Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

FF bereik

Na 8 jaar USAR weet ik uit ervaring dat zondag een slechte dag is: geen nieuwsbrieven vanuit de basis in Zoetermeer. Ik weet weinig meer dan wat de media vertelt. Van Manlief zelf heb ik sowieso sinds Curaçao niks meer gehoord.Ik kijk nieuws, ik lees nieuws en ik hoop op de volgende nieuwsbrief van de USAR. Onze zorgvuldig opgebouwde traditie van 10 jaar dat we elkaar elke dag spreken waar we ook zijn is aan gruzelementen. Dat vindt hij vast net zo erg als ik.

Op zaterdag lag ik tijdens het middagslaapje van Jongste even te dommelen op de bank toen ik werd gebeld door de brandweer: “Je spreekt met Huttemetut van de brandweer. Niet schrikken hoor, we willen graag een informatieavond organiseren voor de partners.”

Voor ‘niet schrikken’ was het al te laat. Stom natuurlijk, want als er wat was gebeurd, zou er iemand op de stoep hebben gestaan, dan zouden ze niet hebben gebeld. Maar goed: vanavond is er een informatieavond.

Om 5 uur vanmorgen word ik wakker van Jongste die mekkert in zijn bed. Ik val weer weg. Ik hoor een sms in mijn slaap. Vijf minuten later schrik ik overeind: dat was echt een sms!

FF bereik. Alles goed hier. Hou van jullie en mis jullie.

Ik kan niet meer slapen. Het is half 6 en ik kijk herhalingen van Hart van Nederland.  Ik heb een sms gekregen.

Het is nu 6 uur. Wellicht een goed idee om de laptop dicht te klappen en nog een half uurtje proberen te dommelen.

januari 18, 2010 - Posted by | Beslommeringen, Manlief, Repel | ,

37 reacties »

  1. En nog gelukt om wat te dommelen; geniet maar na van het contactmoment zou ik zeggen🙂. dikke knuffel

    Reactie door Imna | januari 18, 2010

  2. Fijn dat je even een berichtje ontving. Ik kan het me nauwelijks voorstellen hoe jullie je moeten voelen nu. Sterkte!

    Reactie door Toaske | januari 18, 2010

  3. Wat fijn dat manlief een sms kon sturen, toch even contact. Je zit voor bellen natuurlijk ook nog eens met dat tijdsverschil.
    dat het moeilijk maakt.
    Nou al weet je dat er iemand aan de deur zou komen, je schrikt je toch een rolberoerte van zo’n telefoontje. Maar wel fijn dat je informatie krijgt van meerdere kanten.
    Ik wens je een oede week toe en omdie te beginnen een fijne maandag.

    Reactie door Haba | januari 18, 2010

  4. Vandaar, geen nieuwsbrief op zondag – nu snap ik het. Heb gisteren wel tien keer gekeken op de website en hier. En al het nieuws geprobeerd te volgen op het net.
    Fijn dat je even wat van hem hebt gehoord.
    Arme jij, het is zwaar he.
    Hoe blij jij ook bent met je lief, nu zijn ze daar ook zo blij met hem. Hij doet zoveel goeds, hou je daaraan vast meid.
    Sterkte, in gedachten ook aan hem.
    xxx

    Reactie door Marleen | januari 18, 2010

  5. Moeilijk lijkt me. Lang leven de sms. Zelfs om 6 uur ’s ochtends.

    Reactie door Mammalien | januari 18, 2010

  6. en dan zonder N dat leve(n)

    Reactie door Mammalien | januari 18, 2010

  7. Ja, dat tandhakken naar nieuws, dat ken ik wel. Leo gaat ook soms naar landen waar hij dan 2 of drie dagen niet bereikbaar is, maar het is nooit gevaarlijk. Sterkte meid, we horen wle weer.

    Reactie door baasbraal | januari 18, 2010

  8. Dit moet toch enorm slopend zijn voor jou en je gezin?!
    Bah.
    Was ie maar weer thuis hè.

    Reactie door Nicoleke | januari 18, 2010

  9. Fijn dat je even van hem gehoord hebt dat het goed met hem is! Dan slaap je toch weer even rustiger lijkt me zo.

    Reactie door Wieke | januari 18, 2010

  10. Gelukkig, een sms-je! Omdat jullie natuurlijk 24/7 in zijn gedachten zijn, al dan niet op de achtergrond, maar jullie zíjn in z’n hart. Ik heb zoveel respect voor de redders die daar hun uiterste best doen en nog steeds mensen redden in de puinhopen! Het is niet ongevaarlijk en misschien zelfs hopeloos, maar hij ís er tenminste! Sterkte deze week in het ‘alleen zijn’.

    Reactie door Madelief | januari 18, 2010

  11. dikke kus lieverd.. enne hij bereikt je toch wel al is dat alleen in je hart…
    grts

    Reactie door clair1991 | januari 18, 2010

  12. heftig hoor!!!!!!!

    en wat kan je dan blij zijn met zo’n sms-je, niet?

    Heel veel sterkte wijffie!
    Wij volgen het nieuws ook op de voet….(ook hopend natuurlijk om een glimp van je stoere mannetje op te vangen)… wij denken aan jullie…xxx

    Reactie door marieke | januari 18, 2010

  13. Wat fijn dat je van je man gehoord hebt!
    En wat komen er op het moment ontzettend veel heftige dingen op je (levens)pad!

    Reactie door Nicole | januari 18, 2010

  14. oo wat fijn een sms… hoe blij kan je zijn met een sms…nou heel blij…
    ik moet ook steeds aan jullie denken..

    maar waar zit dat dan in zoetermeer? omdat ik nou ja z’n beetje heel erg in de buurt woon..

    Reactie door Riz | januari 18, 2010

  15. Beter om 5 uur zo wakker worden dan een ding-dong aan de deur.

    Lang leve de sms zullen we dan maar zeggen

    Reactie door Barbara | januari 18, 2010

  16. Heerlijk zeg even een berichtje van hem: jullie zijn natuurlijk ook niet uit zijn gedachten! Denk veel aan jullie en aan wat je man daar doet met de USAR. Gelukkig kan je alweer gaan aftellen dat ie naar huis komt, maar het duurt alles bij elkaar wel erg lang.

    Reactie door Nicolette | januari 18, 2010

  17. Ja, logisch na die stoot adrenaline, dat je niet meer kan slapen…Wel fijn🙂
    Sterkte deze week!!

    Reactie door Mirjam | januari 18, 2010

  18. Nieuwsbrief: Ze hebben vandaag ander soort goed werk verricht. Ze hebben een vader het nieuws kunnen brengen dat zijn dochter was overleden. Hij verkeerde in onzekerheid of ze niet nog levens ergens onder lag. Hij was dankbaar dat hij uit de onzekerheid was ‘en zijn dochter terug kon geven aan God’. De chrirurg help in een noodhospitaal.

    Ze leggen af en toe een levend iemand onder het puin om de honden af en toe een succesje kunnen laten boeken, anders raken ze gedemotiveerd.

    De mannen en vrouwen schijnen goed op elkaar te letten.

    Vanavodn zal dit nieuws vast ook op usar.nl komen te staan!

    En toen ging de deurbel en stond er iemand met een MEGA boeket op de stoep: van de USAR: bedankt voor de medewerking!

    Reactie door De Repel | januari 18, 2010

  19. @Riz: ergens in een industriewijk, ik zou niet weten waar…

    Reactie door De Repel | januari 18, 2010

  20. fijn dat je af en toe nog íets hoort! ik lees het nieuws over Haïti nu wel met andere ogen….

    Reactie door Corine | januari 18, 2010

  21. elke keer als ik Haïti hoor moet ik aan jullie denken. Het lijkt me zo zwaar. Maar misschien helpt t dat je weet dat ik aan jullie denk! liefs!

    Reactie door Linda | januari 18, 2010

  22. Volgens mij hebben wij geen idee hoe jij je voelt. En desondanks lijkt het me al k… eh.. zwaar, zeg maar.
    Hopelijk nog heel vaak ff bereik en snel weer terug op de basis. De thuisbasis, uiteraard.

    Reactie door Yvonn | januari 18, 2010

  23. Goedemorgen! Vanmorgen las ik dat er nog een kindje van anderhalf is gered van onder het puin. Dat geeft toch moed he, zowel voor de mannen daar als voor de achterblijvers thuis. Ik hoop dat je het volhoudt meid. Vandaar nog even laten weten dat jullie elke dag in onze gedachten zijn.
    xxx

    Reactie door Marleen | januari 19, 2010

  24. Ik ben blij voor je meid, dat je in ieder geval dat sms’je hebt ontvangen. Wat zul je het vaak herlezen, lijkt me, of niet? Ik wens je heel veel sterkte (nogmaals) want het is eigenlijk een idiote situatie. Hoe vatten de kinderen het op? Een hele dikke knuffel en jullie zijn in mijn gedachten. Volhouden, meisje! Hij komt weer thuis, hou je daaraan vast.

    Reactie door Door | januari 19, 2010

  25. Ik las dat USAR een klein kind onder het puin heeft gevonden. Is alles toch niet voor niets geweest!

    Fijn dat manlief in orde is!

    Reactie door Natasja | januari 19, 2010

  26. Hallo Repel.
    Blij te lezen dat het goed gaat met je mannetje.
    Mooi nieuws voor je van het zh.
    Lief dat je een boeketje kreeg.
    Heel veel sterkte en hoop dat je mannetje gauw thuis zal zijn bij jullie.
    Liefs Cathleen.

    Reactie door cathleen | januari 19, 2010

  27. zulke smsen zijn ontzettend belangrijk!!

    toen mijn mannetje in afghanistan zat en er (zoals elke avond) weer een luchtalarm was, had hij nadat hij uit de bunker kwam nooit bereik
    niet via telefoon en niet via internet
    dan zat ik zo in spanning
    zodra hij dan wat kon sturen deed hij dat dan ook, om even te laten weten dat alles goed was
    heel belangrijk voor het thuisfront!!

    Reactie door Eu Mesmo | januari 19, 2010

  28. Lieverd,

    Je hebt ’t vast al gelezen: Netwerk 20.25 uur vanavond. Goed geschreven nieuwsbrief van USAR.
    Knuffel, knuffel, knuffel.

    Reactie door o.o. | januari 19, 2010

  29. Nu ik weer in Zweden zit, kan ik het nieuws niet volgen. Ik heb gisteren op het vliegveld nog een NRC gekocht en die heb ik vandaag uitgespeld. Pfoe meid, heet valt niet mee! Ik denk aan je, ik denk aan je……

    Reactie door baasbraal | januari 19, 2010

  30. Net als ik vandaag denk dat ik gek word van de radiostilte plopt er een sms van Manlief op mijn mobiel…

    Weer veel nieuws, logje volgt later….

    Reactie door Repel | januari 19, 2010

  31. Je logje, en verderop je berichtje in een reactie… Kippenvel. Hij doet daar zulk goed werk, maar het is ook zo zwaar. Nu en straks, voor jullie allebei.

    Denk aan jullie! Sterkte! Wel heel fijn, dat ene smsje. Lekker om even op te teren.

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | januari 19, 2010

  32. Fijn dat er bij tijd en wijle toch even bereik is en je een teken van welzijn kunt ontvangen, elke letter is er denk ik 1. Ik kijk uit naar je volgende logje maar nog meer naar het logje met de titel: hij is thuis.

    Kom later nog wel even bij je buurten, voor nu weer een dikke knuf van hier naar jullie toe.

    Super trouwens van die bos bloemen, laat toch zien dat ze ook met de achterban betrokken zijn.

    Reactie door Barbara | januari 19, 2010

  33. hoi!
    ik zoek overal naar usar nieuws!
    mijn mannetje is ook mee!
    al vraag ik me af wat dat voor info avond was want ik ben niet gebeld??
    ik weet dus hoe je je voeld! sterkte, groeten sonja geskus(brandweerman vrouw uit rijswijk erik geskus team charlie.

    Reactie door sonja | januari 19, 2010

  34. Kan me indenken dat je op elk sms-je zit te wachten.
    Wel heel mooi wat ze doen, maar heb ik je al eens verteld.
    Sterkte in je eentje met de Daltons.

    Reactie door Leidse Glibber | januari 19, 2010

  35. Gelukkig weer ven wat nieuws van Manlief. Sterkte, sterkte, sterkte!

    Reactie door baasbraal | januari 19, 2010

  36. Sonja…we weten elkaar nu te vinden…<<>>

    Reactie door De Repel | januari 19, 2010

  37. Verdomd mooi toch dat sms-en. Even een teken van leven, even is het gemoed weer gesust, even kun je er weer tegen. Nog iets waar Trix niet aan gedacht heeft!

    En dan een net vol blog-dinnetjes die je een hart onder de riem steken en allemaal met je meeleven. Die volgen het nieuws op de voet en blijven op F5 drukken op de pc om te kijken of er alweer nieuws is.

    Ik vind je stoer en je doet het geweldig!

    XOX

    Reactie door Meanannie | januari 20, 2010


Geef een reactie

