Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

In de categorie blunders: And the oscar goes to….

Zaterdag waren mijn gedachten de hele dag bij Vriendin. Een bizar en rusteloos makend gevoel had zich gesetteld in mijn onderbuik. Het idee dat ze bij haar zus zat die elk moment haar laatste adem kon uitblazen. Ik had de hele dag koude rillingen. In de namiddag stuurde ik haar een sms. Ik denk aan je…

Een paar minuten later krijg ik een sms van mijn baas. Een gedistingeerde man met ‘gewicht’ op kantoor. Ik begreep niet zoveel van zijn bericht. Langzaam bekroop me een onaangenaam gevoel. Ik had uit de lijst Recent Geadresseerden toch niet…per ongeluk…hem gekozen? Ik voelde de hitte van het schaamrood vanuit mijn nek omhoogkruipen richting kaken. Ik drukte naar de map verzonden berichten en keek. En jawel, daar stond het: laatst verstuurde sms aan mijn baas. Ik denk aan je. Met drie van die insinuerende puntjes op het eind. Ik denk aan je. Puntje, puntje, puntje.

Christus! Ik wist niet hoe snel ik moest sms’en om mijn fout te herstellen! Op dat moment vliegt de aardlekschakelaar eruit. En die van de buren ook. Manlief schakelt hem weer in maar ik kan mijn sms niet afmaken omdat de twee jongste Daltons boven heel hard aan het huilen zijn in het donker. Ze waren zich te pletter geschrokken. De aardlek vliegt er een tweede keer weer uit. Ik vermoed dat dat het moment is geweest dat wij de complete Bollenstreek zonder stroom hebben gezet. De frituurpan die aanstond was doorgebrand en maakte sluiting. Ik vind het persoonlijk bijzonder knap dat daarmee ook de aardlek van de buren eruit vloog.

Na 5 minuten kon ik eindelijk mijn sms sturen. Maar mijn gevoel van schaamte was daarmee niet weg. Mijn baas begreep het uiteraard direct, maar toch vond ik het tricky om hem vandaag onder ogen te komen. Mijn Roomy op werk viel zowat van zijn bureaustoel van het lachen. Dit ga ik nog heel, héél erg lang te horen krijgen op werk.

Pas een uur later bedenk ik me dat ik de bewuste sms nog steeds niet heb gestuurd aan Vriendin. Ik stuur hem alsnog. Vriendin sms’t vrij snel terug dat haar zus was overleden. Om en nabij het tijdstip dat ik de sms aan mijn baas stuurde.

januari 11, 2010 Posted by | Repel | | 28 reacties