Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Repel Phone Home: Repel heeft Heim Schmertz

Die Repel in die Heimat is één grote lachenbek. Een bak pret, dat is ze. De lol kan niet op. Ze ziet de een na de andere bekende en het zijn stuk voor stuk the usual suspects, the inner crowd, de ons kent ons, de oude Repels krentenbrood, zoals op dat op jaarlijkse symposia gaat. Het eten is zoals altijd te zout, de nachten zijn zoals altijd te kort. De bar is zoals altijd leuk, de drank is zoals altijd te duur. En we roepen allemaal dat dat vorig jaar ook zo was. Hahahahahaha. Weet je nog, vorig jaar? Toen we…boe-haha, wat was dat leuk he.
Dat. Dus.

’s Avonds op de kamer is het te stil. Geen Daltons. En geen grote Dalton. Geen nachtkus. Ik mis zelfs mijn pookje. (Die heb ik van haar) Slechte tv en geen internet. Want internet is über-belachelijk duur hier in het hotel hier in die Heimat. De Repel wil best drie maanden time out nemen om na te denken…maar ze gaat niet 4 nachten lang de plafondplaten liggen tellen in een hotel hier in die Heimat. De Repel heeft Heim Schmertz. Dus heeft ze internet gekocht. En ze heeft naar huis gebeld:

ik: met mama! hoe was het gele slip-examen van Middelste?
hij: helemaal leuk, maar hij wil op ballet.
ik: ja dat weet ik, maar heb je hem uitgelegd dat hij dat wel mag, maar dat hij geen tutu aan mag?
hij: ja. en nu wil hij een meisje zijn.
ik ben enige tijd stil terwijl ik inwendig grinnik
ik: en wat deed jij toen?
hij: Oudste zij dat dat niet kon omdat hij een piemel heeft.
ik: haha, en toen?
hij: toen vroeg Middelste hoe jij kan plassen als je geen piemel hebt.
ouders re-revisited: Oudste heeft dat ook zo gevraagd destijds!
ik: geef Middelste maar!
ik: met mama!
hij: ik mag geen jurk aan op ballet.
ik: maar wel een heel mooi jongens balletpak.

Later ga ik met mijn überdure-internetkoopje op mijn allenige kamertje via Goooooooooogle naar site van de balletschool van Repeldorp. Ze lijken het in eerste instantie alleen te hebben over spitzen. Pffff, alsof er geen Rudolf Nureyef’s bestaan! Maar vervolgens vind ik het linkje “peuterdansen”. That’s more like it, denk ik, en ik klik en lees. Mijn oog valt als eerste op deze passage over jarige kleuters en trakteren:

Als een kleuter jarig is, wordt daar de laatste 5 minuten van de les aandacht aan besteed. Er mag getrakteerd worden, maar geen snoep want snoep is slecht en hoort al helemaal niet bij ballet

Okay Middelste, vent, here’s the deal:  jij gaat op rugby. Ballet is een hele grote NEE voor jou!
De roze jurkjes gaan bij het oud vuil.
De Repel is om.

De Repel is ook even afgeleid van de roze olifant en de plafondplaten en de Repel gaat nu naar bed.

november 11, 2009 - Posted by | Repel | ,

23 reacties »

  1. Whahaha, stond dat er echt?
    ‘snoep is slecht en hoort al helemaal niet bij ballet’
    Nee ok, middelste moet naar een andere balletschool, dat is duidelijk.

    Reactie door Cisca | november 11, 2009

  2. Eindelijk, eindelijk zit er ook eens een spelfoutje in een logje van jou! Ze zijn altijd zó netjes verzorgd geschreven. Komt vast van Heim Schmertz. Heb ik weer een nieuw woord geleerd.
    Fijn dat het overdag zo gezellig is. Leer je ook nog wat of is het daar puur voor de (betaalde) gezelligheid? Is het altijd in Duitsland of wisselt dat?
    Zijn er nog meer dansscholen in de buurt dan die ene rare? Zal toch wel, alleen moet je er misschien iets verder voor rijden.
    Veel plezier nog daar! Enne, hou je tieten in je bloes he?

    Reactie door Wieke | november 11, 2009

  3. Wat goed dat we wat van je te horen krijgen in Duitsland!. Ik zat steeds te wachten op je logje. Loggen is niet hetzelfde als jij er niet bent. Dat is toch wat, zo’n kind dat vastbesloten is om roze te dragen? Zo consistent!
    Je bent al op de helft, dus je ziet ze snel genoeg weer en internet hoort bij de eerste levensbehoeften vind ik, vooral als je van huis weg bent.

    Reactie door baasbraal | november 11, 2009

  4. Jongste spreekt gewoon de eerste lettergreep achterstevoren uit. Kijk je hoort iets in een bepaalde volgorde en dan moet je het in dezelfde volgorde weer uitspreken, dat gaat soms fout. Wees maar blij dat hij niet de hele dag over een kip wil praten……..

    Reactie door baasbraal | november 11, 2009

  5. Hahaha. Mooi balletverhaal.

    Had je het vorig jaar ook? En het jaar daarvoor… en toen je nog geen kinderen had? Die Heimschmertz? (Wellicht in een andere taal?!)

    Reactie door Mammalien | november 11, 2009

  6. Zo, da’s wel kranige taal van de balletschool. Kleuters zijn kleuters en bij kleuters hoort snoep!

    Reactie door Toaske | november 11, 2009

  7. ja die ballet danseressen moeten allemaal super super dun zijn…

    Reactie door ilse | november 11, 2009

  8. Ik stem voor Rugby (alleen als er in de buurt geen andere balletschool te vinden is die niet zo met de billen samengekenepen doet, pfft geen snoep, hoe verzin je het!) prachtige sport en in tegenstelling tot voetbal mag je mekaar daar wel omhoogtillen en vastpakken. Kijk en dan ligt het toch weer dichterbij ballet!

    Zevenaar is te ver rijden zeker? Wij zoeken nog mini’s: http://www.duuvels.nl

    Reactie door Meanannie | november 11, 2009

  9. O ik moet wel lachen om je middelste en om jouw reactie uiteindelijk… zijn er gen snuffel abonnementjes daar bij jullie…alles uitproberen voor een paar weken…de benodigde materialen enzo worden uitgeleend.. dus ook geen dure aanschaffen voor een paar keer..
    Toch viel Spaß in die Heimat…
    grüss
    frieke…..

    Reactie door clair1991 | november 11, 2009

  10. Haha, ik ben erg blij met jullie reacties! Geen snoep…tsssss! Ik ga geen anorexia-jongetje maken van mijn mannetje.

    @Wieke: tieten blijven braaf waar ze horen hoor, don’t worry.

    Er loopt hier trouwens toch niks de moeite waard rond om uberhaupt te paraderen. (Oh. Zei ik dat hardop?)

    Maar gelachen dat we hebben….

    Reactie door De Repel | november 11, 2009

  11. Oh, Meanannie, ik klik nu pas op je link: gaaf! Maar Zevenaar is helaas inderdaad een tikkie uit de route😉

    Reactie door De Repel | november 11, 2009

  12. Geen snoep?? Géén snoep??? GÉÉN SNOEPPPPP???? Zijn ze gek geworden bij die balletschool?? Tssss…. arme kids…. Dan maar liever rugby, ja…. Gisteren een aantal ‘lessen’ bij middelste op de Cios gevolgd. Zo heb ik sit-ups moeten doen, push-ups moeten laten zien, hoogspringen (is niet moeilijk, met zo’n hoogvlieger als ik…. hahahaha), trefbal (lekker ouderwets) en moeten boksen! Da’s pas gaaf!!! Echt waar!! Zou jij ook leuk vinden, weet ik zeker!!😉
    Nog veel plezier in Die Heimat, enne…. straks weer heerlijk naar je Daltons!

    Reactie door Wondelgijn | november 11, 2009

  13. Nouja zeg, geen snoep. Wat denken ze op les te krijgen, afgetrainde niks zeggende en alles slikkende dooie vogeltjes of gaat het over kleuters???? Kleuters leven voor snoep, wat zeg ik, ze dromen snoep, ze eten snoep, ze ruiken snoep, ze zijn snoep(erig en om op te eten)

    Whatever, mooi laten gaan die balletschool.

    Reactie door Barbara | november 11, 2009

  14. ha ha,
    kom maar bij Suus haar balletschool. Daar krijgt ze na elke les van de juf zelf (die ook nog eens de eigenaar is) een of soms wel twee grote snoepies! HA!
    Onzin, en bij Suus haar groep zit ook een jongen. Dus:
    http://www.balletstudio.nl

    Auf wiedersehn (of zoiets)

    Reactie door Ellen | november 11, 2009

  15. 11 november is de dag….. dat jij logt over ‘geen snoep’. Dat kan natuurlijk niet hè!

    Reactie door Carla | november 11, 2009

  16. arme kleuters, die krijgen dus bij elke jarige een appel..

    Reactie door Eu Mesmo | november 11, 2009

  17. Lijkt altijd zo heerlijk; een paar dagen zonder het gezin. En toch mis je ze dan. Herkenbaar!
    Wat een geneuzel bij het ballet. Maar op turnen was het vroeger niet anders herinner ik me. Ik trakteerde als kind elk jaar op mandarijntjes. Daar maakte ik dan chineesjes van. Tja… je moet wat.

    Reactie door Door | november 12, 2009

  18. Nou jongens: het is hier echt “death by powerpoint”. Ik spijbel nu 2 presentaties want ik kan geen powerpoint meer zien! Vanmiddag nog een stuk of drie en dan is ’t ‘beurd…

    Reactie door De Repel | november 12, 2009

  19. Een man weet pas wat hij mist, als ze er niet is.

    Reactie door manlief | november 12, 2009

  20. ach wat schattig die laatste reactie =)

    Reactie door geliefdkind | november 13, 2009

  21. Vierdagen kunnen leuk maar ook ontzettend lang zijn he.

    Reactie door Leidse Glibber | november 14, 2009

  22. Snoep hoort niet bij ballet? Mogen ze dan wel collectief braken na de les, dat hoort er dan toch wel bij? Ooooooooo ik begin een bietje boos te worden.
    Niet die balletschool, niet die balletschool!!

    En ja oost west hè. Ben ook blij als manlief straks weer thuiskomt, zijn we weer compleet hier.

    Reactie door Joeltje | november 14, 2009

  23. Hahaha, ik herken dat gevoel. Een hele drukke dag, laat eten, lekker aan de bar hangen en dan ineens helemaal alleen op een oersaaie hotelkamer. Bah, wat kunnen die kamers dan stom zijn. En dan maar gauw je bed induiken en snel slapen (en dromen van het thuisfront).
    Omgekeerd heb ik dat ook. Vrouwlief was pas een paar dagen naar Frankrijk en ik dacht ‘s-avonds in de slaapkamer ineens “wat is het hier toch saai”.
    In ieder geval zijn de dagen overdag dan wel weer aardig. En ja, Powerpoints worden 90% van de tijd saai gemaakt. Voorlezen wat je al ziet, tragisch….

    Reactie door Herman Scholten | november 15, 2009


Geef een reactie

