Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Over hoe het gaat met Manlief na Haïti…

Gisteren greep Overbuuv me bij de arm: ‘Hoe is het nu met Repelman? Hij zei gisteren wel dat het goed ging, maar hoe gaat het nu echt met hem?’ Ergens heeft ze een punt. Hij zal inderdaad altijd zeggen dat het goed gaat. Hij zal je niet aankijken als hij antwoord geeft en hij zal zijn schouders ophalen, bij wijze van spreken. Ik zag het gesprek tussen hem en haar zo voor me. Maar….

Het gaat inderdaad echt goed met Manlief. Ja, hij heeft de hel op aarde gezien. Letterlijk dood en verderf. Dingen die wij ons niet kunnen voorstellen en ook niet willen kunnen voorstellen. Maar hij heeft ook mooie dingen gedaan waar ik bijna jaloers op ben (kleine mooie kindjes in slaap mogen knuffelen, bijvoorbeeld).

Overall heeft hij een voldaan gvoel over wat ze hebben kunnen doen. Ik denk dat dat de counterbalance is voor al het andere. Niks kan uitvegen wat je hebt gezien (of geroken), maar er kan wel wat tegenover staan. Zehebben goed werk verricht. Ik denk dat het zo zit, maar ik was daar niet. Wat ik wel zeker weet is dat het goed met hem gaat. Met mijn spuitgast.

februari 5, 2010 - Posted by | Manlief | ,

27 reacties »

  1. Ik ben blij dat te lezen…..Marco reageerde na de tijd in Pakistan (maar hij was 2 keer 1 maand daar na de aardbeving) soms wel fel op mensen die in de winkel mopperden omdat hun favoriete mineraalwater of hun favoriete brood niet in de schappen stond.

    Bedankt voor jouw lieve reactie bij mij….wat was ik gisteren zielig he…ook geen vergelijk met wat die mensen in haiti en elders doormaken…..ik ga je zo even mailen🙂
    Ellen

    Reactie door Ellen | februari 5, 2010

  2. Gelukkig maar.
    Als ie het maar aangeeft als het niet zo is…

    Reactie door Nicoleke | februari 5, 2010

  3. Goh, zoals jij de reactie van Manlief beschrijft zie ik direct mijn collega voor mij die ook bij de brandweer zit…vind het ook altijd moeilijk om hem te peilen..
    Maar volgens mij gaat het met Manlief ook zo goed omdat jullie samen zo sterk zijn. Ik zie het in de foto’s, ik lees het in de verhalen en ik heb bewondering voor hoe jullie het samen doen..ik meen het, Repel, diep respect!

    Reactie door Nanna | februari 5, 2010

  4. Nou fijn dat het goed met hem gaat. Als ik lees wat jij allemaal over hem schrijft dan geloof ik dat het een sterke (en lieve) vent is, die spuitgast van je. Ook fijn dat jullie lekker sámen wat tijd hebben nu!

    Reactie door Mammalien | februari 5, 2010

  5. wat lief dat je overbuuv het vraagt…en wat fijn dat het met jouw lief goed gaat…ik las net een logje http://www.larche.ca/reporters/jonathan/mwen_pa_fou/en van een vrijwilliger van de Ark gemeenschap in Haiti.. en als je dat hoort, dan word je echt stil…
    grts

    Reactie door frieke | februari 5, 2010

  6. Fijn te lezen dat het goed gaat met manlief.
    Lief van de buuv om te vragen.
    Heel lieve man heb je geloof ik.
    Fijne vrijdag nog en een heel fijn weekend.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | februari 5, 2010

  7. Fijn!

    XOX

    Reactie door Meanannie | februari 5, 2010

  8. Oh goed om ook mee te kunnen/mogen lezen dat het gewoon goed gaat :-)….
    En wel fijn dat jullie met zn tweetjes ook zo af en toe eventjes met zn tweetjes zijn….
    Begrijp heus dat het voor je manlief wel moeilijk blijft…al die ervaringen….dat vergeet je natuurlijk nooit meer…
    lieve gr sillie

    Reactie door sillie | februari 5, 2010

  9. Denk dat het juist die kleine dingen als een kindje in slaap wiegen, zijn, die het zo mooi maken. Dat je toch een idee hebt wat gedaan te hebben ook al heb je geen honderden levenden gevonden en enkel maar mensen de bevestiging kunnen geven dat er geen overlevenden meer zijn. Juist dan lijkt het me zo mooi om die kleine dingen te kunnen doen.

    Reactie door barbara | februari 5, 2010

  10. He gelukkig!
    Fijn dat jullie weer samen zijn.
    Lieve groet Roelien

    Reactie door Roelien | februari 5, 2010

  11. gelukkig dat het écht goed met ‘m gaat. En met julie dus ook! Fijn om te horen!

    Reactie door linda | februari 5, 2010

  12. fijn om te horen, repel! ik moet lachen om jouw ‘spuitgast’!

    Reactie door Door | februari 5, 2010

  13. Hallo Repel,

    Fijn te lezen dat het met manlief goed gaat.
    Bij mijn manlief denk ik nl. wel eens: “houdt hij zich niet groter dan hij is?”, maar waarschijnlijk hebben ze het min of meer een plaatsje weten te geven. Er is in het team natuurlijk ook veel over gesproken met elkaar.
    Ik ben in ieder geval blij dat iedereen weer veilig thuis is😉
    Het zijn sterke mannen en vrouwen met het hart op de juiste plek!
    Er moet mij ook nog even van het hart dat jij een fantastische schrijfster bent! Leuk om te lezen jouw verhalen!

    Lieve groetjes Yvonne

    Reactie door Yvonne | februari 5, 2010

  14. Fijn dat het goed gaat! En helemaal dat hij ook de goede kanten kan zien.

    Reactie door Nicole | februari 5, 2010

  15. Fijn dat het goed gaat en dat hij het dus op een goede manier heeft kunnen verwerken. Knap als je dat kunt hoor!

    Reactie door Madelief | februari 5, 2010

  16. Hartstikke fijn dat het goed met hem gaat. En hij heeft natuurlijk ook nog de Repel naast, achter én voor hem staan, dus wie doet hem wat?

    Off topic. Ik heb een rechthoekig scherm (41×34 cm), maar die foto’s van jou, die willen dus echt niet groter worden.😦
    Je middenkolom is hier op het scherm 11 cm breed.

    Reactie door Toaske | februari 5, 2010

  17. ben zo blij voor je dat je manlief weer gezond en wel terug thuis is… en ja, natuurlijk heeft hij de hel gezien maar ook veel goeie dingen gedaan…
    voor de rest moet ik nog een beetje bijlezen… tot gauw

    Reactie door tricky | februari 5, 2010

  18. Fijn dat het goed gaat met je man. Heerlijk dat ze ook nog dingen hebben kunnen doen die echt nut hadden!
    En over middelste in vorig blogje: mooi kereltje is het toch en wat goed dat de school er zo alert op is en jullie nu al laten weten dat er twijfel is of hij wel/niet op zijn plek zit bij hen in de toekomst. Succes met zoeken naar de beste oplossing voor middelste en jullie!

    Reactie door Nicolette | februari 5, 2010

  19. Gelukkig Repel… en dat ‘jaloers’ zijn, dat herken ik wel… Zou ook weleens met manlief willen ruilen en 6 maanden goed werk willen verrichten aan de andere kant van de wereld… Wie weet, straks, als de kinderen de deur uit zijn!😉 Voorlopig eerst dáár nog maar eens van genieten!!😉

    Reactie door Wondelgijn | februari 5, 2010

  20. Nou, voor mij is het nu veel beter. Ik zie zelfs een hele foto!

    Reactie door Toaske | februari 5, 2010

  21. Ik ben inderdaad ook beretrots op hem. Maar eigenlijk, als ik eerlijk ben ook op ons allemaal: de jongens en ik ook. Wij hebben het toch ook maar geflikt zonder hem.

    Maar nu ga ik een rondje hollen: het is vrijdagavond en ik heb stress. De week is te druk geweest….even tot snot gaan en vanavond een portje open. Just what the docter ordered!

    Reactie door De Repel | februari 5, 2010

  22. hee lief repeltje ik ben weer helemaal bij gelezen ,ik kan even niet overal op reageren .
    Bedankt voor alle steun ! en ik ga je weer heerlijk volgen .
    Ik vind je lettertype heel moeilijk om te lezen , ik moet aan een bril denk ik…
    xx

    Reactie door ilse | februari 5, 2010

  23. Wat goed dat jullie dat allebei kunnen zeggen! Dan zal het wel écht waar zijn😉

    Reactie door Mirjam | februari 6, 2010

  24. fijn! Gelukkig dat hij in staat is de belevenis zo te zien. Moet ook wel, denk ik, om het goed te kunnen doen, anders ga je er aan onderdoor.

    Reactie door Corine | februari 6, 2010

  25. Ik schreef het al eerder,je krijgt wel de verhalen te horen maar mebeleven kan je ze nooit.
    En misschien maar beter ook.

    Off topic, hoelaat is het woensdag in de stad naast Repeldorp?
    Misschien dat ik het red om voor Sleutelstad foto’s te maken.

    Reactie door Leidse Glibber | februari 7, 2010

  26. gelukkig gaat het goed met hem
    krijgen ze ook extra begeleiding?

    Reactie door Eu Mesmo | februari 7, 2010

  27. @Glibber: om 9 uur ’s ochtends op het Stadhuis! Zou heel leuk zijn als je het zou redden!
    @Eu Mesmo: ze komen nog 2 keer bij elkaar voor een gesrek. Maar als het niet goed gaat met iemand is de mogelijkheid tot meer begeleiding altijd aanwezig. Maarreh: 3 uur ’s nachts? Wow….net wezen stappen of kon je niet slapen?

    Reactie door De Repel | februari 7, 2010


Geef een reactie

