Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Krijg nou tieten!

Hè hè, ze logt weer eens over haar tieten. Ja jongens, ik weet dat jullie erop hebben zitten wachten. Maar eigenlijk krijg ik geen tieten, ik hou mijn tieten. Ze hebben namelijk goeie genen, mijn tieten. Dit realiseerde ik me vandaag op een moment van rust. Het voordeel van niet fietsen, maar OV’en, is dat je uit het raam kan staren en mijmeren. Ik kan leven met knobbels, want ik heb een paar beste tieten. En er hangt geen zwaard van Damocles boven mijn tieten, dus daarom kan ik ermee leven. Geen littekens of cupje Baywatch voor Repel: de Repel houdt het bij haar eigen tietjes. Ze zijn helemaal van mij, per slot van rekening. Al zal Manlief op een ondeugend moment wat anders verkondigen.

En zo is deze hele dag gevuld met mooie momenten en momentjes. Na ups en downs komt er onherroepelijk weer een up. En die up is vandaag. Niet altijd komt alles goed, maar alles is tijdelijk en alles gaat een keer over. Ook de down. Als ik, oh luie ik, in de vooravond de auto voor de deur parkeer (ik was zelfs met de auto naar het OV), zie ik dat Manlief net thuis komt met de drie Daltons: Oudste had voetbaltraining. Oudste spot mij als eerste en hij holt naar de Smart.

Oudste: Hé mama!
ik: Hé stoere vent! Lekker gevoetbald?
Oudste: Ja! Was het leuk op werk?
God, wat is hij lief.
Dan ziet hij de plastic tassen van het afhaalrestaurant op de passagierstoel liggen.

Oudste: Lekker! Eeeeeh, maar eigenlijk weet ik niet wat erin zit. Wat zit erin? Wat eten we?
Inmiddels is Middelste ook bij de Smart gearriveerd, ondanks verwoede pogingen van Manlief om de Daltons naar binnen te krijgen.
Hij stopt pal voor mijn neus met een grote sprong en een hele grote grijns.
Middelste: Mama!
ik: Middelste! Hoi lieffie! Kipsaté met pindasaus schat.
Ja-ha, met drie kinderen kan ik über-multitasken, ik kan met alle drie tegelijk een afzonderlijk gesprek voeren.
Manlief en ik eten kipfilet in Italiaanse saus mind you, iets romantischer.
Oudste: Yesssss!!!
Middelste: Mag ik Super Mario filmpjes kijken op de iMac?
ik: Ja hoor!
Middelste: Yesssssss!
Hij maakt een triomfantelijk Lee Towers gebaar met zijn arm en huppelt terug naar papa.
En terwijl ik de tassen uit de Smart haal is dan eindelijk ook Jongste gearriveerd bij de Smart.

Jongste (op een verbeten toon): Ook mama!
ik: Hoi lieffie!
Ik geef een knuf en hup, weg is hij weer zijn broers achterna. Hij heeft het maar druk met “ook” doen wat zijn broers doen, wat ze ook doen. Ik loop naar de deur en geef Manlief een dikke zoen.

ik: Hoi lief
Hij bromt: Ik wil er nog 4.
Ik grinnik.

Na het eten ga ik een rondje rennen, maar ik breng eerst Jongste naar bed. Middelste kijkt Super Mario op YouTube en Oudste plakt voetbalplaatjes met papa.
Het kamertje van Jongste had ik gerestyled bij de geboorte van Middelste en ik heb het zo gelaten toen Jongste kwam. Ik had destijds Giraffeknuffels gekocht voor in de wieg en die had ik op de muur nageschilderd. Maar Middelste had niks met die Giraffes en ze waren dus ongebruikt toen Jongste kwam. En wat blijkt: Giraffe en Jongste blijken onafscheidelijk. Hie-af, zo heet zijn Giraffe. En deze week ontdekte hij de Giraffe op de muur. En hij laat sindsdien Hie-af elke avond de Giraffe op de muur een kusje geven. En dan blijkt pas goed hoe intensief hij van Hie-af houdt: hij heeft hem helemaal vies geknuffeld. Wellicht is het weer eens tijd dat Hie-af in bad gaat.

Vanavond hoor ik hem ineens zeggen: “Hou v-jou.” Dit zegt hij terwijl de Giraffe een kusje krijgt van Hie-af.
Ik ben geroerd tot op de bodem van mijn ziel. Wat zeg ik: ik ga door de bodem.

ik: Van wie hou jij?
Jongste (terwijl hij naar mij wijst): ik!
ik: Ik hou van jou.
Hij: ja.
ik: Hou jij van mij?
Hij (ondeugend grijnzend van oor tot oor): Nee!
Hij slaat zijn handjes op zijn buik, want hij weet dat hij gekieteld gaat worden.
Een correcte aanname.
Even later leg ik hem in bed.
Hij roept: “Nuffel!!”
Ik geef hem een dikke knuffel en hij slaat zijn armpjes strak om mijn nek. Hmmmm, lekker.

Het hardlopen gaat even later voor geen meter. Het is koud, het is glad en ik ben benauwd en ik moet poepen. Maar ergens voelt het goed om tot snot te gaan en dat het tempo niet wil lukken is niet erg. Ik heb tieten, ik heb een geweldig gezin dat van mij houdt. Manlief is thuis. Het gaat goed met hem en hij is een held en hij houdt van mij. Ik kijk al hollend naar de maan. Issie vol of net niet of net niet meer? Ik weet het niet, maar mooi is hij wel. Ik huil niet naar de maan, ik knipoog naar de maan. En de maan schijnt terug. Mijn GPS-horloge zegt 9,9 kilometer.

Vandaag werd ook bevestigd ten slotte, dat ik een dezer dagen wordt gebeld door een heuse journalist: ik ga geïnterviewd worden voor een brandweervakblad. Ik word geïnterviewd als echtgenote van iemand die mee was op de missie naar Haïti. Okay, ik word geïnterviewd als vrouw van, maar ik ben wel de enige van die 60 partners die wordt geïnterviewd. Ik vind het reuze stoer. Manlief heeft ooit in hetzelfde blad gestaan met de beroemde ijsduik-foto. En nu kom ik er ook in.

Ik typ mijn logje en Manlief en Oudste kijken Popstars. Oudste is fan. Fan van Wesley. En dus mag hij opblijven voor deze finale. Als Wesley zijn eerste liedje zingt, komt Oudste met zijn professionele commentaar: “Fantástisch.” Manlief en ik delen een blik.

Het leven is mooi vandaag. Ik rol terug in burgerlijk, in sleur, in warmte…en ik geniet van elke seconde.

januari 29, 2010 - Posted by | Party of Five, Repel | ,

34 reacties »

  1. ***********zucht**********

    wat een fantastisch mooi logje, repel!!

    ben ontroerd!!….dat er maar nog heul, heul veul van zulke mooie dagen mogen komen voor jullie!
    XXX

    Reactie door marieke | januari 29, 2010

  2. Jij rekent je terecht stik-en stíkrijk! En zelfs een meelezer kan daar gelukkig van worden…

    Reactie door Caroline | januari 29, 2010

  3. Inderdaad, wat een geweldig logje…wat kun jij dat mooi beschrijven zeg, ben er stil van!!

    (En succes straks met je interview!)

    Reactie door Nanna | januari 29, 2010

  4. LIEEEEEEEHIIEEEEEEEFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!

    XOX

    PS. zitten spelen met een nieuwe template?😀

    Reactie door Meanannie | januari 29, 2010

  5. En weet je wat?!
    Je hebt het zoooooooo verdient!!!

    Heerlijk voor je.

    Kus

    Reactie door Nicolekebolleke | januari 30, 2010

  6. Ik zit hier met tranen in mijn ogen van geluk om jouw tieten, jouw Daltons, jouw Manlief en om hiehaf. Mijn kleinzoon heeft precies dezelfde en ook zij zijn onafscheidelijk. JA, JA, het is volle maan om precies te zijn, twee uur geleden,(het is nu 01.20 uur)
    Ik heb zo’n programmaatje op mijn computer, dus vandaar. En door je vraag op mijn blog heb je me ook gelukkig gemaakt, omdat ik er over moest nadenken.

    Reactie door baasbraal | januari 30, 2010

  7. Wat een geweldig tieten-kinderen-manlief-knuffellogje! Ik word er helemaal blij van!

    Reactie door Ellen | januari 30, 2010

  8. Hiephoi en hoera voor een blije Repel (met tieten en nog 4 daltons in de maak🙂 !

    Mooie foto (allemaal, maar vandaag gaat min stem naar de onderste).

    En publiceren he, dat interview. Hier.

    Reactie door Mammalien | januari 30, 2010

  9. Da’s nog eens lekker wakker worden met jouw logje: heerlijk. Ik ben blij voor jou, om je tieten, je Daltons, je manlief, en hie-af. Heerlijk. En ik bespeur een subtiele verandering in je lay-out hier…. mooi!

    Reactie door Nicolette | januari 30, 2010

  10. Hoi Lief,

    En inderdaad, ze zijn van mij. hihihi

    Reactie door Manlief | januari 30, 2010

  11. Heerlijk om te lezen.

    Reactie door marijke | januari 30, 2010

  12. Hé. Wat een heerlijk warm en lief logje. Heel fijn, alles! Het leven is (soms?) best heel mooi!

    En dat interview wel plaatsen hoor! Ben hartstikke benieuwd!

    Dat giraffebeest hebben we hier ook. Gaat elke vakantie en logeerbeurt mee. En is ook al menig keer in de wasmachine geweest. Kwam-ie stralend wit weer uit. Alleen is z’n trekstaart met muziekje nu wel kaduuk. Maar dat weet ’t meisje niet🙂.

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | januari 30, 2010

  13. Het geluk spat er van af! Heerlijk hoor! En hoe viezer die knuffels zijn, hoe liever ze vaak ook zijn. Onze dochter had een beertje en als die gewassen werd, ging ze voor de wasmachine naar ‘em zitten kijken.

    Reactie door Madelief | januari 30, 2010

  14. De reactie van je lief!!! Heerlijk…

    Reactie door Nicoleke | januari 30, 2010

  15. Precies zo moet het leven zijn. Mooi stukkie en wat heb je toch een fantastisch mooi gezin.

    Reactie door Toaske | januari 30, 2010

  16. Niks zo fijn als dit soort dagen..

    Reactie door Joeltje | januari 30, 2010

  17. Ik denk ook niet dat ik ‘m ga wassen….niet totdat hij té erg gaat stinken🙂

    Reactie door De Repel | januari 30, 2010

  18. Mooi logje Repel
    Leuk dat je geintervieuwd wordt.
    Zet je het ook hier zodat wij ook kunnen lezen?
    Succes ermee.
    Lief die plaatjes van je jongste.
    Dacht dat oudste een meisje was.
    Sorry ervoor.
    Fijn weekend nog.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 30, 2010

  19. Inderdaad wel wat ranzig, die Hie-af… Gatsie.

    Wat heerlijk weer, zo’n positief logje van jou. We hebben weer een poosje moeten wachten op zo’n stukje waar het geluk vanaf spettert, blij dat het er weer is.

    Mooi dat je weer vrede gesloten hebt met je “meisjes”!

    Reactie door Wieke | januari 30, 2010

  20. fijn, fijn, fijn, fijn! Jongste is nu ook in zo’n überlieve leeftijd. welsiwaar kun je ze geregeld achter het behang plakken (ik ben 2 en ik zeg..) maar áls ze lief zijn, zijn ze zo ont-zet-tend Lief. Met een hoofdletter dus.

    Reactie door Corine | januari 30, 2010

  21. Geweldig!
    Hieaf onthou ik.
    Ben blij dat je blij bent en leuk: nog 4 erbij!

    Reactie door Roelien | januari 30, 2010

  22. Nou ik bedank ervoor hoor.. ik heb al tieten….dus houd ze maar….mooi log trouwens Repel..je kan wel merken dat je Lief er weer is..dikke knuffel voor jullie allemaal..omdat jullie het allemaal zo goed doen….

    grts

    Reactie door frieke | januari 30, 2010

  23. Wat heb je dat mooi opgeschreven! Het geluk straalt er van af. Geniet ervan!

    En die Hie-aff, die hebben wij ook. De miniversie, in drievoud.

    Reactie door Natasja | januari 30, 2010

  24. Heerlijk, jullie klinken erg gelukkig🙂

    Reactie door Mirjam | januari 30, 2010

  25. En ik vind je log gewoon stoer (en jou natuurlijk ook)🙂
    Geniet ‘gewoon’ van alles Repel!

    Reactie door Imna | januari 30, 2010

  26. Wat een heerlijk logje, het geluk is weer met je! Fijn om te lezen en wat een lekker ventje is jongste toch met zijn girafjes om hem heen.
    Genieten, Repel. Wat gaaf dat je in dat blad komt, ik ben benieuwd hoe het gaat, zo’n interview!

    Reactie door Door | januari 30, 2010

  27. Wat een prachtige foto!
    Leuk een interview. Kort geleden ben ik ook geïnterviewd: toch staan de woorden anders op papier, dan het tijdens het gesprek klonk.

    Reactie door Fenny | januari 30, 2010

  28. Wat heb je dit heerlijk en mooi geschreven.
    Echt genieten en ja wees trots op alles wat je hebt en jezelf, je verdiend het.

    Reactie door Leidse Glibber | januari 30, 2010

  29. SUPER Repel!!! mooi logje

    Reactie door Linda | januari 30, 2010

  30. Heerlijk die burgerlijke sleur, niets mis mee zo te lezen!

    Reactie door JC | januari 31, 2010

  31. Reuze stoer?? Meid, het is gigantisch, reuze, reuze stoer dat je geïnterviewd wordt!!! Gaaf!! En ja, je bent weer heerlijk je zegeningen aan het tellen!! Goed zo!!!🙂

    Reactie door Wondelgijn | januari 31, 2010

  32. Vanaf nu is het louter genieten
    van je gezin en van je tieten.

    Houwen zo!
    Heerlijk log!

    Reactie door lien | januari 31, 2010

  33. Ging het nou over je tieten of niet? Maakt niet uit, geweldig logje, het Grote Genieten spat ervan af.

    Reactie door Carla | januari 31, 2010

  34. Hie-af is lief😀

    Wat fijn dat alles eigenlijk zo snel weer gewoon in de sleur zit en je je daar eigenlijk heel fijn bij voelt.

    Enne, ligt het aan mijn pc-instellingen (is geformateerd dit weekend) of heb je je layout veranderd waardoor het middenstuk zo smal is geworden??

    Reactie door barbara | februari 1, 2010


Geef een reactie

