Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Go-go Gadget Watch!!!

***Update: ik finishte binnen de eerste 1/3 van alle vrouwen….en daarbij ook binnen de eerste 1/3 van mijn leeftijdscategorie…en dat voor een amateurtje nieuwbakken professional***

Vandaag liep ik mijn tweede loop van het loopcircuit in de regio. Ik loop de 10k. Elk loopje is in een andere plaats, hartstikke leuk. Het was vandaag daarbij zalig weer: koud met een zonnetje en nauwelijks wind…het was alleen een beetje glad. Ik liep voor het eerst een officieel loopje met mijn Super Duper Gadget Horloge. Het is een vervroegd verjaardagskado (ik kon niet wachten tot mijn verjaardag zelf): een loophorloge mèt ingebouwde GPS.

Ja-ha, het staat er echt: ingebouwde GPS. Mijn horloge weet waar ik loop, hoe snel ik loop, en hoelang en hoever ik loop. Hij houdt mijn hartslag bij en het aantal calorieën dat ik verbrand.
Tup-die-dub-die-dub Inspector Gadget, tup-die-dup-die-dup-poing-poing Oe-oe!

Als ik thuiskom van een loopje leg ik mijn Super Duper Gadget Horloge in de buurt van mijn computer (ik denk bij mezelf Go-go Gadget Watch!!!) en dan zegt mijn horloge uit zichzelf ‘bliep’ en zendt hij automatisch en draadloos de gegevens over zodat ook de iMac weet waar ik heb gelopen, hoever en hoelang.
Tup-die-dub-die-dub Inspector Gadget, tup-die-dup-die-dup-poin-poing Oe-oe!

Ik kan mijn loopje in de ‘player’ volgen met balkjes en grafiekjes en zo. En met mijn muis kan ik overal gaan staan en geeft hij in een pop-up de statistieken door op elke willekeurige meter van mijn loopje.

Tup-die-dub-die-dub Inspector Gadget, tup-die-dup-die-dup-poin-poing Oe-oe!

Of het aan mijn Super Duper Horloge ligt weet ik niet, maar ik liep weer binnen de 55 minuten vandaag. Bij het loopcircuit lopen we met chip, dus de officiële tijd zal ik vanavond op de website kunnen zien, maar mijn Super Duper Horloge zei 54’43”. En mijn Super Duper Horloge heeft natuurlijk gelijk.


januari 3, 2010 - Posted by | Repel | ,

29 reacties »

  1. Mijn liefje liep vanochtend ook weer de 10 km binnen het uur. Ik vind het knap. Zeg, zo’n superding is misschien wel een leuk cadeautje voor DE LOOP op 17 januari voor hem. Waar koop je dat en kan ik dat betalen?

    Reactie door Door | januari 3, 2010

  2. Je kan ze in de betere loperswinkels kopen: je hebt ze van Polar (losse GPS om je bovenarm of op je schoen) en van Garmin (ingebouwde GPS). Vervolgens moet je ze op het internet kopen: via prijsvergelijk kijken waar ze het goedkoopst zijn. Dat scheelt al snel een derde van de prijs!

    Ik schrijf me wellicht ook in voor een loop op 17 januari: waar gaat je neef lopen?

    Reactie door De Repel | januari 3, 2010

  3. Cool, zo’n gadget wil ik ook! Zou dat wat zijn als je in de sportschool op de crosstrainer staat? Niet echt he… wordt zo’n saai rondje. Maar uiteraard heeft je Super Duper Horloge gelijk over je tijd, dat kan gewoon niet anders!

    Enne.. ik begreep je ‘leien dakje’ helemaal hoor. Kies zelf ook vaak van dat soort termen. Dank je wel voor je lieve reactie. Dat is echt zo fijn aan bloggen, de hartverwarmende reacties waardoor je vol verwachting je mailbox opent om te kijken of er nog meer zijn gekomen.

    Reactie door Renske | januari 3, 2010

  4. Coole gadget!

    Reactie door Joeltje | januari 3, 2010

  5. Geweldig!!! Ik wilde ook rennen dit weekend, maar nu is middelste op de loop… Morgen maar weer… 😦

    Reactie door Wondelgijn | januari 3, 2010

  6. Lees nu reactie op mijn blogjes…. En ik jank, en ik jank… Brengt wel opluchting, maar o, wat mis ik mijn gezin! *snik*
    Dank voor je lieve reactie. Het komt wel goed…. eens… toch?

    Reactie door Wondelgijn | januari 3, 2010

  7. Wauw, wat een mooi ding! En wat goed van jou trouwens..

    Reactie door Roelien | januari 3, 2010

  8. En wanneer ben je jarig? September? 😉
    Maar oei, dat is een leuk hebbedingetje zeg, daar ga je vanzelf harder van lopen!

    Reactie door Madelief | januari 3, 2010

  9. En nu krijg je écht geen pakje meer over 2 weken? Geloof je het zelf?

    Reactie door Wieke | januari 3, 2010

  10. Of 3 weken? Wanneer was het ook alweer precies? Ik op 10, Corine op 16 (toch?), jij op 20? Zoiets??

    Reactie door Wieke | januari 3, 2010

  11. TROTS mag je zijn! Trots op je prestatie en trots op je gadget!
    Wordt je verjaardag nu geen teleurstelling?

    Reactie door baasbraal | januari 3, 2010

  12. Ja, de 20e! Goed geheugen Wieke!

    @iedereen: ik heb geld gevraagd voor mijn verjaardag als bijdrage voor de gadget…ik heb het even voorgeschoten :-))))))

    Reactie door De Repel | januari 3, 2010

  13. Ze krijgt een heel leuk pakje voor haar verjaardag! (Dikke knipoog!)

    Reactie door Manlief | januari 3, 2010

  14. Wow, alleen al voor zo’n supercoole gadget zou ik gaan hardlopen! (zei de niet-sport-fanaat). Echt heel cool.

    Reactie door Carla | januari 3, 2010

  15. Goed kado voor jezelf zeg!!!!
    Ik ga deze week naar n sportzaal en me verdiepen in de ren outfits. In elk geval wil ik n broek waar ik de huissleutels in kwijt kan en n goed shirt.
    Hey. We zijn bijna jarig!!!

    Reactie door Nicolekebolleke | januari 3, 2010

  16. ik kan bijna niet geloven dat je met dit koude weer bent gaan lopen! waw, petje af hoor! dat verdient zo’n gadget zeker en vast! nog voor je verjaardag!

    en wat je vorig logje betreft, kan die Witte Wervelwind of Razende Roeland eens naar het zuiden afzakken… ik ben nl verzamelaarster van de meest zinloze (én zinvolle!!!) spullen aller tijden… ik kan heel moeilijk iets weggooien en de chaos neemt dus alsmaar toe, en ik baal daar zo erg van soms hé! maar toch… leidt dat bij mij niet tot die actie die jij net hebt ondernomen!
    pas op, ik weet wel altijd alles terug te vinden hé! en ik heb natuurlijk best ook veel spullen nodig om creatief te zijn met de kinderen in de praktijk en zo… hmhm, maar da’ s eigenlijk nog geen excuus…

    Reactie door tricky | januari 3, 2010

  17. Wow! Ik ben dol op cijfertjes en grafiekjes en statistiekjes. (Tenminste, over het algemeen. Ik denk niet dat ik blij wordt van mijn eigen resultaat op hardloopgebied) Maar jij, goed gedaan zeg! Kwam natuurlijk helemaal door superduperhorloge (-:

    Reactie door Mammalien | januari 3, 2010

  18. Stoer zeg, de techniek staat voor niets! Ik wens je nog veel mooie momenten met je super duper horloge.

    Reactie door Toaske | januari 3, 2010

  19. Je bent het jaar dus weer heel goed en sportief gestart.
    Pfffff (vorige log) zette de kerstdozen op zolder en dacht, ik moet toch ook eens gaan opruimen kom er zowat niet meer doorheen.

    Reactie door Leidse Glibber | januari 3, 2010

  20. Knap hoor !! I am impressed . En heel handig zo’n horloge misschien iets om de kids om te binden zodat ik weet waar ze zijn

    Reactie door ilse | januari 4, 2010

  21. Dat klinkt als een geweldige gadget zeg! Ik heb een ipod met zo’n sensor, maar dit klinkt nog veel handiger.

    En goed hoor, 10 kilometer in 55 minuten! Zelf kan ik nog steeds maar 8 kilometer halen in 50 minuten, en dan heb ik een topdag.

    Reactie door Nicole | januari 4, 2010

  22. geweldig Repel…enne met dat pakje komt het wel goed lees ik zo…
    Veel loop plezier met je gadget

    OT ik werd net gebeld voor de WIA keuring..woensdag de 13de…

    grts

    Reactie door clair1991 | januari 4, 2010

  23. Wauw! Stoer hoor, zowel de 10 kilometer als de gogorepelwatch.

    Reactie door Natasja | januari 4, 2010

  24. Ik heb ook zo’n sensor: Mike+iPod en die gebruik ik nog steeds vanwege de muziek. En natuurlijk vanwege de historie die ik heb opgebouwd: de gescheidenis van al mijn loopjes. Maar hij is minder nauwkeurig en je moet hem af en toe calibreren.

    Reactie door De Repel | januari 4, 2010

  25. Spra-ke-loos….over de afstanden en de gadget en die grafieken…..weet de AIVD nu ook dat je dit loopt, via sateliet ofzo??

    Reactie door JC | januari 4, 2010

  26. Haha JC, zou zomaar kunnen! Hihi…zou zomaar kunnen…

    Reactie door De Repel | januari 4, 2010

  27. Ziet er heel indrukwekkend uit. Alleen al met zo’n ding om zou ik al gewoon willen lopen. Zou ik de 10km halen op m’n werk? en zo ja, binnen hoeveel uur dan?

    Reactie door Anoniem | januari 5, 2010

  28. Dat mis ik, m’n hardlopen :(.
    Als ik weer kan (blessures) lopen, ga ik ook met zo’n supergadget over straat 😉

    Reactie door Mirjam | januari 7, 2010

  29. Hoi steel,

    wat voor merk en type horloge heb jij? Ik weet dat het een kado was, maar mag ik ook zo onbeleefd zijn te vragen hoe duur het was? Succes en groeten.

    Ben ook sinds een tijdje aan het sporten en voel me fantastisch! Beter laat dan nooit!

    Reactie door Beter laat dan nooit | mei 12, 2010


Geef een reactie

