Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Optrekken in z’n 5

Dat kan niet. Optrekken in z’n 5. Maar het is wel hoe ik me voel. Ik heb mezelf expres in z’n 5 gezet, mind you, anders had ik wel kunnen optrekken. Maar ik heb daar geen zin in. Daar waar ik me gisteravond nog vrijdagavond-eind-van-de-werkweek-kort-lontje-moe voelde, voel ik me vandaag lui. Ik heb me zelfs verveeld vanmorgen. En de dag kabbelt weer op weg naar zondag. Het hoogtepunt van deze dag was dat ik een grote groene bullie uit de haren van Jongste moest plukken. (Is bullie een gek woord? Het is wat wij gebruiken voor een pulkje uit je neus.) Zo houdt een mens toch niks over om een logje over te maken? Als ik ellende meemaak gaat de statcounter through the roof, maar wie zit er nu te wachten op verhalen over een bullie in de haren van Jongste? Niemand toch? Niemand behalve ik, that is. Al neuzen poetsend, billen afvegend, kattenkots en -kak ruimend, en stofzuigend in mijn slobberende joggingbroek, weet ik dat ik geen sluimerende kanker-tijdbommen in mijn lijf heb, dat Manlief niet meer in Haïti zit, dat het linksom of rechtsom met Middelste goed gaat komen, dat iets anders uiteindelijk ook goed gaat komen met de tijd en hier en daar een verhelderend gesprekje bij een wijntje, en dat sister dearest er wat mij betreft niet eens in hoeft te stikken. Leef en laat leven, losgelaten en afgesloten. Het is wel goed zo. Al kattendiarree ruimend, merk ik een ruimte in mijn hoofd. Ik zal altijd wel een opgewonden standje blijven die er een kunst van maakt om beren op de weg te zien, maar momenteel zie ik zo weinig beren op de weg als voor mij mogelijk is.

Dus waar maak ik me dan druk om? Nou, het is kommer en kwel hier: heb je eindelijk die iMac, klaagt Manlief over de iMuis. *Zucht* Omdat het iWieltje aanliep dacht Manlief dat hij het wel even op z’n brandweers kon fixen. Maar ja, ‘op z’n brandweers’ staat tot ‘Apple’, als ‘sloopkogel’ staat tot ‘chirurgische microtechniek’. Manlief sloopte aldus mijn iMuis. iManlief beloofde mij plechtig binnen 24 uur een nieuwe iMuis. Maar dat vergat hij. En toen kwam Haïti. En ik had nog steeds geen nieuwe iMuis. Maar eergisteren kwam dan eindelijk onze nieuwe iGadget: de nieuwe generatie Magic Mouse. Even wennen, maar wel lekker! Draadloos en wielloos en iHij kan alles. iStilistisch is iHij ook erg verantwoord. Het probleem met optische muizen echter, is dat ze moeite hebben met ons donkere stenen aanrecht. We moesten dus aan de muismat, maar het idee van een muismat vloekt niet alleen met de  iMac, maar ook met ons aanrecht! Oh kommer en kwel. Toen moest ik wel zo’n über-hippe mouse rug kopen vandaag. Enig idee wat die dingen kosten? Oh kommer en kwel.

Oh kommer en kwel, heb ik eindelijk die raskatten, zit er eentje tussen met een misvormd hoofd! Een poosje geleden schrok ik me een hoedje: ik dacht dat Sherlock een dikke lip had na een knokpartijtje met zijn broer. Ik dacht meteen dat er iets ontstoken was of minimaal gehecht moest worden, maar bij nadere inspetie bleek het gewoon…zijn anatomie te zijn. Ik krijg het niet goed op de foto, maar de rechterhelft van zijn bovenlip (voor de kijkers links) steekt flink uit naar voren en hangt ook lager dan de rest. Tsssss….daar valt geen kattenshow mee te winnen! Kommer en kwel: ik krijg het niet eens goed op de foto…

Oh oh oh, nog meer kommer en kwel….heb je je kind net als lieveheersbeestje geschminkt, wil hij het na een uur alweer vanaf hebben. Drama’s! Je denkt toch niet dat je moeder voor een half lol, een uur lang voor de kat z’n viool heeft lopen schminken?

Oh kommer en kwel, blijkt je oudste, je eerstgeborene, degene die je moeder maakte, je oogappeltje tòch niet op jou te lijken, maar blijkt hij de voorliefde voor alles wat kaart heet, te hebben van zijn vader. En ik weet niet eens waar Nederland ligt. In een laatste poging zijn liefde te kopen ben ìk degene die dit heeft gedaan vandaag:

Oh kommer en kwel, het kind is lief, gevoellig, slim en mooi. En het geeft geen ruk om meisjes, alleen maar om voetbal. Enig idee hoeveel scooterrijdende bakvissen ik voor mijn deur ga krijgen over een paar jaar?

En het wordt alleen maar erger: heb ik ook nog de een of andere Award gekregen van een medeblogger die ik op mijn log moet plaatsen met de een of andere opdracht erbij…ik zeg: Kommer en Kwel!

Het leven
is nu
heerlijk
en rijk.
En ik
realiseer me dit
volledig.

februari 6, 2010 - Posted by | Party of Five | ,

26 reacties »

  1. Heerlijk he, ff niks! de komende maanden zitytten wij ook meé’r dan vol, dus ik geniet af en toe even van he-le-maal niks.

    Reactie door Corine | februari 6, 2010

  2. Wat ik me dan afvraag: hoe kom je bij zo’n titel? Ik vind ‘m namelijk geniaal!

    Reactie door Door | februari 6, 2010

  3. en toen zat je te schaterlachen bij dit mieplogje…oja ik houd wel van bullie, als woord dan…en lui… ach… zoals ik al zei: ik heb de hele ochtend en middag geslapen ondertussen… dat is pas lui….oja over optrekken in z’n 5… ik heb me net opgetrokken van de grond, wel in 5 stappen…. die stomme kat dacht dat mijn BT dopje(zwart) een speeltje was…..I was not amused…
    grts

    Reactie door clair1991 | februari 6, 2010

  4. Hoi schat,

    Moet die muispad van je, richting het oosten liggen wil hij het een beetje doen??

    PS mis je xxx

    Reactie door manlief | februari 6, 2010

  5. Hihihihi, iMan.
    Zo noemde ik m’n lief laatst ook. Maar dan iLief. Hij en ik zijn Apple lovers.

    Reactie door Nicolekebolleke | februari 6, 2010

  6. Hoe lukt het je tussendoor ook nog te bloggen!

    “Bullebak” zeiden wij vroeger altijd tegen zo’n groen dingetje.

    Reactie door prikkeldraad | februari 6, 2010

  7. “op z’n brandweers’ staat tot ‘Apple’, als ’sloopkogel’ staat tot ‘chirurgische microtechniek”
    Mooie zin.

    Reactie door prikkeldraad | februari 6, 2010

  8. Wij noemen ze bulletjes dus zo gek ben je niet hoor. Dat muismatje, ik moest er enorm om lachen, gaan de katten al aan de haal met die friemels??

    Reactie door barbara | februari 6, 2010

  9. Nou, zo’n bullie heet hier gewoon snotje. Zo schoon als oudste haar neus altijd was, zo snotvol is die van jongste. Ze presteert het geregeld om van die, net zichtbare, heerlijke donkergekleurde korsten in haar neusgaten te hebben.
    Lekker logje Repel en heerlijk toch kommer en kwel. Ik zweer bij saaie dagen!

    Reactie door Toaske | februari 6, 2010

  10. Wij noemen dat gewoon een Koet. Met de nadruk op oe..Koeteneaske (snotneusje). Klinkt ook wel lief, voor zoiets smerigs😉

    En ja, hoe meer ellende, hoe meer statcounter flipt ja.

    Reactie door Joeltje | februari 6, 2010

  11. Haha, sorry hoor. En ik zag dat je nog een leuke medeblogger hebt die je diezelfde award gegeven heeft. Het zijn nu dus al 14 punten!

    Die eerstgeborene van jou, die moet inderdaad zo de meisjes van zich afslaan. En dan moet jij die jankende bakvissen troosten bij een kopje thee, euh, fanta, euh breezer (wat drinkt een bakvis tegenwoordig?!) Want dat doen aardige moeders van zoons die meisjesharten breken.

    Enne… waarom muizen op de aanrecht?

    Reactie door Mammalien | februari 6, 2010

  12. @Mammalien?

    Hellup….wie nog meer? Ik weet nog van niks?
    Aan de andere kant is 14 cooler dan7….wie biedt 21? (ik sterf?)

    Reactie door De Repel | februari 6, 2010

  13. Het is hier ook bulletje!

    Reactie door Ellen | februari 6, 2010

  14. Zolang je je hier druk om kan maken gaat het dus helemaal geweldig.
    Off topic, leuk verhaaltje (kwam ik op door optrekken in zijn vijf).
    Mijn (werk) auto moest voor beurt naar de garage, wat denk je dat ik meekrijg als vervangende auto?
    Een supermooie zilvergrijze cabrio turbo met leren bekleding.
    Rijd ik eens een keer chique en flitsend, regent het 300 km lang.
    Was blij dat ik hem weer in kon leveren, hoe erg kunnen ze een mens pesten.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 7, 2010

  15. Haha, wat een verschrikkelijke dag had jij! Drama alom!

    Ik ben blij dat je het nu ff rustig hebt, na alle emotie van de afgelopen tijd kun je dat wel gebruiken😉

    Hier noemen ze dat geen bulletje maar ’n kaai. Een grote groene kaai….lol

    XOX

    Reactie door Meanannie | februari 7, 2010

  16. hahahaha, ik mag wel even lachen toch Repel; met een brede glimlach je log gelezen en ben natuurlijk benieuwd naar het vervolg :-))))
    Zal ik dan maar gewoon zeggen; geniet van je ‘kommer-en-kwel-dag’ vandaag!!

    PS: manlief hier vond de muis wel heel interessant….ook hier een gadgetmaniak in huis🙂

    Reactie door Imna | februari 7, 2010

  17. Leuk logje!
    Was daar geen liedje over van ‘Kinderen voor Kinderen’? Kommer en kwel? Dat staat me zo bij.
    Je zou er anders een leuke tekst voor kunnen schrijven.

    En wij zeggen gewoon: snotjes. Of spookjes (als ze hard zijn). Smakelijk!!!

    Reactie door lien | februari 7, 2010

  18. Leuke muismat.
    Maar waarom op het aanrecht?

    Ellende zorgt ervoor dat de statistiekteller omhoog vliegt. Medeleven toch? Hoop ik?

    Laat die scooterrijdende bakvissen maar komen. Wellicht zit er een leuke oppas voor jongste en middelste tussen. Kun jij met manlief lekker met oudste naar het voetbalveld!

    Reactie door Roelien | februari 7, 2010

  19. @Roelien: hij staat op de bar. Als Manlief kookt, zit ik gezellig naast hem. En als ik wil computeren kan Manlief mijn scherm zien. Dan ziet het er niet zo geisoleerd uit.

    Reactie door Repel | februari 7, 2010

  20. Hier ook een en al kommer en kwel. Hebben we een luxe hotel met zwembad, kunnen we niet zwemmen, want we woden opgehaald! Zouden we worden opgehaald, komen ze niet! Hadden we toch kunnen zwemmen! Kommer, komkommer en kwel! Wij noemen het ook bullebak overigens.

    Reactie door baasbraal | februari 7, 2010

  21. Ik zeg iKommer en iKwel. Hoe heerlijk!!

    Reactie door Yvonn | februari 7, 2010

  22. Haha, wij noemen onze oudste zoon Bullie…. zal hem dit logje maar niet laten lezen… Toen ie baby was (nu 10 jaar), was het net zo’n stiertje- vandaar… en we noemen hem nog steeds zo!

    Reactie door Esther | februari 7, 2010

  23. Nú weet ik hoe ik aandacht moet krijgen! In tijden van ellende óók gewoon loggen😉 Maar je hebt wel gelijk, wat valt er voor ons loggers nu éigenlijk hier nog t beleven….? Al vind ik het dan wel weer de moeite waard dat jouw manlief meeleest en begint over muizen naar het oosten enzo haha! Is dat écht, trouwens? Is dat écht een hippe muismat? *blond en zeer naief*Hopelijk bleef je hele weekend zo heerlijk!

    Reactie door Caroline | februari 8, 2010

  24. me dunkt dat jij over een saaie dag toch een heel leuk logje kunt maken hoor…
    het spijt me erg, maar ik lach me te pletter met je kommer en kwel… nee, met je schrijfstijl erover bedoel ik dus eigenlijk!
    bullie had ik nog nooit gehoord, maar ik vind het wel schoon, als woord dan, niet in het haar van je zoon!
    nu wacht ik vol ongeduld op het vervolg van je saaie weekend!

    Reactie door tricky | februari 8, 2010

  25. Heerlijk, om even in de luwte van het leven te zitten!

    En je kunt prachtig schminken zeg!

    Reactie door Nicole | februari 8, 2010

  26. Hallo Reple
    Wat een leuke log weer.
    Leuk dat manlief meeleest met je.
    Gezellig dat jullie pc in de keuken staat.
    Mooi lang heeft je oudtse.
    Hoe je op die namen allemaal komt.
    hahahah
    Leuk.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | februari 9, 2010


Geef een reactie

