Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Dit logje gaat nu echt eens niet over mijn tiet!

Gesterkt door de reacties van gisteren, besloot ik minder streng voor mezelf te zijn: ik hoef er níet persé níet aan te denken. Het mag best, als ik het niet tegen kan houden. Ik realiseerde me eigenlijk dat ik al die tijd het volgende spelletje had gespeeld: “Denk niet aan een roze olifant, denk NIET aan een roze olifant, denk NIET aan een roze olifant!!!”

En toen ik dat vandaag niet krampachtig deed, waren er stukken van de dag vandaag dat ik niet aan een roze olifant heb gedacht. Hij was sowieso een roze olifantje vandaag.

Ik ging hollen. En het ging zoooo lekker. Ik heb 11 kilometer gehold in een uur en drie minuten. Dat is niet slecht. Het is dat ik door mijn logje van gisteren mijn eigen definitie van “eufemisme” in het woordenboek al heb gereserveerd, anders zou dit ‘m wezen: niet slecht.

Mijn Nike+ipod was ook tevreden: Lance Armstrong feliciteerde me met mijn “Longest Workout”. Nou, als Lance zegt dat je het goed doet, kan niemand nog vraagtekens zetten!  Het was zo lekker koud en de zon scheen zo lekker op mijn hoofd. Ik ben wel honderd mederenners tegengekomen. En we groeten elkaar allemaal. Met een handje opzij/omhoog. Het handje aan de kant van tegenliggende holler. Mijn Nike+ meent daarbij te weten hoeveel calorieeen ik heb verbrand. Ik heb het even voor jullie omgerekend.

Als ik deze zou hebben gegeten, zou ik nóg ongeveer 100 calorieën afgevallen zijn:

whopper

Ik had ook deze kunnen eten (het zijn de mini’s, maar dan toch):

nutsnutsnutsnutsnutsnutsnutsnutsnuts

En ik had deze twee samen kunnen eten en quitte kunnen spelen:


bigmac mcfrites

Ik heb deze zaken niet gegeten, maar wel lekkere verse ovenbroodjes met Franse stinkkaas. En vanavond eet ik varkenshaas met gebakken aardappeltjes. En ik mag heus wel aan een roze olifant denken als het moet.

Vanavond ga ik mijn koffer inpakken. Als het hotel Wifi heeft (laptoppie gaat in tegenstelling tot vorug jaar wel mee) zou het zomaar kunnen dat De Repel nog een logje gaat dichten komende week vanuit Die Heimat.

Ich gehe genie-ringel-s-en!


november 8, 2009 - Posted by | Repel | ,

17 reacties »

  1. Goed van je hoor dat hardlopen!
    Maar: lekker koud? Ik word niet goed van de kou! Ik heb het zo waardeloos en afschuwelijk koud dat ik een hemd, coltrui én een wollen vest aan heb en pas nú wordt het een béétje behaaglijk…
    Succes komende week!

    Reactie door Madelief | november 8, 2009

  2. Ohhhh waarom zetten al die blogvrouwen toch eten op het net?? In het voorjaar ergens pas weer oke ?? als ik dan nog leef want ik voel me hondsberoerd en denk dat ik allerlei enge ziektes heb of dat ik doodga, weeeeehhh ja ik kan het ook wat jij kan …. help

    Reactie door ilse | november 8, 2009

  3. Ik geloof dat ik ook moet gaan hollen, naar de Mac en weer terug dan wel te verstaan (ach, de dichtstbijzijnde Mac is nog altijd zo’n 15 km weg), Daar verbrandt je pas echt kcal mee zeg.
    Maar ivm de kou, denk ik erover om een crosstrainer in de kamer te zetten. Eerst huren he, want ik ken mezelf. Als het echt goed gaat, kan kopen altijd nog.
    Jij hebt wel een lekker maaltje verdient vandaag!

    Reactie door Wieke | november 8, 2009

  4. Ik ga nog eens een logje maken over die koleremac. Deze week was het zo’n beetje MIJN roze olifant. Ik had zoooooo’n zin in die vette hap, maar ja, mag niet he, als je wilt afvallen. Zaterdag TOCH geweest (moest van dochter, voor een ijsje..) en wat blijkt? Het is helemaal niet lekker, zo’n ding. Maar daar kom je pas achter als je hem toch al helemaal op hebt en al die kolerecalorien naar binnen hebt gewerkt.

    Hoop je te lezen deze week! Veel plezier in ieder geval. Want dat is ook de bedoeling toch, van zo’n weekje?

    Reactie door Mammalien | november 8, 2009

  5. Ik ben jaloers, niet op wat je mocht eten (nou ja, dat ook :-D) maa rop je uithoudingsvermogen!!! En zelfdiscipline.
    Chapeau!!

    Reactie door JC | november 8, 2009

  6. Hahaha, wat een leuke omrekentabel!!! Veel plezier bij de oosterburen.

    Reactie door Toaske | november 8, 2009

  7. Ik hoop dat je in de heimat een beetje tot rust komt, en nu niet over het thuisfront gaan denken he.
    Manlief gaat dat best wel goed managen.
    Succes deze week, en pas op met die reuze schnitzels in de heimat.

    Reactie door Leidse Glibber | november 8, 2009

  8. Dàt is nog eens beeldend! Gelukkig heb ik geen hamburger of frites op, maar elandenvlees met een paddestoelensaus die droop van de room, veel gezonder! Ik hoop dat je een heerlijke week hebt en een interessant symposium en dat je nog kan loggen en rennen (als je dat wilt tenminste)

    Reactie door baasbraal | november 8, 2009

  9. 11 kilometer wándel ik nog niet eens! goed hoor! en goed dat je niet aan de Roze Olifant hebt gedacht.
    ik slik sinds de Grote Crash in 2007 Pillû en ik merk dat het ontsporen van zulke gedachten beduidend minder is met Pillû. en nu ga ik niet zeggen dat je aan de Pillû moet, maar ik ben nog altijd elke dag blij dat ik in mijn gedachten niet meer ontspoor. ik denk dan nog wel aan de Roze olifant, maar daar blijft het dan ook bij: ik hoef mezelf niet te dwingen om ergens anders aan te gaan denken. en daarom begrijp ik ook zo goed dat je er af en toe zo zat van bent.
    maar goed, jij doet niet aan pilû, maar aan looptherapie; werkt dus duidelijk ook!
    heel veel plezier en succes met je tripje.

    Reactie door Corine | november 8, 2009

  10. Ik wil eigenlijk ook buiten gaan rennen, net als jij.
    Voor erbij. Voor bij het handballen. Om af te vallen ook.
    Raadt je me aan een echte ren-broek aan te schaffen?

    Reactie door Nicoleke | november 9, 2009

  11. Lekker + koud: een oxymoron van de bovenste plank. In mijn woordenboek dan toch😉 Zodra hier de klok een uur achteruit gaat krijg ik te kampen met onvervalste herfst/winter-blues en wil ik een winterslaap gaan houden😆

    Comfort-food binnen handbereik…lijnen doen we wel weer als het warmer wordt. Geef de chocoladerepen even door…

    Ich wünsche dir viel spaß in die Heimat! En neem een Currywurst mit Sauerkraut voor me mee😉

    Reactie door Meanannie | november 9, 2009

  12. Oh, wat ziet dat er allemaal heerlijk uit!

    Reactie door Nicole | november 9, 2009

  13. Hahahaha, dan mag je nu wel een extra ‘Curry-Bratwurst essen’, als je dan toch in ‘Die Heimat’ bent!!😉
    Enne…. you’re welcome!😉

    Reactie door Wondelgijn | november 9, 2009

  14. ohh, 11 km… wat vréselijk…. ik vind 10 minuten op de loopband al te lang. whaha. maargoed, langzaam begin ik te accepteren dat ik gewoon niet sportief ben en dat ook nooit zal worden. en ook geen aanleg heb om dik te worden. dus wat maakt het dan eigenlijk uit?! =)

    Reactie door geliefdkind | november 9, 2009

  15. off topic:
    die berg krijg je niet te zien hoor
    weet je wel hoe lang hij er al ligt
    en hoe lang ik al zeg dat ik er echt eens aan ga beginnen
    en hoe vaak ik het al uitgesteld heb…

    Reactie door Eu Mesmo | november 10, 2009

  16. Hmmm… moet toch ook eens gaan hardlopen…

    Reactie door Yvonn | november 10, 2009

  17. Hmmm, het water loopt me in de mond bij het zien van die grote, vette Macs. Ze doen me, met een beetje wild associëren, wel aan een mooie tiet denken. Maar ja, what’s in the mind zal ik maar zeggen.

    Reactie door Herman Scholten | november 15, 2009


Geef een reactie

