Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

The Repel Reveals All!

De Repel logt al een aantal jaartjes op een aantal adresjes, maar ze heeft nog nooit een Award ontvangen. Tot vandaag. Het is heus waar: vandaag ontving De Repel haar eerste Award. Van haar.

honest_scrap

Het is dan wel weer een Award waar een opdracht aan vast zit, dat dan weer wel. Je moet namelijk 10 geheimen/geheimpjes opbiechten, da’s de voorwaarde die aan de Award kleeft. De kleine lettertjes, zeg maar. Daarbij heb ik net vanavond mijn dagelijkse rondje logjes gemaakt en ik lijk wel tot de laatste der Mohikanen te behoren in logland die deze Award nog niet heeft gehad. Maar… mijn glas is nog steeds halfvol…Lieve Ilse, als jij er niet was geweest had ik ‘m nooit gehad en was ik voor altijd runner-up geweest! Nu hoor ik er gelukkig bij en mag ook ik geheimen opbiechten…

Please jongens: als je dit leest en je hebt ‘m nog niet gehad, laat het me vooral weten…ik schijn ‘m ook nog te moeten doorsturen of zo…

Ladies and Gentlemen…The Award Goes To…Repel!

The Repel Reveals All:

1. Ik ben een trouwe, enigszins fanatieke volger van de soap As the World Turns. Ik volg de serie al vanaf het begin van de commerciële televisie…we hebben het over 1989. Via internet heb ik de verhaallijn terug gevolgd tot het begin van de serie in de jaren ’50. En nu nog volg ik de spoilers van de huidige afleveringen op internet. Ik kan je vertellen hoeveel actrices Iva hebben gespeeld en hoeveel Lilly’s er zijn geweest. Kent iemand Josh nog? En wie kent Mark nog, de broer van Mike? Kortom: ik zou zomaar Loto Weekend Miljonairs kunnen winnen op basis van deze serie. Hoe zielig kan je zijn?

2. Ik heb er de tijd niet meer voor, maar vanaf mijn 20e tot ongeveer 2 jaar geleden speelde ik elke eerste zaterdag van de maand D&D. Een Phantasy Role Playing Game. Ik heb een negende level fighter, een achtste level cleric, een…nou ja, niemand hier begrijpt er toch iets van, neem het maar van me aan: het is leuk.

3. Ik kan dwangmatig vlechtjes maken in mijn haar van hele dunne strengetjes haar. Dat raakt vervolgens in de knoop en dan ben ik uren bezig mijn haar uit de knoop te halen.

4. Ik heb jarenlang heel zwaar gerookt. Tijdens de zwangerschap van Oudste stopte ik alleen maar omdat ik zwanger was. Na de bevalling was het: kind eruit, sigaret er in! Met rolstoel en al ging ik die rookkamer in.

5. Ik ben ooit vreemdgegaan. Ik had vriendje A nog niet formeel de laan uit gestuurd: daar had ik een excuus voor nodig. Dat excuus was vriendje B.

6. Vriendje A was niet mijn eerste

7. Manlief is in de rit der opvolging niet C

8. Ik heb zojuist 3 reële angsten getyped en gedeleted omdat ze te echt zijn…

9. Manlief en ik hebben dezelfde maat trouwring…ik heb matig vrouwelijke poezelige vingertjes

10. Ik kan alleen maar leesbare dingen schrijven met een Stabilo-pen, anders is mijn handschrift ronduit ONLEESBAAR! Ik had arts moeten worden.

11. Ik ben dood,-doodsbang voor dinsdagmorgen aanstaande, 09:00 uur…

12. Manlief is die hele week weg, van maandag tot en met vrijdag…De Repel moet het alleen doen, die dinsdag

13. Daar ziet De Repel nogal tegenop

14. En geen aanbod van liefhebbende familie/aanverwanten/vrienden kan dat compenseren

oktober 29, 2009 - Posted by | Repel

21 reacties »

  1. Hehehe…As the World Turns hè? De enige die volgens mij nog nooit vervangen (en weer teruggekomen) is Lucinda Walsh. Ja, ik ben ook schuldig…😆

    Nr 11 tm 14, ik weet zeker dat manlief erbij had willen zijn maar soms gaan de dingen zoals ze gaan en nee niemand kan manlief vervangen.

    Kus en knuf

    Reactie door Meanannie | oktober 29, 2009

  2. ik heb zojuist vier (4!) zakjes ‘goldbären” van mijn kinderen opgekaand,(terwijl ze er van mij altijd maar 1 mogen), omdat ik geen maat kan houden.
    ik heb de ‘award’ nog niet gehad, maar kan er dus direct één opschrijven.

    lieffie: ik kan me echt levendig voorstellen dat je in de rats zat voior dt gesprek. kan/wil je echt niemand anders meenemen? en ‘men: wat lijkt dat nog ver weg, dinsdag! wat dat betreft is het maar ‘goed’ dat manlief er niet is; dan zul je het wel zo druk hebben dat je geen tijd hebt om erover na te denken… hoop ik…

    urkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed… ik duim ernstig met je mee!

    Reactie door Corine | oktober 29, 2009

  3. Tja, 1 vind ik best dapper hoor om te onthullen. En van 2 begrijp ik de ballen niet, dus ik zal maar van je aannemen dat het leuk is.
    Dat je hem knijpt voor dinsdag begrijp ik volledig, waarom kan man niet mee? Da’s echt dikke shit, dat je niet met hem kunt gaat.

    Reactie door Toaske | oktober 30, 2009

  4. Oh 1 is echt errug…dat hebben we dus niet gemeen he soaps vind ik echt te erg🙂
    waar is manlief dan de hele week? en daar kan niemand tegenop tegen manlief en ben je dan alleen met je kids? niemand om tegenaan te zeiken? nou mail me maar hoor met al je angsten en gedachtes ik luister … en ik denk aan je.

    Reactie door ilse | oktober 30, 2009

  5. Ik vind je 10 dingen mooi. Vooral 1 en 2 zijn dingen waar ik ook aan verslaafd ben geweest (No1) of zo verslaafd aan kan worden (No2). Ik heb een verslaafd karakter. Ik had de Honest Scrap Award al aan jou gegeven , hoor, maar je had hem niet gezien. Geeft niet. Het gaat er maar om dat je hem krijgt, nietwaar? Ik zou zo uit Zweden komen als ik manlief kon compenseren, maar helaas…….. Ik denk alweer aan je, liefs

    Reactie door baasbraal | oktober 30, 2009

  6. Sorry hoor, ook al ATWT kijken.
    Ik kijk hooguit vier keer per jaar tien minuten mee en ben dan weer helemaal op de hoogte.
    En mevr Glibber zwar geïrriteerd door al mijn vragen, wie is dat, en zit zij er nog steeds in, en waarom denkt hij dat, was dat niet vorig jaar al etc etc.
    Maar wel leuk het geheime Repelleventje even gelezen te hebben.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 30, 2009

  7. Oh, da’s helemaal erg, dat ik hem al eens heb gekregen maar dat ik dat heb gemist!

    Reactie door Repel | oktober 30, 2009

  8. Eerlijk lijstje! Oh, wat vreselijk dat je lief niet bij je kan zijn. Dan maar je liefste vriendin? Niet alleen gaan hoor!

    Reactie door Door | oktober 30, 2009

  9. Mmmm, die 3 laatste punten had je beter kunnen schrijven, want ondanks doorstreep heb ik ze toch gelezen (-; rot.. rot rot. sterkte

    punt 9: we too! (ben blij dat manliefs poezelige bouw ervoor zorgt dat de kinders niet alleen maar last hebben van mijn boerenklompengenen)

    Reactie door Mammalien | oktober 30, 2009

  10. Die vlechtjes herken ik.
    Alleen, ik maakte vroeger allemaal kleine knoopjes in mijn haar. En ik kreeg die er dus met geen mogelijkheid meer uit!
    En dus had ik allerlei plukken haar die veel korter waren..

    Reactie door Nicoleke | oktober 30, 2009

  11. as the world turns
    als ik dat een dag niet gezien heb dan heb ik veel te veel gemist
    wist je dat lily straks weer door een ander gespeeld gaat worden?
    en ja mark ken ik nog natuurlijk
    wat vind jij van de “nieuwe” mike? ik moest er heel erg aan wennen

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 30, 2009

  12. Leuk een ATWT fan! Ook ik volgde de serie van af het allereerste begin, maar ben na de geboorte van mijn zoon Piet cold turkey afgekickt.

    Het stomste vond ik destijd toen Lily werd vervangen door zo’n grote zware meid, ik weet niet meer hoe ze heeft, maar heur haar zat in zo’n punt op haar hoofd.

    Het grappigst vond ik altijd Kirk, maar die verdween zo maar.

    Erg aantrekkelijk vond ik destijds Diego, die zo goed Tai Chi kon. Ik baalde als een stekker dat die stomme Lily hem doodschoot. Tenminste, ik geloof dat zij het was?

    Reactie door Nicole | oktober 30, 2009

  13. Hahahaha, wat een bekentenissen!! En dan wordt ik toch nieuwsgierig naar de 3 gedelete….😉

    Reactie door Wondelgijn | oktober 30, 2009

  14. Ik heb ook (nog) geen award gehad, maar ik heb ook geen 10 geheimen. En als ik ze al had, dan zou ik ze niet willen delen.
    Maar wel leuk om de jouwe te lezen!
    ATWT: verschrikkelijk!! Ik heb nooit begrepen dat mensen tijd hebben (dan wel maken) voor dat soort shit. Na 1 minuut erger ik me al groen en geel….

    Reactie door Wieke | oktober 30, 2009

  15. Nice, zo’n Repel reveal-verhaal! =)
    punt 9: mijn moeder is er vandaag vandoor gegaan met mijn ring (niet mijn trouwring, zo ver is het nog niet en zo ver zal het niet komen, vriendje kennende) en toen viel het ons wederom op dat ik hele mooie maar vooral dikke vingers heb =P
    De doorgehaalde punten zijn dan weer wat minder! Potverdikkie (ik houd het nog netjes) dat je daar dan zonder Manlief heen moet!
    Liefs!

    Reactie door Simonatoetje | oktober 30, 2009

  16. Kom ‘zo maar’ even langs wippen hier. Fijn weekend.

    Reactie door Toaske | oktober 30, 2009

  17. Zo die Repel, wat een geheimenissen.😉
    Het alfabet heeft maar 26 letters, komt je man uberhaupt nog ergens in de rij voor? grapjegrapjegrapje. Of was hij de ‘punt’.
    Ik heb niets met soaps behalve onder de douche.
    Stomjammerstom dat je man er niet bij kan zijn dinsdag, je gaat toch niet allen nu? Is er iemand die met je mee kan? Je moet ’t niet alleen gaan aanhoren hoor, 2 horen ook meer dan 1. Ik zou bijna mezelf aanbieden maar daar heb je niets aan denk ik zo.
    *hug-hug-hug*

    Reactie door Nicolette | oktober 31, 2009

  18. Nou Wieke en Corine: hij moet dus in ieder geval naar jullie….en voor de rest mag iedereen die wil ‘m ook gewoon oppikken!

    Reactie door De Repel | oktober 31, 2009

  19. @Nicole: die vroegere Lilly was toch zo’n tiep met zwaar hoofd? Ik dacht altijd dat daar wat chromosomen betreft iets niet goed mee was. Vind deze al jaren fijn, gewoon Lilly. En was ’t niet Damian, die ze doodschoot?

    @De Repel: hier ook een fan van het eerste uur dat ze op RTL te zien waren. Heerlijk. Kan het weken niet zien maar als het er dan op is… dan loopt hier alles in de soep. Een uurtje rust met mijn vrienden, zeg maar.
    En ik ben ook al ’s vreemdgegaan. Meerdere keren. Bij dezelfde vriend, met verschillende mannen. God vergeef me, ik was 20. Dan doe je dat. Nu ben ik een trouwe hond, dat dan weer wel.

    En verder KNUFF!!

    Reactie door Joeltje | oktober 31, 2009

  20. Leuk hoor, die Repeleimpjes. Ben wel benieuwd op welk alfabetcijfer manlief eigenlijk recht heeft (woest, wild verleden of zo?). Series kijken doe ik niet, kijk überhaupt weinig tv, maar ben wel een soort dwangmatig lezer van alles waar letters in staan (kost tijd, veel tijd).
    En Repel, dinsdag denk ik aan je, virtueel hou ik je hand vast.

    Off topic: muis is wennen, is veel slanker en platter, maar werkt wel heel precies. Veegbewegingen werken, maar moet je beetje ervaring in krijgen. Kan wel met Firefox door de browser bladeren met veegbewegingen, ben daar intens tevreden mee. Gebruikte ook vaak Logitech Revolution met voor- en achteruit knopjes.

    Reactie door ollieherman | oktober 31, 2009

  21. Leuke kennismaking Repel, en ik ken Mark nog de broer van Mike, maar ik vind de Mike die nu rondloopt niet zo’n lekker ding als die andere…..en wat gaaf dat manlief bij je is volgende week……als je eens weet hoe kostbaar dat is, mijn lief haakte af toen ik ziek werd en liet, na 1 zwakke poging tot contact, niets meer van zich horen, dat was geen man…………
    Mooie kleuren heeft je blog nu!
    Ik denk dinsdag aan je!

    Reactie door JC | oktober 31, 2009


Geef een reactie

