Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Liever dan liever dan lief

Liever dan Manlief kom je ze niet zo gauw tegen. Vanmorgen kwam hij een half uur eerder thuis uit dienst om met Oudste om half 8 op het voetbalveld te kunnen staan. Ze vertrokken samen, mijn lieve twee grote Daltons. Ik en de jongste twee Daltons zijn nog in pyama aan het spelen. Middelste en Jongste spelen met de houten Thomas treinbaan, ik speel met mijn iMac en mijn iPhone. Ik ben apps aan het downloaden en ik maak foto’s met mijn iPhone. ik maak een foto van Miss Marple en ik maak een foto van het schitterende boeket gele rozen dat ik van hem heb gekregen. Omdat ik zo aan het piekeren ben over de uitslag van de MRI aanstaande dinsdag, heb ik een grote bos gele rozen gekregen, mijn favoriete bloemen.

Ik moest zojuist mijn logje even onderbreken omdat Manlief belde om te vertellen dat Oudste zojuist het openingsdoelpunt heeft gescoord. Liever dan dat komen ze zelden.

Gisteren vertelde ik mijn kamergenoot, mijn Roomy, dat ik mot met Manlief had gemaakt omdat hij de komende week weg is en ik niet inzag hoe ik het dinsdag alleen zou moeten doen. Manlief zag dat het me menens was en hij zei me dat hij hoe dan ook dinsdagochtend thuis zou zijn, dan zou hij maar een ochtendje skippen van de cursus. Hoe hij dat ging regelen wist hij nog niet, want het is niet zomaar iets dat hij af kon zeggen, maar hij zou dinsdag bij me zijn, dat was beloofd. Terwijl ik dat mijn Roomy vertel gaat mijn telefoon. Het is Manlief.

Ik: Hé, ik heb het net over je.
Hij: Oh, dat kan nooit goed zijn!
Ik: What’s up?
Hij: Ze hebben een vervanger voor me geregeld, ik ben volgende week gewoon bij je.

Liever dan dat komen ze zelden. Ik ben helemaal blij en opgelucht. Roomy heeft het gesprek glimlachend gevolgd; hij wist precies hoe de vork in de steel zat. Ik zeg tegen hem: Hé, dat is toevallig! En als ik je nu ga vertellen dat ik mot met hem heb gemaakt omdat ik die grote gouden diamanten ring niet heb gekregen, denk je dan dat hij me net toevallig op dat moment belt om te vertellen dat hij dat heeft geregeld voor me? Roomy lacht en zegt: sorry dear, ik denk het niet. We grinniken en werken door.

Ik moest mijn logje zojuist weer even onderbreken omdat hij me belde om te vertellen dat Oudste zojuist weer heeft gescoord nadat hij ook de aangever was voor het tweede doelpunt. Het staat 3-0 en Oudste lijkt af te stevenen op Man of the Match. Manlief is trots. Liever dan dat kom je ze zo gauw niet tegen, wat ik je brom.

(Middelste heeft nog wat versiering bij het boeket geplaatst, het is Halloween per slot van rekening.)

oktober 31, 2009 - Posted by | Manlief |

34 reacties »

  1. Repel meissie je hebt een dijk van een vent, houd hem in ere , want zulke mannen moet je met een lantaarntje zoeken.

    Reactie door Haba | oktober 31, 2009

  2. Om nou te zeggen dat ik er op had gerekend, is iets te sterk uitgedrukt, maar ik had het wel heel vast gehoopt. Ik geloof in jou, in je kleine Daltons(man of the match!), maar zeer zeker ook in die Manlief van jou(met hoofdletter!)

    Reactie door baasbraal | oktober 31, 2009

  3. Wat fijn dat hij bij je kan zijn volgende week. Ik ken je helemaal niet, nou ja, vanuit je blog natuurlijk, maar ik zat er gewoon over in dat je alleen zou gaan.

    Reactie door marijke | oktober 31, 2009

  4. wat super dat hij dus bij je kan zijn dinsdag (en de rest van de week)
    we hadden dat hier laatst ook
    ik had 3 avonden wat voor mijn werk en voor school, maar mijn mannetje moest de hele week overwerken
    oftewel: 3 avonden oppas regelen, dat vind ik echt helemaal niks
    komt hij vervolgens thuis met de mededeling dat hij de avonden dat ik weg ben thuis zal zijn
    hij had gewoon op zijn werk gezegd dat hij niet kon omdat ik afspraken had, jammer voor zijn werk maar hij heeft ook nog een belangrijk thuisfront
    we hebben elkaar die week niet veel kunnen zien maar we hadden in ieder geval geen oppas nodig

    en eh… halloween, tja daar weet ik alles van met een skelet in huis (zie mijn log) haha
    maar het spookje staat leuk tussen je prachtige bloemen!

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 31, 2009

  5. Nou gelukkig , zo hoort het natuurlijk ook hè?
    Blij voor jou. En het is wel een kanjer hoor die man van jou…

    Reactie door ilse | oktober 31, 2009

  6. Wat fijn dat hij er dinsdag gewoon bij zal zijn. Zoiets moet je ook doen met de man van je dromen. Goed trouwens, jij de liefste daar waar jij woont en met een straal van 100 km erom heen. Ik hier de liefste. OK?
    En super die voetbalzoon van je.

    Reactie door Toaske | oktober 31, 2009

  7. Hulde aan de Repelman!
    En knuf voor d’n Repel herself.

    Reactie door Joeltje | oktober 31, 2009

  8. Super!

    Reactie door Carla | oktober 31, 2009

  9. Goed van manlief, zeg! harstikke fijn!

    Reactie door Corine | oktober 31, 2009

  10. Dat wist je toch allang, dat ie de liefste is🙂

    Reactie door Barbara | oktober 31, 2009

  11. Manlief was geloof ik ook wel blij met dit logje…misschien ben ik iets te vaak te kribbig tegen hem en zeg ik te weinig hoeveel ik van hem hou. Schat, heb ik je vandaag al verteld? Nee? Meer dan gisteren!

    Reactie door De Repel | oktober 31, 2009

  12. Fijn dat ie dus in de gaten heeft hoe belangrijk het voor je is dat ie erbij is. En super natuurlijk dat ie het omgegooid heeft en mee kan.

    Reactie door Madelief | oktober 31, 2009

  13. Koester hem maar. Zo’n mannen zijn zeldzaam. Ik behoor ook tot de gelukkige groep van mensen met zo’n prachtexemplaar aan mijn zijde😉

    Reactie door prutsen | oktober 31, 2009

  14. Tof, toffer, tofst…..
    Heb je in ieder geval mijn virtuele hand niet nodig😉
    En zoek voor scorende Dalton maar gauw een “agent”, want voor je het weet zit ie in Rotterdam, Amsterdam of Eindhoven (wat ik je brom).

    Reactie door ollieherman | oktober 31, 2009

  15. Wat goed, wat goed, wat goed! En wat lief, wat lief, wat lief dat hij er komende week toch gewoon bij is en dat hij dat mooi even regelt zo!

    Reactie door Simonatoetje | oktober 31, 2009

  16. Wat een opluchting! De schat (als ik zo vrij mag zijn), kijk, aan zulke mannen heb je tenminste wat!
    Ik hoef hem niet te leasen hoor, ik heb er zelf ook zo 1!😉

    Reactie door Nicolette | oktober 31, 2009

  17. Zorg je wel dat je hem vaak genoeg verteld hoe je hem waardeert? Voor je het weet neemt ie de kuierlatten, dat moet je toch niet hebben!

    Reactie door Wieke | oktober 31, 2009

  18. Echt een manlief, onvervalst😀

    Reactie door Joos | oktober 31, 2009

  19. Wat een lieverd, wat een held, wat een …. juiste man voor Repel!! Enne…. in gedachten gaan er dinsdag vast veel medeloggers met je mee op je gesprek. Dus alleen had je noooooit gegaan!! (ik ben er in ieder geval al wel. Daar, links, op het puntje van je schouder. Heb je me al gezien?? *knuffel*)

    Reactie door Wondelgijn | oktober 31, 2009

  20. Mmmmmmmmmmmm. Fijn! Zo lezen we het graag.

    Reactie door Mammalien | oktober 31, 2009

  21. Nog maar drie nachies (niet) slapen en je eigen vent gaat mee. Leuk is het niet, maar dan weet je eindelijk tenminste iets. (Probeer) lekker (te) slapen en dan is het nog maar twee nachies. Heelblogland denkt aan je.

    Reactie door baasbraal | november 1, 2009

  22. Meid, wat een goed nieuws. Zo horen mannen te zijn. De mijne is net zo lief als die van jou. Echt waar!!
    Knuffel!!

    Reactie door Door | november 1, 2009

  23. Beste manlief van Repel,

    fijn dat je er dinsdag voor Repel bent. Eerlijk gezegd had ik al zoiets verwacht (gehoopt) maar ik ben enorm blij dat je er bent om haar te steunen.

    Mooi om te zien dat ze er nog zijn, die mannen die hun vrouw op een voetstuk plaatsen😉

    Chapeau, meneer Repel, chapeau!

    Reactie door Meanannie | november 1, 2009

  24. Aftellen geblazen…maar we tellen lekker samen af!

    Reactie door De Repel | november 1, 2009

  25. Geweldig van je mannetje dat hij bij je kan zijn bij de uitslag.
    Zegt een hoop he, en is meer waard dan die gouden ring met diamanten hahah.

    Reactie door Leidse Glibber | november 1, 2009

  26. Fantastisch zo’n man die naast je staat en je hand vasthoudt!
    Ik denk dinsdag aan je,
    liefs!

    Reactie door zeezicht | november 1, 2009

  27. Nog twee……..

    Reactie door baasbraal | november 1, 2009

  28. Nu nog maar een….Manlief heeft dagdienst en is vanavond lekker bij me thuis.

    Reactie door De Repel | november 2, 2009

  29. Wat fijn dat jouw lief zo lief voor je is.
    Dat heb je nodig en is gewoon lekker.
    Geef m maar een dikke zoen!

    Reactie door Nicoleke | november 2, 2009

  30. Heey Repel,

    Ik wil jou, de kids en manlief uiteraard veel sterkte wensen morgen. Ik zal eind van deze week je wel ff sms-en of bellen. Groetjes Cindy en de rest van het gezin.

    Reactie door Cindy | november 2, 2009

  31. Succes morgenvroeg negen uur, ik brand hier een kaarsje. Beloofd. Denk aan jullie, heel hard!

    Liefs

    Reactie door Joeltje | november 2, 2009

  32. sterkte morgen, ik denk ook aan je!

    Reactie door Ellen | november 2, 2009

  33. Heel veel sterkte morgen, ik denk aan je!!!!!!

    Reactie door sisterdew | november 2, 2009

  34. Heb alles gelezen en alle steun opgezogen…ze gaat ervoor, de Repel…morgen

    Reactie door De Repel | november 2, 2009


Geef een reactie

