Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Elementary, my dear Watson: je krijgt wat je geeft…

Ik was van plan…

Ik was van plan een fotologje te maken over hele lieve mensen.
Over lieve mensen uit mijn vriendenkring en lieve mensen uit mijn internetvriendenkring.
Want ik heb zoveel kadootjes gekregen de afgelopen tijd.
En 5 december leek me nou bij uitstek dé avond om daar over te verhalen.
En een dank-je-wel-of-wat uit te delen.

Ik kreeg namelijk troostkadootjes, ik kreeg vriendschapskadootjes en ik kreeg kadootjes uit loglandacties.
De term ‘kadootjes’ moet je in de breedste zin van het woord opvatten: ik kreeg zowel heuse echte fysiek tastbare kado’s, als virtuele kado’s met mooie intenties.
Kado’s in de breedste zin van het woord: ik heb zoveel steun ontvangen dat ik er bijna van omviel.

Ik was van plan een logje te plaatsen met foto’s die ik heb gemaakt van een aantal van die kado’s. Maar mijn mooie nieuwe lens (die zo nieuw niet meer is, ja ja, ik zal de disclaimer er zelf maar bij plaatsen) is nogal dik en groot (size does matter). En als ik probeerde foto’s van dichtbij te maken, was de lens zo dik dat de geïntegreerde flits van mijn camera vaak een schaduw van de lens over het beeld maakte.

Vandaag heb ik een flitser (liefkozend ‘fliepser’ genoemd) gekregen van Manlief, van mijn lieve man, mijn man zo lief. Een heuse externe profi fliepser met batterijen. En met mijn nieuwe fliepser maak ik zulke mooie foto’s met mijn (niet meer zo nieuwe) lens, dat ik de pré-fliepser foto’s met schaduw niet meer wil plaatsen. En dat is helemaal niet erg.

Want zij had zelf al een hele mooie foto gemaakt van de kaart die ze helemaal speciaal voor mij maakte in speciaal voor mij geselecteerde herfstkleuren toen ik een knobbeltje in mijn borst ontdekte. Om me een hart onder de riem te steken. Ze houdt niet van seriewerk, ze is exclusief…dus als jullie ooit eens een hele speciale, unieke kaart willen…ik weet wel een adresje. Onbekenden van ons zijn zij en haar Lief overigens sowieso niet. Haar Lief was degene die deze onvergetelijke maakte van mijn lief. Ik kreeg kaarten van velen van jullie en ik kreeg zelfs een eigen beschermengel, ik logde er al eerder over. En toen ik een keer zakelijk iets bestelde bij haar was ze teleurgesteld toen ze erachter kwam dat de bestelling kwam van iemand die ze al langer kent onder de naam “Repel”. Want dan zou ze wat extra’s hebben gedaan. Maar wat ze voor de, voor haar, anonieme besteller had gedaan was al zo verzorgd, zo speciaal en zo fijn dat ik het eigenlijk heel bijzonder vond: dit allemaal voor een anonieme eerste klant…wow…dat is bijzonder. Het tweede pakketje kwam met extra’s; ze kent me inmiddes bij naam en toenaam. Mijn mams vond mijn sieraad zo mooi dat ze het zelf ook wil hebben. En ik heb het voor haar besteld. Met het verzoek aan die mooie dame van tuttemerull dat het in januari moet worden bezorgd, op het adres van mijn mams, op haar verjaardag. Mijn mams gaat zo’n mooi pakket vast net zo fijn vinden als ik, zo niet nog fijner. Zij heeft ook al meerdere keren iets liefs gestuurd. En ik deed vervolgens iets spontaans toen bleek dat zij degene was uit logland die niets had gekregen uit Cisca’s actie. Ik vond dat oneerlijk, dus vandaag ging er een pakketje voor haar de deur uit. Een mensch mag ook wel eens iets goeds doen uit zichzelluf. Dat heb ik namelijk van haar geleerd:

“Je krijgt wat je geeft. Maar niet persé van dezelfde persoon, want dat zou saai zijn.”

Het is mijn nieuwe motto. En ik vaar er wel bij, mag ik zeggen.

Maar goed. Enough said. Tijd voor foto’s van mijn niet meer zo nieuwe lens in combinatie met mijn gloednieuwe fliepser.

Watson

En Sherlock

december 5, 2009 - Posted by | Repel |

14 reacties »

  1. Je hebt het weer mooi verwoord!
    En over bedankjes gesproken: Tygo (groep 3, kan net lezen en schrijven) gaat morgen een bedank-brief aan de Sint schrijven, Tessa gaat een dank-je-wel tekening maken. Bedanken moeten ze ook leren!

    Reactie door Wieke | december 5, 2009

  2. Overigens, weer prachtige foto’s met je nieuwe fliepser en lens. Komisch dat het sneeuwt over Sherlock en Watson😉

    Reactie door Wieke | december 5, 2009

  3. hoi Repel heb je een foto of en merk of een weblink van je fitser.. zoals je hebt gelezen of niet heb ik mijn man een camera cadeau gedaan als dank voor zijn mantelgezorg enzo je kent dat wel… een goede flitser is nooit weg….
    en als jij tevreden ben, hoef ik niet te zoeken..

    mooie foto’s trouwens en ik kan zien dat on ze rooie Luna daar wonderwel bij past:)..(maar je krijgt hem lekker toch niet……..)

    grts

    Reactie door clair1991 | december 5, 2009

  4. mooi.

    Reactie door Corine | december 5, 2009

  5. Mooi gezegd, mooi gefotografeerd. Dat beetje rossige is dat van je nieuwe flitser of hebben ze dat gewoon?

    Reactie door baasbraal | december 5, 2009

  6. potdomme, wat een prachtfoto’s.
    Wat een prachtkatten, wat een prachtvent heb jij😀

    Reactie door Josephine | december 5, 2009

  7. Ze hebben een hint bruinig, dat werd op de foto wat rossig. Ze zijn niet zuiver grijs-wit.

    Reactie door De Repel | december 6, 2009

  8. Oh ja: de flitser is de kleine flitser die bij de sony alfa hoort: de F20AM. Geen grote toeter, maar handzaam en klein en perfect voor binnen flitsen

    Reactie door De Repel | december 6, 2009

  9. Inderdaad, je krijgt wat je geeft…. Mooi gezegd!😉
    Ik kijk trouwens eens goed in de ogen van Sherlock, en ik zie… ik zie… repel!😉 Dát is nu eens leuk!!
    p.s. jij ook al aan de sneeuw?? Hoe doen jullie dat toch????

    Reactie door Wondelgijn | december 6, 2009

  10. Mooi logje Repel!
    En ohh, die katten van jou: prachtig. Laat je het even weten als je ooit ’n nestje krijgt?

    Reactie door Nicolette | december 6, 2009

  11. he repel

    wat lief van je en graag gedaan hoor en was heel gezelig
    vorige week en we hebben genoten van de kids en zeker
    het naar bed gaan met schoon gedeelte😀 en ben begonnen aan je boekje🙂
    groetjes roxy en lief

    Reactie door roxy | december 6, 2009

  12. Mooie praat en mooie foto’s!

    Reactie door Joeltje | december 6, 2009

  13. Lief logje vol lieve menschen!

    Reactie door Toaske | december 6, 2009

  14. Mooie foto’s geflieptst hoor.

    Reactie door Leidse Glibber | december 6, 2009


Geef een reactie

