Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

On the fourth day of Christmas…

On the fourth day of Christmas werd ik moeder. Acht jaar geleden.

Tot die dag was ik Repel. Ik was een echtgenote, ik was een dochter, een zus, een nichtje en een vriendin.

Oudste maakte mij een moeder. Op 28 december 2001.

En al acht jaar lang maakt Oudste mij gelukkig en trots. Gelukig en trots dat ik de moeder van deze jongen mag zijn.

Nog eens acht jaar en hij mag op de brommer.
Nog eens acht jaar en hij zal een kop boven mij uitsteken.
Nog eens acht jaar hoop ik dat hij mij nog steeds een afscheidskus wil geven als ik naar werk ga.
Nog eens acht jaar zal hij hard richting volwassen gaan.

Ik weet zeker dat hij een schitterende vent gaat worden. Zowel qua karakter als qua uiterlijk.

december 28, 2009 - Posted by | De Daltons, Repel | ,

33 reacties »

  1. Gefeliciteerd! Volgens mij is zo’n eerste altijd heel bijzonder. Hij maakte je moeder!

    Geniet maar lekker van al het knuffelen!

    Reactie door 't Kleine Kikkertje | december 28, 2009

  2. gefeliciteerd en geniet er maar van zo samen met ze allen
    helefijne dag en knuffel voor oudste groetjes roxy en haar lief

    Reactie door roxy | december 28, 2009

  3. Gefeliciteerd! Een heel bijzonder plekje in je hart hebben ze, die oudsten! Fijne dag.

    Reactie door Caroline | december 28, 2009

  4. gefeliciteerd!!!!

    Reactie door Linda | december 28, 2009

  5. Waar blijft de tijd he? Waarschijnlijk herinner je je de baringspijn nog (ik iig wel).
    Van harte gefeliciteerd!

    Reactie door Wieke | december 28, 2009

  6. gefeliciteerd Oudste en jullie natuurlijk ook allemaal…tja meid… moeder voor het eerst.. en dat blijf je dan de rest van je leven…wat een zalig gevoel hè…al kun je ze soms achter het behang plakken…..fijne dag!
    grts

    Reactie door clair1991 | december 28, 2009

  7. Ja, je oudste maakt je een moeder, vanaf die eerste dag…

    Heel veel geluk gewenst met je kanjer! (En oudste, als je meeleest, ook gefeliciteerd!)

    Reactie door mammalien | december 28, 2009

  8. gefeliciteerd met je kleine grote man! acht alweer, téring!

    Reactie door Corine | december 28, 2009

  9. Ik was er steeds nog eens acht jaar bij aan het tellen, hihi!

    Gefeliciteerd Reep. Je hebt een kanjer!

    Reactie door Nicoleke | december 28, 2009

  10. Ik moet me aansluiten bij Nicoleke, bij mij was ie al 40 geworden in je log. Proficiat met je oudste!!!!

    Reactie door Joeltje | december 28, 2009

  11. Lang hoor, 8 jaar moeder!! Gefeliciteerd!!! En Oudste ook! De volgende 8 jaar is al begonnen!

    Reactie door baasbraal | december 28, 2009

  12. Hartelijk gefeliciteerd met oudste en met acht jaar moederschap. Is het niet geweldig: moeder zijn!

    Reactie door Toaske | december 28, 2009

  13. Over 8 jaar moet je waarschijnlijk de smachtende meisjes van je stoep afslaan en moet je hem dus delen met andere vrouwen…maar nu nog niet, nu is ie al bijna 8….een hele fijne dag morgen!

    Reactie door Madelief | december 28, 2009

  14. gefeliciteerd!
    wat heb je dat lief geschreven

    Reactie door Eu Mesmo | december 28, 2009

  15. Gefeliciteerd met je mooie Oudste!

    Reactie door Henderijn | december 28, 2009

  16. Meneer-8-jaar-oud is nu niet eens niet thuis….hij logeert bij Buurjongen: geen verjaardag zel hem daarvan weerhouden!

    Reactie door De Repel | december 28, 2009

  17. Vrouwe Repel,
    Men zegt soms dat bepaalde mensen aan een foto kunnen ‘voelen’ hoe de geportreteerde er van binnen uitziet. Ik wilde het ook eens proberen. ’s Nachts krijg ik altijd gekke ideeën…
    Ik heb een vijftal minuten zitten staren op de foto en voor mijn geestesoog verscheen het beeld van een ernstige, ietwat dromerige, tobberige jongen.
    En ach, u zult wel zeggen: “Natuurlijk gaat u hier geen negatieve eigenschappen zitten vermelden, Drs!”, maar ik zie werkelijk geen sprankeltje venijn in die jongen. Wellicht heeft het te maken met die zachte oogopslag van hem.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | december 29, 2009

  18. Gefeliciteerd !!!!
    HOERA HOERA HOERA !!!!

    Reactie door ilse | december 29, 2009

  19. Vreemd wat Drs. zegt voel ik ook. Ik ken hem niet, alleen van de foto’s maar ik vind het zo’n fijn jong. Gefeliciteerd.

    Reactie door marijke | december 29, 2009

  20. Alsnog gefeliciteerd, het staat me netjes een dag te laat, maar het is niet minder gemeend. Ik hoor van veel moeders dat ze bij een verjaardag van hun kinderen steeds terug denken aan de geboorte. Ik doe liever wat jij hier in je log ook doet: over nog eens … jaar dan….. Vind ik veel leuker.

    Reactie door Carla | december 29, 2009

  21. Lieve Repel alsnog van harte gefeliciteerd met jouw 8-jarige! Wat gaat het rap hè?

    Ik hoop dat de komende 8 jaar (en daarna natuurlijk) net zoveel geluk en trots met zich meebrengen als de afgelopen 8 jaar.

    Oudste groeit echt wel op als een hele fijne vent, geen twijfel mogelijk!

    XOX

    Reactie door Meanannie | december 29, 2009

  22. Van harte gefeliciteerd! Mooi logje!

    Reactie door Door | december 29, 2009

  23. Alsnog gefeliciteerd! Wat een mooi kerstcadeau.

    Reactie door Nicole | december 29, 2009

  24. Alsnog gefeliciteerd😀

    Reactie door Josephine | december 29, 2009

  25. Repeltje alsnog gefeliciteerd met je oudste, het is een kanjer en hij zal vast wel een knajer blijven. Ik heb het na kerst ook altijd weer druk want dan zijn mijn kinderkens ook jarig (gezellig op dezelfde dag NOT ) maar wel met vier jaar verschil. Vandaar dat ik nog niet bij jou op visite ben geweest.

    Reactie door Haba | december 30, 2009

  26. Een beetje laat maar niet minder gemeend. Van harte gefeliciteerd met dat mooie getal 8. Zonder hoeken, zonder begin en eind. Leg hem op z’n zijkant en het is het symbool voor de oneindige liefde van een moeder voor haar kind.

    Hopelijk, over 8 jaar, nog zo’n logje waarin je schrijft dat ie op z’n brommer wegrijd, dat ie nog steeds die ochtend zoen wil hebben ook al is ie een kop groter dan jij bent.

    Oudste, lekker hè, jarig zijn, ben je wel een beetje verwend😉

    Reactie door Barbara | december 30, 2009

  27. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van oudste! En een schitterende vent worden? Dat ís hij al. Zoals ik jou over hem hoor schrijven, dan is hij dat al!

    Reactie door Limoentje | december 30, 2009

  28. Haha, de Drs. heeft gelijk!

    Reactie door Mammalien | december 30, 2009

  29. Deze moeder glimt van trots….

    Reactie door De Repel | december 30, 2009

  30. Beetje laat, maar toch nog Van Harte!
    Ja joh, tijd vliegt… mijn oudste is net 16 maar hangt nog steeds in mn nek en geeft nog steds een jnuffel voor het slapen gaan en zegt nog steeds, dat ie van me houdt… Komt dus goed met die van jou!
    En 8 jaar moeder; da’s ook een feestej waard!

    Reactie door Nicolette | december 31, 2009

  31. Beetje laat, maar toch nog Van Harte!
    Ja joh, tijd vliegt… mijn oudste is net 16 maar hangt nog steeds in mn nek en geeft nog steds een knuffel voor het slapen gaan en zegt nog steeds, dat ie van me houdt… Komt dus goed met die van jou!
    En 8 jaar moeder; da’s ook een feestje waard!

    Reactie door Nicolette | december 31, 2009

  32. Oooo, ik ben te laat…. Alsnog proficiat met je geweldig kind!!
    Maare…. over 8 jaar op een brommer?? Je loopt achter, mama…. tegenwoordig gaan ze op de scooter!! Wahahahahaha

    Reactie door Wondelgijn | december 31, 2009

  33. Nog van harte. Ik werd de laatste weken iets te veel door bijzaken (lees: werk) opgeslokt om te bloggen, dus daarom zo laat mijn felicitaties. Ik wens jullie de komende 8 jaar hartstikke veel plezier met elkaar en uiteraard daarna ook nog met die fijne vent die hij dan is geworden. En tja; moeders en hun oudste… volgens mij begrijpen we dat wel allemaal van elkaar.

    Reactie door Yvonn | januari 1, 2010


Geef een reactie

