Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Komt een vrouw bij de kapper

Komt een vrouw bij de kapper. Ken je die? Van die vrouw die bij de kapper komt? Nou, d’r komt een vrouw bij de kapper…

Daar zat ik in de kapperstoel met mijn smeekogen: “HELP MIJN HAAR VALT UIT!”. Kapper keek naar mijn haar en liet zijn handen erdoorheen gaan. Heb je stress gehad, vroeg hij. En toen zat ik daar ineens te huilen in die stoel. Waar dat nou ineens vandaan kwam wist ik niet, maar ik zat ineens te janken. En niet om mijn haar.
Kapper ging verschrikt een kopje koffie halen en ik deed na dat bakkie troost mijn verhaal. Kapper en ik kennen elkaar al een paar jaartjes: hij heeft mijn bruidshoofd nog gedaan. Hij is behalve een hele goeie knipper ook een hele goeie kapper in die zin dat hij net de plaatselijke dominee is: je kan er altijd je verhaal kwijt.

Zijn kundige mening: mijn haar is alleen maar verzwakt. Ik word niet kaal. Je haar is een graadmeter van hoe het met je gaat. (Tja, dacht ik met mijn bio-achtergrond: sneldelende cellen, kan wel kloppen.) Er zitten geen kale plekken: overal zit haar, uitvallend haar en nieuw haar. Maar ik hoef niet bang te zijn dat ik kaal word. Maar mijn haar zit in een versnelde fase: het valt sneller uit, maar het komt ook sneller terug. Dat het gebeurde na het verven, had niks met het verven zelf te maken. Dat was een soort toeval toeval: dat was hetzelfde als door je rug gaan op de dag dat je eindelijk vakantie hebt. Hij vertelde me welk vitaminesupplement zou moeten werken. En ik vertrouw hem wel. En als de plaatselijke dominee, psycholoog en medicijnman zei hij ook welk supplement goed voor het rennen was (hij rent zelf ook), want ik moest mezelf niet uitputten, dit middel was goed voor het herstel van mijn spieren.

Vervolgens kapte hij me schitterend, er hoefde maar een centimeter of vijf van af, en verdomd als het niet waar is, hij knipte en föhnde er een derde van het volume bij.

Heur haar met een stukkie boom en de mooie krans van Tuttemerrul. (De boom is zwart-zilver, die gekleurde dingen zijn chocolaatjes, geen ballen!)

december 13, 2009 - Posted by | Repel | ,

22 reacties »

  1. Ik kan me voorstellen dat je schrok maar idd men. de kapper heeft gelijk..ook ik heb het aan de lijve ondervonden maar het komt terug voor je er erg in hebt :-)….prachtig zilverachtig plaatje by the way!

    Reactie door Imna | december 13, 2009

  2. Gelukkig! Goed verhaal van die kapper en wat een mooi kapsel heeft íe gemaakt. Wat zul je blij zijn..

    Groet Roelien

    Reactie door Roelien | december 13, 2009

  3. Mooi, je haar!
    Elke mens verliest dagelijks een groot aantal haren en bij jou zal het wel in orde komen!

    Reactie door zeezicht | december 13, 2009

  4. mooi Repel.. ook mooie boom en krans… fijn dat de kapper je zo goed kon “helpen”…je bent echt gelukkig als je mensen rond om je hebt die ook willen luisteren….en niet alleen willen horen..

    fijne zondag
    grts

    Reactie door clair1991 | december 13, 2009

  5. Mooie bos met haar! En gelukkig: het komt dus allemaal weer goed!

    Reactie door Madelief | december 13, 2009

  6. Wat een prachtig haar zeg enne een hele mooie krans ook en ik herken nog meer in de boom😉
    gelukkig had je een goede kapper mijn zoon had minder geluk gisteren….

    Reactie door ilse | december 13, 2009

  7. Weet je wat ook leuk is met nieuw haar? Dat je straks zo’n domme minipony gaat krijgen van nieuwe haartjes. Enig.
    Had ik ook toen ik stopte met borstvoeding. Enig, ik zweer het je.

    Wat is jouw haar lang man. Zo lang krijg ik het nooit. Ik knip ’t altijd af als het over de schouders komt. Vraag me niet waarom hoor, want iedere keer heb ik spijt als de korte haren op mijn hoofd.

    Reactie door Joeltje | december 13, 2009

  8. Lang leve een goeie kapper! Fijn dat hij je gerust heeft kunnen stellen (ik zou ook in de stress schieten!) en je en passant ook nog supplementen voor het rennen heeft aangeraden. En kan me voorstellen dat het ook wel even prettig was om te horen dat het niet aan het verven lag en dat je dat dus gewoon kunt blijven doen. Geniet lekker van je mooie haren!

    Reactie door Renske | december 13, 2009

  9. Nou, je haar ziet er in ieder geval prima uit! Lekker lang, goed ge”styled” (rot woord, maar ja). Lang leve die kapper. En fijn dat het dus niet aan de verf lag en dat het dus niet zo erg is als je eerst dacht.

    Reactie door Mammalien | december 13, 2009

  10. Waar zou je toch zijn, zonder die kapper annex psych annex sjamaan annex dominee.

    Je haar zit mooi hoor, mooie kleur ook. Ik moet ook hoognodig in die stoel stappen, nu alleen nog de tijd er voor vinden😮

    Fijne zondag

    Reactie door Barbara | december 13, 2009

  11. Gelukkig, Repel, het komt goed. Wat een prachtig haar heb je.

    @Joeltje; doe ik dus ook. Iedere keer baal ik er weer van dat ik het toch weer laat knippen. Maar ja.. die tussen fase he?

    Reactie door Door | december 13, 2009

  12. Je haar ziet er prachtig uit hoor!
    Welk voedingssupplement heeft hij je aangeraden? Ben altijd erg geinteresseerd daarin en ik heb dan ook een kast van vanalles voor je weet maar niet wat. Dat is altijd het eerste wat ik doe bij welke kwaal dan ook. Ik heb deze kwaal gelukkig nog niet gehad maar ik ben graag voorbereid.

    Reactie door Wieke | december 13, 2009

  13. Ik gok op een B-vitamine…

    Reactie door Wieke | december 13, 2009

  14. Oh, wat een prachtige bos! En lang leve je kapper, zo uhij er bij mij een stukje aan kunnen knippen?
    Het wordt al langer maar ’t gaat mij niet snel genoeg…

    Reactie door Nicolette | december 13, 2009

  15. Mooi haar Reep!
    Wat fijn dat je kapper zo met je meedenkt en meevoelt… Dat zijn de beste.
    Prachtige boom heb je ook.
    Liefs

    Reactie door Nicolekebolleke | december 13, 2009

  16. Mooi haar. Ik ben blij dat ik de voorkant van jou inmiddels ook ken. Het komt dus helemaal goed met jouw prachtige haar!

    Reactie door Toaske | december 13, 2009

  17. Ik kan niet wachten op de pony van mini-haartjes!

    Ik ben, net als Lewis, ook alvast maar naast mijn schoenen gaan lopen hoor mensen! Jullie zijn lief!

    Reactie door De Repel | december 13, 2009

  18. Nou gelukkig was alle paniek voor niets.
    En op de foto te zien heb je gelukkig nog een prachtig koppie met haar over.

    Reactie door Leidse Glibber | december 13, 2009

  19. mooi kapsel heb je! (hoe ziet de voorkant er nu uit?)
    en gelukkig viel het dus wel mee.. pfff dat is een opluchting he?
    mag ik het adres van die kapper/psycholoog/dominee?🙂

    Reactie door Eu Mesmo | december 13, 2009

  20. Je logje brengt nostalgie en verlangen naar mijn ‘eigen’ kapper. Jarenlang was ik bij hem, altijd als enige klant in de zaak. Bonbonnetje bij de koffie en de kapstoel was idd een soort biechtstoel. Mijn kapper was prettig gestoord, deed alsof hij homo was, maar was zo hetero als het maar kon, maar volgens hem deed dat homo-geintje van hem het beter in het vak.

    je haar zit prachtig, ik ga deze week, huilen maakt je grauw zag ik in de spiegel, en ik wil niet meer grauw zijn, dus ik ga van de week, mijn smoel laten masseren en smeren en mijn haar laten doen. Verwendag.😉 wel knap hé at zo’n kapper er dan zo’n volume in föhnt, Ik probeer die truuk altijd af te kijken, maar ’t is me nog niet gelukt.😀

    Enne wat voor vitaminedingen doe je voor je spieren en je haar dan?

    Reactie door JC | december 13, 2009

  21. Wauw, mooi haar heb jij. Mooi golving erin en mooi geknipt.
    Fijn, zo’n kapper, waarbij je je hart kan uitstorten.

    Reactie door prutsen | december 15, 2009

  22. gelukkig maar Repel! je mag echt trots zijn op dat prachtig gekapte en geknipte haar!

    Reactie door Linda | december 15, 2009


Geef een reactie

