Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Sinterklaas versus Oudste: Wie is de Grootste Kindervriend?

Wat is de situatie: de jongste twee Daltons zijn naar bed, Oudste mag opblijven omdat het Nederlands elftal speelt.
Vlak daarvoor hebben we bij de achterdeur bij drie schoenen Sinterklaasliedjes gezongen. Ik zong, Oudste zong, Jongste deed een serieuze poging harder dan ons allemaal te zingen en Middelste huilde heel hard en was zelfs bereid zijn schoen weg te halen. Hij was bang en hij durfde niet bij de Sint te komen. Pas nadat ik plechtig had beloofd dat
die enge oude man die dol is op kleine kindjes de Gemijterde pas zou komen als hij al sliep, ging hij schoorvoetend overstag.
Ik zit achter de compu, klaar om op haar log te reageren, Oudste kijkt naar de voorbeschouwingen.

Ik: Ik ga zo de schoenkadootjes inpakken.
Hij: Mag ik helpen?
Ik:  Graag!
Hij: Het zijn zeker de chocoladeletters, ik zag ze bij de kassa. Of het zijn de Sinterklaasfiguurtjes.
Ik: Jij mag kiezen.
Hij: De chocoladeletters.
Hij: Je moet er wel wat bijschrijven.
Ik: Dat hoeft toch niet?
Hij: Jawel, je moet er bij Middelste bij schrijven dat hij echt niet bang hoeft te zijn voor Sinterklaas.
***Ik val even helemaal stil en voel me een slechte moeder. Dit had ik me moeten beseffen.***
Ik: Dat is een heel erg goed idee schat, dat gaan we doen!
Hij: Zullen we nú beginnen?
Ik: Ja! Kom!

Ik laat haar log voor wat het is en ik ga inpakken. Ze zal het me vast wel vergeven. Daarbij duurt de wedstrijd 90 minuten en in 90 minuten kan je een heleboel logjes bezoeken. Maar goed. Oudste en ik doen het helemaal samen. Dit is Sinterklaas nieuwe stijl. En het bevalt me nu al.

november 14, 2009 - Posted by | De Daltons | ,

24 reacties »

  1. Ja leuk he. Hier wordt het feest ook weer anders gevierd sinds oudst niet meer bij de gelovigen hoort. We doen dit jaar zelfs voor het eerst surprise met mijn ouders (als jongste in bed ligt). Zo’n zin in!

    Reactie door Toaske | november 14, 2009

  2. Hoe oud is hij nu? Wanneer heeft ie het uitgevogeld?
    Hier geloven ze er allemaal nog in, leuk hoor!

    Reactie door Wieke | november 14, 2009

  3. Hij wordt volgende maand 8

    Reactie door De Repel | november 14, 2009

  4. wat een lieve foto zeg…en een lieve gedachte.. je mag trots op haar zijn.. maar natuurlijk ook op al je andere lieverds….
    hier geen sint.. ook geen kerstman hoor… de kinderen zijn de deur uit, en ons enige kleinkind, en dan nog pleeg, is te jong voor besef….maar ach die tijd komt wel weer…

    grts

    Reactie door clair1991 | november 14, 2009

  5. Eeeehm….hij is een hij…

    Reactie door De Repel | november 14, 2009

  6. hihi gelijk katten er bovenop.

    “hee dat kraakt.
    hee dat beweegt.
    hee dat is.. misschien.. wel.. éétbaar..???” (je weet maar nooit tenslotte.)

    =)

    Reactie door geliefdkind | november 14, 2009

  7. Dus je oudste weet al van de mijter en de staf (als variatie op de hoed en de rand). Hoe reageerde hij daarop?

    Reactie door Carla | november 14, 2009

  8. Ze heeft je vergeven hoor😉
    Ik ben na 14 jaar Sinterklaas heel erg blij dat de jongsten niet meer geloven hier…

    Reactie door ilse | november 15, 2009

  9. Niets leukers dan iets met een van je kinderen doen terwijl de anderen van niets weten. Het grote geheim van moeder en kind, prachtig!

    Reactie door sisterdew | november 15, 2009

  10. @Carla: toen het hoge woord eruit kwam (hij was koud 1 maand 7 jaar) zei hij: “oh vandaar!”

    Daar hebben wij het bij gelaten🙂

    Reactie door De Repel | november 15, 2009

  11. Wat gaaf dat oudste zo helpt. Stoer! En weer die katten… *kwijl kwijl* Ze zitten overal bovenop. Kadootje in hun voerbakje misschien?

    Reactie door Nicolette | november 15, 2009

  12. Gezellig, zeker met de poezen erbij! Mijn kinderen hebben nooit echt gelooft in de Sint, we vertelden dat het een ere ding was, een herinnering, net zoals Sint Maarten. Maar de spanning was er altijd wel, dat dunne draadje tussen fantasie en realiteit, en dat maakte dit altijd tot een supergezellige tijd van het jaar.

    Reactie door JC | november 15, 2009

  13. Oh die katten van je! Prachtig! En wat lief van je oudste over dat briefje dat je middelste niet bang hoeft te zijn…

    Reactie door Madelief | november 15, 2009

  14. Sinterklaas nieuwe stijl. Haha.
    Of gewoon Sinterklaas 2.0
    Das hipper natuurlijk.
    Leuk!

    Reactie door Nicoleke | november 15, 2009

  15. Hahaha, geweldig!! Hier vonden de kinderen het ook heel speciaal dat zij al in een geheim deelden dat de ander nog niet kenden… De 2 jongens hebben echt 2 jaar genoten van het voor de gek houden van hun zus. Want zo noemden de stoere gozers het toch ook wel…😉

    Reactie door Wondelgijn | november 15, 2009

  16. Die oudste van jou is een fijn joch.

    Reactie door marijke | november 15, 2009

  17. Waar ik nou benieuwd naar ben is of die poezen nog in Sinterklaas geloven en of ze ook iets krijgen.

    Reactie door Herman Scholten | november 15, 2009

  18. Wat super van je oudste dat hij zo betrokken is en gaat voor een briefje bij het schoencadeautje. Wat een kanjer!

    Reactie door Limoentje | november 16, 2009

  19. leuk is dat he, hier ook 1 die niet meer geloofd
    en hij speelt het ook zo leuk mee, jongste merkt er echt niks van
    heerlijk is dat

    Reactie door Eu Mesmo | november 16, 2009

  20. Wat een gezelligheid! Nieuwe stijl ja haha!

    Reactie door Door | november 16, 2009

  21. Lief is hij he. Gisteren moest ik een briefje in de schoen van Manlief doen, dat hij niks mocht krijgen omdat hij geen kind is.

    Reactie door De Repel | november 16, 2009

  22. @ hij is een hij…..
    komt omdat ik natuurlijk in de zij-en zit:)

    Reactie door clair1991 | november 16, 2009

  23. Wauw seg, wat lief van Oudste. Zo’n attente lieve jongen, daar staan ze binnenkort (of misschien nu al?) voor in de rij!

    Reactie door prutsen | november 17, 2009

  24. Wat een lieve actie van Oudste! Helemaal into Sinterklaas dus, alleen dan anders.😀

    Reactie door Simonatoetje | november 21, 2009


Geef een reactie

