Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Rennen of vluchten, that’s the question

Sinds Oktober Borstkankermaand KnobbelInBorstOntdekMaand is mijn hardloopgedrag een tandje of twee fanatieker geworden. Ik vond hardlopen altijd rustgevend en kalmerend en enerverend tegelijkertijd, maar sinds oktober werd het hardlopen ook een vergeetmechanisme. Ik rende heel hard weg voor de knobbel in mijn borst.

Maar je borsten zitten aan de voorkant van je lijf, dus hoe hard je ook loopt, je blijft- plastisch uitgedrukt- letterlijk achter de feiten aanhollen. Weglopen (héél hard) heeft dus geen zin. Mijn tiet loopt gewoon héél hard voor mijn feiten uit.

Hardlopen vind ik heel, heel fijn. Met tussenpozen loop ik al sinds begin jaren negentig. En het maakt niet uit of ik er jaren mee stop: zodra ik het weer oppik, ben ik er goed in. Er gewoon heel erg goed in. Ik heb er het lijf voor. En ik heb er de instelling voor. Sterker nog; het is een van de weinige dingen waarvan ik, zonder twijfel, zonder enige terughoudendheid, keihard en heel arrogant durf te roepen dat ik er verschrikkelijk goed in ben. En ik vind het leuk. Heel erg leuk. Ik hou van de kadans, ik hou van het zweten, ik hou van het tot snot gaan voor een goeie tijd. Ik hou ervan om achteraf een kwartier onder een gloeiendhete douche te staan. En ik hou van het gevoel dat ik heb na die douche.

Dus ik wil niet hardlopen om te vluchten. ik wil mijn hardlopen niet vervuilen met plaatsvervangende negatieve meuk. Dus heb ik een paar dagen geleden de knop omgezet:

Ik ren niet meer ergens van weg, ik ren weer ergens naartoe. Net als in het pré-knobbel tijdperk. Zoals het hoort. Toen was mijn doel de 10k binnen het uur en wellicht later binnen 55 min. Dat doel heb ik allang gehaald. (Been there, done that…hihi, ik ben goed in hardlopen…)
Vanaf nu is hardlopen weer gewoon hardlopen en Knobbel in Tiet mag lekker voor me uit lopen. Hij mag mijn haas zijn. Hardlopen is weer leuk rennen naar mijn volgende doel: de halve marathon.

Vandaag rende ik een heel lang loopje door de sneeuw. Ik rende 12k door het weeralarm heen. Ik rende door de sneeuw en in de sneeuw. En ik genoot. Het was zo mooi. Door de polder, door het park, langs de sneeuwpoppen en langs de sneeuwbalgevechten. Door losse sneeuw hardlopen is net als lopen door mul zand. Loeizwaar. Vandaag was hardlopen weer genieten. Mijn knobbel is 13 januari pas weer aan de beurt.

december 20, 2009 - Posted by | Repel | , , ,

24 reacties »

  1. Dit meen je niet, heb je echt 12km gemaakt met dit weer.
    Knap hoor, maar zal ook heel mooi geweest zijn.
    Ennuhhhh ik heb die 12km met de auto gedaan vandaag was ook mooi.

    Reactie door Leidse Glibber | december 20, 2009

  2. Goedzo!

    Reactie door Mammalien | december 20, 2009

  3. RESPECT!!!!!! *zouikmorgen?zouikmorgen?*

    Reactie door Caroline | december 20, 2009

  4. R E S P E C T !

    Reactie door Toet | december 20, 2009

  5. Geweldig meid!! Ik moet bekennen dat wat jij hier neerschrijft, ik ook wel eens heb gedacht. “Ze zal toch wel weten dat die tiet van voren zit?”dacht ik, maar dat weet je dus! Maar ik heb begrepen dat het beestenweer was vandaag in Nederland, wat een prestatie!Goed hoor!!

    Reactie door baasbraal | december 21, 2009

  6. Kijk, dat zijn nog eens logjes waar je vrolijk van wordt. Jij sterk vrouwmens!

    Reactie door Ri | december 21, 2009

  7. diep respect!!!!!!

    Reactie door Linda | december 21, 2009

  8. heel goed bezig Repel…

    Reactie door clair1991 | december 21, 2009

  9. Applaus !!!!!! Goed van je !!!!!

    Reactie door ilse | december 21, 2009

  10. Jij bent een straffe madam!

    Reactie door zeezicht | december 21, 2009

  11. Diepe buiging van mij! Ik vond het nog te koud en te sneeuwig om mijn neus naar buiten te steken!

    Reactie door Madelief | december 21, 2009

  12. *klapt nu heel hard*

    Ik denk er over om mijn sportschool abonnement weer op te zeggen en weer te gaan hardlopen. Alleen kan ik dus as we speak helemaal niks: door m’n rug gegaan..

    Reactie door Joeltje | december 21, 2009

  13. Ik wil dat dus gaan doen, nu ik thuis zit.
    Veel gaan sporten.
    Even lichamelijk bezig zijn.
    Misschien wel gewoon ordinair naar de sportschool een paar dagen in de week. Ik kan toch niet de hele dag sollicteren.

    Maar, jij bent goed bezig!!!

    Reactie door Nicoleke | december 21, 2009

  14. Stoer! Heel stoer, ik schrapte fitness uit mijn agenda omdat het gesloten is, en dacht, zal ik gaan lopen…….verder dan gedachten ben ik nog niet gekomen, ik is zoooo lui…….

    Reactie door JC | december 21, 2009

  15. Wauw, wat goed zeg, rennen door de sneeuw. Ik zou geloof ik hartstikke bang zijn om te vallen. En goed hoor, dat je die knop hebt gevonden! Ik vind het wel goed gevonden trouwens, je tiet de haas laten zijn.

    Reactie door Toaske | december 21, 2009

  16. Super!!

    Reactie door Door | december 21, 2009

  17. Goed zo Repel! Zo ‘ken’ ik je weer. Jij bent echt goed in hardlopen en tiet loopt voorop, maar nu even niet. Blijf goed in hardlopen en wees maar lekker arrogant: van mij mag het!

    Reactie door Nicolette | december 21, 2009

  18. Way to go Repel! Je hebt gelijk, dit moet je doen omdat je het leuk vindt en het goed kan, en om geen enkele andere reden (dat zijn bijkomstigheden).

    Reactie door Carla | december 21, 2009

  19. Mooi geschreven! En wat leuk, de halve marathon! Goed om een doel te stellen. En wat is de wereld nu mooi hè, om in te lopen?!

    Reactie door Nicole | december 22, 2009

  20. Hardlopen hè? Misschien een goed voornemen voor me…mompelt ze terwijl ze een stuk pizza achter de kiezen schuift….

    XOX

    Ps. Ben heel trots op je!

    Reactie door Meanannie | december 22, 2009

  21. Morgen is er een kerstrun in een dorp in de buurt: ik breng de kinderen naar mijn mams en dan koop ik voor de start mijn outfit….

    Manlief gaat eindelijk weer werken sinds 3 weken! Hij kan niet wachten, geloof ik.

    Reactie door De Repel | december 22, 2009

  22. Sinds 4 weken, moet dat zijn. kan je nagaan. En zijn oor is ng steeds niet helemaal beter. het blijft tobben met dat “baro trauma van het slakkenhuis”.

    Reactie door De Repel | december 24, 2009

  23. Zo is het maar net!! En nu we samen rennen, wordt rennen weer een duelletje tussen jou en mij en niet tussen jou en tiet!😉 Hahahaha
    En als je weer gaat rennen om te vluchten, vlucht ik gewoon met je mee!! *knuffel*

    Reactie door Wondelgijn | december 27, 2009

  24. Yesssssss Wondelgijn: morgenochtend vroeg ga ik voor een groot rondje!

    Reactie door De Repel | december 27, 2009


Geef een reactie

