Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

U kunt zich melden bij de poli erfelijke tumoren

Ik ren niet meer achter mijn tiet aan.
Ik ren weer gewoon lekker op weg naar de volgende prestatieloop, op weg naar mijn volgende record.
Ik vermoed dat ik ga bibberen en glibberen, zondag aanstaande. Het schijnt koud te worden. Jummie, lekker.
Ik ben er klaar voor. En ik heb er nu al zo ontzetten veel zin in!

Vandaag pakte ik De Enveloppe weer even op, tegen alle afspraken in. Ik las alles nog eens goed door en zag toen pas dat ik die pokke-vragenlijst eigenlijk z.s.m. had moeten retourneren. Ja sorry, oeps. Moet ik me zorgen maken om het feit dat deze fout van mij mij aan mijn reet roest?

Morgen op werk ga ik de kolere-lijst invullen. Wie er dood ging en waarom en op welke leeftijd.

Vanavond heeft Manlief mij gelaten. Ik heb lang in het donker voor het keukenraam gestaan. Uiteindelijk heb ik hem verteld waar ik nu sta. Voor zover mijn wijsheid strekt, heb ik alle mogelijke senario’s de revu laten passeren…en ik heb bedacht welke acceptabel zijn en welke onder geen beding.  Manlief keek me aan, en gaf me vervolgens een van de meest liefdevole knuuffels die ik ooit heb gekregen…

***coda***

De enveloppe zei dat de uitslag van het onderzoek (als dat al plaatsvind) wel 3 tot 6 maanden kan duren…

Dat gaat de Repel dus niet afwachten. Toch?

december 29, 2009 - Posted by | Party of Five, Repel | ,

20 reacties »

  1. Moet je niet werken dan als je op je werk bent? Kun je toch niet zomaar zo’n grote vragenlijst in gaan zitten vullen?

    En tsja, jij wilt dat onderzoek, moet je natuurlijk wel een beetje meewerken, he? Kom op, het is niet leuk, maar even de schouders eronder en weet-ik-veel-wie allemaal bellen om de benodigde info bij elkaar te scharrelen (ik zou tenminste van mijn familie niet weten wie er wanneer waaraan dood ging).
    Sterkte met die rotklus.

    Reactie door Wieke | december 29, 2009

  2. Volgens mij heb jij je beslissing al lang genomen, maar hik je er tegenaan om hem wereldkundig te maken, in de eerste plaats tegenover de dokter. Maar bedenk: het is JOUW lijf, JOUW angst en JOUW leven. Ik vertrouw er helemaal op dat jij zelf heel goed in staat bent om de juiste besliising te nemen voor jou en de jouwen. En IEDEREEN behoort daar respect voor op te brengen, dat mag je zelfs eisen. Ik in ieder geval, zal er vanuit gaan dat je iedere beslissing die je neemt, na rijp beraad hebt genomen. Sterkte met het komende gevecht.

    Reactie door baasbraal | december 29, 2009

  3. soms voel ik me zó naief als ik jouw blog lees; geen idee hoe dit moet voelen en hoop er ook nimmer aan te komen staan….Neemt niet weg dat ik je alle wijsheid en kracht toewens….succes. Je bent, denk ik, een sterke vrouw.

    Reactie door Caroline | december 29, 2009

  4. Lieve Repel, dit hangt dan toch als een zwaard van damocles boven 2010? Zes maanden, zijn die helemaal gek geworden….Ook geen schoon voortzicht zeg maar. Ik hoop dat je snel meer weet en iets kan doen met de wetenschap in je hoofd. Alle liefde en kracht wens ik jou en de Daltons toe voor 2010, lieve Repel. En ik ben blij dat ik je heb leren kennen.

    Reactie door Joeltje | december 30, 2009

  5. Ja zoiets kun je beter op je werk doen denken ze meteen dat je goed bezig bent en je hoeft er thuis niet mee bezig te zijn.
    Ik ben benieuwd naar je beslissing en wens je een heel goed liefdevol 2010 !

    Reactie door ilse | december 30, 2009

  6. Drie tot zes maanden wachten op zo’n belangrijk onderzoek? Zijn ze nu helemaal belatafeld? Schreeuw en krijs net zo lang tot je snel terecht kunt hoor, de grootste zeikerd wint altijd.

    Een hele dikke knuffel en alle goeds voor 2010, Repel!

    Reactie door Natasja | december 30, 2009

  7. He lieve Repel, heel veel succes met het invullen van die lijst.. dat is namelijk niet echt een gemakkelijk werkje heb ik begrepen.. en dan: laat je alsjeblieft heel goed voorlichten, samen met je man, door een dokter die je voor 100 procent vertrouwd. Heb je dat niet, dan naar een andere arts of ander ziekenhuis..ik weet wat voor moeilijk beslissing je hebt en ik weet ook dat jij de enige bent die hem moet maken…ik wens je wijsheid… even nog iets anders..het is wel jouw tiet, maar dit treft ook jouw man en je gezin hè… hun angsten zijn misschien nog groter dan die van jou…

    wijsheid en liefde en vertrouwen
    grts

    Reactie door clair1991 | december 30, 2009

  8. oeps… “vertrouwt” moet het natuurlijk zijn.. hij was alweer weg….

    Reactie door clair1991 | december 30, 2009

  9. Het gevoel dat braasbaal heeft, heb ik ook. Lieve meid, het is veel waar je doorheen moet. Sterkte ermee.

    Reactie door Door | december 30, 2009

  10. Wat een hoge bergen moet jij toch over..Helaas gaan hoge bergen ook vaak gepaard met diepe dalen. Het moet pijn doen niet te weten waar en hoe die bergtocht eindigt. Om de één of andere reden heb ik een sterke associatie met het hardlopen van jou, als ik aan die bergen denk. Fijn dat je daar een uitlaatklep in hebt gevonden. Elke berg/wedstrijd is er één en eindigt met een finishlijn. Ook fijn dat je zo’n liefdevolle partner en gezin om je heen hebt.

    Heel veel sterkte en wijsheid de komende tijd, Roelien

    Reactie door Roelien | december 30, 2009

  11. Pfff, zo lang wachten? Ongelooflijk zeg. Veel sterkte, en veel geluk in 2010. En volgens mij is Manlief helemaal geweldig, maar dat weet je natuurlijk allang!

    Reactie door Cisca | december 30, 2009

  12. Mooie titel. Het is ook niet echt gezellig, zo’n lijst. En 6 maanden op een uitslag wachten… arghhh… zoveel geduld heeft niemand, toch? Die knuffel van manlief, dat is dan toch wel weer heel erg mooi. Goed dat hij helemaal achter je staat.

    Ook een poezelig avatarplaatje (ofhoeheetdat) !!

    Reactie door mammalien | december 30, 2009

  13. Tja, zsm, dus ook pas nadat jij de moed hebt kunnen vinden hem in te vullen. En 6 mnd, tja het heeft toch echt tijd nodig, ik denk aan het uitfiegelieren van dna dat vervolgens in stukjes gehakt wordt om op zoek te gaan naar dat ene stukje gen dat misschien van belang kan zijn. Als het echt mogelijk was, dan zal het zeker weten eerder bekend worden maar ik vrees dat je de techniek de tijd moet geven om het te laten uitvogelen wel gen waar zit en of het desbetreffende stukje aan/uit staat voordat de heren (dames) geneeskundigen hier een oordeel over kunnen vellen en tot die tijd zul je geduld moeten hebben.

    Tot die tijd zullen wij met z’n allen proberen om je zoveel mogelijk door cyberspace heen te kunnen steunen.

    Reactie door Barbara | december 30, 2009

  14. jeetje wat een lange wachttijd. Waarom moet dat zo lang duren dan? Maar meis, heel veel sterkte en liefde voor 2010, dat het maar jou/jullie jaar mag worden waar bij na die hoge berg, geen diep dal meer komt!

    Reactie door Linda | december 30, 2009

  15. Wat wijsheid is? Geen idee, ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen. Als manlief op één lijn met je zit, dan gaat niemand jullie meer iets maken wat dat betreft. Dan sta je samen sterk.

    Reactie door Toaske | december 30, 2009

  16. Dikke knuffel….ja net even anders dan die van je manlief :-), maar ook hij weet volgens mij dat jij de juiste keuze zult maken!!
    Ik wens je een mooie 31ste december toe en we gaan gewoon voor het beste in 2010, want waarom zouden we voor minder gaan Repel?

    Reactie door Imna | december 30, 2009

  17. Ben onder de indruk van je laaste twee logs.
    En Repel je hebt gelijk loop niet achter je tiet aan maar achter je fun van het lopen en je gezin.
    Voor je mannetje hoop ik dat het een redelijk rustige nieuwjaarsnacht gaat worden, neem aan dat hij dienst heeft.
    Voor jullie alvast de beste wensen voor 2010.
    Ennuhhh effe pesten, ik ben lekker vrij al twee weken hahaha.

    Reactie door Leidse Glibber | december 31, 2009

  18. Laat je vooral maar heel veel en lang vasthouden en knuffelen door die brandweerman van jou. Wat je ook beslist; hij zal niet minder van je gaan houden. Ontroerend ook om te lezen; ik zie je al staan voor je keukenraam…
    Dank je wel dat ik je heb mogen leren kennen dit jaar, ik wens je alle goeds en gezondheid voor 2010 met je mannen!

    Reactie door Nicolette | december 31, 2009

  19. Tuurlijk gaat Repel dat wel afwachten! En ik wacht gewoon met je mee!! En als het wachten te lang duurt, rennen we gewoon een extra rondje!! 😉
    Ik herken de manier van denken overigens…. ik kan dat ook. Zo in het donker staren dan. Dag/nachtdromen over wat er moet gaan gebeuren… Komt goed!! Heus!
    Fijne jaarwisseling en…. een geweldig Nike jaar, met veel geluk, gezondheid en liefde!!! *knuffel*

    Reactie door Wondelgijn | december 31, 2009

  20. Enveloppe is op de bus…aftellen gaat beginnen. 13 januari mag ik mij melden. Het ergste dat die dag kan gebeuren is dat ze zeggen dat mijn familiegeschiedenis geen aanleiding geeft tot onderzoek….dan ben ik weer terug bij af en heb ik geen 200 gulden verdiend.

    Reactie door De Repel | januari 1, 2010


Geef een reactie

