Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Broeders

Middelste heeft steeds meer verschijnselen van de Mexicaanse, maar de koorts is niet hoog genoeg. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk wat anders, òf hij kan ‘m met gemak aan, die watje van een griep. Jongste vond die prik een lachertje. Hij ontving ‘m letterlijk lachend en hij huppelde springend en gierend van de lach weg, midden tussen de krijsende en spartelende kinderen. Als hij de betekenis van ‘je middelvinger opsteken’ al had geweten, had hij dat gedaan. Middelste begon weer over Michael Jachson en medicijnen en doodgaan. Die jongen moeten we in de gaten houden, er gaat wat om in dat bolletje.

Na de prik belt Manlief dat hij even naar het ziekenhuis moet: bij een duikoefening is zijn trommelvlies geklapt. De chaos in huize Brekebeen is compleet. Maar ook dit loopt met een sisser af: het kan uit zichzelf genezen. Enigszins gestressed ga ik naar werk.

Oudste blijft ondertussen de beste grootste broer die je je kan wensen. En wat leest hij al mooi voor met zijn AVI 7. Hij leest het als een spannend verhaal en zijn broertjes worden helemaal meegesleept.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

november 24, 2009 - Posted by | De Daltons | , ,

25 reacties »

  1. Wat mooi dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen.
    Heel veel sterkte voor alle gezinsleden van huize Repel!

    Reactie door Nicoleke | november 24, 2009

  2. Knap hoor al zo goed voorlezen en dan al in AVI 4.. het zal het tempo wel zijn waardoor hij dan nog niet uit de AVI’s is…boeiuh…
    Meidje doe je een beetje rustig aan.. als mam straks ziek is dan is je hele mansvolk omhand…

    grts

    ps.. goed van je jongste…maar ook goed van jullie.. het is maar hoe je het brengt hè…

    Reactie door clair1991 | november 24, 2009

  3. Wat een ontzettend aandoenlijke foto. Kijk ze nou zitten met z’n drietjes. Wat een zonen om trots op te zijn!!

    Reactie door Door | november 24, 2009

  4. even bijgelezen op je blog.
    Heavy beslissingen, heavy tijden vanwege van alles. En wat heerlijk om dan steeds weer de liefde voor jouw mannen van het scherm te zien spatten!

    Reactie door Toet | november 24, 2009

  5. Wat een prachtknullen, hoe ze daar met z’n drietjes heerlijk zitten. TOP.
    Knap dat jongste de prik zo gelaten onderging!
    En voor allen; beterschap!

    Reactie door Limoentje | november 24, 2009

  6. wat een heerlijke foto’s…
    geniet maar van je kroost zou ik zeggen…

    Reactie door tricky | november 24, 2009

  7. hier is jongste veel bezig met michael jackson en de dood
    als er iemand in het nieuws in beeld komt vraagt hij vaak of diegene ook dood is
    het heeft blijkbaar veel impact gehad op jouw en mijn kleintjes

    Reactie door Eu Mesmo | november 24, 2009

  8. Sjonge, het houdt ook niet op bij jou met die zieken, sterkte voor allemaal en heerlijk om die jongens zo in elkaar te zien wegkruipen. Koesteren, koesteren, koesteren! Volgens mij zijn ze heel lief!

    Reactie door Roelien | november 24, 2009

  9. Ik ben benieuwd hoe de prik hier ontvangen gaat worden. Voor die tijd heb ik het er maar niet over.
    Dat trommelvlies, dat heeft mijn manlief ook een keer gehad. Het kan inderdaad vanzelf genezen, maar het kan ook verschrikkelijk veel pijn doen.

    Reactie door Carla | november 24, 2009

  10. Gaaf, zo’n grote broer. Dat doet je goed als mams, dat ze zo leuk met elkaar omgaan, toch?

    Reactie door Mammalien | november 24, 2009

  11. Wat een lekker stelletje is het toch!
    Dood is blijkbaar een fascinerend onderwerp, hier loopt er ook zo eentje rond. Gisteren lag er een dode koe aan de kant van de weg om opgehaald te worden, daar worden dan meteen allerlei dode mensen aan gekoppeld.

    Reactie door Wieke | november 24, 2009

  12. Mijn Kleine Broertje is vandaag ook ziek thuisgebleven. Toch is er verschil; ik lees niet voor maar zorg wel voor eten. Het grootste verschil: Ik grossier dus niet in van die lievige schattige foto’s. (Daar is mijn Kleine Broertje ook wel iets te oud voor).
    Wat zijn jouw Daltons lief voor elkaar! Wederom veel beterschap.

    Reactie door Simonatoetje | november 24, 2009

  13. Oh zo leuk vind ik dat als een grotere broer (of zus in ons geval) voorleest aan de kleintjes.
    Beterschap voor de hele ziekenboeg!

    Reactie door Toaske | november 24, 2009

  14. ik moet je wat opbiechten
    dat kliederen met verf was niet bij mij thuis
    het was op mijn werk
    bij mij thuis wil ik dat ook niet hebben maar op mijn werk mogen de kinderen kliederen wat ze willen 🙂

    Reactie door Eu Mesmo | november 24, 2009

  15. Je bent toch zeker wel verschrikkelijk trots op die kinderen van je? IK ben zelfs trots op ze en ik ken ze niet eens! Op oudtste, op middelste en ook op jstoïcijnse jongste! Geweldig!

    Reactie door baasbraal | november 24, 2009

  16. lieflieflief

    Reactie door Corine | november 24, 2009

  17. Ach! Wat lief! Ik kijk al uit naar het moment dat Brecht ook kan (voor)lezen. Al hoeven Joep en Madelief dan niet per sé ziek te worden…
    Hier denk ik nog steeds dat Brecht de mexicaanse heeft gehad. De enige reden om te denken van niet is omdat de rest niet ziek is geworden. En die prik? Ha!! Voor tranen van Joep en Madelief moet je echt van betere huize komen!!

    Reactie door Yvonn | november 24, 2009

  18. Wat een geweldige foto’s Repel.
    En het is echt huize brekerepel bij jullie op het moment he hahhahah.
    Maar trekt allemaal wel weer weg.

    Reactie door Leidse Glibber | november 24, 2009

  19. Beterschap Repel voor iedereen; hopelijk valt de pijn van het trommelvlies mee voor je man en gaat de tacogriep snel een deurtje of wat verder….liefst de straat uit 🙂

    Reactie door Imna | november 24, 2009

  20. Die onderste foto… *smelt*

    Reactie door Cisca | november 25, 2009

  21. Om op te vreten zijn ze, als ze zo naast elkaar op de bank zitten die 3 broers!! (mijn vader zou zeggen: “en als ze groot zijn, heb je spijt dat je dat niet gedaan hebt…” Hahahahaha)
    Jullie hebben wel even een abonnement zeg, op ziekenhuis e.d. De strippenkaart moet zo langzamerhand toch wel vol zijn…?? Alles weer goed met manlief??

    Reactie door Wondelgijn | november 25, 2009

  22. Leuke foto’s Repel, zo te zien zijn ze helemaal in het lezen. Nou maar hopen dat dat zo blijft, want lezen is toch wel iets heel moois.
    Enne, beterschap voor alle brekebenen.

    Reactie door Herman Scholten | november 25, 2009

  23. schattig die 3 op de bank

    Reactie door louisa | november 25, 2009

  24. Heb ik het stokje zomaar doorgegeven, van huize Brekebeen? Dat iedereen maar snel beter mag worden.

    Reactie door Joeltje | november 25, 2009

  25. Wat is dat genieten zeg die kinderen met zijn drietjes!!! Wat een rijkdom!

    Reactie door Liekie | november 26, 2009


Geef een reactie

