Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een feestje

Voor het eerst in 2010 stond ik weer bij school. Nu pas ja, op de donderdag. Manlief staat er vaker dan ik: hij is dè schoolpleinvader van Repeldorp. Hij is zelfs eens klassenvader geweest. Ik doe het maar één keer per week: brengen-halen en brengen-halen, dat en één keertje brengen ’s ochtends. Meer niet. De meeste ouders kennen de moeder van Ouste en Middelste niet eens. Vandaag sprak een van de juffen van Oudste mij zelfs aan met een vragend: “de moeder van Oudste?”

Enfin. Voor het eerst dus weer bij school, sinds de kerstvakantie. En dus had ik ook weer, voor het eerst sinds de kerstvakantie, quality time met Jongste alleen. Ik heb dat gemist. Zodra we ’s ochtends thuiskomen na het wegbrengen gaan we voor de televisie zitten en al JimJam of Nick Jr. kijkend stoeien we. We kietelen en we knuffelen en we vallen over elkaar heen. En we lezen boekjes en soms kruip ik achter de computer en kijkt hij een dvd’tje. En allebei gieren we van het lachen. Ik ken maar heel weinig dingen die zoveel geluksgevoel oproepen als de schaterlach van Jongste gevolgd door een “nog een keer!” Het is een feestje. Ons eigen privé-feestje en we hebben er maar heel weinig voor nodig. Elkaar, dat is het eigenlijk wel zo’n beetje. Een dag per week heb ik een feestje met Jongste.

Ik wist net iets eerder dan Manlief dat we deze Dalton, deze Jongste nodig hadden om ons gezin compleet te maken. Manlief zag dat het me menens was: er zit nog een Dalton in de pijplijn die bij ons hoort. En dus gingen we proberen voor een Jongste. En het werd precies de Jongste die we verdienden: een kadootje.

januari 7, 2010 - Posted by | De Daltons | ,

20 reacties »

  1. Jaaaa, hier ook zo! Ik wist zéker dat dat derde mannetje er moest/ging komen. Manlief wist dat nog niet zo zeker….Maar ’t blijkt écht te kloppen😉

    Reactie door Mirjam | januari 7, 2010

  2. ohhh mooi zeg! en heerlijk toch? lekker genieten van mekaar, zoooo fijn, en ’t kost niets he?

    Reactie door Linda | januari 7, 2010

  3. Heerlijk om zo aan te keutelen met je kind. Die onderste foto is fantastisch. Leuk zoals je dat schrijft ‘er zit nog een Dalton in de pijplijn die bij ons hoort’.

    Reactie door Toaske | januari 7, 2010

  4. Ik ga even een liniaal halen om te meten hoe hoog mijn kippenvel staat….

    Reactie door Roelien | januari 7, 2010

  5. Geweldig schat, super fotoos xxxx

    Reactie door manlief | januari 7, 2010

  6. Het is een liefje. Zooo onschuldig kijkt hij uit zijn veel te slimme oogjes, die doet vast noooit wat! Grappig ook om te zien hoe ze toch alledrie anders zijn en toch ook weer op elkaar lijken.

    Ook leuk kussen trouwens, het ligt lekker, maar na een tijdje begint ie wat te overheersen… ik kan thuis geen foto maken of ik zie dat ding op de achtergrond (-;

    Reactie door Mammalien | januari 7, 2010

  7. lekker he, zo 1-op-1! Ik vond de kerstvakantie heerlijk, even niet rennen, vliegen, draven, maar zo lekker met z’n 2-tjes vind ik ook za-lig. hier ook veel gekriebel en gegiechel

    Reactie door Corine | januari 7, 2010

  8. Haha, hier is jongste ook ons cadeau. Onze lieve kleine Benjamin van de familie. Heerlijk! Hier andersom; mama hele dag op school (=mijn werk) en papa alleen op de rapportbesprekingen en voorstellingen:-)

    Reactie door Door | januari 7, 2010

  9. Heerlijk hè, als het helemaal klopt🙂

    Geniet van die ene dag in de week.

    Reactie door Barbara | januari 7, 2010

  10. O wat lekker. Die geluksmomenten heb ik ook met T., iedere maandag en woensdagochtend. Nu in de vakantie bijna dagelijks, als papa me niet voor is. Heerlijk.

    PS: heb je die foto’s met een makro lens genomen?

    Reactie door Joeltje | januari 7, 2010

  11. Wat een verrrukkelijk mannetje is het toch! Dit zijn precies de foto’s waarop ik zat te wachten.(en het bijbehorende verhaal natuurlijk)

    Reactie door baasbraal | januari 7, 2010

  12. Wat beschrijf je het weer heerlijk en de liefde en geluk spatten er vanaf.
    Off topic, zo lang je maar niet naast mij komt staan is de kans redelijk dat je de volgende stempelpost haalt hahahahahah

    Reactie door Leidse Glibber | januari 7, 2010

  13. aaah die onderste foto… hij zit helemaal in het tv-verhaal volgens mij

    Reactie door Eu Mesmo | januari 7, 2010

  14. Wat ben je toch een lieve moeder!!!

    Reactie door Nicoleke | januari 8, 2010

  15. Prachtig: niet meer nodig hebben dan elkaar, voor prachtige momenten!

    Reactie door Nicole | januari 8, 2010

  16. Geweldige foto’s ! Leuk stukje.

    Reactie door Melanie Chrissy | januari 8, 2010

  17. @Joeltje: geen macrolens, mijn lens is 28-300, wel een groot bereik. Ik heb de foto uitgesneden uit de oorspronkelijke foto om het close-up effect te krijgen

    @iedereen: bedankt….biiiiiig smile!

    Reactie door De Repel | januari 8, 2010

  18. En terecht: een schitterend feestje, een prachtig feestje, een lief feestje, een ondeugend feestje….. jullie feestje!!! Genieten hoor!!!
    *kus* en *knuffel* omdat je zulke lieve woorden en reacties geeft bij mij! Je bent een reuze steun!! *zucht*…. wat een feestje…

    Reactie door Wondelgijn | januari 8, 2010

  19. Mooi!

    Reactie door Renske | januari 10, 2010

  20. Geweldig! Dat stoeien, kietelen en vooral dat ‘nog een keer!’ herken in van Joep. Hij is niet mijn Jongste. Dat is Madelief. Ik wist zelf niet dat we haar nodig hadden, maar kennelijk wist mijn lijf het wel en gaf haar ons. Geheel terecht want want is een taart zonder slagroom??? (PS: ik houd niet van mokka…)

    Reactie door Yvonn | januari 10, 2010


Geef een reactie

