Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Op het schoolplein in huilen uitbarsten is niet goed voor je Street Rep.

UPDATES HAÏTI  VANAF NU IN DE RECHTERKOLOM

Dag 7 is voorbij. Dag 8 begint. Naast de Gregoriaanse, doe ik ook aan mijn eigen kalender tegenwoordig. En nu weet ik zeker dat hij volgende week op dit tijdstip thuis is. Dat kon ik eerder niet zeggen.

Lang zal ik leven in de gloria.Hieperdepiep. Vorig jaar kreeg ik nog de eerste neger als president van de VS voor mijn verjaardag, vandaag krijg ik het proces van Wilders voor mijn verjaardag. Maar ik krijg geen Manlief. Ik ga niet heel erg uitweiden over mijn dagen, want Manlief maakt iets mee dat ik niet kan bevatten. En jullie ook niet, laten we eerlijk wezen. Als je geld pinnen en automatische afschrijvingen niet meetelt, leven wij in een all-inclusive-resort zonder rottende lijken om ons heen. Maar gisteren zat ik er compleet doorheen. Ik stond om kwart voor twaalf bij het schooltje. De Tante van Adoptiekindje kwam op me af en vroeg hoe het met me ging. Ik had geen antwoord. Ik kon alleen maar uitbrengen: “kut”. Op het schoolpleintje van de gereformeerde school, zei ik “kut”, ja. En ik lekte een beetje uit mijn ogen. Ik lekte al dagen, maar ik had nog niet gehuild gebruld. En ineens greep ze me in haar armen en ik brulde huilde lieftallig. Midden op het schoolplein dat bomvol stond met moeders en oppasopa’s en -oma’s.

Mijn leven op het schoolplein zal nooit meer hetzelfde zijn, denk ik zo.

Om kwart over drie stond iedereen er weer en sprak ze me weer aan: “als ik stress heb, ga ik bakken…” Ik kreeg een gloeiendhete zelfgebakken appeltaart in mijn handen gedrukt, deskundig verpakt. Ik heb nooit geweten hoeveel troost je kan krijgen van een appeltaart. En ik hou niet eens van appeltaart, kan je nagaan.

En ’s avonds krijg ik een mail van haar met foto’s van Adoptiekindje en de woorden dat onze pogingen wel degelijk hebben uitgemaakt: Ik weet zeker dat Manlief heeft geholpen, want afgelopen zondag vertelde Contact (een van de “bazen” van Wereldkinderen ) ons dat niet aleen hun gelobby, maar met name het duwen en trekken van individuen de doorslag heeft gegeven bij Buza om de kindjes te gaan halen. Dus wat ons betreft is jouw Manlief een van de HELDEN die hem naar Nederland heeft gekregen!

Wat een lekker ding is het he, dit mannetje. Dus toen zat ik weer te janken. Man man, wat een dag. Vanmorgen werd ik wakker en zag ik dat ik een sms’je had. Gestuurd door Manlief toen hij terugkeerde gisteravond na een lange dag werken in de stad. Ik verklap niet alles, maar er stond iets in in de trant van gefeliciteerd, en schat, en proberen te bellen vandaag.

januari 20, 2010 - Posted by | Beslommeringen, Manlief, Repel | ,

47 reacties »

  1. Goedemorgen lieve Repel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het is me niet meer gelukt om gisteren een kaart voor je op de bus te doen, simpelweg omdat de winkels hier op dinsdagmiddag dicht zijn. Daar kan ik maar niet aan wennen. Vandaag gaat ie echt op de bus, kleinigheidje erin voor je om vol te houden. Beloof je me dat je vandaag gaat genieten van alle mooie momenten? En dan blaas je morgen gewoon nóg een keer je kaarsjes uit okay?

    Het is goed dat je even iets eruit hebt gegooid meid, je moet toch ruimte maken in jezelf. En ik ben zo blij dat er ook armen en schouders waren voor je, zelfs een appeltaart!! Er is meer liefde dan je zou verwachten he, het is toch fijn te weten dat je gewoon jezelf mag zijn op dat schoolplein.

    De situatie in Haïti is verschrikkelijk, dat weten we allemaal. Mensen zoals wij weten niet hóe verschrikkelijk, en het is maar goed dat wij dat niet allemaal hoeven te ervaren. De sterken zijn nu daar om te helpen en als zij straks thuis komen, hebben zij sterke vrouwen – vriendinnen – moeders enz om op terug te vallen. Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw en achter elke succesvolle vrouw staat een sterke man. Jullie vullen elkaar perfect aan.
    Amor vincit omnia. Liefde overwint alles.

    Voor nu wens ik je een fijne dag toe. Geniet van de mooie dingen. Terwijl ik dit schrijf kleurt de lucht prachtig roze. Misschien zie jij dat thuis ook wel.
    xxx

    Reactie door Marleen | januari 20, 2010

  2. Oh lieverd, wat heb je het moeilijk!! Oh en wat wilde ik graag dat ik je kon helpen. Ik zit hier ook te huilen, vers uit mijn bed. Dat is het enige wat ik kan doen, een beetje met je mee huilen. En ik weet: huilen helpt! Huil jij dus ook maar lekker en àls hij komt, omhels hem dan ook maar eens goed van ons allemaal. Ik vind dat heel veel mensen helden zijn op hun eigen manier, maar jullie (Manlief en jij) zijn HELDEN.

    Reactie door baasbraal | januari 20, 2010

  3. Lieve Repel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Als ik eerlijk ben vind ik dit een nadeel van het internet, ik lees en huil met je mee maar die dikke knuffel en die arm om je heen kan ik je niet in het echt geven. Maar laten we wel wezen, die knuffel die je het hardste nodig hebt en waar je het meest naar verlangt is die van manlief. Het aftellen is (hopelijk) begonnen en we tellen allemaal met je mee.

    Ik zou al jouw wensen en dromen in een mooi ingepakt doosje aan je kado willen doen, je verdient het!

    XOX

    Reactie door Meanannie | januari 20, 2010

  4. Lieve lieve lieve Repel,

    Mijn verjaardag en de jouwe en wát een verschil van dag en nacht!
    Evengoed van harte gefeliciteerd en hou je taai.
    Ik steek een kaarsje voor je aan en proost vanavond met een glaasje prosecco op ons.

    Dikke zoen!

    Reactie door Nicoleke | januari 20, 2010

  5. Ik vind jou ook erg dapper!
    Al snap ik dat jij sterk wil blijven om je Man weer op te vangen straks. Maar tot die tijd eens lekker brullen kan echt geen kwaad, is zelfs goed voor je.
    Hou je taai! En geniet van je verjaardag met jullie jongens.
    Van harte gefeliciteerd!

    Reactie door Henderijn | januari 20, 2010

  6. van harte gefeliciteerd Repel… tja een verjaardag die je je vast anders had voorgesteld.. maar ik vind dat jullie allemaal en prachtprestatie leveren.. hij daar en jullie hier…
    o en ik ben dol op appeltaart:)

    Reactie door clair1991 | januari 20, 2010

  7. Gefeliciteerd Repel, weer een heel nieuw levensjaar en daar wens ik je alle goeds voor. Wens je een in ieder geval een prachtige dag toe, wens je het belmoment toe en al was het vandaag natuurlijk extra mooi geweest maar volgende week om dit tijdstip vier je gewoon nog een keer je verjaardag! Dikke knuffel

    Reactie door Imna | januari 20, 2010

  8. Lieve Repel, Gefelciteerd met je verjaardag! Ik zit hier te tranen om de appeltaart die je kreeg en te glimlachen omdat je niet eens van appeltaart houdt. Te tranen om je man die er oa voor gezorgd heeft dat dat kleine mooie kereltje weer in rust en vrede kan wonen en te glimlachen omdat je je liet gaan, daar op het pleintje van dat gereformeerde schooltje… Meid, het leven is ook heftig en blijf dan maar eens relaxed, toch? Dat lukt niet.
    Volgende week is ie er weer! Blijf jij maar lekker aftellen en voor vandaag wens ik je met je mooie lieve kinderen, een hele fijne dag toe! Dikke knuffel omdat je zo dapper bent!

    Reactie door Madelief | januari 20, 2010

  9. Ik voel me toch al een beetje jarig: ik heb een tekening gekregen van buurmeisje, een bos bloemen van buuv, heeeeel veel berichtjes al van jullie (jullie zijn een beetje mijn lifeline!!!!), een e-card van Corine, chocolaatjes van overbuuv…

    ….en overbuuv paste even een uurtje op Jongste zodat ik een rondje kon rennen. 7 k in een persoonlijk record.

    Reactie door De Repel | januari 20, 2010

  10. Gefeliciteerd! Een verjaardag zonder Manlief… met al die emoties omdat hij er niet is, om wat jullie nu moeten doormaken.

    Hopelijk maken die tekening, de bloemen en al die andere kleine gebaren dat je wél een mooie dag hebt.

    Liefs, dikke knuffel! Jullie zijn zo dapper!

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | januari 20, 2010

  11. Gek he, soms is het makkelijker te huilen bij een betrekkelijk vreemde.. ik spreek uit ervaring.
    Krijg je vandaag genoeg bezoek om weer van die appeltaart af te komen? En voor jezelf heb je iets anders gehaald?
    Ondanks dat je man er niet is, probeer er toch een leuke dag van te maken. Hopelijk lukt het hem om je te bellen. Nog maar een paar daagjes, dan is ie er weer!

    Reactie door Wieke | januari 20, 2010

  12. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Repel. En ik voel zo met je mee, kan me zo goed voorstellen hoe wanhopig je je af en toe moet voelen, en wellicht ook weer hoe schuldig je je dan voelt omdat jij niet meemaakt wat manlief meemaakt. Ik hoop dat je ondanks alles een heel fijne verjaardag hebt en tel met jou de dagen af dat jullie weer samen zijn.

    Reactie door Toaske | januari 20, 2010

  13. pfff kan ik weer mijn mascara opnieuw aanbrengen.
    Van harte met je verjaardag.
    Wat een ontzettend prachtig ventje zeg, ik ga er spontaan opnieuw adoptie door overwegen.
    Gisteren netwerk zitten kijken waarin het usar team die moeder met dat kindje onder het puin vandaan haalden, heb je je man nog gezien?

    Wat lief van die vrouw om een appeltaart voor je te maken en wat goed dat je even hebt kunnen uithuilen.

    sterkte voor de komende week…

    Reactie door Femke | januari 20, 2010

  14. Lieve Repel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, goed dat je even de spanning eruit hebt kunnen huilen. Deze verjaardag zal je zeker niet snel vergeten, ik hoop dat manlief nog kans ziet om je te bellen vandaag.
    Het is een dijk van een vent maar achter iedere ‘dijk ven een vent’ staat een ‘dijk van een vrouw’ die hem overeind houdt.
    Zonder een stabiel thuisfront zou hij dit werk ook niet kunnen doen.
    Dus niet alleen is manlief een Held, jij bent een Heldin.
    Hier een heel dikke knuffel voor jou XXXX

    Reactie door Haba | januari 20, 2010

  15. Ik lees trouw mee hier op je blog, reageer niet zo vaak, maar nu wil ik je toch feliciteren met je verjaardag. Ik vind jullie kanjers zowel manlief als jij.

    Maar goed dat ik thuis zit te werken want anders hadden mijn collega’s mij heel vreemd aan zitten kijken met al die tranen.

    Hoop dat jullie gauw weer samen zullen zijn.

    Reactie door marijke | januari 20, 2010

  16. Lieve Repel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een rare dag is het voor jou, je kinderen en je man. Wat fijn dat je levenstekens van hem krijgt. Ik hoorde net van de tweede beving en moest meteen aan jullie denken. Ik hoop dat je nog even vol kunt houden tot zijn terugkomst, het valt niet mee. En voor hem, alle beelden die in zijn hoofd zitten…. vreselijk lijkt me dat.
    Sterkte met deze dag en ik hoop dat je het een beetje met de kinders kunt ‘vieren’ vandaag. Liefs!!

    Reactie door Door | januari 20, 2010

  17. Dag Lieve Repel,

    Ik volg je al een tijdje, via Joeltje op jouw website gekomen en smoorverliefd op je katten en lees nu pas jullie achtbaan: jij hier en manlief daar. Dan ook nog jarig zijn en dan niet samen kunnen zijn, invoelend hoe het daar voor hem dient te zijn. Ondanks alles wil ik je toch van harte feliciteren met je verjaardag. Ik vind het knap! wat heerlijk dat je een sms ontving.

    take care,

    Reactie door denkertje | januari 20, 2010

  18. Juist als iemand dan aardig voor je is, komen de tranen los. Wat een lief gebaar van die appeltaart. Ik vind dit logje zo in de Sire campagne over aardige mensen passen, en dan bedoel ik ook jou en je man!

    Reactie door Nicole | januari 20, 2010

  19. Mijn aanrecht staat nu zo bomvol met bloemen dat ik niet meer kan koken 😉

    Reactie door De Repel | januari 20, 2010

  20. Gefeliciteerd!!! En janken, tja, het moet er maar weer uit zijn. Ik ben ook geen jankerd, maar als het komt dan stopt het niet meer, hoe ik me er ook voor geneer….. Wat een lief mens, met haar appeltaart. En een lief kindje.

    Reactie door mammalien | januari 20, 2010

  21. Fijn jarig Jobje dat het satelliet-telefoontje er voor jou doorheen is kunnen komen. Das veel meer dan een sms. Schrikken was dat van de zware naschok maar de reactie van jouw USAR-contact was weer adequaat. Niet langer ongerust laten dan mogelijk is. Heb je van schrik toch een hap van de appeltaart genomen?

    Reactie door o.o. | januari 20, 2010

  22. Gefeliciteerd!!!Hoop dat je ondanks alles toch een beetje een fijne dag hebt.

    Reactie door Cisca | januari 20, 2010

  23. Zien huilen doet huilen, maar lezen over huilen ook (hier wel in elk geval). Gefeliciteerd met je verjaardag. Misschien lijkt het of je op dit moment niet veel te vieren hebt, of misschien juist wel (al is het alleen al het feit dat je in een all-inclusive-resport zonder lijken leeft).

    Reactie door Carla | januari 20, 2010

  24. Gefeliciteerd met je verjaardag! Niet fijn als je man er niet bij is en je weet dat het voor hem ook heel zwaar is daarginds. Hij zal wat meemaken daar zeg. Ik hoop dat je toch nog een beetje vna je verjaardag hebt kunnen genieten met je kids.
    Adoptiekindje is schattig!
    lieve groetjes

    Reactie door Ineke | januari 20, 2010

  25. Druk-druk-druk vandaag: sprinten van hot naar her met een kwartier overstaptijd tussen judo en voetbal.
    Maar Manlief heeft gebeld, dus mijn dag is goed. Voor het eerst lek ik ook niet de hele tijd, alleen maar als iemand naar Manlief vraagt.

    Ik surf een rondje en neem me voor vanavond weer eens een blogrondje te maken: veel te lang geleden!

    Ik surf hierlangs….hmmmmm….Haiti….zat er niet iemand in Haiti? Iemand die ik ken…..hmmmm….

    Reactie door De Repel | januari 20, 2010

  26. Lieve Repel. Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Dubbel gevoel op zo’n dag zonder je man in je buurt. En wat lief dat ie belde, bijzonder ook dat dat gelukt is!
    Ik lek ook bij het lezen van je blog en glimlach om de appeltaart en je verbale ontremming op het schoolplein 😉
    Ik wens je, ondanks alles toch een fijne dag!

    Reactie door Nicolette | januari 20, 2010

  27. sorry hoor, maar als ik dit zo lees hou ik het ook niet droog
    heel veel sterkte op je verjaardag (oh ja, gefeliciteerd!) en geniet van de tijd dat je manlief aan de telefoon zult hebben , als het hem lukt om te bellen

    Reactie door Eu Mesmo | januari 20, 2010

  28. Dan ga ik ook maar even zoenen, zingen en feliciteren. Van Harte met je Verjaardag. Er zullen mooiere, betere en gezelligere verjaardagen volgen, deze is bijna voorbij. Gooi die appeltaart in de vriezer voor als manlief straks weer thuis is (vaak zijn zelfgebakken appeltaarten lekkerder als ze ingevroren zijn)

    Die bloemen op je aanrecht, goed excuus om eten te halen maar geen bos zo mooi als dat telefoontje via de sat.

    Lek/brul/jank/huil zoveel je wil, diegene die dat vreemd vind, die spoort niet……

    Reactie door Barbara | januari 20, 2010

  29. Gefeliciteerd Repeltje!

    Moeilijk he, om het droog te houden als iemand lief voor je is. Dat zijn ook de momenten dat ik het niet meer droog houd. Hopelijk heb je ondanks alles toch een beetje kunnen genieten vandaag.

    Reactie door Natasja | januari 20, 2010

  30. Sorry even een plakkertje vanavond.
    Ga zo de deur uit om foto’s te maken en live radio/internet interviews van de opening van de Leidse Jazzweek.
    Log komt er wel op om 21:30 uur.

    Reactie door Leidse Glibber | januari 20, 2010

  31. Goh, zo kom ik toevallig op je website en lees ik nu een tijdje je blogs. En dan is het lijntje opeens toch een stukje korter- één van de echtparen die daar omgekomen is met hun adoptiekinderen, is familie van mijn (stief)schoonmoeder. Haar achternichtje ging daar dus heen om hun adoptiekinderen te halen… hoe treurig… en dus zal jouw man hen misschien wel geborgen hebben…
    sterkte met al die mixed emotiones!!!

    Reactie door Esther ten Caat | januari 20, 2010

  32. Lieve Repel, allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Daarna: tja ik kan het allemaal maar half lezen wat je schrijft vanwege mijn k.u.t. computer, maar ik heb appeltaart en huilen en manlief en held en haiti en adoptiekindjes thuiskomen gezien en volgens mij een sms-je.
    Ik kan alleen maar meehuilen en mee trots zijn op wat jouw man doet en ik hoop dat hij heel snel weer bij jou en de kids kan zijn. Pfff, ik leef zo met jou mee, maar kan natuurlijk niet half bevatten hoe zoiets voelt met onze veilige baantjes achter bureaus en volle winkels en geldautomaten waar gewoon geld uitkomt (die had ik ook gezien, goed stukje). Dank voor je advies, morgen heb ik een nieuwe laptop.

    Sterkte, knuffel en hold on..groet Roelien

    Reactie door Roelien | januari 20, 2010

  33. He Repeltje,

    gefeliciteerd, die verjaardag haal je over een poosje toch dubbel en dwars in! Je verdient het. Veel groetjes

    Reactie door Ellen | januari 20, 2010

  34. Héé, gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een rare verjaardag!
    Toch fijn dat je hebt kunnen huilen; dat lucht meestal/altijd (even) op. En een arm om je heen, en bloemen en mailtjes en berichtjes en appeltaart (mjam! ;))!

    Ennem, wat een mooi ventje inderdaad!! (die kleine dan :))

    Reactie door Mirjam | januari 20, 2010

  35. Goh, wat een verjaardag… maar toch heel erg gefeliciteerd.
    Wat een lieve mensen om je heen. En je man IS inderdaad een held! En jij trouwens ook.

    Reactie door prutsen | januari 20, 2010

  36. fijn, fijn, fijn dat-ie ff gebeld heeft! en nogmaals: van harte gefeliciteerd met je verjaardag; ondanks dat het de meest absurde verjaardag in jaren zal zijn geweest, I presume.

    Reactie door Corine | januari 20, 2010

  37. Gefeliciteerd! (alsnog, spuit elf). Wat heb je het weer mooi beschreven! sterkte!

    😉

    Reactie door Liekie | januari 20, 2010

  38. ha meissie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag zeg! En weet je..ik blijf maar aan je denken. Wat een lieve appeltaartactie zeg. Dat zal je zeker goedgedaan hebben! Knuf!

    Reactie door Linda | januari 20, 2010

  39. Hallo Repel
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat lief dat die mevr je een appeltaart gaf.
    Zat bijna te janken wat een ontroerend moment.
    Meestal jankt je gauwer bij een vreemde.
    Hoop dat je een leuke verjaardag tot nog toe hebt gehad ondanks dat je lief niet er bij was.
    Lief dat hij toch kans had om je te bellen.
    Veel sterkte nog voor jullie.
    Hoop dat je lief gauw thuis bij jullie zal zijn.
    Fijne avodnnog.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 20, 2010

  40. Ik maak me een beetje zorgen om Middelste….hij heeft het er moeilijk mee. Ik mailde Baasbraal, en dit is het antwoord dat ik kreeg:

    Dat is altijd het probleem. Die kleintjes horen een beetje beschermd te zijn doordat ze nog niet zo goed doorhebben waar het allemaal over gaat, maar dat gaat bij hoogbegaafde kinderen niet op. Alles, ALLES horen ze en zien ze en omdat ze nog wel de fantasie van een vierjarige hebben, wordt dat vreselijk opgeblazen. Daar komt nog bij dat hij jouw gemoedstoestand errug goed aanvoelt. Het enige wat je kunt doen is met hem praten, met hem praten en met hem praten. Je hebt de neiging om hem uit de wind te houden, maar dan gaat hij alles zelf invullen en dan ben je veel verder van huis. Daarnaast moet je hem natuurlijk heel veel knuffelen en vooral vaak zeggen dat het absoluut niet zijn schuld is dat Pappa er niet is. Ja, lach maar, maar kinderen van deze
    leeftijd zijn erg verliefd op hun moeder(vooral als je zo’n goede band met hem hebt) en als vader dan ineens weg gaat, kan het zijn dat ze denken dat zij dat gedaan hebben. Ze denken nog een beetje magisch. Misschien kan je oudste een beetje inschakelen als surrogaatvader. Laat hem b.v. nu wel bij oudste logeren ook al is het ‘dordeweeks’. Voor oudste is het goed om een beetje de man in huis te zijn en ingeschakeld te worden bij ‘klussen’ zoals deze. Jullie staan allemaal onder druk en het is godsonmogelijk om NIET van slag te zijn. Dat is niet jouw schuld, maar het is wel zo. Ik zou je wel aanraden om bij je kinderen te blijven en je kinderen bij je te houden. Misschien dat je overweegt om er een uit logeren te sturen of zo, maar dat zou in deze situatie rampzalig zijn. Dan voelen ze zich weggestuurd en gestraft.
    Ze mogen ook best zien dat je verdrietig bent en zoals ik vanmorgen op je blog schreef: Huilen is niet erg, het is veel erger als je eigenlijk moet huilen, maar je vreselijk groot houdt. Dan krijgen de kinderen dubbele signalen binnen en met name middelste zou daar van in verwarring kunnen raken. Leg wel uit waarom je huilt (en weer dat het
    zijn schuld niet is) en laat hem ook rustig huilen. In deze
    maatschappij worden verdrietige gevoelens veel minder toegelaten dan blije gevoelens. Ik hoop dat je er wat aan hebt, je mag er alles van gebruiken om op je blog te zetten, maar ik wil de beslissing aan jou laten. Daarom heb ik gemaild. Ik denk met heel mijn hart aan je, maar ik weet ook dat je het kunt. Met huilen weliswaar, maar dat is prima!
    liefs,
    Janneke

    Reactie door De Repel | januari 21, 2010

  41. Janneke, je bent geweldig! 😀

    Reactie door Mirjam | januari 21, 2010

  42. ja he Mirjam….dat is ze zeker 🙂

    Reactie door De Repel | januari 21, 2010

  43. Er waren veel mensen die niet wisten dat ik jarig was. De meest gehoorde reactie was: “ook dat nog”.

    Eigenlijk grappig…

    Reactie door De Repel | januari 21, 2010

  44. Tja, laat ze idd maar zien dat je verdrietig bent. Mama’s zijn ook wel eens verdrietig en boos zonder dat er iemand is om boos op te zijn. Mopper maar, stomme aardbeving. Ga lekker met de kids stampen en boos zijn (wedstrijdje wie het beste boos kan kijken). Gooi het er uit en mopper met z’n allen op die stomme aardbeving. Geef hem maar lekker de schuld want dat heeft ie ook. Zonder dat stomme rotding, was papa/manlief nu niet weg. Kleintjes weten en voelen meer dan wij willen dat ze voelen.

    Slaap met z’n allen in het grote bed nu papa er niet is, maak voor papa een grote verrassingsdoos met gedichtjes, tekeningen, brieven en knutsels zodat ie wat heeft om straks uit te pakken. De ene weet dat de ander je mist en vice versa. Misschien dat ze op deze manier iets met hun verdriet/gemis kunnen doen?

    Voor mij was het makkelijk te onthouden, je bent een maand eerder jarig dan mij maar ik kan me voorstellen dat het bij sommigen er bij tussen schiet in deze hectiek en men “ook dat nog” vind.

    Reactie door Barbara | januari 21, 2010

  45. Oooooooooo sorry Reep, ik ben je verjaardag helemaal vergeten. Heb de hele dag gister niet geïnternet dus vandaar (behalve om Nicoleke te feliciteren). Alsnog gefeliciteerd maedje, dat je snel je manlief maar terug mag krijgen. KUS

    Reactie door Joeltje | januari 21, 2010

  46. En weet je…? Vandaag zijn tientallen rechters van onze rechtbank naar E’hoven gegaan om de vliegtuigen vol met adoptiekinderen waarvan de papieren allemaal zoek zijn geraakt, alsnog via snelrecht te legaliseren voor adoptie in Nederland! Zo ben ik dus wederom trots…. 😉

    Reactie door Wondelgijn | januari 21, 2010

  47. […] zo nodig op stel en prong voor 11 dagen moest vertrekken om mensen te redden in Haïti (nog een keer klikker-de-klik!), en vanwege nog een aantal akkefietjes, waren mijn vakantiedagen al bijna op voor dat de maand mei […]

    Pingback door Piekeren, Puzzelen, Plannen en Proberen en Paniekeren « Repel's Blog | mei 6, 2010


Geef een reactie

