Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Tien jaar geleden in zee gegaan

Ik wist welk brandweervlees ik in de kuip had, toen ik in die koude nacht, ergens in december 1999, besloot dat dit niet zomaar een date was. Deze was voor het echie.
Hij en ik hadden allebei al jaren samengewoond met respectievelijke exen. Maar toen we vrijgezellig elkaar voor ’t eerst in de ogen keken op de 9e van de 12e, toen was het direct ‘beurd. En de deal werd spreekwoordelijk in beton gegoten op de 17e.
Donderdag aanstaande is dat dus 10 jaar geleden, die 17e. Donderdag aanstaande gaan wij met de Daltons uit eten. Met z’n vijven. Donderdag ga ik mijn gratificatie, die ik vrijdag met toespraak en al heb gekregen, besteden om met mijn lieve Manlief en met onze drie Daltons uit eten te gaan voor ons jubileum. Ik kan me werkelijk geen mooier doel voor mijn  gratificatie voorstellen. Ja, ja-ha, ik houd natuurlijk wat over van de gratificatie…don’t worry, dat deel heb ik ook al uitgegeven.

Vandaag was het nog geen donderdag, het was pas zomaar een zondag, maar op die paar lullige dagen na tot het uur-U, was het een Uberdag..

10 jaar…in die 10 jaar dit hebben wij dit geproduceerd, een heel gezin aan Daltons…

Ik kan het niet laten, ik zie zoveel boten…het lijkt wel file. En omdat mijn zwager iets doet met boten en offshore, dacht ik….effe zooooooomen…..Mooi he?

Middelste heeft heel, heel, heel veel naar de horizon gekeken….

Ik nam deze foto…en dacht direct aan een foto van nog geen jaar geleden…

…deze foto….3 januari 2009 versus 13 december 2009…dezelfde kerels, een jaar later…

Ja, Jongste, we weten het: jij en papa, papa en jij….jullie doen het mooi samen…

december 13, 2009 - Posted by | Party of Five |

27 reacties »

  1. Gefeliciteerd met jullie jubileum! En met het prachtige resultaat van 10 jaar samen. Mooie plaatjes!

    Reactie door Renske | december 14, 2009

  2. Gefeliciteerd met a.s. donderdag, dat soort zaken moet je een hele week al vieren, voorpret, feest en nagenieten.
    Wat die file schepen betreft, ik vrees dat die daar liggen te wachten op werk, als ze dan voor de kust ankeren spaart dat weer havengeld uit, dus het is een teken van de recessie.

    Reactie door Haba | december 14, 2009

  3. Wat een heerlijke foto’s!
    Ik ben trouwens jaloers dat jullie zo dichtbij het strand wonen.

    En natuurlijk: gefeliciteerd!

    Reactie door Nicoleke | december 14, 2009

  4. Alvast gefeliciteerd. Jullie hebben het toch maar mooi voor elkaar. Mooie kop met haar, mooie kinderen, dicht bij het Repelbos en het strand. Niemand die dan aan een tiet denkt.

    Reactie door Ri | december 14, 2009

  5. Gefeliciteerd! Wat een heerlijke foto’s. Ennne… gratificatie? In tijden van crisis? Hier niet hoor..

    Reactie door Door | december 14, 2009

  6. he meid.. de 17de?..dat is ook voor ons een bijzondere dag… wij hebben dan de 33ste …maar ik vind 10 ook al heel knap…gefeliciteerd alvast daarmee..
    mooi foto’s ja en prima onderwerpen..

    grts

    Reactie door clair1991 | december 14, 2009

  7. Je maakt me een beetje week op de vroege morgen😉. Mooie foto’s

    Reactie door Joeltje | december 14, 2009

  8. Je hebt/jullie hebben een mooi gezin op de wereld gezet Repel! En dat allemaal in 10 jaar, soms als je terugdenkt, kun je ’t je niet voorstellen hè?

    Reactie door Madelief | december 14, 2009

  9. Gefeliciteerd! En die ene foto, is dat op Lanzarote? Het lijkt verdacht veel op ‘ons’ appartementencomplex😉.

    Reactie door Carla | december 14, 2009

  10. Nou dat heb je toch maar mooi gedaan de afgelopen tien jaar !! Gefeliciteerd met jullie 10 jarig samenzijn…

    Reactie door ilse | december 14, 2009

  11. Gefeliciteerd!! Prachtige foto’s en wat ene geweldig gezin heb je de afgelopen 10 jaar om je heen gevormd.
    Groet Roelien

    Reactie door Roelien | december 14, 2009

  12. Gefeliciteerd! Jullie zijn een mooi stel Daltons bij elkaar.

    Reactie door Mammalien | december 14, 2009

  13. heerlijk vooruitzicht om naar te verlangen…
    en even goed heerlijk terugkijken op die 10 jaren…
    proficiat hoor! en geniet ervan, van de 10 jaar, van het etentje, van je gezinnetje, en van minstens nog eens 3x zoveel jaar hé!

    Reactie door tricky | december 14, 2009

  14. Ja een enorme file van bootjes aan de kust. In de avond is het een leuk gezicht: allemaal lampjes aan de horizon…
    Gefeliciteerd met je jubileum, leuk zo’n gratificatie vlak voor de kerst…. Mooi strand achter het Repelbos… toch?

    Reactie door Nicolette | december 14, 2009

  15. Aan de reacties te zien, weet nu zo’n beetje IEDEREEN in blogland waar jullie wonen, behalve IK! Wat een geweldig gezin, meid en het wordt alleen maar beter. Ze gaan hun eigen dingen doen, hun eigen weg en zo, erg leuk. Maar dat is voorlopig nog niet. Met een beetje geluk wonen ze over tien jaar nog allemaal thuis voor de volgende viering. Wij hebben het altijd ieder jaar uitbundig gevierd. Er zijn genoeg mensen die het absoluut niet halen tenslotte.

    Reactie door baasbraal | december 14, 2009

  16. Tien jaar alweer, daar mag je inderdaad je gratificatie wel aan uitgeven!

    Reactie door Cisca | december 14, 2009

  17. Gefeliciteerd met jullie tweede lustrum!!!!

    Reactie door Toaske | december 14, 2009

  18. gefeliciteerd met jullie 10 jarig samen zijn
    in 10 jaar is er heel wat gebeurd he

    Reactie door Eu Mesmo | december 14, 2009

  19. Geweldig! Alweer 10 jaar!!! Alvast proficiat lieve Repel. Maak er een mooie en gezellige dag va en alvast… eet smakelijk!!!!

    Reactie door Wondelgijn | december 15, 2009

  20. Proficiat met jullie tien jaar samen! Zo te zien heel vruchtbare jaren.
    Mooie foto’s! Ik lees hierboven dat je dicht aan zee woont? Zaaaalig. Ik noem mij zeezicht maar moet drie uur treinen om er te geraken! hihihi…
    Maar ik heb het er voor over!

    Reactie door zeezicht | december 15, 2009

  21. Gefeliciteerd zeg! Ga zo door, jullie redden het wel saampjes.

    Ik wil ook een gratificatie… die toespraak enzo mogen ze houden… maar het zit er niet in dit jaar.

    Reactie door Wieke | december 15, 2009

  22. ohhhh… mooie foto’s, mooi gezin, gewoon alles! en mooi haar ook en schitterende kat. (reageer even meteen op alles dat ik vandaag gelezen heb😉

    Reactie door Anita | december 15, 2009

  23. Tien jaar samen… gefeliciteerd! Hele mooie foto’s trouwens van een heel mooi gezin. De warmte straalt van die koude neuzen en blozende wangen😉

    Reactie door prutsen | december 15, 2009

  24. Toch een hoop gebeurd in die tien jaar, jullie mogen trots en gelukkig wezen Repel.
    Eet ze donderdag en maak er een leuke dag van.

    Reactie door Leidse Glibber | december 15, 2009

  25. Gefeliciteerd! Afgelopen 14e besloten lief en ik ook definitief samen verder te gaan. Dezelfde 10 jaar geleden😀

    Reactie door sisterdew | december 17, 2009

  26. Bedankt iedereen! En Frieke & Joos: jullie ook gefeliciteerd he!

    Wij gaan er vanavond een leuke avond van maken!

    Reactie door De Repel | december 17, 2009

  27. 10 jaar, mooi rond. Jullie hebben heel wat moois voortgebracht in die 10 jaar. Wie weet dat bij de 25 het gezin gegroeit is met wat aanhang😉

    Enne, die bonus kun je op geen mooiere manier besteden dan door met je gezin te gaan genieten.

    Veel plezier

    Reactie door Barbara | december 17, 2009


Geef een reactie

