Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Run baby, run!

De eerste keer dat ik met hollen begon, woonde ik nog samen met mijn ex. We hebben het over 1993. Nu ik dit typ realiseer ik me dat ik met gemak kan verhalen over zaken die zestien jaar geleden zijn gebeurd. En ik haal mijn schouders erbij op, merk ik. Ik heb vele complexen, maar leeftijd is er niet een van. Sterker nog: ik zie uit naar 40, hij staat al bijna om de hoek.

Maar goed, ik dwaal af. Ik stopte met hollen toen het uitging tussen ons. Toen had ik wat anders aan mijn hoofd.  Ik moest namelijk woonruimte vinden en de scherven van mijn leven bij elkaar rapen. Dat was een heel leven geleden. Annu nu, sinds het tijdperk van Manlief, heb ik ook een aantal keren gepoogd het hollen weer op te pakken. Maar elke keer kwam daar weer zo’n zwangerschap tussendoor fietsen. Kindjes maken met Manlief was een heel goed idee, wellicht wel het beste idee dat we ooit hebben gehad, maar hollen ho maar!

Deze zomer in la douce France pikte ik het hollen voor de zoveelste poging weer op. Manlief en ik zijn klaar met kindjes maken en mijn lijf is weer van mij. Het laatste zwangerschapshormoon heb ik al een hele tijd geleden uitgeplast en mijn gewrichten staan ook weer in de juiste stand. Nou ja, wellicht is ‘juist’ na drie bevallingen een term die een beetje te hoog gegrepen is. Laten we het houden op ‘ruimschoots voldoende’.

En deze keer lukte het. Ik hol en ik hol en ik hol. Gisteren holde ik zomaar weer even 10 kilometer uit de losse pols. Met een gemiddelde van 5 minuut 47 seconden de kilometer. En toen besloot ik dat ik ben gepromoveerd tot ‘loper’. Ik hol niet, ik loop. En ik heb dat gevierd door een heuse winterloopoutfit te kopen. Een driekwart broek, een loopshirt met lange mouwen èn een jack voor de regen en de snijdende wind. Met mijn Nike+schoenen, en mijn Nike+iPod is het plaatje compleet: ik ben een loper.

En om het nog officiëler te maken heb ik me ingeschreven voor een loopcircuit. Zeven loopjes in de regio de komende maanden. Ik wilde enthousiast kiezen voor de 10 kilometer, maar bedacht dat 5 kilometer voor de eerste keer verstandiger is. Je weet maar nooit of je de vorm hebt die dag. Jongens, je moet ‘um wel in de benen hebben. Tjonge, ik praat zelfs als een loper, zo zonder dat ik het in de gaten heb.
Eerst kreeg ik per mail een loperidentificatie (ik ben een officiële loper! Met een eigen identificatie!) en van de week ben ik mijn rugnummer gaan halen. (Ik ben een officiële loper! Met een eigen rugnummer!) Ik kreeg er een foeilelijk t-shirt bij, maar dat kan de pret niet drukken. Een echte loper kan namelijk nooit genoeg loopshirtjes hebben.

Dus mensen uit de regio, mocht je iemand tegenkomen die soepel en mooi verschrikkelijk hard loopt en die rugnummer 238 heeft: nou, dan ben ik dat. Repel de loper.

november 22, 2009 - Posted by | Repel | ,

17 reacties »

  1. Gaaf zeg, loopmevrouw!
    Ik zal goed om me heen kijken naar nr. 238, want ik zou je toch zomaar tegen kunnen komen als je uit koers verdaagd… of een hele goede dag hebt en er een rondje aan vastplakt…

    Reactie door Nicolette | november 22, 2009

  2. Ik moet het ook weer gaan oppakken…. Pffff…. sinds mijn ziekteweek in september is het er niet meer van gekomen… Balen! Want ik vind het gewoon erg leuk!! Misschien dat een winteroutfit mij ook inspireert…??? Hmmmmm…

    Reactie door Wondelgijn | november 22, 2009

  3. Wooooow. Goed van jou!

    Ik heb het mezelf ook beloofd, zo’n outfit als ik mezelf promoveer van beginnend-jogger tot echte loper. Ik zet voorlopig maar even in op een zomersetje (zomer 2011).

    Reactie door Mammalien | november 22, 2009

  4. Goed bezig!!!!
    Ben maar trots op jezelf, dat je t nu zo weet vol te houden en er plezier aan beleefd.

    Reactie door Nicolekebolleke | november 22, 2009

  5. Goed zo Repel.. en als je dan toch bezig ben dan is even over de rivieren ineens dichtbij:)…

    wat lees ik .. koorts bij de middelste… dat is niet zo best…kinderen ziek is kl***** maar dat weet je ook wel…. beterschap voor hem..

    mooi outfit trouwens
    grts

    Reactie door clair1991 | november 22, 2009

  6. Nou, super hoor dat je inmiddels zoveel en zo hard kan lopen. Ik zit hier gewoon jaloers te wezen.

    Reactie door Madelief | november 22, 2009

  7. Blijf je ook lopen in nat en/of koud weer? Diep respect als je dat volhoudt! Mooi pakje zeg, heel strak.
    Ik mag van mezelf (nou ja, ik heb het aan de Sint gevraagd) een paar echte mooie fitness schoenen nu ik écht sport en niet een beetje als een fysio-patiënt daar rond lummel. Nu komt er ook echt zweet bij!

    Reactie door Wieke | november 22, 2009

  8. Hé, wat lees ik nu bij Clair??? Hoop maar dat het meevalt met middelste…. Beterschap in ieder geval!!

    Reactie door Wondelgijn | november 22, 2009

  9. Yep, ik ren ook in de regen…het is verslavend. En Wieke: zweet ze! ik moest wel grinniken om je reactie.

    Reactie door De Repel | november 22, 2009

  10. ik heb alleen maar last van mijn knieen sinds ik twee keer 15 minuten op de loopband heb gelopen…😦 dus ik ben he-le-máál niet jaloers. maar het is je van harte gegund hoor. en je hebt gelijk dat je mooie spullen hebt gekocht. je moet jezelf af en toe een beetje kietelen, toch?

    Reactie door Corine | november 22, 2009

  11. Súper zeg! En ik beschouw mezelf na dit logje toch maar als holler……Ga zo door meis!

    Reactie door Linda | november 22, 2009

  12. Wow, respect! Ik maak altijd diepe buigingen naar hollers, lopers, renners en joggers. Ik vind het zo knap! Ik kan dat echt niet (lees: ik kan dat niet volhouden).
    Al vaak geprobeerd, maar al net zo vaak en vaak te vroeg mijn grenzen bereikt. Gelukkig heeft ieder zijn eigen ding. En gelukkig blijven die gekke prikstokken (nordic….) nog ver van ons verwijderd…

    Reactie door Roelien | november 22, 2009

  13. dapper hoor!
    en dat shirtje valt toch best mee?

    Reactie door Eu Mesmo | november 22, 2009

  14. Knapknapknap! Ik ben zelf met niets aan condiie en geen enkele sportieve aanleg vorige winter begonnen. Stortte na twee minuten rennen naar adem snakkend ter aarde. Kan nu twee keer een kwartier rennen. Met drie minuten wandelen tussen door. Vijf kilometer! November is alleen duidelijk een slechte maand. Géén zin, géén tijd…ga écht weer beginnen. Snel. Jouw log motiveerd! En wat een gweldig excuus om een hippe outfit te shoppen!

    Reactie door Caroline | november 22, 2009

  15. Oh stoer. Ik ben een ‘mooi-weer-hometrainster’, maar dat doe ik dan ook met enthousiasme (en zonder rugnummer).

    Reactie door Toaske | november 22, 2009

  16. Goed hoor, ik hoop alleen dat je enthousiast loopt want soms zie ik van die ‘sjokkers’ die moeite hebben om weer thuis te komen. Of zouden ze dat juist helemaal niet willen, dat kan ook natuurlijk (helemaal nooit bij stil gestaan, een heel nieuw inzicht in een bepaalde categorie lopers).
    Anyway, je strakke pak is kicken en met zo’n nummerplaat komt het helemaal goed. Kijk je wel uit voor de snelheidscamera’s?

    Reactie door ollieherman | november 23, 2009

  17. Hmm that’s interessting but actually i have a hard time determining it… wonder what others have to say..

    Reactie door Frokostordning | maart 9, 2010


Geef een reactie

