Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Kabbelen

Wat heerlijk als het leven even niet in de vijfde versnelling zit. Wat heerlijk dat er geen torenhoge pieken en geen ravijndiepe dalen zijn. Wat heerlijk dat de zondag kabbelt. Dat het grootste drama van vandaag is dat ik vanmorgen een kilo zwaarder ben dan gisteren. Dat het slechtste nieuws van de dag is dat mijn derde prestatieloop is afgelast vanwege het weer en later zal plaatsvinden. De combinatie van die twee is iets minder, maar als dat het ergste is wat de dag brengt, is de dag okay. Niet goed en niet slecht, gewoon okay. En daarmee helemaal perfect.

Het grootste evenement van de dag zal zijn dat we ons gaan aankleden; we zitten nog in pyjama en ik maak geen aanstalten om daar verandering in te brengen. Het grootste gevaar dat deze dag bedreigt, is de wedstrijd Feyenoord – Ajax zometeen en de eventuele negatieve consequenties voor het humeur van Oudste. Het meest gelukzalige moment van deze dag was de vertedering die ik had voor het voetje van Middelste. Geen pieken, geen dalen.

Als het ergste dat ik ooit heb meegemaakt op -100 zit en het beste dat ik ooit heb meegemaakt op +100, kabbelt deze zondag tussen 0.01 en -0.01. Ik geloof nog steeds niet dat 2010 afkoerst op rustiger vaarwater, maar vandaag wel. Vandaag komt ons bootje voor geen meter vooruit in stilstaand water. En dat komt me even verschrikkelijk goed uit.

januari 31, 2010 - Posted by | De Daltons, Repel | ,

28 reacties »

  1. Fijne zondag voor jullie.
    Succes met wedstrijd Feyenoord -Ajax.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 31, 2010

  2. Heerlijk, zo’n kabbelend dagje. Aan het einde voel ik me een beetje schuldig dat ik niets gedaan heb, maar als er weer zo’n kans is laat ik die niet schieten.
    Bij-de-weg 1: niet vertederender dan kindervoetjes; heb ik ook last van.
    En bij-de-weg 2: Ik heb Marc laten inzetten op 6-0 verlies voor Feyenoord, dan kan het alleen nog maar meevallen… denk ik…

    Reactie door Yvonn | januari 31, 2010

  3. Nog steeds in pyjama. Oudste staat stijf van de adrenaline en het staat 0-0. Ik hang met mijn iPhone op de bank. De dag wordt alleen maar beter…

    Reactie door Repel | januari 31, 2010

  4. Oei oei, 1-0 voor Ajax op dit moment… Onze jongste is daar wel weer blij mee, maar ik denk jouw oudste niet.
    En kindervoetjes zijn zooooo mooi, ik kon echt uren naar de voetjes kijken van onze kinderen toen ze klein waren. En ik heb je ingehaald: ben sinds een kwartiertje aangekleed!

    Reactie door Madelief | januari 31, 2010

  5. Ook wel eens lekker he, zo’n luierdag… Helaas ben ik erg slecht in luieren, zie altijd overal wel een klusje dat ik gedaan wil hebben. Nu bijvoorbeeld is de wasmachine klaar en wil ik eigenlijk eerst de was ophangen en de volgende was erin stoppen want ik heb er nog zoveel te gaan… Dat nu dus maar, straks koffie met een door Tessa gebakken cupcake (voor de kinderen dan, niet voor ons)
    Maar goed, ik wilde dat ik zo goed kon ontspannen als jullie kunnen.

    Reactie door Wieke | januari 31, 2010

  6. Door de week kabbel ik en op zondag mag ik naar de kerk! Ik ben net terug en helemaal opgeladen in de goede zin van het woord. Straks komt Leo. Hij landt om half vier. Dus nu nog even alles opruimen van dagen luieren.

    Reactie door baasbraal | januari 31, 2010

  7. Oh, maar ik klus me een rotje hoor: gestofzuigd, was aangezet, keuken geboend….maar als poetsen het enige nieuwswaardige is dat mij overkomt vandaag ben ik heerlijk aan het kabbelen.🙂

    Wij zijn dan ook eindelijk angekleed en ik wilde even boodschappen halen: maar als Mnalief dan is vergeten het autostoeltje terug te zetten kan de hele boel onverrichter zaken weer naar binnen en uitgepeld worden. Ja ja, zo erg is de ergste rampspoed vandaag.

    Een heerlijk kabbeldagje.

    De kinderen aan de chips…ik niet😉
    De kinderen aan de limo…ik ook niet. Ik ga bak koffie maken. Nieuwswaardig en interessant allemaal he?

    Reactie door De Repel | januari 31, 2010

  8. 1-1 en Marc kan er behoorlijk mee leven. Oudste ook??

    Reactie door Yvonn | januari 31, 2010

  9. Heerlijk: zo’n stilstaande zondag hebben wij ook: éindelijk eens de dvd’s bekijken met cursus over kinderportretfotografie en flitsers, verder rustig aan bezig met waar we zin in hebben.

    De layout veranderd? Op onze vaste computer lees ik de log nu in een breedte van 10 cm.
    Misschien dat dat breder zou zijn, als ik op onze laptop kijk? (Dat is breedbeeld).

    Reactie door Fenny | januari 31, 2010

  10. @Yvonn: hij had gehoopt op winst, maar hij kan er prima mee leven🙂
    @Fenny: het is inderdaad een breedbeeld layout, ik heb hem gemaakt zodanig dat hij o de iMac perfect is, dat kan er ook nog mee te maken hebben.

    Reactie door De Repel | januari 31, 2010

  11. Heerlijk hè? Dat gekabbel…? Ik kabbel even mee, goed??

    Reactie door Wondelgijn | januari 31, 2010

  12. Oké, ik wilde dan dat ik zo goed kan kabbelen én klusjes doen in ontspannen sfeer zoals jullie. Ik ben de laatste tijd een vreselijke stress kip. Morgen naar de acupuncturist, misschien kan hij dit puntje ook meteen even meeprikken.

    Reactie door Wieke | januari 31, 2010

  13. O, dat zijn de lekkerste dagen…

    Reactie door Cisca | januari 31, 2010

  14. Het is niet te geloven, maar ik sta te koken…enerverender dan dit kán haast niet🙂

    Reactie door De Repel | januari 31, 2010

  15. Prima dagje!!!

    Reactie door Nicoleke | januari 31, 2010

  16. Mis je echt niemand schat?
    Ikke jou namelijk wel.

    Reactie door manlief | januari 31, 2010

  17. Oh lieffie! Ik mis je te pletter! En als je zo gaat lopen reageren maak je me aan het huilen! Joh-he-joh!

    Reactie door De Repel | januari 31, 2010

  18. Zulke dagen zijn heerlijk. Vorig weekend had ik er zo een!

    Reactie door Natasja | januari 31, 2010

  19. Mijn moeder zweert bij ‘saaie’ dagen. Want op saaie dagen gebeurt er weliswaar niets spectaculairs, maar ook niets vervelends. Dus … 2010 het jaar van de saaie dagen!

    Reactie door Toaske | januari 31, 2010

  20. Ik moest direct denken aan de moeder van Toaske en zie: Toaske schrijft er hier over. Want daar heb ik vaak aan gedacht de laatste tijd, sindsdien zweer ik bij Saai.. waardoor dank aan Toaske’s moeder😉.

    En ik ben een voetbal nitwit dus ik weet niet hoe de wedstrijd is gegaan?

    Reactie door Joeltje | januari 31, 2010

  21. Op Toaske’s moeder dus! Ik heb me ingeschreven voor Saai. Ik hoop dat ik word ingeloot! Nu moeten ze niet net als bij de studie medicijnen, “saai” uit de numerus fixus gaan halen!

    Reactie door De Repel | januari 31, 2010

  22. Heerlijk toch zo’n rustige z\ondag.
    En Ajax Fijenoord hebben het mooi verdeeld 1-1 hahahah.

    Reactie door Leidse Glibber | januari 31, 2010

  23. Ik ben ook dol op kabbeldagen.
    Je hebt zo gewoon nodig!

    Reactie door lien | januari 31, 2010

  24. Ahhh..heerlijk kabbelen. Zondag is hier ook altijd kabbeldag. Niets moet, (bijna) alles mag.

    Vandaag echter niet…ik heb iets nieuws. Iets heul moois gekocht, en ik blog er morgen over😀

    XOX

    Ps. Volgende week zondag weer lekker kabbelen.😉

    Reactie door Meanannie | januari 31, 2010

  25. Heerlijk zo’n dag. Wil je wel een week vol van, lijkt me!

    Reactie door Door | februari 1, 2010

  26. Wat heerlijk dat het leven in rustiger vaarwater komt! Dat werd ook wel tijd.

    Reactie door Nicole | februari 1, 2010

  27. Heerlijk dat dit soort dagen mogen bestaan hoewel moeders natuurlijk nooit echt luieren, ze kunnen wel een versnelling terug en da’s zo op z’n tijd heel prettig.

    Reactie door barbara | februari 1, 2010

  28. heerlijk toch, zo’n rustig dagje
    wij hadden zondag ook zo’n dagje

    Reactie door Eu Mesmo | februari 3, 2010


Geef een reactie

