Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Mijn tiet voor spek en bonen

Eerst dacht ik dat een time out betekende dat ik er niet aan mocht denken. Maar dat lukte niet.
Toen dacht ik dat een time out betekende dat ik er wel aan mocht denken, maar dat ik nog geen beslissing mocht nemen. Maar ook dat veroorzaakte enige kortsluitingen in mijn brein.
Nu denk ik dat het betekent dat ik een besluit mag nemen en dat ik 3 maanden neem om het te laten bezinken. Als ik het over 3 maanden nog zo wil, dan doe ik het.
Maar al ik weet nu wel wat ik wil, ik weet niet wat een time out betekent.

Alle gekheid op een stokje: ik weet het eigenlijk wel. Denk ik. Mijn denk- en verwerkingsproces verloopt enigszins chaotisch, maar er lijkt zich een lijn te ontwikkelen. Ik bereik mijlpalen warvan ik denk dat het eindpunten zijn. Maar de volgende dag is de wereld anders. En zolang ik niet zeker weet dat de volgende mijlpaal daadwerkelijk het echte eindpunt is, blijf ik lekker in mijn time out.

Het is eigenlijk net alsof ik met het spelletje mag meedoen voor spek en bonen. Ik mag al mijn geld ergens op inzetten, zonder dat het voor het echie is. Ik mag mijn leven inzetten en hou nog 8 levens plus een bonus level over.

Het is vandaag vrijdag de 13e. Ik heb mijn besluit genomen. Ik heb mijn kaarten gespeeld. Ik zet alles in. Maar dan wel voor spek en bonen. Ik denk dat ik begrijp wat de time out inhoudt.

november 13, 2009 - Posted by | Repel | ,

14 reacties »

  1. Ik denk inderdaad dat je nu weet wat een time out inhoud. fijn weekend.

    Reactie door Toaske | november 13, 2009

  2. ????? ik snap m niet ligt dit aan mij omdat ik gewoon doodmoe ben??? wat is je besluit??

    Reactie door ilse | november 13, 2009

  3. @Ilse….je bent moe meid (vind je het gek?)….ik vertel niet wat ik heb besloten want het is wellicht allen maar een mijlpaal in mijn denkproces.

    In deze log probeer ik alleen maar mijn proeces te beschrijven, wat ik doormaak.

    Reactie door De Repel | november 13, 2009

  4. Volgens mij klinkt het heel goed, je verhaal, en ben je in ieder geval daar helemaal uit, dat proces en die timeout! Hopelijk geeft het wat rust.

    Reactie door Mammalien | november 13, 2009

  5. Mag je ook nog ergens, tijdens de time-out, de joker inzetten? Voor spek en bonen uiteraard, puur voor spek en bonen?

    Reactie door Yvonn | november 13, 2009

  6. Godmiljaar..wat een proces meid.. ik denk aan je.
    Liefs

    Reactie door Joeltje | november 13, 2009

  7. manman, zwaar hoor…beslissingen nemen….
    Als het je dan rust geeft, is het toch goed.
    Liefs

    Reactie door Linda | november 14, 2009

  8. Het is niet ook zomaar een beslissing die je moet nemen.
    Zal toch nog veel heen en weer ideeën zijn voorlopig.

    Reactie door Leidse Glibber | november 14, 2009

  9. Die joker, dat is een goed idee!

    Reactie door De Repel | november 14, 2009

  10. Fijn even voor spek en bonen meedoen. Dat maken we niet vaak meer mee als volwassenen. Een beslissing nemen zonder hem echt te “nemen”.

    De tijd dat je weer “met de ballen op tafel moet” zoals ze dat hier zeggen komt snel genoeg, maar nu even niet…

    XOX

    Reactie door Meanannie | november 14, 2009

  11. time out is goed, heb je toch nog tijd om na te denken, je weet maar nooit…

    Reactie door zeezicht | november 14, 2009

  12. Ik heb vanavond besloten voorlopig even niet meer te loggen over mijn tiet. Ik ga mijn beslissing even serieus laen bezinken. Maar ja, ook deze beslissing is voor spek en bonen. Ik benut (misbruik) mijn time out helemaal!!

    Reactie door De Repel | november 14, 2009

  13. Fijn idee dat je een beslissing kunt nemen, en toch nog de tijd hebt om erover na te denken.

    Reactie door Carla | november 14, 2009

  14. Onlangs vertelde iemand tijdens een workshop het volgende. Planning is je richten op een “stip op de horizon”. En iedereen neemt dat voor waar aan. Maar als je naar die stip loopt, verandert de omgeving en uiteindelijk ook de stip. Dat betekent dat je nooit precies bereikt wat je je hebt voorgenomen om te bereiken.
    Ik vond dat een mooi verhaal en ik moest hieraan denken toen ik over jouw time-out las. Je voornemen vandaag is morgen weer anders en overmorgen ook weer. Als je dat accepteert dan weet je dat je over drie maanden een goed besluit neemt.

    Reactie door Herman Scholten | november 15, 2009


Geef een reactie

