Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een blijde boodschap van de Ooievaar

Nee-hee, jongens, ik ben nog steeds niet zwanger. Want als ik zwanger zou zijn, zou ik iets uit te leggen hebben aan Manlief: de enige verklaring voor een zwangerschap van mij waarbij ons huwelijk stand zou houden is namelijk het concept ‘onbevlekte ontvangenis’. En aangezien hij, noch ik daarin geloven….nou ja, jullie snappen het wel.

Nee, ik ben dus niet zwanger. (Boe-hoe, huilen de hormonen mijn bejaarde eicelletjes: wij willen een vierde Dalton, wij willen nóg een jongetje! Wij kunnen het best nog wel!) Nee, nooit meer zwanger. Maar ik zag vandaag wel de ooievaar. Dokter Ooievaar. Nog steeds de kinderarts met de mooiste naam van het Noordelijk halfrond. Ik kan niet geloven dat het nog maar net een half jaar geleden is dat wij met de handen in het haar zaten. We hadden een doodongelukkig kind dat ook nog eens in zijn broek poepte. De psych doorgronde zijn en ons verdriet en dat was de helft van het probleem. En toen kwam dokter Ooievaar, en hij kwam en zag en overwon. En al was hij na 3 maanden niet direct zo tevreden als wij, vandaag was hij tevreden. Echt tevreden.

Middelste heeft het tussen de oren: hij zit niet verstopt, poepen doet geen pijn meer, en als hij moet, mag en kan hij het niet tegenhouden. Zelfs niet als hij zit te Wii’en. En dat gaat tegenwoordig als een tierelier. Wij mogen heel gestaag het aantal zakjes gaan afbouwen. Oh pardon, dat is jargon. ‘Zakjes’  zijn de zakjes laxeermiddel die we moeten oplossen in een beetje water (en dat luistert heel nauw: mam! je hebt er teveel in gedaan!) waarvan hij er in het begin 7 (!) per dag van kreeg. Nu al zitten we op 2. En we mogen heel langzaam gaan afbouwen naar 1….en na een paar weken naar om de dag eentje…en na weer een paar weken naar niks. En als we het vermoeden hebben dat we te snel gaan, mogen we weer meer geven.

En we hoeven niet meer terug naar de Ooievaar. En dat is maar goed ook, want mijn bejaarde eicellen komen achter hun rollator vandaan als zijn naam valt. Het wordt tijd dat ze rustig afsterven achter hun geraniums. Voor Middelste is het wel jammer, want hij kreeg elke keer als hij naar de Ooievaar moest een prinsessenballon en nu krijgt hij die dus niet meer.

Dus…to go out with a bang kreeg hij vandaag een extra klein ballonnetje mee. Een ballon, een ballon, een ballonnetje….kijk hem eens poseren met zijn ballonnetje. En het concept ‘poseren’ heeft hij bijna helemaal, maar nog net niet compleet, volslagen niet onder de knie; wat een verwrongen blik! Maar terecht trots. Net als wij.

december 7, 2009 - Posted by | De Daltons | ,

16 reacties »

  1. Wahahaha. Ik dacht het echt, toen ik de titel las… Maar ok, geen vierde Dalton dus…

    Reactie door Cisca | december 8, 2009

  2. Hoera!
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje…
    Evengoed jammer dat je niet zwanger bent.🙂

    Reactie door Nicoleke | december 8, 2009

  3. Joepi! Gefeliciteerd! En pas maar op met je uitspraken over onbevlekte zaken:-) Zie de comments bij mijn log van gisteren haha.

    Reactie door Door | december 8, 2009

  4. Hij kreeg 7 zakjes? 7??? Dat méén je niet?! En toen kon je de poep zeker tot uit de dakgoot wegkrabben?
    2 Zakjes klinkt al een stuk ontspannener, moet ik eerlijk zeggen. Hoera voor je zoon!

    Reactie door Madelief | december 8, 2009

  5. Nee, met 7 zakjes kon hij het nog ophouden…zelfs na een klysma kon hij het nog ophouden…het heeft enorm veel moeite gekost!

    Reactie door De Repel | december 8, 2009

  6. Inderdaad een spannende titel Repel!🙂

    Goed van die zoon van je!

    Reactie door Toet | december 8, 2009

  7. Goed van ‘m hoor! Enne… dan koop je toch zelf een zakje prinsessenballonnen?

    Reactie door Carla | december 8, 2009

  8. Fantastisch! Je ziet wel, alles is tijdelijk… (heb ik zelf ook moeite mee, zie mijn log van gisteren) maar echt waar, alles gaat over. Soms vanzelf, soms met veel moeite, maar het gebeurt.

    Reactie door Wieke | december 8, 2009

  9. Wat fijn dat het de goede kant op gaat. want wat voel je je als ouder toch ongelukkig als het allemaal niet zo vlekkeloos loopt hè..

    Nu de rest nog:)

    grts

    Reactie door clair1991 | december 8, 2009

  10. Ik wil ook nog wel een vierde dalton hoor, dat hoort toch zo??

    Maar serieus, FIJN dat het zo lekker gaat met middelste. Leuke foto ook.

    Reactie door mammalien | december 8, 2009

  11. o wat een gave ballon en nee geen vierde geloof me dat wil je niet echt niet….

    Reactie door ilse | december 8, 2009

  12. Wow van 7 naar 2, alleen dat is al zo’n mooie ballon waard

    Die eierstokken blijven rammelen tot de overgang denk ik, misschien een geraniumpje extra planten??

    Reactie door Barbara | december 8, 2009

  13. Wat heerlijk als dat hij zo goed kan poepen nu. Ik heb zelf ook een stomme stoelgang, dus ik weet hoe vervelend het kan zijn als je daar problemen mee hebt.
    Zo stom op de foto gaan staan, daar kan jongste hier er ook wat van!

    Reactie door Toaske | december 8, 2009

  14. Wat goed dat het zo goed gaat!!…en die eierstokken…laten we het daar maar niet over hebben oke :-)))

    Reactie door Imna | december 8, 2009

  15. Goed nieuws hoor jullie zullen (letterlijk en figuurlijk) opgelucht zijn.

    Reactie door Leidse Glibber | december 8, 2009

  16. Top he! ik merk nu dat hij er zelf ook best trots op is. Leuk om te lezen overigens dat ik niet de enige ben die rationeel wel is gestopt, maar emotioneel nog lang niet!

    Reactie door De Repel | december 8, 2009


Geef een reactie

