Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De sleur jongens, de sleur

“Nou, daar ging ik dan maar weer. Weer zo’n zondag dat we met z’n vijven waren. En weer naar dat bos natuurlijk. ‘Tis ook een bos van niks, eigenlijk. Camera mee. En weer zo’n zondag dat het herfst is en de zon schijnt. De sleur jongens, de sleur. Vreselijk. Het bos was wéér mooi. Natuurlijk, wat had je dan gedacht? Du-huh! Nou ja, weer tientallen foto’s gemaakt, mijn leven lijkt één grote saaie herhaling.
Bij de MacDonalds gelunched. Pffff…alsof we dat nog nooit gedaan hebben. Twee happy meals, jemig, weer van die kadootjes erbij waar je niks mee kan. Ik ben echt Miss Burgerlijk zeg. En dan zaten er ook nog gratis railrunner kaartjes bij. Moeten we ook nog een keer met de trein ‘omdat het zo leuk is’. En ze waren nog een mayonaise vergeten ook. En weet je wat we moesten afrekenen? Niet normaal!
’s Middags een rondje gaan hollen. Wéér 10 kilometer, weer hetzelfde rondje. Het wordt wel saai hoor, alsmaar hetzelfde tegenkomen. En dan aan het eind wéér die stem van een beroemde Amerikaanse atleet horen door de koptelefoon die me feliciteert met mijn “longest work out yet”. Die Nike+ heb ik nu ook wel gezien hoor.
En dan die iMac: ik weet nu ook wel dat dat ding mooie truukjes kan. En weer zit ik erachter en is er een leukere manier om een slideshow met een nog betere kwaliteit op YouTube te krijgen. Mwoa, het nieuwe is er nu wel vanaf hoor, net als van die nieuwe lens.”

Ht is niet te geloven dat ik mensen ken die hun leven daadwerkelijk op deze wijze ervaren en leven. Ik daarentegen omarm burgerlijk en sleur. Ik omarm geborgenheid. En ik weet waar ik dankbaar voor kan zijn. En ik wil het niet dramatiseren, maar knobbel in tiet had kunnen betekenen (klein stemmetje: kan nog steeds betekenen…je hebt de uitslag nog niet…en ook al is het niet kwaadaardig…dan nog ben je niet kaar want het hoort er niet te zitten…)  dat mijn hele bestaan op losse schroeven staat.

Dus ja, ik geniet wéér van Repelbos. En ik geniet van mijn rondje hollen, mijn rondje waarvan ik precies weet hoe lang het is. En ik zie steeds meer onderweg. En ik zie dingen veranderen in de loop der maanden. En na het douchen trek ik niet mijn slonzige kloffie aan, maar mijn nieuwe sexy broek, gewoon omdat ik ‘m pas. En Manlief knuffelt me de hele dag door en ik bak kippenpoten voor de Daltons: een snack voor tijdens de voetbalwedstrijden op Eredivisie live. Burgerlijk, ja, ik heb nog net geen schort om. En ik heb zin om in de winter, rond de kerst, met het hele gezin met de trein naar Maastricht te gaan. Gewoon, omdat het leuk is. We hebben per slot van rekening de twee railrunner kaartjes al voor twee van de Daltons. Halfvol jongens, niet halfleeg.

Ondertussen groeit langzaam de spanning in mijn buik. Woensdag is nog maar drie nachtjes slapen. Maar dat is niet voor nu, eerst mijn mooie slideshow. Vergeet het volume niet, de iMac kent zijn sfeermuziek…

oktober 25, 2009 - Posted by | Party of Five | ,

37 reacties »

  1. Mijn moeder zegt altijd dat saaie dagen in het leven goed zijn. GOed om te ervaren dat je blij en gelukkig bent met dat wat je hebt. En goed omdat er dan weliswaar geen hoogtepunten gebeuren, maar zeker ook geen dieptepunten.

    Reactie door Toaske | oktober 25, 2009

  2. O dit is zoo verdomde herkenbaar ik heb eens zitten bidden tot God (doe ik alleen als ik in paniek ben want anders roep ik nl altijd dat ik niet weet of ik wel geloof) omdat ze dachten iets verdachts gezien te hebben bij me en toen bidde (schrijf je dat zo? huh) ik dus dat ik sleur wilde en voortaan heel erg burgerlijk zou doen en blij zou zijn (omdat ik normaliter sleur haat nl en altijd over loop te zeiken) dus ik herken dit wel .
    Dikke knuf van mij

    Reactie door ilse | oktober 25, 2009

  3. Even “Romantic” van Soulive (via Spotify) stopgezet om naar je slideshow te kijken. Lekker he, zo’n iMac waar alles gewoon kan. Wordt bijna een sleur met die Apple dingen, krijg je ook nog een iPhone, ’t moet niet gekker worden.
    Ach ja, en sleur, wat is dat toch. Elke ochtend wakker worden, en naar buiten kijken, whoa het regent weer of de zon schijnt, cool, ik leef so I’m happy. Sleur, hoezo sleur?
    Ieder bladergeruis is winst, want klinkt elke keer weer anders. Life is beautiful (overigens een mooie Tiet ook ;_)).

    Reactie door ollieherman | oktober 25, 2009

  4. Prachtige slideshow zeg! Nieuwe lens zeker? Kun je er ook een foto mee maken van nieuwe sexy broek? Ik ben wel nieuwsgierig onderhand.

    Heb net een weekend Zuid-Limburg geboekt (met de auto), samen met partner en voor het eerst zonder kinderen! Lekker naar de kerstmarkt in Maastricht en Aken. Zeker ook burgerlijk? Maar wij hebben er verschrikkelijk veel zin in. Is een goedkoper alternatief voor Engeland. Gaan we lekker samen uit eten ook, wat een genot!
    Ik zoek alleen nog een Manlief die mij ook de hele dag knuffelt, de mijne is niet zo knuffelig, alleen soms😉

    @Ilse: de verleden tijd van “ik bid” is “ik bad” niet “bidde”

    Reactie door Wieke | oktober 25, 2009

  5. Dank voor uw steun, Vrouwe Repel,
    Wij hier ten huize Happolati zijn ook retesaai. Gedurende het jaar meestal gewoon lekker thuis en tijdens de vakanties altijd maar weer op reis naar die Griekse eilanden. En sedert dit jaar wordt het nog erger: we zijn naar de Ardennen geweest naar het knusse huurhuisje van een collega en dat is onze dochter zo erg bevallen dat wij volgend jaar waarschijnlijk teruggaan.
    Wie neemt het ons kwalijk dat wij voor zekerheid en veiligheid gaan? En als wij ons daar goed bij voelen, wie heeft er daar eigenlijk zaken mee!?!
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 25, 2009

  6. Nou, je had me flink tuk, zeg! Ik dacht: “Dit is zo NIET Repel, wat krijgen we nou?” Ik had nog een discussie op een logje een poosje geleden met iemand. Zij schreef dat het haar was opgevallen dat veel logjes met ik begonnen en dat ze had besloten niet meer te schrijven omdat dat niemand zat te wachten op haar huis- tuin en keukenverhaaltjes. Ik heb teruggeschreven dat ik JUIST de gewone verhaaltjes wil lezen over kinderen, katten, gedachten, overwegingen, leuke voorvalletjes enz. enz. MET foto’s! En dat het dan helemaal niet erg is om met ik te beginnen. Dat maakt ons menselijk en ik hou nu eenmaal van mensen. Heerlijk die sleur, heerlijk om te kunnen genieten van Repelbos en uit te kunnen kijken naar weekendjes Maastricht! Trouwens: wat nou sleur? Ik lees altijd ademloos wat je nu weer hebt meegemaakt! En dan die kinderen! Wat een prachtige kinderen heb je toch! En ze zijn verschrikkelijk intelligent. Gelukkig hebben ze elkaar en jullie, anders zouden ze erg eenzaam zijn met zo’n hoge intelligentie in een gewoon gezin.

    Reactie door baasbraal | oktober 25, 2009

  7. heerlijk toch, die zogenaamde sleur?
    dan weet je wat je hebt en dat je eigenlijk heel rijk bent toch?

    Reactie door Eu Mesmo | oktober 25, 2009

  8. Snap dat het nog even spannende dagen voor je zijn Repel, ik zal aan je denken (niet dat het helpt) woensdag.
    Is het Repelbos soms de P van P in W, ik dacht het te herkennen op de eerste foto’s.
    Off topic, Hans van Polanen heeft heel vaak van die kleine concerten met goede singer/songwriters en lekker betaalbaar voor een tientje.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 25, 2009

  9. Ik had kunnen weten dat de lezers van mijn blog ook allemaal beresaai zijn😉

    Countdown:
    iPhone 2 nachtjes
    MRI 3 nachtjes

    Nog maar een paar keer 3 AM

    Reactie door De Repel | oktober 25, 2009

  10. Beresaai, dat is het, Vrouwe Repel,
    En ‘soort zoekt soort’, zei mijn moedertje zaliger vroeger altijd.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 25, 2009

  11. Grijns, Drs., grijns.

    Reactie door De Repel | oktober 25, 2009

  12. Of topic, knap he dat ik aan twee foto’s zag dat het PvP was, heb daar ook zoveel voetstappen liggen in het verleden.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 26, 2009

  13. Even een hug vanuit Overijssel. Gewoon. Om alles.

    Reactie door Toet | oktober 26, 2009

  14. Je hebt helemaal gelijk, sleur is geweldig. Jammer dat het woord zo’n vervelende bijklank heeft. Als ik iets leuks gedaan heb, doe ik het ’t liefst nog 6x over. En ook al is het leven van onze jongste eigenlijk één groot déjà vu van dat van onze oudste, ik geniet er toch elke dag van.

    Reactie door Carla | oktober 26, 2009

  15. Wat goed, dat je zo geniet.
    Ik wil wel eens naar de niet-geniet kant leunen, maar spreek mezelf dan altijd weer even toe.
    Burgerlijkheid is helemaal prima.
    Ik geniet er ook enorm van.
    Sleur is een stom woord.
    Gewoon niet meer gebruiken.

    Reactie door Nicoleke | oktober 26, 2009

  16. Sleur is een negatief woord. Niet voor niets is er een gezegde; de kracht zit ‘m in de herhaling:-)

    Mooie foto’s wederom (het wordt saai haha)

    Reactie door Door | oktober 26, 2009

  17. Rake woorden daar Repel, mijn pet af voor jouw wilskracht en doorzettingsvermogen (dat rennen he, hoe dóe je dat???) Ik wens je, voor zover mogelijk, nóg meer kracht toe deze week. Sleur bestaat niet, sleur maak je zelf……

    Reactie door Caroline | oktober 26, 2009

  18. Ligt er gewoon aan hoe jij sleur ervaart. Ik vind het heerlijk als na een hectische periode were eens alles normaal kan zijn. Wanneer komt die sleur nu eens hier???

    Reactie door Barbara | oktober 26, 2009

  19. @Toaske: dat schreef je ook ;s een keer bij mij en die heb ik me goed in de oren geknoopt. Ik hoor het mezelf nu best vaak zeggen🙂

    @Repel: saai en burgerlijk is goed, want we weten waar we vandaan komen zeg maar. Ik omarm je duizend keer en denk aan je.
    Heel veel liefs!

    Reactie door Joeltje | oktober 26, 2009

  20. Jullie reacties blijven me helpen. De spanning begint nu wel langzaam op te borrelen in mijn buik…

    Reactie door De Repel | oktober 26, 2009

  21. Als taal freak moet ik toch even aanhaken.

    Sleur is een synoniem van Gewoonte, Gewoonte is een synoniem van Traditie.

    Ergo: Sleur=Traditie. Daar kan ik best mee leven😉

    XOX

    Reactie door Meanannie | oktober 27, 2009

  22. Nog 1 nachtje(niet) slapen.Ik denk aan je als ik morgen in het vliegtuig zit en nu ook trouwens.

    Reactie door baasbraal | oktober 27, 2009

  23. toi toi voor morgen, Repel!

    Reactie door Door | oktober 27, 2009

  24. Nog 1 keer 3 A.M. ???

    Reactie door Barbara | oktober 27, 2009

  25. Vroegû wilde ik Groots en Meeslpend leven en vond ik alles wat ook maar riekte naar sleur echt he-le-maal niks. En nu ben ik net als jij: het kan me niet burgerlijk genoeg zijn.

    sterkte morgen! utkomtgoed weet je nog?

    Reactie door Corine | oktober 27, 2009

  26. Ik heb niet eens zin om te loggen….het moet niet veel gekker worden….

    Reactie door De Repel | oktober 27, 2009

  27. Heel veel sterkte vandaag Repel, ik denk aan je!

    Reactie door JC | oktober 28, 2009

  28. Sterkte, succes en geluk vandaag!!

    Reactie door Yvonn | oktober 28, 2009

  29. Ook hier denkt iemand aan je. Sterkte vandaag.

    Reactie door Ri | oktober 28, 2009

  30. Ik ben niet nieuwschierig hoor……

    Wil alleen heeeeeel graag horen hoe het met je is gegaan vandaag en of je er direct een slechtnieuwsgesprek achteraan hebt gekregen of dat je “gewoon” over een aantal weken pas hoeft te komen.

    Reactie door Barbara | oktober 28, 2009

  31. Hoe is het vandaag gegaan meid? Denk aan je.

    Reactie door Toaske | oktober 28, 2009

  32. Een prachtig logje. Routines zijn zo gek nog niet!

    En ik kwam hier vandaag om te horen hoe het is gegaan!
    Ook ik denk aan je.

    Reactie door Nicole | oktober 28, 2009

  33. Schrok ik me even toen ik enkel het begin las van je logje! Maar je beschrijft het heerlijk. Hoe geweldig kan structuur en herkenbaarheid toch zijn.
    Ik heb vandaag aan je gedacht. Hoe gaat het?

    Reactie door prutsen | oktober 28, 2009

  34. Repel, alles goed met je meis?

    XOX

    Reactie door Meanannie | oktober 28, 2009

  35. Ook ik heb aan je gedacht en nog steeds.
    Hoop dat de uitslag goed was.

    Reactie door Leidse Glibber | oktober 28, 2009

  36. lief internet dinnetje……..

    wat een oorverdovende stilte………
    Ik heb vandaag heeeeeeel hard voor je geduimd;
    heeft het wat geholpen?

    weet niet goed wat ik zeggen moet;
    wat een nachtmerrie moeten de afgelopen dagen (weken) voor jou en je geliefden zijn geweest!!!
    hooop dat er snel weer hele mooie dromen op je pad komen, lieve repel!!!

    dikke kusssssss

    Reactie door marieke | oktober 29, 2009

  37. Beste Repel,
    Ik zie dat er nog geen nieuws is.
    Morgen kom ik terug.
    Een groet.
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | oktober 29, 2009


Geef een reactie

