Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Countdown richting uitslag: de Repel ontspoort…

Nog minder dan 12 uur tot de uitslag. Ik ben rationeel gewapend tot mijn tanden, emotioneel ben ik een wrak. Drie weken geleden zat ik bij de dokter met mijn knobbel. Drie (!) weken geleden. Emotioneel ben ik vele gemiste nachtrusten verder. Ik gok een week of drie aan gemiste nachtrusten. Rationeel heb ik alle scenario’s uitgestippeld en weet ik wat ik wil en niet wil. Emotioneel heb ik Grey’s Anatomy gekeken. Emotioneel heb ik de clip voor de premiere van ‘Er komt een vrouw bij de dokter’ gekeken. Rationeel heb ik gepraat met mensen die weten waar ze het over hebben.

Hij zou dus thuis zijn voor de uitslag van het ziekenhuis, mijn Manlief, in plaats van de hele week weg. Hij zou vanavond ook thuis zijn. Maar dan stonden er wel een paar ‘dagdiensten’ tegenover deze week. Wij zijn hier in Huize Repel niet zo goed in dagdiensten; wij zijn alleen maar 24-uurs diensten gewend. Dus we hebben gepuzzeld en geregeld voordat het rond was. Vandaag een dagdienst, rond half 7 thuis, donderdag een dagdienst en dan ook rond half 7 thuis en dan vrijdag een dagdienst en dan kan hij de jongens uit school halen. Half 7 is wel wat laat voor het avondeten van de de Daltons…maar we zijn samen op DinsDag D-day, daar gaat het om! En maandagavond is hij ook bij me, dat was het idee. Want de avond tevoren is bijna nog enger dan de dag zelf. Maar we zijn ten alle tijden afhankelijk van zieken en zo bij de dienst, dat weten we…

Dus, de werkelijkheid…

Casa Repel, de telefoon gaat om 17:40 uur. Dit is wat ik verstond:

Ik: Met mij
Hij: Ik kom NU naar huis
Ik: Dat is fijn vroeg, dan kan ik nu koken!
(Ik denkend: oh wat fijn dat hij eerder is dan half 7…het wordt anders zo laat voor Middelste!)

Dit is wat hij eigenlijk zei:

Ik: Met mij
Hij: Ik kom NIET naar huis
Ik: Da’s fijn vroeg, dan kan ik nu koken!
(Hij moest blijven maar hij dacht: ze is blij dat ze niet hoeft te wachten met koken tot half 7 voor de kleinsten die op tijd naar bed moeten.)

Twintig minuten nadat ik hem verwachtte stond het eten stond op tafel te verpieteren, de Jongens waren door mij al heel erg uitgefoeterd, ik had de pagina’s van de hulpdiensten al tot in den treure gechecked, ik had al minimaal 40 telefoontjes naar diverse voicemails gepleegd….toen ik Manlief uiteindelijk aan de lijn kreeg was al het leed al aan alle kanten geleden. Ik heb hem de huis vol gescholden, alsof dat terecht was en alsof dat zin had had.

Eigenlijk ben ik nu op een punt gekomen dat morgen niet erger kan zijn dan nu vanavond. Tegen de verwachting in ben ik alleen en heb ik mijn kinderen uitgescholden. Ik ga alleen naar bed, ik ga alleen de spoken van 3 A.M te lijf. Ik heb de schrik in de benen van vanavond…niet wetende welke schrik me morgen te wachten staat. Alleen. En Manlief kan er ook geen reet aan doen.

november 2, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel

27 reacties »

  1. Ach lieve schat, een rollercoaster van emoties. Ik duim voor je, mijn duimen blauw. Echt. En ik denk aan je. En met mij een heleboel andere mensen. Veel sterkte!

    Reactie door Toaske | november 3, 2009

  2. Ach het zal je wel lukken, je bent veel sterker dan je denkt.
    En je weet dat er heel veel mensen aan je denken, dat geeft je toch ook kracht?
    Ik sta overal alleen voor en ik red het ook.
    Hou je taai!

    Reactie door zeezicht | november 3, 2009

  3. Ach meid, dat kan je er even niet bijhebben. Maar de kinderen en manlief blijven heus wel van je houden, hoor, ook al scheld je ze af en toe verrot. Ze kunnen wel tegen een stootje en ze weten ook dat je een beetje murw bent. Nog een nachie (niet) slapen, even emotioneel niet verder kijken dan morgen. Daarna kun je een aantal scenario’s in ieder geval afstrepen, hoe dan ook.
    Ik geloof meer in bidden dan duimen, dus bij mij zitten de blaren tussen mijn vingers.

    Reactie door baasbraal | november 3, 2009

  4. Pffffff weet even niet hoe te reageren, maar begrijp je en snap het ook wel.
    En denk dat ook mannetje zich hier enorm rot bij voelt, maar ja het zij zo helaas.
    Heel veel sterkte morgen, hou je taai en laten we hopen op een gunstige uitslag, ik denk (niet dat het wat uitmaakt) aan je morgen.

    Reactie door Leidse Glibber | november 3, 2009

  5. Sterkte morgen/vandaag. Denk aan je!

    Reactie door Toet | november 3, 2009

  6. Aarrghhh.. wat vreselijk dat je hier doorheen moet!
    Ik duim voor je en wens je heeeeeel veel sterkte.
    *hug*

    Reactie door Nicoleke | november 3, 2009

  7. Succes straks!

    Reactie door Toaske | november 3, 2009

  8. Ik denk aan je!!

    Reactie door baasbraal | november 3, 2009

  9. het valt ook allemaal niet mee
    ook voor je manlief niet
    en voor je kinderen niet
    maar vooral voor jou niet
    heel veel sterkte vandaag

    X

    Reactie door eu mesmo | november 3, 2009

  10. Wat schrijf je dat toch weer goed van je af! Maar ondertussen, niet fijn, zo’n avond.
    Ik duim voor je voor nu. straks? Hoe laat eigenlijk?
    Liefs in ieder geval!!

    Reactie door Door | november 3, 2009

  11. Pff heel normaal hoor ik scheld ook altijd tegen de mensen waar ik het meest van hou onder grote stress.
    Ik wens je heel veel succes vandaag en wil je even laten weten dat ik aan je denk
    xx

    Reactie door ilse | november 3, 2009

  12. Wat naar is dat hè, dat je dan zo uit je evenwicht raakt en uiteindelijk er weer een kater van overhoudt. Maar dat doet spanning en onzekerheid met een mens.
    Nu de uren aftellen. En dus gaan we duimen. Heel veel en heel lang! Ik denk aan je. Sterkte!

    Reactie door Madelief | november 3, 2009

  13. Oke dit is misschien mosterd na de maaltijd maar potdomme Repel je hebt de afgelopen tijd ook zoveel voor je kiezen gehad! Ik was waarschijnlijk al veel eerder over de kling gejaagd. Je bent in mijn ogen nog steeds een held 😉 en ja ook een supermama (waar ken ik dat van).

    Lees net je twitterberichten. Yippie! Die molensteen kan nu in ieder geval even van je schouders.

    Dikke kus en knuffel!

    Reactie door Meanannie | november 3, 2009

  14. Wat is dat met die twitterberichten???? Ik kan niet twitteren!

    Reactie door baasbraal | november 3, 2009

  15. Lees net je twitter. FIJN!!!

    Reactie door Toet | november 3, 2009

  16. Bedankt voor je berichtje bij mij! Ik keek toen ik thuiskwam eerst bij jou en toen pas bij mezelf, vandaar! Geweldig!! Ik hoor nog wel wat meer erover denk ik .

    Reactie door baasbraal | november 3, 2009

  17. Aaarrrrrr. Mannen en werk. Ze zouden het moeten verbieden. Nouja. Niet helemaal, maar tijdens kook- en etenstijd.

    Inmiddels is het DDday en ik weet niet hoe laat je het gesprek hebt maar ik duim maar vast. En kom vast vanavond nog even kijken naar nieuws…

    Reactie door Mammalien | november 3, 2009

  18. Als ik dat allemaal zo lees, zit het je inderdaad tot hier (je begrijpt het wel).
    Maar blijkbaar is de uitslag oke (Twitter), what’s next? Je moet er toch niet aan denken hier nog eens doorheen te moeten met wellicht een minder mooie uitslag…

    Reactie door Wieke | november 3, 2009

  19. Nog drie maanden tot vervolg maar goedaardig.. mogen we rustig in en uit ademen? Wàt een tijd meid, wàt een tijd heb je doorgemaakt. Drie weken voordat je iets wist, dat moet toch écht niet kunnen. Is een ander zkh niet überhaupt een betere optie, of bemoei ik me nu met zaken die me geen zak aangaan?

    Reactie door Joeltje | november 3, 2009

  20. Ik lees je Twitter, in ieder geval goedaardig. Meid, pak van mijn hart. En nu? Hoe gaat het met je?
    Take care, liefs,

    Reactie door Door | november 3, 2009

  21. Oef!!! Ik lees op je twitter dat het goedaardig is. Kan me voorstellen dat het zeer emotionele weken zijn geweest. Hopelijk kan er nu wat rust komen? Ik wens het jullie alvast van harte toe.

    Reactie door prutsen | november 3, 2009

  22. Ik heb net een rondje logland gemaakt en ik ga vanavond zodra ik de kans krijg een verhaaltje dichten…

    Reactie door De Repel | november 3, 2009

  23. EN???????

    Reactie door ilse | november 3, 2009

  24. O lees net de reacties boven mij dat het goedaardig is , pfff zit al de hele dag met een knoop in mijn maag, gelukkig nu de rest hoor ik ook nog graag van je
    dikke knuffel

    Reactie door ilse | november 3, 2009

  25. Ik lees net ‘goedaardig’, gelukkig. Ik wacht je volgende logje af.

    Reactie door Carla | november 3, 2009

  26. Ik zag in je twitterlijst het goede nieuws, man wat zul jij opgelucht zijn!!!!!

    Kus *en zit hier met een brede lach dit te typen*

    J.

    Reactie door JC | november 3, 2009

  27. Lieve Repel,

    Ik heb aan je gedacht vandaag en dan lees ik net het nieuws dat het goedaardig is, in je twitterlijst!
    Wat zal dat een opluchting brengen voor jullie zeg =D
    Heel veel liefs!

    Reactie door Simonatoetje | november 3, 2009


Geef een reactie

