Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Met propjes schieten: Wachten duurt lang, zo lang…lang…lang…

Weet je nog op school? Als je je verveelde? Als je moest wachten tot de leraar er was? Dan ging je klieren. Met propjes schieten, of zo.

Manlief heeft het zwaar. Het loopt niet lekker op Curaçao. We hebben het over campingbedjes in een sportzaal. Ze kunnen er vast niks aan doen, maar de manschappen rekenden op meer. Niks te bijkomen in de luxe. Hij wil naar huis. Ik wil hem naar huis. Ik heb een boodschappenkar luxe proviand ingeslagen en een krat bier. En mijn bed is fijner dan een campingbed in een sporthal. En ik ben lekkerder in bed dan een sporthal vol USAR leden. Mijn armen hebben meer liefde dan een sporthal.

Dus ik ga lopen klieren en met propjes schieten terwijl ik wacht. Joost mag weten wat hij uit verveling doet: spuitgasten zijn over het over het algemeen van de advanced level propjes schieten. Voor je het weet blazen ze de sporthal op uit verveling. Nou ja, dat is ook debriefen.

Ondertussen maak ik me op voor onze volgende ramp:

Maandag aanstaande start de Appie met de nieuwe voetbalplaatjes-actie.

Jeukende littekens, trauma’s opgerakeld….nog voor Manlief thuis is, hebben de oudste twee Daltons alweer voetbalplaatjeskoorts.  Thank you so bloody very much, Albert Heyn! Jullie hebben ons “rustiger vaarwater”  weer een maand verder weg geschoven. Oetlullen!

Morgen ga ik propjes schieten in de Albert Heyn.

Manlief moet naar huis. Nu.

januari 22, 2010 - Posted by | Manlief, Repel | ,

38 reacties »

  1. He bleegh. Nóg langer wachten?! ’t Is toch gewoon een kwestie van even naar de luchthaven, lief kijken bij Arke, KLM of Martinair en hupsakee, naar jou toe!

    Of kan één van die USAR-jongens zelf vliegen?
    Ik hoop zóó dat hij snel weer terug is. Hoe eerder hoe beter! Voor jullie allemaal!

    En die voetbalplaatjes? Bah. Bah. Bah. Laat held manlief maar snel thuiskomen. Da’s veel fijner!

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | januari 22, 2010

  2. Ik moest hier komen van nicolekebolleke nadat ik haar vertelde dat ik al een week van slag ben door die hele aardbeving.
    Ze zei “tascha, bezoek Repel eens” dus als je het niet erg vind scrol ik even naar beneden

    Reactie door tascha | januari 22, 2010

  3. Ik ben het helemaal met je eens….Wachten sucks!

    Reactie door Mirjam | januari 23, 2010

  4. Kan me voorstellen dat je er opstandig van wordt 😉 Zo dichtbij en toch zo ver weg….was het maar vast zondag hè?

    Je kunt altijd nog een propjesschietwedstrijd (leuk galgjewoord) houden met de Daltons, das ook nog es veul leuker dan die stomme voetbalplaatjes!!

    En dan natuurlijk ondertussen luidkeels zingend: effe wachten…nog effe wachten….effe wachten nog…….MANLIEF! Lalalala Lalalala…

    XOX

    Reactie door Meanannie | januari 23, 2010

  5. O wat spannend, zondag is al bijna! Als je dit leest, hoef je nog maar 1 nachtje alleen!!!!

    Reactie door Cisca | januari 23, 2010

  6. Bijna Repel, bijna… Maar iedere minuut zonder hem duurt al te lang. En dan maken we ons op voor de voetbalplaatjesoorlog; kan niet wachten…

    Reactie door Nicolette | januari 23, 2010

  7. Als het te lang duurt, dan laad je gewoon de Daltons in en misschien wat poezen voor gezelschap en jullie gaan hem lekker zelf ophalen daar op curacao!

    Maar goed, nog één nachtje slapen en hij is weer thuis, ondertussen kun jij de albert heijn onveilig maken;-)

    Reactie door assyma | januari 23, 2010

  8. Ik las even dat zijdelingetje en ik lag helemaal in een deuk, jouw zoon die even denkt dat hij je kan sommeren thuis te blijven hahaha!

    Zo krijg ik ook wel eens straf thuis van oudste, dan moet ik in de gang;-)))

    Reactie door assyma | januari 23, 2010

  9. Lekker propjes gooien! Een mens is nooit te oud om propjes te gooien. Ik ken het gevoel. Laatste loodjes laatste loodjes en dan……….Pizza!!!

    Reactie door baasbraal | januari 23, 2010

  10. Die laatste loodjes zijn het zwaarst, nietwaar. Ik denk aan je en hoop dat manlief morgen dan toch echt naar huis komt.

    Wat betreft die voetbalplaatjesactie: god, ben ik blij dat ik meiden heb!

    Reactie door Natasja | januari 23, 2010

  11. Succes met de propjes.

    Voetbalplaatjes, wat zijn dat? (-;

    Reactie door mammalien | januari 23, 2010

  12. Haha, hier nog een die kippenvel kreeg bij het lezen van het ‘nieuws’ over de voetbalplaatjes.
    De enige die ze hier spaart is Melanie zoals je weet, en op school zullen ze dat ook wel weer doen.
    Succes met de boodschapjes daar, ik denk niet dat ik eraan mee doe deze keer. AH is best duur.

    Ik kan me het gevoel van een koude douche wel indenken op curaçao. Arme mannen daar he, toch zal het debriefen daar zo hard nodig zijn dat het eerst moet gebeuren voordat ze mogen vliegen.

    Nog 1 nachtje slapen meid, en dan is hij weer thuis!
    xxx

    Reactie door Marleen | januari 23, 2010

  13. Denk je dat ze het gehad hebben, krijgen ze veldbedjes :S

    Tuurlijk is jouw bed beter
    Tuurlijk ben jij beter dan collega’s (mag ik toch hopen)
    Tuurlijk is het thuis beter dan ginds

    En ik geloof dat ik met de Daltons de krachten ging bundelen. Propjes schieten TEGEN de Appie. Zijn ze helemaal belatafeld. Ze hadden best een maandje kunnen wachten met hun actie

    BTW had je nog mail terug gehad van Oxfam, ben wel benieuwd eigenlijk 😉

    Hoeveel uur nog?

    Reactie door Barbara | januari 23, 2010

  14. Haha!
    Wat fijn dat je zo met humor al je gevoelens kunt omschrijven en beschrijven.
    Propjes schieten deed ik nooit.
    Maar briefjes schrijven wel.
    Nog eventjes en hij is weer thuis lieve Reep!

    Reactie door Nicoleke | januari 23, 2010

  15. Ik duim mee Repel …heel hard en niet al te goed mikken he moet die propjes 🙂
    Geniet – ondanks het wachten – van het weekend met je jongens en denk maar zo; een dag heeft echt niet meer dan 24 uur en die gaan als vanzelf voorbij….iedere dag weer!
    Dikke knuffel

    Reactie door Imna | januari 23, 2010

  16. Hoi Repel… nog 2 nachtjes hè… of is het er toch nog maar 1…goed idee die boodschappen.. en gooien met dingen of propjes schieten lucht wel enorm op… heb je wel een kneedgum geprobeerd.. wegschieten…. dat blijft stuiten…
    of natte propje… he bah… ik ga de viesmaak kant op.. he mijn toetsenbord doet raar even herstellen…
    zo.. meid was de laken, lucht het beddengoed…schud de kussens op..
    hij komt echt weer thuis..

    Reactie door clair1991 | januari 23, 2010

  17. Blij dat wij hier geen Appie hebben op het platteland!
    Nog maar 1 nachtje…
    Er is vast wel iets beters te vinden dan propjes schieten; keukenkastje soppen ofzo 😉

    Reactie door Wieke | januari 23, 2010

  18. Eén nachtje nog, maar oooohhhhhhhhhhh wat duurt deze dag lang 😛
    Ik ga maar soppen ofzo………..

    Reactie door Yvonne | januari 23, 2010

  19. Vandaag gaan ze de stad in en een duik nemen in de oceaan…

    Reactie door De Repel | januari 23, 2010

  20. De stad in op Curaçao haha! Dat is gewoon op het Wilhelminaplein een biertje pakken in Punda:-)
    Wat heerlijk Repel, dat jij je humor nog hebt, dat vind ik echt gaaf aan jou! Ik schiet trouwens wel even met je mee. Ben toch klaar met de verjaardagsinkopen.

    Reactie door Door | januari 23, 2010

  21. Getver, hier past maar 1 woord bij: naar. Naar dat je man nog niet thuis is. Hoop dat hij snel weer naast jou op een (camping)bedje ligt.

    Reactie door Ri | januari 23, 2010

  22. Het is bijna zondag!!! Gelukkig winkel ik niet bij de AH en gelukkig heb ik meiden.

    Reactie door Toaske | januari 23, 2010

  23. Oh, daar ging even iets mis.

    Alhoewel oudste dus wel op voetballen zit. Ik winkel altijd bij de Jumbo en gelukkig doen die niet aan al die vervelende spaaracties.

    Reactie door Toaske | januari 23, 2010

  24. Via Toaske kom ik op deze weblog.
    Geweldig dat je man kon helpen op Haïti, wat fijn dat hij nu thuis komt.

    Reactie door Fenny | januari 23, 2010

  25. yes..Ik doe mee propjes schieten….
    en al helemaal tegen AH want…die zit hier niet echt in de buurt…en met een dochter (waarom is ze geen meisjemeisje) die en zelf voetbalt en nog gestoordfan..is van alles wat met voetbal te maken heeft…
    zie ik me dus al weer kilometers omrijden om veel te duur boodschappen te doen…
    want er moet natuurlijk binnen 1 dag een boek vol…zucht..
    Oooh ja ik heb “vrienden” op het geweldig eiland in de zon…die alles (bijna alles) wel kunnen langs brengen…onverwachts kadootje? u zegt het maar kan altijd kijken wat ik kan doen….idee?

    Reactie door TureluurBellemietje | januari 23, 2010

  26. Je hebt je er knap door heen geslagen de afgelopen weken, dat gaat je ook lukken met de voetbalplaatjes!! Veel bewondering.

    Reactie door siemek | januari 23, 2010

  27. Nou, bíjna is het zondag! Vroeg naar bed, dan is het vroeg weer dag!

    Reactie door Madelief | januari 23, 2010

  28. zullen we voetbalplaatjes gaan ruilen?
    ik zet geen stap in die winkel maar wedden dat ik weer een boek vol krijg? 🙂
    ik hoop echt voor jullie dat je mannetje maandag weer lekker bij je is
    dat biertje zal hem dan goed smaken, net als dat zijn bed hem goed zal bevallen, om over zijn bedgenote nog maar te zwijgen hihi

    Reactie door Eu Mesmo | januari 23, 2010

  29. Gaat al opschieten Repel
    Nog 1/2 uurtje dan gaan ze instappen.
    Ben ook een antilliaanse komt van Bonaire.
    Las aan de rechtsekant bij je twitter dat ze om 5 uur aan boord gaan.
    Hoop dat ze een goeie vlucht zullen hebben en dat hij gauw
    bij je zal zijn.
    Wat zal je heerlijk slapen vannacht.
    SLaap lekker straks
    LIefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 23, 2010

  30. Nog heel eventjes Repel en dan kun je zoals Drs J.A.Happolati het altijd noemt een flink potje gaan schaken , dat is veel leuker dan propjes schieten.

    Reactie door Haba | januari 23, 2010

  31. Dat wachten is killing… Heb je nog nagels over of heb je die inmiddels helemaal afgekloven?

    Ah… voetbalplaatjes… Dan mag ook ik m’n borst wel nat maken. Ook al houden niet alle meisjes van voetbal, dan opeens wél en verzamelen ook de meiden uit m’n klas de plaatjes.
    Ach, heb ik weer een mooi paaimiddel 😉

    Reactie door Limoentje | januari 23, 2010

  32. o, god o god!
    wat kan ik me het goed voorstellen!!!!
    zeker als ie al ‘weg’ is , maar nogsteeds ‘op soorreis’ vastzit!
    en wat duren die uren dan lang…zeker aan het eind!!!!!!!!

    nog ff en je kan manlief weer heerlijk in je armen sluiten (als de jongens natuurlijk eerst geknuffeld hebben….hihihih….zul je zien…sta je nóg te wachten straks!!!)

    ps; en je was ook jarig geweest?
    rare verjaardag zal dat zijn geweest!; anyhow….wil je een heel fijn, liefdevol , rustig en gezond nieuw levensjaar toewensen!

    dikke kuzzzzzzzzz

    Reactie door marieke | januari 24, 2010

  33. Bijna, bijna, lieve Repel. Bijna heb je hem weer bij je thuis!!! Wat een heerlijk moment zal dat straks zijn!! (voel zelf alweer de tranen prikken als ik aan de thuiskomst van mijn eigen mannetje terugdenk…)
    Enne…. wat AH betreft… Ik dank God op mijn blote knieën dat ik die periode voorbij ben!! Flippo’s, plaatjes van voetballers, Pokémonkaarten, alles hebben we daarvan als in huis gehad!! Sterker, af en toe kom ik nog een verdwaalde flippo tegen!! Grrrr..
    Maare, zal ik meesparen voor jouw Daltons?? 😉

    Reactie door Wondelgijn | januari 24, 2010

  34. Lees net het nieuws, hij komt eraan Repel. Ga ervan genieten dat jullie weer samen zijn.

    Reactie door marijke | januari 24, 2010

  35. LOL, ze doet nog net niet stampvoeten 😉

    Reactie door Josephine | januari 24, 2010

  36. Veel plezier met elkaar

    Reactie door Barbara | januari 24, 2010

  37. Volgens mij hoorde ik net op het nieuws dat hij weer geland is in Eindhoven…. Welkom thuis, man van Repel!! Enne… elkaar niet helemaal opeten hè? 😉 Kom tot rust en kom tot elkaar… Stap voor stap, jullie hebben het nodig nu!! Liefs en knuffel XxX

    Reactie door Wondelgijn | januari 24, 2010

  38. Veel plezier met je man hoop dat hij veilig is aangekomen.
    Geniet van elkaar.
    Fijne dag nog.
    Groetjes Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 24, 2010


Geef een reactie

