Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

He! Er is geen bal op de tv…alleen een film met…

We schrijven 1989. Het begin van de commerciële televisie in Nederland. Heetten ze Veronique, of RTL10 of zo? Hoe dan ook, ze begonnen met het uitzenden van een juweeltje genaamd As The World Turns. En de Repel kijkt anno nu, 2009, al 20 jaar naar dit culturele hoogstandje. Gisteren kwam het nieuws dat het Amerikaanse CBS de stekker eruit trekt. De Repel is in shock; wat moet ik zonder Lucinda, zonder Holden, zonder Carly?
Blijft er dan niks over dan Dr. House en mijn logwereld?

Ik moet serieus mijn wereldbeeld gaan bijstellen zonder Oakdale, tjemig.

december 9, 2009 - Posted by | Repel |

21 reacties »

  1. Ja.
    Dus.
    Ik wist niet wat ik zag gisteren op teletekst!!!!
    Ik ben er nog steeds van in shock.

    Reactie door Nicoleke | december 9, 2009

  2. ach ze staan geloof ik ook op DVD en dan worden ze ook vast nog jaren herhaald… ik zie ze af en toe en tja…

    grts

    Reactie door clair1991 | december 9, 2009

  3. Eerlijk gezegd vind ik het lekker opruimen in de programmering. Graag ook Goede Tijden eruit. En als we toch bezig zijn ook Boer zoekt Vrouw, X Factor, so you think you can dance, en al die andere flauwe zooi. En dan het aantal zenders drastisch inperken.

    Ik ben dus niet zo’n tv-fan, heb um het liefst zwart…

    Reactie door Wieke | december 9, 2009

  4. Oke, ik beken. Ik heb vroeguh een hele tijd naar Santa Barbara gekeken. Een van de weinige soaps die ik hebben kon, maar was daar dan ook wel verslaafd aan. Tot het opeens zomaar stopte en ik echt in een diep, diep gat viel.

    Reactie door Mammalien | december 9, 2009

  5. Ik heb ooit GTST gevolgd, maar da’s heul lang geleden. ATWT heb ik nog nooit gezien. Er zijn wel jaren geweest dat ik standaard elke avond achter de tv zat, maar ook dat is heul lang geleden.
    Ik kijk op dit moment alleen het Jeugdjournaal (wacht op nieuw seizoen van Desperate Housewifes) en af ten een een film. De rest van mijn tijd besteed ik aan mijn bloedjes van kindjes en vriendje, zit ik achter de PC, lees ik boeken of fröbel wat heen. Ik mis de tv helemaal niet!

    Reactie door Toaske | december 9, 2009

  6. Hoera voor jouw stukje! Hoera omdat je een stukje schrijft en ik wil woorden lezen, ook op woordeloze woensdag. En hoera omdat ik ook fan van House ben. Is het enige programma dat ik moet zien.
    En ATWT sjonge, daar ben ik echt verslaafd aan geweest, ik dacht op een gegeven moment iedereen in Oakdale echt persoonlijk te kennen, ik praatte ook mee tijdens de serie, ja tegen de tv dus, zie je het voor je? Ik praatte tegen Holden , Lily en Carly dusse voor mijn verdere ontwikkeling is het misschien maar beter dat het stopt.

    Reactie door Roelien | december 9, 2009

  7. Ik heb het nog nooit gezien..

    Reactie door Door | december 9, 2009

  8. ik vind er echt geen bal aan aan ATWT , snap dan ook de lichte hysterie niet rond deze soap, nu moet ik zeggen ik kan geen soap kijken al zou ik het willen. Geen tijd om elke avond hetzelfde tijdstip klaar te zitten vind het al heel wat dat ik 1x per week Greys volg…enne hij stopt dan wel maar hier gaat ie nog een aantal jaren door hoor ze lopen hier achter….

    Reactie door ilse | december 9, 2009

  9. Ik kijk het heel af en toe, maar ‘k moet eerlijk zeggen dat ik het een niveau vind van lik me vestje hoor. Bijna alle vrouwen hoppen van de ene kerel naar de andere en vice versa. En als je al 22 jaar getrouwd bent, dan snap je dat echt niet. Ik niet tenminste.

    Wat ik ook niet snap zijn de reakties die ik her en der lees over de woordeloze woensdag. Jemig, sommigen doen net alsof we dat al weken achter elkaar élke dág doen! Het is maar 1 dag in de week!

    Reactie door Madelief | december 9, 2009

  10. maar…. gelukkig lopen we anderhalf jaar achter!! dus we mogen nog even
    maar ik hoop toch echt dat ze tegen die tijd atwt weer aan het opnemen zijn

    Reactie door Eu Mesmo | december 9, 2009

  11. Woordloze woensdag? Zegt me niets. ATWT? Zegt me ook niets. Dat laatste is niet helemaal waar, het zegt me wel wat, maar ik heb het nog nooit gezien. House daarentegen kijk ik vrijwel elke week. Ik keek ook altijd naar Sisters en Charmed, maar die hebben ook geen nieuwe uitzendingen meer.

    Reactie door Carla | december 9, 2009

  12. Heel wat vrouwen waren in shock vandaag hahahahah

    Reactie door Leidse Glibber | december 9, 2009

  13. Nounou. Poepoe.
    ik doe het al 20 jaar zonder en ik leef nog steeds. Maar je moet niet vragen hoe gezond ik ben😉

    Sterkte!

    Reactie door Lydia | december 9, 2009

  14. Toen wij in een gifwijk hadden gewoond en daarna ons (nieuwe)huis was afgebrand, toen, toen keek ik naar The Bold and the Beautiful en streek er bij ’s morgens van acht tot half negen. Heerlijk om zulke overdreven maar voorspelbare ontwikkelingen te volgen als je eigen leven even te bizar voor woorden is. ATWT bekeek ik eens in de vier maanden, net genoeg om de verhaallijn te volgen en net genoeg om niet bij de TV in slaap te vallen bij die eeuwige herhalingen van het verhaal.

    Reactie door baasbraal | december 9, 2009

  15. Ja…errug hè? Geen ATWT meer. Moeten we nou verplicht naar GTST gaan kijken voor een Lucinda-fix?

    Kom op Repel! Er zijn nog genoeg leuke programma’s op TV, toch? House, Bones, CSI, NCIS, Ghost Whisperer, Medium, Charmed. Nah, daar kan je de week ook niet mee vullen😉

    Toch wel jammer na zo’n lange tijd.

    Reactie door Meanannie | december 10, 2009

  16. Oh, ik kijk ook maar eens in de week, da’s vaak genoeg om alles te kunnen volgen. Ik vind het heerlijke ontspanning in een druk leven waarin ik al genoeg zorgen heb.

    Reactie door Repel | december 10, 2009

  17. Ik kijk eigenlijk nooit naar soaps, nu ja. . . . House is de enige uitzondering maar die mis ik ook nog al eens omdat ik te druk met andere dingen ben.

    Reactie door Haba | december 10, 2009

  18. Goh, en waarom stoppen ze?!
    Ik kijk zo nu en dan nog eens, en dan zie ik hoe ze ouder zijn geworden. Vooral dokter Bob vond ik echt een oud mannetje geworden…

    Reactie door Nicole | december 10, 2009

  19. Bob is inderdaad oud! Een doodgewone bejaarde man eigenlijk. Tom blijft wel ‘gedistingeerd’ eigenlijk, vind ik😉

    Reactie door Repel | december 10, 2009

  20. We hadden het er nog over vanmiddag op de redactie: we lopen ongeveer 2 jaar achter dus heb je nog 2 jaar te gaan😀

    Reactie door Josephine | december 10, 2009

  21. Grey’s Anatomy?? Vanaf maandag weer 71 graden noord…. (gaaf!!), misschien moeten we vaker Expeditie Robinson eisen?? Hahahaha, gewoon nog meer gaan rennen dus!

    Reactie door Wondelgijn | december 11, 2009


Geef een reactie

