Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een oude dame

Ze poept wel 10 keer per dag naast de bak.
Ze heeft mijn bank geruïneerd omdat ze altijd ‘een nageltje bijzet’  als ze erop springt.
Ze snurkt.
Haar dieetvoer kost een godsvermogen.
Ze heeft roos.
Ze is niet altijd even aardig tegen de nieuwkomers.
Ze is dik. Niet zo dik als vroeger, maar nog steeds dik.
Ze is stram.
Ze loopt een beetje mank.
Ze heeft denk ik een kleine attaque gehad want ze lijkt wel een beetje veranderd ineens, een week of 4 geleden.
Soms zit ze liever bij Manlief dan bij mij.

Maar ze is wel mijn Lewis. Mijn Lewis-de-Pewis. Ze spint en ze is aanhalig en ze knuffelt zo lekker. En ze houdt van ons.
Ze heeft haar broer nu al bijna een jaar overleefd en met alle gebreken hoop ik dat ze nog veel ouder wordt.
Maar ik geloof dat ze, voor haar doen, echt oud is. Een heel oud besje.
Twaalf is sowieso oud voor een Brit, maar als ik eerlijk ben is ze zo langzamerhand ‘op’  aan het raken.

Maar, je ziet het er niet aan af. Ze is nog steeds prachtig. En dat zonder plastische chirurgie. Daar kan La Paaij nog een puntje aan zuigen!
Kijk haar eens mooi wezen. Zeker met mijn nieuwe flitser. Wisten jullie al dat ik een nieuwe fliepser heb?

december 12, 2009 - Posted by | Levende Have | , ,

26 reacties »

  1. Ze is inderdaad prachtig!!! Onze Peewee-poes wordt 12 binnenkort en ik ben bang dat hij een beetje aan het dementeren is… Soms ligt hij op de trap te slapen en dan dondert hij ineens een paar treden naar beneden! We moeten er dan wel om lachen, maar het is toch raar… Of hij gaat in de draai van de trap zitten, zo op 5e tree, en kijkt dan… juist: de hoek in! Strange….. Toch hoop ik ook dat hij nog jaaaaaaren bij ons zal blijven! We weten bijna niet anders, of Peewee-poes is een deel van ons gezin!
    p.s. niet teveel afknippen hoor!!!

    Reactie door Wondelgijn | december 12, 2009

  2. Tssss…. ik vergis me zelfs! Peewee-poes wordt 14 binnenkort!! Jongste was 2 toen hij geboren werd bij ons en zij wordt 16 in maart…. Hellup…. we worden oud!!!!

    Reactie door Wondelgijn | december 12, 2009

  3. wat zijn ze mooi hè die Britten.. het maakt niet uit hoe oud..en jullie Lewis is ondanks al haar kwalen een prachtpoes..

    Ja ik weet dat je een nieuwe flitser hebt… maar mijn hubby wil toch een andere… ach.. mannen…..een merk is een merk is een merk……toch is het hard nodig want de ingebouwde flitser geeft zoveel hardere foto’s daar helpt shoppen al bijna niet meer tegen… bovenstaande is wel wat “overgedreven” hoor:).. maar je snapt me vast wel….

    grts

    Reactie door clair1991 | december 12, 2009

  4. Lewis. Is. Prachtig. En noem het maar Alzheimer-light; een kat kan ook echt dement worden. Ik heb een zwak voor het poezenvolk met ieder een eigen karakter.
    Mooi flitsertje hoor!
    (Beterschap met je brandweerman zijn oor, schiet niet echt op las ik ergens…)

    Reactie door Nicolette | december 12, 2009

  5. Wat een prachtig bontjasje heeft ze aan!
    Ik houd van die scherpe blik in kattenogen. Alsof zij de wereld persoonlijk kunnnen laten stoppen met draaien.

    Reactie door Henderijn | december 12, 2009

  6. Hoera! Onze kat is pas 2 en ik lees dat ze dus nog minstens 10 jaar mee kan! Maar het is een mooie kat Repel, en is het niet zo dat nu ze ouder wordt, je nog meer van haar gaat houden als je ziet dat ze wat dement wordt?
    Afscheid nemen van dieren is sowieso al hartbraking!

    Reactie door Madelief | december 12, 2009

  7. Pffft heartbraking, bedoel ik dus. Ik dacht al: wat staat het er raar!

    Reactie door Madelief | december 12, 2009

  8. Aha, net zo statig als mijn oude Storm. Dat gaat welk klikken tussen die twee! Mooi beest en mooie foto, groet Roelien

    Reactie door Roelien | december 12, 2009

  9. Ik geloof dat ik het wel eens gezegd heb, ik heb niets met dieren. Maar ik vind haar wel mooi!

    Reactie door Carla | december 12, 2009

  10. Zoon roept vanaf zijn spelcomputer opeens enthousiast: “He wat een lieve poes!” Huh, waar? O, op mijn beeldscherm (-:

    Reactie door mammalien | december 12, 2009

  11. Prachtig ze lijkt op Guus mijn oude Britt nu van Simone….
    Heartbreaking Madelief🙂 xx

    Reactie door ilse | december 12, 2009

  12. wat een prachtige poes…
    en een leuke naam Lewis, hebben jullie ook een Morse in huis, bedacht ik erbij?! hihi!
    hoop dat je nog lang van haar kan genieten, dement of niet…

    Reactie door tricky | december 12, 2009

  13. Hoihoi!
    Nou deze dame lijkt echt op de eigenwijze dame die ik hier rond heb lopen hoor!
    Al schijt Guusje gelukkig niet naast de bak, maar is ze juist heel netjes!
    Verder is ze superlomp, dat ben ik niet gewend van een kat.
    Af en toe denk ik dat er een kamerolifant door de kamer rent, zo’n kabaal kan ze maken.
    Ik mail je even een foto, oke?
    groetjes,
    Simone

    Reactie door Simone | december 12, 2009

  14. Het blijft een knappe dame jullie Lewis , ze kan heus nog wel wat jaartjes mee denk ik. Maar ja ik ben gewend aan htk-tjes en die kunnen wel 15 jaar of nog ouder worden (moekie van Louisa is toch al over de twintig en daar zie je het ook niet aan af) Raskatten worden meestal iets minder oud maar je kunt niet weten.

    Reactie door Haba | december 12, 2009

  15. @ Ilse: Whahahahoehoehoe! ik dacht de tweede keer ook al: het klopt ergens niet, maar ik weet niet waar…..!😉 Gelukkig ben jij perfect met je Nederlands! ;-))

    Reactie door Madelief | december 12, 2009

  16. Oh nee, dit is natuurlijk Engels…..

    Reactie door Madelief | december 12, 2009

  17. ahh zo mooi..

    Reactie door geliefdkind | december 12, 2009

  18. Prachtige poes. Ze kunnen zo bij je horen he. Onze Muck, een gewone je-weet-wel-kater, is al dik 15. En af en toe weet hij ook niet meer precies hoe alles ook al weer hoort.

    Reactie door Toaske | december 12, 2009

  19. Ik vind het echt een oude wijze dame die de boel goed in de smiesen houdt!

    Reactie door baasbraal | december 12, 2009

  20. Ze is wel wat breed ja.
    Maar nog niet zo breed als onze Nicky. Dat is dan wel een hond, maar in driehoek vorm. Veeeel breder van achter dan van voren😉

    Reactie door Wieke | december 12, 2009

  21. Nou nou, Lewis heeft haar schoenen al uitgetrokken: daar is ze al naast gaan lopen😉

    @Tricky: haar broer, Morse, is dit jaar op 12 januari overleden. Morse en Lewis. Morse ging aan een hartaanval, net als in de serie.

    Reactie door De Repel | december 12, 2009

  22. Ze is echt geweldig. En prachtig.
    Ik zou haar ook alles vergeven/

    Reactie door Yvonn | december 12, 2009

  23. Ach moet allemaal kunnen toch, wees blij dat ze er nog gezellig bij is.

    Reactie door Leidse Glibber | december 12, 2009

  24. Wat een schitterende foto! Wat een schitterend beest. Jij hebt het over Lewis de Pewis, ik had ooit een Herman, Heurmen de Peurmen😀

    Reactie door Josephine | december 13, 2009

  25. Mooie foto!
    Kwil haar aaien, zo zacht ziet ze uit…

    Reactie door Nicolekebolleke | december 13, 2009

  26. ik wist niet dat 12 al oud was… hopelijk wordt ze 20🙂

    Reactie door Eu Mesmo | december 13, 2009


Geef een reactie

