morgen ga ik nieuwe BH’s kopen bij de H&M. Want ik hou van BH’s van de H&M. Die zijn zo lekker gewatteerd en dan lijkt het net alsof ik wat heb. En sinds ik weet dat mijn Tietjes en ik een drie-eenheid blijven, mogen ze best verwend worden met een mooi nieuw jasje.

Nou dames en heren, (tromgeroffel aan) nu mag ik de Awards gaan uitdelen! (tromgeroffel nog wat harder)….en ik mag ze dubbel uitdelen! (tromgeroffel bereikt hoogtepunt)

Ik draag het stokje over aan (voel je niet verplicht…net als de Razzies is het niet erg om hem niet op te halen, sterker nog: het mag):

I:
Clair1991
, hopelijk kan haar draakje het aan;
Baasbraal, hopelijk heeft ze er tijd voor op haar vakantie;
Milla, voor het juiste kattenperspectief;
Beukenootjes, omdat ze mooi schrijft;
Walkonwater, omdat ik haar al zo lang ken maar met name omdat we elkaar hebben ‘hervonden’ via logland;
Habadroomt, omdat ze bijzonder is en ijzersterk;
Leidseglibber, omdat zijn foto’s en verhalen Leiden nog mooier maken dan het al is;

II:
Joeltje, omdat we stiekem zoveel overeen hebben en elkaar vrij goed kunnen begrijpen;
Juffrouw Nanna, omdat ik haar log leuk vind en haar nog niet zo lang volg en meer wil weten;
Brossies, omdat ze zo mooi over haar kindjes kan schrijven;
Serafima, omdat ik iets met haar heb waar ik mijn vinger niet achter kan leggen en omdat ze haar log eens moet updaten!;
Eu Mesmo, de dame met de mooiste lay-outs van weblogland….verdient een Award!;
Serinia, omdat ik heel veel aan haar denk de laatste tijd;
Klein Kikkertje, omdat zij zwanger is en ik nooit meer!

En ik had het liefst nog een keer een Award willen krijgen, want nu moest ik schrappen bij het uitdelen!

februari 8, 2010 - Posted by | Repel | , ,

33 reacties »

  1. Hoi Repel,
    Ben wel vereerd dat je mij genomineerd hebt maar je zadelt me wel gelijk met een klus op, en ik heb het al zo druk.
    Wel erg leuk die zeven punten van je te lezen hahahah.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 8, 2010

  2. pfoe! *bloos* am I nominated? hoeveel tijd heb ik ‘m door te nomineren? Ik voel me heus vereerd!
    Maar ik moet toch ff reageren, hoor! Waarom heb ik nooit gemerkt dat jij watervrees hebt? Nu bedenk ik me dat wij op de middelbare school niet vaak zijn gaan zwemmen en nu begrijp ik dus ook waarom! hebben je kinderen watervrees btw? Maar het is wel duidelijk: jij bent een echte kat! ik ben blijkbaar een beetje meer mix tuissen kat en hond😉

    en er ligt een hele map voetbalplaatjes klaar, gaat één dezer dagen op de post. ik hoop dat de fgelbegeerde nummers erbij zitten en anders heeft oudste ruilmateriaal of maak je er andere mensen mee blij.

    Ik ben juist tegen al die ‘padded’-BH’s! Ik ben redelijk gezegend met een leuke voorgevel, maar met al die padded dingen kan ik bijn achter het raam! en gewone BH’s zijn bijna niet meer te krijgen; alleen heule saaie.

    Reactie door Corine | februari 8, 2010

  3. Nou wat knap, zomaar 14 feiten. Ben ik even blij dat ik de awards alleen maar in ontvangst heb genomen en daar mijn al lang geleden geblogde feiten heb neergezet.
    Ik vind het leuk die award en alle mensen die zulke grappige, interessante, mooie en eigenaardige dingen neerpennen. En tomaatjes zijn toch gewoon heel gezond?

    Reactie door Toaske | februari 8, 2010

  4. hier staan wel wat weetjes tussen die ik echt niet wist
    sanne wallis de vries.. wat leuk! heb je nog wel eens contact met haar (real life of hyves of zo)

    en natuurlijk vind ik het heel erg leuk dat ik de award van jou krijg
    zodra punt mij weer lief vindt ga ik hem plaatsen🙂

    Reactie door Eu Mesmo | februari 8, 2010

  5. Dat van die schoenmaat weet ik, dat heb ik zelf ook. Ook van 40 naar 41. Een oud-collega heeft het me uitgelegd: door je extra gewicht zakt het heuveltje onder je voeten wat in elkaar, waardoor je voeten wat langer worden. En dat veert niet meer terug. Ze zijn altijd al zo lang geweest, maar door dat heuveltje paste ik tot dan toe nog in maat 40. Ik had het trouwens al na de eerste zwangerschap. Na de tweede is het niet ‘erger’ geworden.

    Reactie door Carla | februari 8, 2010

  6. Goh Repel, kom ik nog even bij je buurten, zie ik mijn blog ineens in jouw lijstje staan *bloos* Dank je wel, voel mij helemaal vereerd..! Ik ga er eens goed over nadenken, over die 7 punten😉

    Keek trouwens net nog even in de stapel dubbele voetbalplaatjes van oudste en hij heeft de nummers 102, 125, 178, 204 en 235 dubbel. Dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel (info apestaartje juul en meggie punt nl)

    Reactie door Nanna | februari 9, 2010

  7. Hahaha, die SRV-man….Leuk om dit allemaal te lezen over jou!
    Bedankt voor de award: nu heb ik er drie (ook van Mammalien en Marjan), maar ja, dat komt ervan als je zolang wacht met het opbiechten van de 7 punten, dan krijg je de award gewoon nog 2 x door je brievenbus.

    Ik zal het stokje vandaag overnemen: eerst eens even werken.
    Groet Roelien

    Reactie door Roelien | februari 9, 2010

  8. Haha. Zoveel leuke feitjes. Grappig. Weet gewoon niet waarop ik zal regaeren. Nou, okay op deze dan (uit eigenbelang): verhuis je blog niet. Dadelijk ben ik je kwijt. En dat zo ik niet zo leuk vinden.

    Reactie door Ri | februari 9, 2010

  9. O, ik weet het al. Van die schoenmaat natuurlijk. Jij bent dus een maat gegroeid na je zwangerschappen. Nou dat beloofd wat. Ik heb al 40,5/41. Toch nog maar een nachtje over slapen.

    Reactie door Ri | februari 9, 2010

  10. Mooi lijstje!!

    Reactie door Door | februari 9, 2010

  11. 🙂 leuke weetjes heb je, knap dat je dat op zo’n overval moment als het krijgen van een award nog weet🙂

    Reactie door sillie | februari 9, 2010

  12. En ik heb ‘m ook gekregen van haar! Vind ik hartstikke leuk, maar nu ga ik niet nog een keer beginnen hoor, grinnik….

    Reactie door De Repel | februari 9, 2010

  13. Leuk dat je die awards kreeg.
    Leuk om die 7 weetjes te lezen.
    Sanne walle de vries is het niet een bekende nederlander?
    Die naam komt me bekend voor.
    Groetjes en nog een fijne week.

    Reactie door cathleen | februari 9, 2010

  14. leuke weetjes van een leuke repel…
    volgens mij zijn tomaatjes juist heeeeeeel gezond, lekker veel antioxidanten en zo erin!
    dus smullen maar, lijkt me nog een gezonde eetafwijking hoor!
    en wat is SRV? ja, soms lijkt het of ik niet uit jullie buurland maar van een andere planeet kom hé!?
    wel grappig dat je moeder dan ook zo lang heeft gezwegen…
    ik kreeg de award ook maar moet mijn 7 puntjes nog bedenkne…

    Reactie door tricky | februari 9, 2010

  15. Dat zijn mooie ‘facts’, een genoegen om te lezen!

    Reactie door Natasja | februari 9, 2010

  16. he Repel, wat leuk die feitjes….en ja.. ik ga natuurlijk kijken of mijn draakje het aan kan..
    zoveel tomaten…. voor de chemo had ik een nachtschade allergie…daar vallen ook tomaten onder… als ik die at was het meteen raak.. nu schijnt het verdwenen te zijn…maar ik eet nog steeds weinig tomaat of tomatensaus…
    ik ga eens nadenken…hoewel…….
    OT en heb je je aaikat gevonden??
    grts

    Reactie door clair1991 | februari 9, 2010

  17. Repel, ik ken je nog maar kort via deze weblog. Je hebt die awards verdiend, want je schrijft heel gezellig!

    Reactie door Fenny | februari 9, 2010

  18. @Nanna: Joepie!
    @Tricky: De SRV was een rijdende kleine supermarkt. Die kwam elke week in de straat en daar kon je kleine boodschapjes halen.
    @Claire1991: ik heb mijn aaikat gevonden! Watson is altijd heel dankbaar.

    Reactie door De Repel | februari 9, 2010

  19. Wat leuk om te lezen! Dit zijn echt mooie bekentenissen. En dan nog dubbelop ook. Super!

    Reactie door mammalien | februari 9, 2010

  20. Wat een bofkont ben jij zeg, met 2 awards en 2 lijstjes vol geheimenissen. Leuk om al die ontboezemingen bij iedereen te lezen. En ook jij kunt nog gewoon over straat na dit stukje!

    Reactie door Nicolette | februari 9, 2010

  21. Zo word je toch weer wat wijzer haha.
    Dat van die schoenmaat overkwam mij ook.
    Sóms loop ik nog weleens op 40, maar comfortabeler op 41, terwijl ik vroeger 39 had.
    En leuk van Sanne Wallis de Vries!

    Reactie door lien | februari 9, 2010

  22. Mag ik heel even nadenken of ik dit aankan?
    Was eigenlijk zo ongeveer stilletjes en stiekemweg gestopt met bloggen.
    Heb het zo druk met schilderen en boekjes maken, werk zoeken en morgen wordt Dylan weer geopereerd en daar gaat ook weer heel veel tijd en energie in zitten.
    Ik kijk even hoe het loopt en als het me teveel is dat geef ik dat nog even door, okay?
    xxx

    Reactie door Marleen | februari 9, 2010

  23. hahahhahhah we worden toch ouder repel als ik zie dat er mensen zijn die niet weten wat de SRV man is hahahaha.
    Off topic, zelf red ik het niet morgenochtend maar heb het wel even doorgegeven aan Sleutelstad.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 9, 2010

  24. Oh vergeet ik nog, veel plezier morgenochtend ben benieuwd hoe het afloopt, lees het wel.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 9, 2010

  25. Gefeliciteerd met je awards hoor! Als er één is die ze verdient ben jij het wel😉

    Blijft toch leuk om dit soort ontboezemingen te lezen, soms heb je een heel ander beeld bij iemand. Gek genoeg klopte mijn beeld van jou redelijk goed (da’s een compliment hoor!) alleen dat watervrees, daar sta ik van te kijken.

    Jij, die zoveel lef heeft, bang voor water? Kat geweest in een vorig leven?😆

    XOX

    Ps. Had ik al eens verteld dat ik zwemjuf ben geweest?

    Reactie door Meanannie | februari 9, 2010

  26. Oh wow! En ik lees deze eer pas twee dagen later!
    Ik voel me werkelijk zeer vereerd; ben momenteel zowel inspiratieloos als te druk met werk-werkzaamheden buiten werktijden om, maar uiteraard komt hier een logje over!

    Reactie door Yvonn | februari 10, 2010

  27. Nou Repel, je hebt er nog één hoor! Van mij.
    misschien moet je dan toch maar eens een keer op mijn blog kijken…………..

    Reactie door Ineke | februari 10, 2010

  28. Oh, haha, lees net dat je het al ontdekt hebt!
    Ik heb genoten van je feitjes. Erg leuk.

    Reactie door Ineke | februari 10, 2010

  29. Wat grappig…. als middelste een meisje was geweest had ze ook Myrthe geheten…! (het wordt creapy, ik zeg het je! Het wordt creapy….)

    Reactie door Wondelgijn | februari 10, 2010

  30. @Wondelgijn: Tie-die-die-die…you’re entering…the Twilight Zone!

    Reactie door De Repel | februari 10, 2010

  31. Echt heeerlijk om te lezen Repel, als ik het geweten had dat jij hem dubbel in vulde, had ik jou ook genomineerd😉

    En wat geweldig om hier nog meer herkenning te lezen wb mijn watervrees. Ik herken helemaal wat je schrijft ;-((

    Reactie door Zeeuwse mama | februari 11, 2010

  32. Dubbel en dik verdiend, die dubbele award!
    Leuk om te horen dat ik niet de enige ben met zo’n vreselijke watervrees. In de lagere school (oké, misschien later ook nog wel😉 ) was ik een echt strevertje dat overal de beste in wou zijn. Ik moest dan ook . Alleen voor de zwemles heb ik ooit 0/10 gehaald: ik weigerde om in het water te duiken.

    Reactie door prutsen | februari 12, 2010

  33. Joe-hoe! En van Renske (http://levenmetmijnlijf.web-log.nl) krijg ik ‘m ook! Renske dank je wel!

    Reactie door De Repel | februari 15, 2010


Geef een reactie

