Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Dat kan je op je buik schrijven!

Mijn zus kan niet ouder zijn geweest dan 12 jaar toen mijn moeder tegen haar riep: “Dat kan je op je buik schrijven!
Het was het antwoord op de vraag: “Mag ik ook een glas Martini?”
Mijn zus pakte vervolgens een pen en schreef met hele grote letters ‘MARTINI’ op haar buik. Maar nog steeds kreeg ze geen glas Martini.

Ik kan met dikke permanent marker, met grote letters, de zinsnede “RUSTIGER VAARWATER” op mijn buik schrijven. Want ook dat ga ik niet krijgen.

Ik ga niet in detail terugblikken op deze oudejaarsdag, want 2009 was gewoon geen bijzonder jaar. Het was gewoon een jaar met hele hoge pieken en hele diepe dalen. Een jaar met heel veel geluk en heel veel verdriet. Een jaar met heel veel liefde en met afscheid nemen. Per saldo was 2009 geen slecht jaar, hoe woelig de wateren ook waren.
Maar ik ben eigenlijk de laatste jaren niet anders gewend van een jaargang. Ik heb er lang en diep over nagedacht. Ik weet niet of het nou komt omdat ik een gezin heb, of omdat het de tijd is waarin deze wereld leeft, of dat het mijn leeftijd is. Maar ik denk oprecht dat ik pas in rustiger vaarwater terecht zal komen zodra ik licht dementerend in het bejaardentehuis zit. Ik denk oprecht dat rustiger vaarwater tot die tijd niet meer bestaat.

En is dat erg? Ik weet het niet. Misschien niet. Waarschijnlijk niet. Want in woelige wateren leef je intens, sta je stil bij wat je hebt, waardeer je door het slechte het goede nog meer en valt er beterschap te halen en te beloven. En ik hou per slot van rekening ook van achtbanen.

Mijn enige goede voornemen: niet zeggen tweeduizendtien, maar consequent twintig-tien tegen het jaar dat gaat komen. Doen jullie mee?

Dit plaatje heeft helemaal niks met deze log te maken, maar het is wel een heel mooi plaatje.

december 31, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

19 reacties »

  1. Happy twintig-tien!! Ik doe mee, want…. ik ben gek op recalcitrante mensen!! Hahahaha!! Fijne avond, lieverd! Je krijgt een knallend jaar! Heus!

    Reactie door Wondelgijn | december 31, 2009

  2. Een heel fijn twintig-tien gewenst! Met net zulke woelige vaarwateren als in de afgelopen gezinsjaren.

    Heerlijke foto trouwens.

    Reactie door Carla | december 31, 2009

  3. Mooi twintig tien alvast!! Ik doe mee en wat een mooi logje..Groet Roelien

    Reactie door Roelien | december 31, 2009

  4. Wat een lekker koppie. Ik wens je een goed 2010!

    Reactie door Door | december 31, 2009

  5. Twintig-tien….uh…oké, ik doe mee! Wat het jaar ook brengt, je kunt het! Sterkte met alles, ook vanavond met je vriendin die al weet dat het niet zo’n fijn gaat worden.

    Reactie door Madelief | december 31, 2009

  6. Al het beste voor 20 – 10!!

    Reactie door Limoentje | december 31, 2009

  7. Hier zeggen we dat zo, twenty-ten. Een heel goed, en vooral gezond, nieuw jaar voor jou en jullie. En ach, rustig, daar hou je helemaal niet van volgens mij, net als ik… Liefs!

    Reactie door Cisca | december 31, 2009

  8. Ik heb wel het idee dat jouw leven wat roeriger is dan het mijne hoewel we toch allebei 3 koters hebben, een baan, een man en een huis. Maar ook heel veel dingen lopen niet synchroon.

    Anyway, natuurlijk doe ik mee met 20-10 en jouw middelste is een heerlijk kereltje (zo te zien).

    Reactie door Wieke | december 31, 2009

  9. Slim ventje!

    Reactie door Mammalien | december 31, 2009

  10. Gelukkig 20-10. Ik ben nog niet licht dementerend en mijn leven is dus ook nog een beetje een achtbaan. Ik hou ook van achtbanen net als jij. De volgende keer is jongste met zo’n mooie foto aan de beurt hè?

    Reactie door baasbraal | januari 1, 2010

  11. Ach ik hou niet van sleur roep ik altijd maar soms denk ik wel een beetje meer sleur zou fijn zijn en dan een beetje rustige sleur aub maar ja met een gezin met 7 is dat een droom voorlopig.
    Ik wens je een goed jaar toe, een liefdevol jaar !
    Enne lekker doorgaan met bloggen dit jaar Repeltje !!
    HAPPY NEWYEAR !!!
    xx

    Reactie door ilse | januari 1, 2010

  12. Jij ook gelukkig 20-10!
    Met veel liefde en gezondheid voor jou en je mannen.
    XXX.

    Reactie door Nicolette | januari 1, 2010

  13. heel veel geluk en zegen voor jou en de jouwen in 2010 Repel…en ja hoor ik doe met je mee met 20-10…

    grts

    Reactie door clair1991 | januari 1, 2010

  14. Gelukkig nieuwjaar iedereen op deze stralende eerte januari. Prima dag voor nieuwjaarsconcert en schansspringen!

    Wij gaan naar Oma Opel, haar een gelukkig nieuwjaar wensen…

    Reactie door De Repel | januari 1, 2010

  15. ik heb ook het gevoel dat 2009 in vergelijking met andere jaren nou ook weer niet zo bijzonder was, ondanks de enorme pieken en enorme dalen

    en dat rustige vaarwater krijg ik ook niet meer terug
    sinds ik kinderen heb lijkt alles zo druk en hectisch… maar dat is het meer dan 100% waard

    ik wens je een super 2010

    Reactie door Eu Mesmo | januari 1, 2010

  16. Gelukkig 20-10 dan maar.

    Rustiger vaarwater is wel eens prettiger maar denk dat de tijd dan voorbij vliegt zonder dat je er erg in hebt. Hobbels horen bij het leven en je voelt dan dat je leeft ookal zijn ze niet altijd even fijn. Goede schokbrekers zijn dan noodzaak maar denk niet dat jij daar over te klagen hebt met een man die je door dik en dun steunt en een fijn gezin om in thuis te komen.

    Reactie door Barbara | januari 1, 2010

  17. Ik herken dat wel, dat gevoel dat alles zo heftig is. Ik denk dat het te maken heeft met het ouderschap en het ouder worden.

    Reactie door Toaske | januari 1, 2010

  18. 20-10 it is.🙂
    Een heel goed nieuw jaar. Zonder al te veel pieken en dalen, we gaan voor gelijkmatigheid! Een gezellig lijntje middendoor.

    Reactie door Henderijn | januari 1, 2010

  19. […] Waarzegster…..ik zie DNA en ik zie….Haiti? januari 14, 2010 — De Repel Ik wist het al op 31 december. Ik maakte een logje in de trant van: ‘k zou ‘t heus heel graag […]

    Pingback door Gemiste roeping: Waarzegster…..ik zie DNA en ik zie….Haiti? « Repel's Blog | januari 14, 2010


Geef een reactie

